Το unisex, κλασικό μπλουζάκι ήταν αρχικά ένα καθαρά χρηστικό ρούχο που φορούσαν κυρίως οι άντρες στο Μεσαίωνα. Μια «ασπίδα» υφάσματος που χρησιμοποιούσαν για λόγους υγιεινής, προστατεύοντας το δέρμα από οποιοδήποτε ρούχο φορούσαν στο κορμό τους. Σύμβολο κοινωνικής τάξης της εποχής, διέθετε δυο μακριές λωρίδες υφάσματος στο τελείωμα που κρυβόντουσαν ανάμεσα στα πόδια, κάτι που άλλαξε για χρηστικούς λόγους τον 19ο αιώνα, χαρίζοντάς του καλύτερη εφαρμογή.
Από το 1800, το t-shirt άλλαξε αρκετά, καθώς ανακαλύφθηκαν νέες τεχνολογίες ύφανσης που ήταν εύκολο να παραχθούν μαζικά, με αποτέλεσμα να διατίθεται σε συνθέσεις από μαλλί, jersey, καθώς και από ένα χοντρό βαμβακερό υλικό. Ειδικοί άρχισαν να το προτείνουν σαν μια μορφή προστασίας ενάντια στο κρύο και τις δερματικές παθήσεις, ενώ σύντομα αντικατέστησε τον κορσέ που φοριόταν μέσα από γυναικεία ενδύματα. Μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα, οι ναύτες το φορούσαν μέσα από τα μάλλινα πουλόβερ τους, ενώ το Βρετανικό Ναυτικό επέτρεψε στους ναύτες να το φορούν κατά τη διάρκεια χειρωνακτικών εργασιών στο κατάστρωμα. Σύντομα, το t-shirt υιοθετήθηκε από ολόκληρη την εργατική τάξη, ενώ από το 1880 μέχρι το 1913 το αμερικανικό ναυτικό το ενέταξε στην επίσημη ενδυμασία του και αργότερα, η κλασική τότε φανέλα που μεταλλάχθηκε σε βαμβακερό μπλουζάκι, έγινε η επίσημη εκδοχή των εσωρούχων των ναυτών.
Η βιομηχανία των t-shirts εκτοξεύθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα. Το 1901 η P.H. Hanes Knitting Company ξεκίνησε να παράγει ανδρικά εσώρουχα, ενώ η Fruit of the Loom άρχισε να μεγάλη έμφαση στο marketing του συγκεκριμένου κομματιού τη δεκαετία του ’10. Το 1938 η αμερικάνικη αλυσίδα καταστημάτων Sears διοργάνωσε μιας μεγάλης κλίμακας καμπάνια με σλόγκαν «It’s an undershirt, it’s an outershirt», με σκοπό να προωθήσει τη πώλησή τους στο ανδρικό κοινό. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το αμερικανικό ναυτικό και ο στρατός διένεμε λευκά, κοντομάνικα t-shirts στους στρατιώτες και τους ναύτες, με αποτέλεσμα να συνδεθεί άμεσα με την εικόνα του εθνικού ήρωα. Τα Sears δεν άργησαν να εκμεταλλευτούν εμπορικά αυτή την ιδέα, δηλώνοντας το 1941, «δεν χρειάζεται να είσαι στρατιώτης για να αποκτήσεις το δικό σου t-shirt».