its-about-love-στο-louis-vuitton-studio-με-τον-pharrell-williams-πριν-από-το-ντ-277383
©Julia Marino

«Πάλι είναι πολύ ήσυχα!» Ο Pharrell Williams χρειάζεται θόρυβο. Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν από το ντεμπούτο της ανδρικής συλλογής του για τον οίκο Louis Vuitton, που θα παρουσιαστεί στις 20 Ιουνίου. Είμαστε κλεισμένοι στο studio ακριβώς έξω από την Pont Neuf, γυρίζοντας κάποιο βίντεο για τα social, αλλά κάθε φορά που η ομάδα ξεκινά τα γυρίσματα, όλοι οι άλλοι στο design σωπαίνουν. Ο Williams δεν ασχολείται με αυτό – είναι πολύ ψεύτικο, όχι αυθόρμητο και όχι πολύ Pharrell.

Μόλις ξεκινά ξανά η φασαρία – η κουβέντα ρέει μεταξύ της πενταμελούς ομάδας design του Williams σε ένα τραπέζι με laptops αλλά και της in-house ομάδας  – είναι ο άνθρωπος πίσω από την πιο πολυαναμενόμενη ανδρική συλλογή για την άνοιξη/καλοκαίρι 2024. Λέει στην κάμερα της Vogue: «Αυτό δεν συμβαίνει. Αυτό είναι ένα όνειρο. Και, αν είχα δουλειά, τότε η μόνη μου δουλειά είναι να μην ξυπνήσω».

Ο Williams και η οικογένειά του ζουν στο Παρίσι, προκειμένου να επικεντρωθούν στην πραγματοποίηση αυτού του «ονείρου». Κατάλληλη για μια συλλογή και ένα show που ο Williams λέει ότι θα περιστρέφεται εν μέρει γύρω από τη λέξη Lovers –γιατί γι’ αυτό είναι η Βιρτζίνια, η γενέτειρά του, μια ιδέα που άρχισε να την αναπτύσσει φέτος την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου: την ίδια ημέρα που ο Louis Vuitton ανακοίνωσε επίσημα τον πρώτο multi-season successor-διάδοχο του αείμνηστου Virgil Abloh. Όπως αφηγείται στη συζήτηση με τη Vogue, ήταν ο Alexandre Arnault που έκανε το τηλεφώνημα για να μεταφέρει την απόφαση του CEO της LV Pietro Beccari να προσφέρει στoν Williams τη θέση.

“It’s About LoVe”: Στο Louis Vuitton Studio με τον Pharrell Williams πριν από το ντεμπούτο του-1
©Julia Marino

Όταν κυκλοφόρησε η είδηση, υπήρξε κάποια ανησυχία μεταξύ εκείνων που επέμεναν ότι η η σκυτάλη έπρεπε να είχε πάει σε έναν «καθιερωμένο» σχεδιαστή, πολλοί από τους οποίους είχαν δώσει συνέντευξη για τον ρόλο. Αυτοί οι επικριτές παρέβλεψαν ότι ακόμη και χωρίς το προνόμιο μιας επίσημης εκπαίδευσης, ο Williams – ο οποίος, χάρη στον Marc Jacobs, συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τη Louis Vuitton σε μια σειρά γυαλιών ηλίου το 2004 – έχει σημαντική κληρονομιά στην επιχειρηματικότητα. Τα βασικά σημεία στο βιογραφικό του στη μόδα περιλαμβάνουν το co-founding του Billionaire Boys Club με τον Nigo το 2003, μια μακροχρόνια σχέση με την Adidas και μια σειρά επιτυχημένων συνεργασιών με  luxury brands τόσο από τον LVMH (Tiffany, Moynat) όσο και εκτός (Chanel , Moncler).

Ο Williams έχει αφηγηθεί στο παρελθόν πόσα έμαθε από τον Karl Lagerfeld. Ήταν επίσης φίλος του Abloh. Όπως μαρτυρεί η λίστα των συνεργαζόμενων brands – από τον Francesco Ragazzi της Palm Angels μέχρι την ιδρύτρια του Colette, Sarah Andelman, στη δημοπρασία Joopiter «Just Phriends» που ξεκίνησε σήμερα – το δίκτυό του στην βιομηχανία είναι ευρύ. Και θεωρεί τον Nigo, ο οποίος έχει ασχοληθεί με την προετοιμασία αυτής της συλλογής, ως τον πλησιέστερο σύντροφο του στον χώρο της μόδας.

Για να το επιβεβαιώσουμε, σήμερα ο Williams φοράει ένα μπλουζάκι “I know Nigo” πάνω από Damier-check washed jeans, ελαφρώς φουσκωτό από τη νέα του συλλογή. Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα τζιν είναι από τα πρώτα που έχει δει ο κόσμος από την εναρκτήρια ανδρική του συλλογή LV, μετά τη νέα καμπάνια της Rihanna που μόλις κυκλοφόρησε. Υπάρχουν μερικά ακόμη τέτοια μελλοντικά του σχέδια γύρω από το στούντιο, συμπεριλαμβανομένων των κομματιών που έγιναν σε μια νέα εκδοχή στο Damier check του οίκου. Με το όνομα «Damouflage» και άμεσα αναγνωρίσιμο από ένα ευρύτερο πλαίσιο πέρα από τους κώδικες του Vuitton, αυτό θα είναι ένα από τα πιο σημαντικά visuals του Williams για το fashion house.

Στον κάτω όροφο, το φουαγιέ του LV είναι γεμάτο με μοντέλα, προφανώς για κάστινγκ. Φήμες λένε ότι αυτό το σόου θα είναι, όσον αφορά το κοινό και πιθανώς και τα φυσικά τετραγωνικά, το μεγαλύτερο σε ανδρικά ρούχα του Louis Vuitton. Όπως το επικό πρώτο show του Abloh, το σχέδιο είναι να γίνει έξω.

Ο Williams, φυσικά, είναι κυρίως γνωστός ως παραγωγός και ερμηνευτής μουσικής και μια υπόδειξη που παραδίδει κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μας υποστηρίζεται αργότερα από άλλους: το show θα συνοδεύεται από νέους ήχους παραγωγής του Williams, συμπεριλαμβανομένου του “Joy (Uspeakable)” , που εκτελείται από την ευαγγελική χορωδία Voices of Fire με έδρα τη Βιρτζίνια. «Είναι πολύ, πολύ συναισθηματικό», λέει για το soundtrack. Αναφέρει επίσης ένα κομμάτι με το όνομα “Chains & Whips” και μια άλλη σύνθεση πάνω στην οποία εργάζεται εδώ και μια δεκαετία με τίτλο “Peace Be Still”, που περιλαμβάνει ένα τμήμα πιάνου που παίζεται από τον Lang Lang.

Ο Williams κάθεται σε έναν καναπέ με το LV φλιτζάνι καφέ του. Το μεγάλο άγαλμα της LV-collaborating καλλιτέχνιδας Yayoi Kusama που έχει εγκατασταθεί στο δρόμο έξω, κοιτάζει από το παράθυρο πίσω του καθώς ξεπακετάρει μερικά από αυτά που ετοίμαζε τους τελευταίους μήνες – και ενώνει μερικά από τα dots του γύρω από αυτό το ραντεβού.

Vogue: Γεια σου, Pharrell. Λοιπόν, τι μπορείς να μας πεις για το αυριανό show; Είναι καθηλωτικό. Και είναι πολύ εμπνευσμένο από την αγάπη και την υποστήριξη των ανθρώπων εδώ που μόλις είχα την μεγαλύτερη ευλογία που μπόρεσα να ζήσω τα τελευταία 30 χρόνια.

Καθηλωτικό πώς; Στην ενσωμάτωση της κοινότητας, στην ενσωμάτωση του σκηνικού: ξέρετε, το πού θα γίνει το show,το που θα προβληθεί η συλλογή για πρώτη φορά… Θέλω να πω, είναι πραγματικά καθηλωτική. Επίσης, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτή τη λέξη diversity όλη την ώρα: είναι diverse, γιατί ο κόσμος μου είναι diverse. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτή τη λέξη inclusion, και είναι inclusive. Επειδή, πρόκειται για ανδρικά ρούχα, ξέρετε, φτιάχνω πράγματα για ανθρώπους.

Δεν μπορούσα να μην παρατηρήσω ότι υπήρχαν αρκετές γυναίκες μοντέλα που μπαινοβγαίνουν από το κτίριο στον κάτω όροφο…

Φτιάχνω πράγματα για ανθρώπους, ναι!

“It’s About LoVe”: Στο Louis Vuitton Studio με τον Pharrell Williams πριν από το ντεμπούτο του-2
©Julia Marino

Έχεις ήδη αναφέρει ότι εμπνεύστηκες από φίλους, η δημιουργία αυτής της συλλογής ήταν μια μορφή συνεργασίας για εσένα;

Ναι. Η ζωή μου είναι μια συνεργασία. Και το δώρο μου είναι να συνεργάζομαι. Γιατί, ενώ αυτό είναι ένα μέρος όπου μπορώ να συνεισφέρω ιδέες και το όραμα μου, είμαι εδώ με ανθρώπους που είναι πολύ πιο ταλαντούχοι από εμένα. Είναι masters, επομένως έχω crash course σε άλλες μεθόδους, άλλες διαδικασίες, άλλες απόψεις και νέες ευκαιρίες. Είμαι περήφανος για τη συνεργασία, και αυτό δεν διαφέρει. Όλα τα παιδιά μου εδώ. Το Cactus Plant, ο Matthew Henson, η ομάδα μου εδώ, όλο το ατελιέ, και τα 55 διαφορετικά τμήματα εδώ – είναι όλοι masters, όλοι. Αυτός που φτιάχνει την πόρπη, αυτός που δουλεύει τα buckles των μπαούλων, κάθε λεπτομέρεια έχει έναν master δεξιοτέχνη από πίσω.

Εντάξει, λοιπόν, αν είσαι περιτριγυρισμένος από αυτό το ηλιακό σύστημα ταλέντων που είναι master της τέχνης και του επαγγέλματoς τους, ποιος είναι ο ρόλος σου σε αυτό; Τι παραδίδεις;

Όραμα. Και μερικές φορές είναι να μπεις στις λεπτομερείς λεπτομέρειες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα. Η συλλογή και το show είναι όλα 4Κ. Είναι. Έτσι, μπορείτε να κάνετε μεγέθυνση σε ένα thread ή προς τα πίσω και να δείτε το μοτίβο του, βλέπουμε πράγματα όπως το Damier. Αλλά λέω ήδη πάρα πολλά…

Ποια είναι η έννοια ή η αίσθηση πίσω από τη συλλογή; Αγάπη. Και ευκολία. Για μένα, μια άλλη λέξη για την ευκολία είναι η πολυτέλεια. Πρόκειται για την ευκολία του σχεδιασμού και τον σχεδιασμό της ευκολίας.

Τώρα για λίγο παρασκήνιο. Όταν συναντηθήκαμε τον περασμένο Νοέμβριο, αυτό το show του Louis Vuitton ήταν ήδη στον αέρα; Δεν ήταν.

Πώς έγινε λοιπόν; Φίλε, μόλις πήρα ένα τηλεφώνημα και μου είπαν, θα το έκανες αυτό;

Ποιος κάλεσε; Λοιπόν, ξέρετε, ο αδερφός μου ο Alexander και εγώ συζητούσαμε για τρόπους συνεργασίας. Αλλά δεν είχα ποτέ υποψιαστεί ότι θα ήμουν σε αυτή τη συζήτηση. Αν μη τι άλλο, υπήρχε κάποιος άλλος που υπερασπιζόμουν όλη την ώρα — ο αδερφός μου ο Nigo. Οπότε, όταν με πήραν τηλέφωνο, ένιωθα ότι τελικά συνέβαινε!

Αν και τα πάει περίφημα με τον Kenzo… Σκίζει, σκίζει απολύτως. Με ρώτησες τι είχες στο μυαλό σου γι’ αυτή τη συλλογή και σου ανέφερα την αγάπη. Λοιπόν, θα το δεις… Και για να κερδίσεις ένα ραντεβού σαν αυτό, ξέρεις ότι ο ήλιος λάμπει πάνω σου. Αλλά όταν ο ήλιος λάμπει πάνω σου, τι θα κάνεις με αυτό το φως; Για μένα, ήθελα απλώς να ανταποδώσω στους ανθρώπους που με βοήθησαν να φτάσω σε αυτό το σημείο. Όλοι οι Παριζιάνοι φίλοι μου με έχουν κρατήσει τόσο ψηλά για τόσα χρόνια. Είναι ενδιαφέρον; πήγαμε στο φεστιβάλ Something In The Water στη Βιρτζίνια. Και, ξέρετε, το Virginia is For Lovers είναι το mantra μας εδώ. Και «lovers»… Αφήνω τα πάντα και κοιτάζοντας μόνο αυτή τη λέξη, κατάλαβα ότι μπορεί να είναι πολύ δυνατή.

Αλλά όπου υπάρχουν lovers, μερικές φορές υπάρχουν και haters. Αφού έγινε η επιλογή σου, πολλοί άνθρωποι επέκριναν την απόφαση επειδή δεν έχεις πάει σε σχολή μόδας… Πρώτα απ ‘όλα, φυσικά, ο κόσμος θα το πει αυτό. Δεν πήγα στο Central Saint Martins. Αλλά, ξέρετε, δεν πήγα ούτε στο Juilliard για να σπουδάσω μουσική. Και τα κατάφερα καλά. Ως μαύροι σε αυτόν τον πλανήτη, το έχουμε συνηθίσει, να μας λένε τι μπορούμε ή δεν μπορούμε να κάνουμε… Αλλά δεν μπορείς να πεις στο σύμπαν τι πρόκειται να γραφτεί. Μπορείς να δουλέψεις με αυτό, να κάνεις co-conspire και να συνδημιουργήσεις, αλλά δεν μπορείς να πείς στο σύμπαν τι πρόκειται να γίνει. Λοιπόν, για μένα, αυτό ήταν σαν, «είσαι έκπληκτος; Λοιπόν, κι εγώ είμαι έκπληκτος!» Αλλά θα σας το δείξω καλύτερα από ό,τι μπορώ να σας το εξηγήσω.

Δεν πλήρωσες για αυτό το μάθημα σε μια σχολή μόδας, αλλά ήσουν πολύ κοντά στον Karl Lagerfeld και μίλησες πολύ. Έχεις πάρει κάποια μαθήματα από αυτόν; Φυσικά. Αυτή είναι μια ορχήστρα διαφορετικού είδους, και έχει να κάνει με πολλά διαφορετικά τμήματα αυτής της ορχήστρας. Και υπάρχει πολλή τοπογραφία σε μια συλλογή, όπως ακριβώς υπάρχει σε μια σύνθεση. Και πρέπει απλώς να είμαστε εξαιρετικά καλεσμένοι σε αυτήν την προοπτική μεγέθυνσης και σμίκρυνσης. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για αυτήν την πρώτη συλλογή, επειδή καθιερώνω επίσης τα βασικά στοιχεία. Οι κώδικες. Οι συγκεκριμένες λεπτομέρειες, από τα rivets και τα κουμπιά και τα φερμουάρ μέχρι τα μεγέθη και τα bag shapes.

Λοιπόν, είναι σαν το εναρκτήριο κομμάτι ενός άλμπουμ που θα αναφερθεί αργότερα στην ηχογράφηση; Αν και αυτό είναι πιθανώς μια αδέξια μεταφορά.

Όχι, είναι μια εξαιρετική μεταφορά. Και υπάρχει απολύτως μια κατασκευή… Υπάρχει ένα πλαίσιο. Εκατό τοις εκατό, υπάρχει ένα πλαίσιο σε αυτό, πρέπει να υπάρχει. Αυτό το πρώτο αφορά την εκπαίδευση. Είναι για το πού πάμε.

Πριν βγεις από αυτές τις πόρτες τον Φεβρουάριο, ποια ήταν η αντίληψη σου για τον Louis Vuitton;

Ήταν από εκείνη τη στιγμή που γνώρισα τον Marc Jacobs το 2003 και με ρώτησε για τα γυαλιά ηλίου μου στο κατάστημα της 57th Street και μετά με ρώτησε αν ήθελα να φτιάξω μερικά. Είπα: «Ουάου, αυτό είναι καταπληκτικό. Αλλά αυτά τα σχεδίασε ο Nigo, μπορούμε να τον φέρουμε και αυτόν;» Αυτή ήταν η πρώτη φορά που κάποιος από τους ομοίους μου προσκλήθηκε να κάνει περισσότερα από το να φορέσει κάτι ή να φωτογραφηθεί, αλλά να έχει πραγματικά την ευκαιρία να δημιουργήσει κάτι. Ο Marc άνοιξε πραγματικά την πόρτα. Και oι Arnaults το συνέχισαν.

Ήσουν μόλις στο show της γυναικείας συλλογής LV του Nicolas Ghesquière στη Lago Maggiore. Έχεις μιλήσει με τον ομόλογό σου studio γυναικείων ρούχων του Louis Vuitton; Ο Nicholas είναι ένας θρύλος. Και ναι, τα έχουμε πει. Όσο χρόνο κι αν έχει, πάντα του ήμουν ευγνώμων που τον είχα. Ξέρει αυτό το κτίριο καλύτερα από όλους. Και θα απολαμβάνω όποια καθοδήγηση μπορώ να έχω. Όταν πήγα σε αυτό το ραντεβού, μπήκα ως μαθητής – αιώνιος φοιτητής. Ουσιαστικά αυτό που θα πάρετε στις συλλογές μου είναι οι γνώσεις μου: Μοιράζομαι τις γνώσεις μου όπως πάντα στη μουσική. Ξέρεις, αυτό το δωμάτιο εδώ είναι το στούντιο, το μελίσσι μου. Και πέρα από αυτές τις πόρτες με τον καθρέφτη στο τέλος του δωματίου υπάρχει ένα άλλο τμήμα του στούντιο σχεδιασμού μου – και εκεί σχεδιάζω μουσική. Έχουμε ηχογραφήσει τόση πολλή μουσική, είναι τρελό.

Η μουσική σου θα είναι το soundtrack; Θα είναι η δουλειά μου, ναι… Είναι όλα συναισθηματικά, και η μουσική είναι πολύ συναισθηματική… Ξέρεις ότι συμβαίνουν κάποια πράγματα στη ζωή σου που σε ταπεινώνουν τόσο πολύ που είσαι κάπως: «Εντάξει, συνειδητοποιώ τώρα ότι δεν έχω τον έλεγχο. Δεν είμαι 100 τοις εκατό συγγραφέας της μοίρας μου. Ξέρω ότι συνεργάζομαι με τη μοίρα, αλλά δεν διευθύνω το show». Έτσι, με όποιον τρόπο φυσάει ο άνεμος – αυτό είναι ωραίο με μένα… Έχω τεράστια ευγνωμοσύνη για αυτή τη στιγμή και ηλεκτρίζομαι από ενθουσιασμό.