ο-david-downton-συνεργάζεται-με-την-ορσαλία-παρθέ-99848
©David Downton

Ζωγραφισμένα στο χέρι, τα κομψά χαρακτηριστικά ενός γυναικείου προσώπου βρίσκουν τη θέση τους σ’ ένα μεταξωτό πόντσο. Το αφαιρετικό print που αποτυπώνεται στη χαλαρή resort σιλουέτα αποτελεί δημιουργική σύμπραξη του αγαπημένου σκιτσογράφου μόδας David Downton και της άξιας συνεχίστριας του οίκου Parthenis, Ορσαλίας Παρθένη.

Όμως, η συλλογή David Downton for Parthenis, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει καφτάνια, μαγιό, T-shirts και αξεσουάρ, δεν είναι άλλη μια business as usual συνέργεια, όπως συχνά πλέον απαιτεί η βιομηχανία της μόδας. «Δεν συνηθίζω να δουλεύω με τους σχεδιαστές μόδας πάνω σ’ ένα προϊόν. Συνήθως ερμηνεύω τη δουλειά τους στο χαρτί», λέει ο Βρετανός σκιτσογράφος στη Vogue Greece ένα κυριακάτικο απόγευμα, από το σπίτι του στο Σάσεξ της Αγγλίας.

Τα τελευταία χρόνια το μελάνι του Downton έχει δώσει το δικό του σχήμα σε σημαντικές στιγμές και προσωπικότητες της μόδας, από τις σελίδες της Vogue, του Vanity Fair, των New York Times… Για παράδειγμα, η «δική του» Cate Blanchett στο εξώφυλλο της Vogue Australia για τα 50 χρόνια της έκδοσης έμεινε στην ιστορία ως το ταχύτερα πωλούμενο τεύχος του αυστραλέζικου τίτλου.

Ο David Downton συνεργάζεται με την Ορσαλία Παρθένη-1
©Press

«Μου αρέσει πολύ να δουλεύω με ανθρώπους οι οποίοι ξέρουν περισσότερα από μένα», συμπληρώνει ο Downton. «Δεν γνωρίζω τον κόσμο που γνωρίζει η Ορσαλία, τους ανθρώπους του λιανεμπορίου και το πώς τα πράγματα λειτουργούν πάνω στο σώμα. Ένιωσα έναν άμεσο σύνδεσμο μαζί της και αισθάνθηκα ότι μπορούσα να την εμπιστευτώ», τονίζει.

Φανατική αναγνώστρια του Vanity Fair και λάτρις του fashion illustration, η Ορσαλία Παρθένη γνώρισε τον σκιτσογράφο μέσω ενός καλού κοινού φίλου. Συναντήθηκαν πρώτη φορά στο ιστορικό Claridge’s, στο Mayfair, όπου ο Downton είναι χρόνια τώρα resident artist. Η γνωριμία τους ξεκίνησε με σαμπάνια στο μπαρ Fumoir, για να εξελιχτεί σε ένα διετές project που διατίθεται ήδη σε φυσικά αλλά και διαδικτυακά σημεία πώλησης.

«Για τον David τα ρούχα μου ήταν ένας ιδανικός λευκός καμβάς και εγώ από την πλευρά μου το βρήκα συναρπαστικό να πειραματιστώ με prints, πόσο μάλλον ενός fashion illustrator που θαυμάζω», μας λέει η σχεδιάστρια. Το αποτέλεσμα, συμπληρώνει, έχει χαρακτήρα συλλεκτικό, καθώς ξεπερνάει τη συχνά μονόχρωμη φιλοσοφία του οίκου.

Αποκάλυψη

Το 1996 o Downton, ένας επιτυχημένος σκιτσογράφος χωρίς συγκεκριμένη δημιουργική κατεύθυνση, δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από τους Financial Times. Του ζητούσαν να ταξιδέψει στο Παρίσι για να καλύψει εικαστικά την εβδομάδα υψηλής ραπτικής. «Ήμουν ενθουσιασμένος. Αυτό είναι κάτι που δεν συμβαίνει σε σκιτσογράφους, αλλά σε φωτογράφους. Ήταν σαν να είχα βρεθεί σε ταινία του Baz Luhrmann. Κατέβηκα από το Eurostar και πήγα κατευθείαν στο Ritz, σε πρόβες του Valentino και του Christian Lacroix, σε σόου του Versace. Είδα στην πασαρέλα τη Naomi, την Kate, τη Linda – υπνωτίστηκα. Όλο αυτό με ώθησε να αντιληφθώ ότι ταλέντο και ικανότητα διέθετα. Ανακάλυψα τη φιλοδοξία, πέρα από τον βιοπορισμό», θυμάται.

Στα 60 του σήμερα συνεχίζει την καλλιτεχνική παράδοση παλαιότερων συναδέλφων του, όπως ο Rene Gruau και ο Antonio Lopez. «Ο σκιτσογράφος είναι ένας διερμηνέας. Παίρνει το τρισδιάστατο και το κάνει δισδιάστατο», σημειώνει. Και αν απολαμβάνει να σκιτσάρει τον Pierpaolo Piccioli εν ώρα εργασίας στο στούντιο του οίκου Valentino στη Ρώμη, τη Lady Gaga και την Donatella Versace σε δείπνο στο Ritz της place Vendome ή την Gwendoline Christie του Game of Thrones στο Claridge’s, δεν ξεχνάει ότι μια από τις πρώτες του πηγές έμπνευσης ήταν η Μελίνα Μερκούρη στο εξώφυλλο του δίσκου Ποτέ την Κυριακή. Μια εικόνα που ως παιδί σκιτσάριζε ξανά και ξανά και στην οποία σήμερα επιστρέφει αποκλειστικά για τη Vogue Greece.

Ο David Downton συνεργάζεται με την Ορσαλία Παρθένη-2
©Haralampos Gianakopoulos @D-Tales

Τρεις διαστάσεις

Πέρα από το χαρτί, η Ελλάδα βρίσκεται γενικότερα στα σχέδιά του, καθώς αναμένεται να ανακαλύψει από κοντά τη συλλογή David Downton for Parthenis σε μια ειδική εκδήλωση τον Ιούνιο, στον νέο χώρο Parthenis by the Sea, στην ανακαινισμένη Astir Beach της Βουλιαγμένης. Θα είναι μόλις η δεύτερη φορά στην καριέρα του που η δουλειά του θα έχει πάρει τρισδιάστατη μορφή.

Την εποχή που ξεκινούσε τις συνομιλίες του με την Ορσαλία Παρθένη, βρισκόταν σε συζητήσεις και με τον Michael Kors. Η συνεργασία με τον Αμερικάνο σχεδιαστή οδήγησε σε μια capsule συλλογή, την πρώτη της Michael Kors Collection με καλλιτέχνη. Ο σκιτσογράφος ταξίδεψε πέρυσι στη Νέα Υόρκη για να δει τα αποτελέσματα «ζωντανά», στην πασαρέλα. Ήταν μια συγκινητική στιγμή, λέει, όπου τα ρούχα και τα αξεσουάρ της κολεξιόν του φάνηκαν σαν καρτούν, καθώς κινούνταν με το σώμα.

«Η δουλειά του David συλλαμβάνει τη στιγμή. Έχει τη λιτότητα και την ταχύτητα της ασιατικής καλλιγραφίας, αλλά παράλληλα τιμά την ομορφιά της γυναίκας και ακουμπάει την ψυχή της», παρατηρεί η Παρθένη. «Σέβομαι απόλυτα τη ματιά της Ορσαλίας στη λεπτομέρεια και την ποιότητα», συμπληρώνει ο Downton. «Και περιμένω να δω τη συλλογή να παίρνει μορφή, σαν ένα κινούμενο σχέδιο».

Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Ιουνίου της Vogue Greece. 

MHT