Ο Matthieu Blazy μεταμόρφωσε τα μοντέλα σε αρχέτυπα γυναικών της Νέας Υόρκης σε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό στον υπόγειο σιδηρόδρομο. Αυτή ήταν η πρώτη του Métiers d’art συλλογή για τον οίκο Chanel.
Υπάρχουν μέρες που η Νέα Υόρκη είναι απλά ανυπόφορη, με την ατελείωτη κίνηση, τις καθυστερήσεις στους δρόμους, τη βροχή. Και ξαφνικά κάτι γίνεται και ερωτεύεσαι αυτή την πόλη ξανά και ξανά. Αυτή την πλευρά της Νέας Υόρκης επέλεξε να εκφράσει ο Matthieu Blazy στο Chanel Métiers d’art 2025-2026 show.

Οι προσδοκίες ήταν φυσικά μεγάλες για το νέο Creative Director της Chanel, ειδικά μετά το τόσο επιτυχημένο ντεμπούτο του πριν από δύο μήνες στο Παρίσι. Ο Matthieu Blazy τα κατάφερε όχι μόνο να ανταποκριθεί στις προσδοκίες αλλά και να παρουσιάσει μια συλλογή πραγματικά υπέροχη.

“Ήταν Μάιος του 2006 όταν ο Karl Lagerfeld παρουσίασε το πρώτο του destination show στο Great Hall του Grand Central Terminal (σιδηροδρομικός σταθμός της Νέας Υόρκης), εγκαινιάζοντας στην ουσία ένα concept που ο οίκος Chanel ακολούθησε για δύο δεκαετίες μέχρι το τελευταίο Métiers d’art show του Lagerfeld τον Δεκέμβριο του 2018 στο Temple of Dendur μέσα στο Metropolitan Museum.

Τώρα το show του Matthieu Blazy έλαβε χώρα στο Bowery, έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό των γραμμών J και Z του μετρό της Νέας Υόρκης. Ειδικά για αυτή τη βραδιά, ο χώρος εξοπλίστηκε με ηχεία που αναπαρήγαγαν τους ήχους των τρένων και τρεις σειρές από παγκάκια για την guest list. Περιττό να αναφέρουμε ότι ελάχιστοι από τους καλεσμένους της Chanel χρησιμοποίησαν το μετρό για να φτάσουν εκεί.

Μετά από μια μεγάλη αναμονή, ένας συρμός εμφανίστηκε στο σταθμό, μια αληθινά wow στιγμή. Οι πόρτες άνοιξαν και από μέσα βγήκαν 80 μοντέλα με τον σχεδιαστή να το περιγράφει σαν ένα ευτυχές χάος. “Μου άρεσε το μετρό της Νέας Υόρκης γιατι πιστεύω πως είναι το μόνο στον κόσμο που χρησιμοποιείται από όλους, χωρίς ιεραρχία”, εξήγησε ο Matthieu Blazy που έχει περάσει πολλά χρόνια στη Νέα Υόρκη δουλεύοντας για τον Calvin Klein.

Οι γυναίκες της Νέας Υόρκης
Κάθε μοντέλο ήταν και το αρχέτυπο μιας γυναίκας της πόλης. Μια φοιτήτρια με τζιν που στην πραγματικότητα ήταν ένα μεταξωτό παντελόνι που δημιουργήθηκε με μια αποκλειστική τεχνική του οίκου Lesage. Ακολούθησε μια socialite με μια μαύρη βραδινή κάπα, την οποία ο Blazy περιγράφει ως μία δημοσιογράφο των 70s ή μια businesswoman των 80s, έτοιμη να κατακτήσει τον κόσμο.

Σειρά είχε μια wannabe Coco με ένα flapper φόρεμα με κρόσσια και αμέσως μετά ένα κίτρινο κοστούμι στο χρώμα των taxi και μια animal print πουά φούστα. Όσο για τα retrievers που είδαμε κεντημένα σε μια βραδινή τουαλέτα; “Στη Νέα Υόρκη έχεις δύο αξεσουάρ, ένα σκύλο και ένα ποτήρι με καφέ”, είπε ο Blazy.

Chanel για όλους;
Η ζωντάνια αυτής της συλλογής πηγάζει από το υψηλού επιπέδου craftsmanship, τις Lesage πέρλες, τα φτερά Lemarié, το diversity που είδαμε στο catwalk. Ο Matthieu Blazy μετέτρεψε τους κώδικες τους Chanel σε κάτι αντίστοιχα οικείο και αναγνωρίσιμο ξεπερνώντας τους αυστηρούς κανόνες. Chanel για όλους είναι το μήνυμα; Ναι όλοι μπορούν να ονειρεύονται.

Αναμένουμε και την επόμενη πρόκληση για τον Blazy, την Haute Couture συλλογή του για την Chanel.





