“Για εμένα σημασία έχει να αφήσω το φως να εισχωρήσει”. Ο Seán McGirr βρίσκεται στον πυρετό των τελικών fittings στο Παρίσι. Το ντεμπούτο show του για τον Alexander McQueen είναι σε τέσσερις ημέρες. Στον κάτω χώρο τα μοντέλα σχηματίζουν ουρές, ενώ κουτιά με ρούχα στοιβάζονται μπροστά από την κεντρική πόρτα, στοιχεία που αντανακλούν την φρενήρη ατμόσφαιρα του Φεβρουαρίου. Επάνω όμως όπου ο McGirr εργάζεται, όλα είναι ήρεμα.
Στον τοίχο τα moodboards με αναφορές. Σχέδια του David Hammons, γλυπτά αυτοκινήτων του John Chamberlain και φωτογραφίες από το iPhone, η οθόνη του οποίου μοιάζει να έχει σπάσει σε χίλια κομμάτια, όλα έχουν τοποθετηθεί στη σειρά. Φωτογραφίες νέων Λονδρέζων τότε και τώρα, όπως η Kate Moss την περίοδο της σχέσης της με τον Pete Doherty, η Amy Winehouse με τα χαρακτηριστικά μαλλιά και το bustier φόρεμά της, αλλά και ο Bebe Parnell, φοιτητής στην Οξφόρδη που θα εμφανιστεί στο show. Σειρές από παπούτσια και μπότες διακρίνονται στα ράφια, όπως τα clodhoppers που θυμίζουν πέταλα αλόγων. Βλέπουμε όμως και τα ρούχα του show, τα καρό που περιμένετε αλλά και embellished κομμάτια-έκπληξη.
“Ξεκίνησα μελετώντας την Birds collection”, μου είπε ο McGirr μια εβδομάδα πριν στο στούντιο στο Λονδίνο, αναφερόμενος στην συλλογή Άνοιξη 1995 του Alexander McQueen που σήμαινε πολλά γι’ αυτόν. “Αυτό που μου αρέσει είναι πως όλα δείχνουν πολύ απλά, αλλά με ένα twist. Ένα τζάκετ με πιο έντονους ώμους, ή μια καρφίτσα. Πρόκειται για την ιδέα του να φτιάχνεις ένα όμορφο tailoring και μετά να του δίνεις ένα twist, να το συνθλίβεις και να βλέπεις το αποτέλεσμα”.
Η δουλειά τουMcGirr είναι να φέρει ανανέωση στον Alexander McQueen. Όταν ανακοινώθηκε η θέση του, ο Gianfilippo Testa, CEO του οίκου δήλωσε: “Θα φέρει μια δυναμική δημιουργική γλώσσα στο brand”. Για να το καταφέρει αυτό θα εμφυσήσει την millennial οπτική του. “Για εμένα πρέπει να υπάρχει μια νεανική ενέργεια. Πρέπει να είναι μια συλλογή για το Λονδίνο, αυτή τη μείξη νεανικής κουλτούρας πο βλέπω εδώ. Θέλω αυτό να εκφραστεί”. Επίσης: “Πρέπει να προκαλεί μια αντίδραση, αυτό είναι το DNA του brand. Ο McQueen ήταν επιθετικός, αλλά παιχνιδιάρικα επιθετικός”.