θέλω-οι-άνθρωποι-να-ερωτευτούν-ξανά-τ-287434

“Το πρώτο μου ραντεβού με τη μόδα ήταν με τον οίκο Gucci”

O Sabato De Sarno κάθεται σε μια από τις τέσσερις La Bambole καρέκλες του Mario Bellini μέσα στο γραφείο του με τον σκύλο του Luce ράτσας dachshund στα πόδια του. Έχει περάσει ένας μήνας και δέκα ημέρες από τότε που ανέλαβε την θέση του creative director του οίκου Gucci, το αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων Kering brand. Ο μικρός σκύλος νιώθει σαν στο σπίτι του στο Palazzo Mancini-Salviati του οίκου Gucci που χρονολογείται από τον 17ο αιώνα, αλλά ο De Sarno, στα 40 του, με την ευαίσθητη και πιο σκεπτική φύση του, ακόμα προσπαθεί να βρει τον δρόμο του, να γνωρίσει τις ομάδες, να κάνει δοκιμές στην παραγωγή και συνεντεύξεις όπως αυτή εδώ. Ξεκινά με την προσπωική του ιστορία για μια από τις πρώτες του fashion αγορές.

“Πήρα το τρένο για την Ρώμη, ήταν η πρώτη μου φορά μέσα σε luxury μπουτίκ”, λέει εκείνη την ημέρα του Ιουλίου. “Θυμάμαι πως αυτό που με εξέπληξε ήταν η ουρά που σχηματιζόταν έξω από το κατάστημα. Νομίζω πως ένιωσα όπως ο ανηψιός μου όταν πηγαίνει στη Disney. Ήταν πολύ συναισθηματικό. Όταν ήρθε η στιγμή μου να μπω, αγόρασα αυτό το τζάκετ του Tom Ford. Βελούδινο, σε βαθύ κόκκινο χρώμα, με μαύρο γιακά. Πούλησα το κολιέ που μου χάρισαν οι γονείς μου για να μπορέσω να το αγοράσω. Δεν το ξέρουν αυτό”.

Σήμερα ακολουθεί την κλασική στολή με μαύρα T-shirts, μαύρα τζιν και high-top Converse, αλλά ακόμα έχει αυτό το Gucci τζάκετ. “Τώρα είναι πολύ μικρό για εμένα. Ήμουν αρκετά νέος τότε, αλλά ακόμα το έχω γιατί το αγαπώ”.

“Θέλω οι άνθρωποι να ερωτευτούν ξανά τον οίκο Gucci” Ο Sabato De Sarno μοιράζεται τα σχέδιά του για το brand του ομίλου Kering-1

Αποφοίτησε από το Istituto Secoli με θητεία στους οίκους Prada και Dolce & Gabbana πριν παραμείνει για δέκα χρόνια στον Valentino. Ο De Sarno εργάζεται στη μόδα για είκοσι χρόνια, αλλά πριν τον οίκο Gucci βρισκόταν πίσω από τα φώτα και ένιωθε άνετα εκεί. “Αυτή είναι μια εντελώς καινούρια εποχή για εμένα. Είμαι ονειροπόλος αλλά ειλικρινά δεν είχα ονειρευτεί ποτέ κάτι τέτοιο”.

Την στιγμή που αγόρασε αυτό το τζάκετ ο De Sarno ήξερε πως ήθελε να γίνει fashion designer. “Μεγάλωσα σε ένα μικρό χωριό στο νότο, το Cicciano κοντά στη Νάπολη. Με ενδιέφερε πολύ τι φορούσαν οι άνθρωποι στους δρόμους επειδή είναι ο τρόπος που επικοινωνείς στους άλλους το ποιος είσαι. Τότε άρχισα να σκέφτομαι πως θέλω να σχεδιάζω ρούχα, γιατί υποστηρίζω τους ανθρώπους να είναι ο εαυτός τους”.

Ενθαρρύνοντας τα μέλη της ομάδας του να είναι ο εαυτός τους, ήταν ένα από τα πρώτα του tasks για τον οίκο Gucci. “Τους κάλεσα στον γραφείο μου και τους εξήγησα πως μπορεί να είμαι ο creative director, όμως είμαι ο Sabato και βρισκόμουν στη θέση σας μόλις είκοσι ημέρες πριν και ξέρω τι σκέφτεστε και γιατί δεν λέτε τίποτα. Ξέρω πως φοβάστε γιατί πολλά πράγματα αλλάζουν και νιώθετε μέρος του παλιού Gucci. Αλλά τώρα είστε εδώ και αφού βρίσκεστε εδώ, είστε η ομάδα μου και χρειάζομαι την άποψή σας”. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας, ο πιο κοντινός στον De Sarno ήταν ο Remo Macco, ένας βετεράνος στον οίκο Gucci που ονομάστηκε studio design director πέρυσι και ο artistic director Riccardo Zanola, με τον οποίο δούλευε πριν και στον Valentino.

Ο De Sarno κέρδισε την εμπιστοσύνη του Pierpaolo Piccioli στον οίκο Valentino, ως head of knitwear men και women το 2009, αποτελώντας το δεξί του χέρι. Το αποχαιρετιστήριο party του Piccioli στο τέλος Οκτωβρίου με T-shirts I ❤ SdS T-shirts, διαδόθηκε στα social media. Η high fashion δεν μας έχει συνηθίσει σε τόσο δημόσιες συναισθηματικές εκφράσεις. Για τον πρώην διευθυντή του, ο De Sarno λέει: “Δεν είμαστε ίδιοι, αλλά υπάρχουν πολλά που μοιραζόμαστε. Για εμένα αυτό είναι σημαντικό: Δεν μπορώ να μένω σε ένα μέρος όπου δεν νιώθω ο εαυτός μου, γιατί έχασα πολύ χρόνο ως έφηβος με το να μην νιώθω ο εαυτός μου”. Εξηγεί πως δεν είχε αποκαλύψει πως είναι gay μέχρι που έφυγε από το σπίτι για να σπουδάσει στο Μιλάνο. Ήταν η πρώτη φορά που ένιωσε ελεύθερος.

Όταν ο όμιλος Kering ανακοίνωσε το όνομά του τον Ιανουάριο, ο Marco Bizzarri, CEO της εταιρείας, είπε πως ο De Sarno προσελήφθη για να γράψει το νέο κεφάλαιο Gucci, ενδυναμώνοντας τον οίκο και κεφαλαιοποιώντας την πλούσια κληρονομιά του”. Η λέξη που ο designer χρησιμοποιεί για τον Gucci είναι Italianity (ιταλικότητα). Ο Gucci λέει, είναι ένα πολύ ιταλικό brand με τεράστια κληρονομιά. Ιταλική δεξιοτεχνία, ιταλικό γούστο, και νομίζω πως το έχουμε χάσει αυτό. Θέλω να το επαναφέρω. Η ιταλικότητα είναι μέρος της ιστορίας μου, σίγουρα”.

Κάποιοι σχεδιαστές είναι καλλιτέχνες και κάποιοι μηχανικοί. Ο De Sarno υπερήφανα ανήκει στην δεύτερη κατηγορία. Επέλεξε το Istituto Secoli (τότε αποκαλούνταν Istituto Carlo Secoli), επειδή προσέφερε την πιο τεχνική εκπαίδευση. “Ήθελα μια σχολή για να αποκτήσω δυνατότητες. Οι υπόλοιπες σχολές ήταν περισσότερο για έμπνευση”. Στον οίκο Prada, μια πρακτική οδήγησε μια full-time δουλειά και εργάστηκε ως pattern maker στο γραφείο της Delia Coccia, μετατρέποντας τα 2D σκίτσα σε 3D υφάσματα. “Ήταν εξειδικευμένη στα παλτό γι’ αυτό και το πάθος μου είναι τα παλτό. Τα συλλέγω γιατί ήταν η καλύτερη στον οίκο Prada”.

“Θέλω οι άνθρωποι να ερωτευτούν ξανά τον οίκο Gucci” Ο Sabato De Sarno μοιράζεται τα σχέδιά του για το brand του ομίλου Kering-2

Αν η εκκεντρικότητα ήταν το χαρακτηριστικό του πρώην creative director του οίκου Alessandro Michele, το “ουσιώδες” είναι ο χαρακτηρισμός που ταιριάζει στον De Sarno. Στο ντεμπούτο του στον οίκο Gucci είναι πιθανό να δούμε ένα παλτό με μίνιμαλ κόψιμο και κατασκευή από μαλλί, με την trademark ριγέ κορδέλα από ταφτά στη ραφή, μια μικρή αλλά πολύ ιδιαίτερη λεπτομέρεια. “Ξεκίνησα από την γκαρνταρόμπα γιατί ένιωσα την ανάγκη να συνδυάσω τα κομμάτια που μου αρέσουν και που δεν βρίσκω”, εξηγεί. “Η συνολική σιλουέτα της συλλογής, είναι μίνι και leggy. Τα μίνι του De Sarno συνδυάζονται με ενσωματωμένα σορτς που φτάνουν ακριβώς κάτω από το μήκος της φούστας. “Αυτό δημιουργεί αυτοπεποίθηση”, λέει. Η κλασική Jackie bag θα κάνει ένα μεγάλο comeback αλλά σε πιο μαλακό δέρμα για να είναι πιο καθημερινή, όπως και η Bamboo bag.

Το Gucci show αυτής της σεζόν δεν θα πραγματοποιηθεί στο Gucci Hub, headquarters του οίκου που άνοιξαν στο Μιλάνο το 2016. Αντίθετα ο De Sarno επέλεξε τους δρόμους γύρω από την Accademia di Brera, το ιστορικό πανεπιστήμιο καλών τεχνών όπου ο σχεδιαστής φαντάστηκε τους ανθρώπους στα μπαλκόνια τους να παρακολουθούν τα μοντέλα. Με μουσική υπόκρουση από τον Mark Ronson, official music director με πιο πρόσφατες δουλειές του το Barbie soundtrack, μπορεί να δούμε ακόμα και χορό.

Η τέχνη παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή του De Sarno. Το Gallery hopping είναι μια από τις δραστηριότητες που αυτός και ο δικηγόρος σύζυγός του Daniele ο οποίος και ζει στις Βρυξέλλες, ακολουθούν τα Σαββατοκύριακα. Ο ίδιος επικεντρώνεται στη δουλειά με λέξεις, δουλειά που σε κάνει να σκέφτεσαι, όπως εξηγεί. Το κομμάτι πίσω από το γραφείο του γράφει: Everything is great / Everything is shit / Everything is boring / Everything is alright / Everything is fucked / Everything is sexy / Everything is dull” και είναι αντικείμενο ενός ανερχόμενου καλλιτέχνη από το Σικάγο, του Eric Stefanski. Τι θα έλεγε για το show-opening παλτό του αν το περιέγραφε με λέξεις; “Το θέλω, το επιθυμώ. Θέλω οι άνθρωποι να ερωτευτούν ξανά τον οίκο Gucci. Γι’ αυτό και χρησιμοποιώ τη λέξη ancora για το show μου, την οποία και έχει τοποθετήσει σε κορνίζα δίπλα στο γραφείο του. Την έκανε και τατουάζ στο αριστερό χέρι όταν ανέλαβε τον ρόλο του στον οίκο Gucci. (στο δεξί χέρι έχει ένα calla lily του Ellsworth Kelly από όταν ήταν 18). “Το ancora σημαίνει πολλά πράγματα. Σημαίνει ξανά, αλλά είναι και πιο προσωπικό. Δεν είναι κάτι που έχασες, είναι κάτι που έχεις ακόμα, αλλά θέλεις παραπάνω από αυτό γιατί σε κάνει ευτυχισμένο”.

Ο De Sarno έκανε το διαδίκτυο πολύ χαρούμενο όταν κυκλοφόρησε η πρώτη εικόνα από την jewellery καμπάνια στις 5 Αυγούστου με πρωταγωνίστρια την Daria Werbowy, η οποία και κυριάρχησε στις πασαρέλες των 00s πριν αποχωρήσει από το μόντελινγκ το 2013, αλλά επέστρεψε για τον παλιό της φίλο Sabato. Γνωρίστηκαν πριν από είκοσι χρόνια, όταν ο De Sarno εργαζόταν στην Prada. “Με την Daria ξεκινήσαμε μαζί σε αυτή τη βιομηχανία το 2003, και τώρα είναι μαζί μου στο ξεκίνημα αυτής της νέας περιπέτειας”, είχε γράψει στο Instagram post που συνόδευε την καμπάνια, όπου εμφανίζεται με ένα μαύρο μπικίνι με το double G και χρυσούς κρίκους από την high jewellery collection. Στα stories του μοιράστηκε μια φωτογραφία τους από δύο δεκαετίες πριν. Οι μπούκλες του De Sarno και τα bleached φρύδια της Werbowy είναι χαρακτηριστικά εκείνης της εποχής.

Για το runway show του αυτή την Παρασκευή, ο De Sarno και ο casting director Piergiorgio Del Moro, επικεντρώθηκαν σε νέα πρόσωπα. “Θα ήθελα να έχουμε άγνωστους ανθρώπους. Θέλω να δείξω μια αισθητική και αν χρησιμοποιήσω διάσημους, τότε θα δείτε μόνο αυτό. Δεν είμαι σίγουρος αν θα μπορώ να αφηγηθώ την ιστορία που θέλω”. Ο De Sarno κατανοεί πως ο Gucci είναι σαν ένα μικρόφωνο για να λες πράγματα και ένα πράγμα για το οποίο φωνάζει είναι τα νέα ταλέντα. Ταυτόχρονα με το runway ντεμπούτο του, ο Gucci χρηματοδοτεί επίσης ένα gallery show με τέσσερις νέους καλλιτέχνες με έδρα το Μιλάνο, λίγο πιο πέρα από την Accademia di Brera. Η έκθεση θα είναι ανοιχτή στο κοινό και συνοδεύεται από την έκδοση Gucci Prospettive N.1, Milano Ancora, που ο De Sarno περιγράφει σαν ερωτική επιστολή στο Μιλάνο.

Στο τέλος Ιουλίου ο όμιλος Kering ανακοίνωσε μια εταιρική ανανέωση. Στο δεύτερο τέταρτο της χρονιάς, οι πωλήσεις του megabrand Gucci είχαν αυξηθεί κατά 1% στα 2.5 δισεκατμμύρια, κάτω από τις προσδοκίες για 4%. Ωστόσο ο chairman και CEO François-Henri Pinault, με τις αλλαγές που έγιναν δήλωσε πως η δυναμική του οίκου Gucci είναι πάνω από 15 δισεκατομμύρια.

Ο Bizzari ο οποίος θα έφευγε από τον όμιλο τον Σεπτέμβριο, μια μέρα μετά το show του De Sarno και θα τον διαδεχόταν ο Jean-François Palus, πρώην managing director του Kering Group. Η αναδιοργάνωση θα μπορούσε να φέρει αναστάτωση στην πρώτη συλλογή του νέου creative director, όμως ο De Sarno μια εβδομάδα πριν το show έχει μια διαφορετική ιστορία να αφηγηθεί. “Ήταν σίγουρα μια μεγάλη αλλαγή, αλλά όχι για εμένα γιατί είμαι αρκετά καινούριος. Νιώθω πως είναι μια μεγάλη εξέλιξη τώρα, όλοι οι key people είμαστε νέοι”. Υπάρχει μεγάλο βάρος στους ώμους του De Sarno αλλά είναι έτοιμος. “Είμαι τόσο ενθουσιασμένος. Γνωρίζω την διαδικασία γιατί είναι μέρος της δουλειάς μου, αλλά το συναίσθημα πίσω από αυτό είναι ανεκδιήγητο”.