Μετά την πρώτη ταινία Star Wars: A New Hope το 1977, οι σχεδιαστές μόδας βρήκαν έμπνευση σε έναν γαλαξία αρκετά μακριά, επιστρέφοντας νοσταλγικά στα πρόσωπα του Luke Skywalker και του Yoda μέσα από τα σχέδια στα φούτερ και σε μεταξωτά φορέματα, ή ανακαλώντας μέσα από τη χρωματική παλέτα τους τις αποχρώσεις που είχε το σύμπαν της original τριλογίας. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι η ταινία A New Hope συνεχίζει να εμπνέει τους σχεδιαστές για πάνω από 40 χρόνια. O σκηνοθέτης George Lucas και ο σχεδιαστής των κοστουμιών John Mollo απέφυγαν το νεοφουτουριστικό look των περισσότερων sci-fi ταινιών εκείνης της περιόδου, αλλά άντλησαν στοιχεία από την ιαπωνική κουλτούρα των Σαμουράι και vintage στρατιωτικές εμφανίσεις που παραμένουν διαχρονικά.
“Οι ταινίες Star Wars έγιναν πολιτιστικό φαινόμενο από την πρώτη στιγμή το 1977,” λέει η Patricia Mears, αναπληρώτρια διευθύντρια του Μουσείου Fashion Institute of Technology στη Νέα Υόρκη. “Τα sets και τα κοστούμια ήταν ένα μείγμα από τελείως δύο διαφορετικές αισθητικές: high tech και αποδόμηση σε ένα στυλ ‘αποκάλυψης’. Αυτή η διττότητα, κατά κάποιο τρόπο, προμήνυε τα δύο μεγαλύτερα trends των 80s. Από τη μία, τα δυνατά και αυστηρά σε κόψιμο κοστούμια που ήταν ραφιναρισμένα και με γωνίες, όπως εκείνα που σχεδίαζε ο Yves Saint Laurent. Και από την άλλη ήταν η άνοδος της αποδόμησης από avant-garde σχεδιαστές, κυρίως από την Rei Kawakubo και τον Yohji Yamamoto”.

Η αμερικανική Vogue απέτισε τον δικό της φόρο τιμής στην κυκλοφορία του A New Hope, τοποθετώντας τον Darth Vader και τον C-3PO δίπλα σε μοντέλα όπως η Jerry Hall σε ένα fashion story για γούνινα παλτό. Το 1979, ο Thierry Mugler παρουσίασε μία συλλογή με μεταλλικά φορέματα, για την οποία οι New York Times έγραψαν ότι επηρεάστηκε από το “σύνδρομο Star Wars”. Τα Star Wars prequels μεταξύ 1999-2005 – συχνά παραγκωνισμένα από τους πιουρίστες φαν του franchise – είχαν κι εκείνα τις δικές τους high fashion στιγμές. Κατά την κυκλοφορία του Star Wars: Episode 1-The Phantom Menace, κυκλοφόρησε η σειρά μακιγιάζ Yves Saint Laurent Beauté με το όνομα “One Love”, εμπνευσμένη από το look της Queen Amidala. Η σειρά μακιγιάζ έγινε sold out μέσα σε δύο εβδομάδες.
Πιο πρόσφατα, το ενδιαφέρον της μόδας για το franchise έγινε τόσο έντονο που η Disney (η οποία αγόρασε την Lucasfilm το 2012) έχει συνεργαστεί ενεργά με σχεδιαστές και brands, όπως Rodarte, Comme des Garçons, Rag & Bone, Preen και τον Christian Louboutin. Για την κυκλοφορία της ταινίας The Force Awakens το 2015, η εταιρεία λάνσαρε το Force 4 Fashion, μία φιλανθρωπική πρωτοβουλία που ζητούσε από διάφορους σχεδιαστές συμπεριλαμβανομένων της Diane von Furstenberg, του Peter Pilotto και του Jonathan Anderson, να δημιουργήσουν capsule looks βασισμένα στα Star Wars, συγκεντρώνοντας χρήματα για το Child Mind Institute.