good-job-nicky-και-άγγελος-φρέντζος-σε-μια-απρόσμε-219885

Ένας από αυτούς «έπρεπε» να είναι ο Άγγελος Φρέντζος, γιατί είναι ο πιο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας σχεδιαστής: Μόνιμα εγκατεστημένος στο Μιλάνο, υπεύθυνος πρώτων υλών στον οίκο Bottega Venetta, έχει ντύσει από την Madonna μέχρι τον Kanye West και συνεργάστηκε στενά με τον Virgil Abloh, δημιουργώντας μαζί του το brand Off White, και έπειτα στην ανδρική σειρά του οίκου Louis Vuitton. Παράλληλα, οι δικές του συλλογές Angelos Frentzos κάνουν αίσθηση διεθνώς. Ο Άγγελος έχει επίσης αιχμηρή ματιά. Τόσο αιχμηρή που συχνά «κόβει», οπότε τον φοβόμουν και λίγο.

Ήταν όμως πολύ σαφής στο ότι ήθελε να συμμετάσχει στο τεύχος, θέτοντας σχεδόν ως προϋπόθεση να κάνει τη διπλή συνέντευξή του με τον Good Job Nicky. Τον 27χρονο Έλληνα μουσικό που αγαπήσαμε από το πρώτο του αγγλόφωνο single January 8th πριν από δύο χρόνια –έγινε trend στο YouTube, σε λιγότερες από 24 ώρες από την κυκλοφορία του, στα Shazam και Spotify– και συνεχίζει να μας ενδιαφέρει η δουλειά του μέχρι σήμερα, που μόλις κυκλοφόρησε το τρίτο του άλμπουμ.

Συναντηθήκαμε οι τρεις μας στο ατελιέ του Άγγελου, στην οδό Ξενοκράτους στο Κολωνάκι. Ήταν Παρασκευή και μόλις είχε τελειώσει η λαϊκή αγορά. Καθίσαμε για λίγο στον ήλιο, πριν μπούμε μέσα, στα σκαλάκια της εισόδου. Δεν κάναμε συστάσεις. Ο Νικόλας ήταν ενθουσιασμένος, χαρούμενος, ανοιχτός. Ο Άγγελος τον χάζευε χαμογελώντας. Ή μειδιώντας; Τον πείραζε.

Δεν ήθελε να μιλήσει για τον ίδιο και τα σπουδαία που κάνει, ήθελε να ασχοληθεί μόνο με τον «μικρό», να του προσφέρει κάτι. Γνώση; Ιδέες; Κριτική; Παρά την προσπάθειά μου να κρατήσω μια δομή στη συζήτηση, συνέντευξη δεν το λες αυτό που καταφέραμε. Περισσότερο μια γνωριμία με σκόρπιες στιχομυθίες που κατέληξαν στο να έρθουν κοντά αυτοί οι δύο άνθρωποι. Βάζω στοίχημα ότι θα συνεχίσουν να μιλάνε και ότι ο Άγγελος θα εμμείνει στο mentoring που αυθόρμητα ξεκίνησε εκείνη τη μέρα.

Ας πούμε ότι η Vogue Greece έκανε ένα καλό «προξενιό» και ότι παρακάτω καταγράφονται τα πρακτικά της πρώτης αυτής συνάντησης.

Άγγελος Φρέντζος: Θα μπορούσες να είσαι γιος μου, αν σε είχα κάνει στα 22.

Good Job Nicky: Πόσων ετών είσαι;

Α. Φ.: 48.

GJN: Θα ήθελες όμως να έχεις έναν γιο σαν εμένα;

Κέλλυ Σταυροπούλου: Άγγελε, πρότεινες μόνος σου το «ζευγάρι» σου γι’ αυτή τη συνέντευξη. Γιατί επέλεξες τον Good Job Nicky;

Α. Φ.: Να σου πω. Όταν μου ζητήσατε να συμμετάσχω σ’ αυτό το τεύχος της Vogue, το προηγούμενο βράδυ ήμουν στο σπίτι ενός φίλου στο Μιλάνο και μου έβαλε να δω ένα video clip του. Οπότε, το επόμενο πρωί που με πήρες τηλέφωνο, μου ήρθε σαν φλας. Μου άρεσε αυτό που είχα δει. Ήθελα να τον γνωρίσω. Γιατί έγινες τραγουδιστής;

GJN: Δεν είμαι τραγουδιστής. Είμαι καλλιτέχνης.

Α. Φ.: Γιατί έγινες καλλιτέχνης που βγάζει τραγούδια;

GJN: Τώρα έβγαλα μια ταινία μικρού μήκους.

Α. Φ.: Πού θα τη δούμε; Στις Κάννες;

GJN: Μέχρι στιγμής στο YouΤube μόνο.

Α. Φ.: Σε έψαξα στο YouΤube και σε είδα σε μια μπανιέρα. Πώς έτσι;

GJN: Το January 8th είναι το πρώτο μου κομμάτι. Η μπανιέρα δένει ίσως με το ότι αποκαλώ γυμνή τη μουσική μου. Με την έννοια ότι δεν κατατάσσεται σ’ ένα είδος.

Α. Φ.: Ποιο είναι το όνειρό σου;

GJN: Δεν ξέρω. Ποιο είναι το δικό σου;

Α. Φ.: Να πάρω σύνταξη. Δεν είναι πολύ δύσκολο να έχεις όνειρα στην Ελλάδα;

GJN: Δεν θα καθίσω στην Ελλάδα.

Α. Φ.: Σε ποια χώρα θα πας;

GJN: Σε όλες.

Κ. Σ.: Να τα πάρουμε λίγο με τη σειρά; Αρχικά, εσένα πώς να σε φωνάζω; Good Job;

GJN: Νικόλα καλύτερα.

Κ. Σ.: Πώς προέκυψε αυτό το nickname;

Α. Φ.: Από το γεγονός ότι είναι ψώνιο. Τι ρωτάς;

GJN: Νιώθω ότι είναι καταστροφικό να περιμένεις από τους άλλους να σε επιβραβεύσουν, οπότε είπα να το κάνω μόνος μου με το «καλημέρα».

Good Job Nicky και Άγγελος Φρέντζος σε μια απρόσμενη συνέντευξη για την Vogue Greece-1

Κ. Σ.: Νικόλα, γνώριζες τον Άγγελο Φρέντζο πριν από τη σημερινή μέρα;

GJN: Όχι! Συγχωρήστε με. Θεωρώ βλακεία μου που δεν τον ήξερα, γιατί υπάρχουν πολλά πράγματα που θα ήθελα να μάθω. Έχεις πολύ ωραία αισθητική.

Κ. Σ.: Το γεγονός ότι τον γνωρίζει καλά ο Kanye West πώς σε κάνει να νιώθεις;

GJN: Άγγελε, στο εξής θα λες ότι τα έζησες όλα. Σε ξέρει ο Kanye West και ο Good Job Nicky. Βασικά, όντως μπορείς να πάρεις σύνταξη μετά από αυτό. Μπορείς να μου δώσεις τον αριθμό τηλεφώνου του Kanye;

Α. Φ.: Τον συμπαθείς; Σου αρέσει;

GJN: Δεν ζω για κάτι άλλο, εκτός από το να συνεργαστώ μια μέρα μαζί του. Είναι το μόνο που θέλω στη ζωή μου.

Α. Φ.: Δεν είναι δύσκολο να σ’ τον γνωρίσω. Είναι πολύ απλός άνθρωπος, πολύ ειλικρινής και δεν έχω γνωρίσει άλλο ταλέντο σαν αυτόν. Εμένα μου αρέσει πολύ και η μουσική του, που σε πολύ κόσμο δεν αρέσει.

GJN: Δεν γίνεται αυτό. Φταίει ο κόσμος.

Κ. Σ.: Νικόλα, ποιο είναι το καλλιτεχνικό σου alter ego;

GJN: Ο Ερμής Γερακίδης, που μου γράφει μουσική.

Κ. Σ.: Εσύ, Άγγελε, πιστεύεις στα καλλιτεχνικά δίδυμα;

Α. Φ.: Ναι, αλλά πιστεύω και ότι πρέπει να αλλάζεις. Κάθε τρία-τέσσερα χρόνια πρέπει να ανανεώνεις την ομάδα σου. Να παίρνεις αυτό που είναι να πάρεις και να πηγαίνεις παρακάτω. Έτσι μόνο βοηθάς και βοηθιέσαι.

Κ. Σ.: Έχεις εσύ κάποιο δημιουργικό δίδυμο;

Α. Φ.: Με τον Virgil Abloh έτσι δουλεύαμε. Όταν αρχίσαμε το Off White και μετά πήγαμε στη Louis Vuitton, ήταν όλα μαγικά. Για τέσσερα χρόνια ήμασταν όλη μέρα μαζί. Ένα βράδυ βρισκόμασταν κάπου και του ζήτησα το παλτό του για να βγω λίγο έξω. Δεν είχα εύκαιρο το δικό μου. Επέστρεψα και το έβγαλα για να του το δώσω. Μου απάντησε: «Κράτα το. Δεν θα το χρειαστώ για πολύ ακόμη εγώ». Μετά από λίγο καιρό «έφυγε»…

Κ. Σ.: Γνώριζες για την ασθένειά του;

Α. Φ.: Φυσικά. Όλοι οι κοντινοί του άνθρωποι το γνώριζαν.

Κ. Σ.: Νικόλα, ποιες είναι οι πρώτες πληροφορίες που συνέλεξες για τον Άγγελο γκουγκλάροντας;

GJN: Είδα ότι συνεργαζόταν με τον Virgil Abloh, που τον θαύμαζα πολύ. Σ’ αυτό στάθηκα. Δεν είδα κάτι άλλο.

Κ. Σ.: Άγγελε, εσύ θεωρείς ότι ο Νικόλας έχει ταλέντο;

Α. Φ.: Στην αρχή του είναι. Ναι. Νομίζω ότι δεν γίνεται να μην έχει ταλέντο. Αλλά θα του συνιστούσα να είναι χαμηλών τόνων για κάποια χρόνια. Να μην το «κάψει».

Κ. Σ.: Τώρα που το λέει ο Άγγελος αυτό, η αλήθεια είναι ότι τελευταία που σε είδα παντού, από μεσημεριανή εκπομπή μέχρι τη Eurovision, ήμουν κι εγώ σκεπτική. Λέω μήπως χάνει το αισθητήριό του.

GJN: Δεν μπορείς να μιλάς συνέχεια στη χορωδία σου. Δεν γίνεσαι σπουδαίος αν μιλάς μόνο με άτομα που ενστερνίζονται τις απόψεις σου ή την αισθητική σου. Θα ήθελα πολύ να μπορώ να προσεγγίζω ανθρώπους που δεν είναι το τυπικό κοινό μου.

Α. Φ.: Εγώ αυτό το θεωρώ ανάλωση. Δεν θα αλλάξεις τον κόσμο.

GJN: Η Nina Simone έλεγε ότι είναι ευθύνη του καλλιτέχνη να μεταδίδει το καινούργιο. Δεν είμαι εδώ μόνο για να σου τραγουδάω και να σε κάνω να ξεχνιέσαι.

Α. Φ.: Μα αυτό είναι ο μουσικός. Τραγούδα μας λίγο τώρα.

GJN: Αυτό που λες είναι ασεβές για κάποιους σπουδαίους καλλιτέχνες. Ο Bob Marley δεν είναι το No Woman No Cry, είναι μια ιδεολογία, μια στάση ζωής.

Α. Φ.: Κανόνισε, με αυτά που λες στα 26, να σε δω στα 36 να τραγουδάς με κοστουμάκι στα μπουζούκια.

GJN: Σχεδιάζω να φύγω από τη χώρα τους επόμενους μήνες, ούτως ή άλλως.

Κ. Σ.: Άγγελε, γνωρίζεις την «καταγωγή» του Νικόλα;

Α. Φ.: Ναι, μου είπαν, όταν μου έβαλαν το βίντεο, ότι είναι ο γιος του Πάριου. Μάλιστα, ρώτησα αν είναι γιος του ή εγγονός του! Αλλά μη με ρωτήσετε για τη μουσική του Γιάννη Πάριου, γιατί δεν την ξέρω. Ξέρω πολύ περισσότερο τη δουλειά της Σοφίας Αλιμπέρτη. Ήμουν ερωτευμένος μαζί της όταν πήγαινα σχολείο. Έβλεπα τις ταινίες της και μου άρεσε πολύ ως γυναίκα.

GJN: Κι εγώ θαυμάζω πολύ τη μητέρα μου και είμαι πολύ κοντά της. Και πόσο μου αρέσει που μου λένε ότι της μοιάζω! Βασικά είμαι μαμάκιας.

Α. Φ.: Κι εγώ είμαι μαμάκιας.

GJN: Ένα ακόμη κοινό μας!

Κ. Σ.: Νικόλα, ποιο είναι το αγαπημένο σου κομμάτι από τη δισκογραφία του πατέρα σου;

GJN: Το Όλη η ζωή μου. Και η αγαπημένη μου ερμηνεία του είναι το Σαν απόκληρος γυρίζω από τον δίσκο Ο δικός μου Βασίλης Τσιτσάνης. Αν και κάνω κάτι άλλο, δεν απορρίπτω τη μουσική του πατέρα μου. Τον θεωρώ ιερό τέρας. Αν μιλούσε αγγλικά, δεν θα γλίτωνε τη διεθνή καριέρα. Θα τον άκουγε κι ο Φρέντζος σ’ αυτή την περίπτωση! Αλλά θεωρώ ότι ως οικογένεια καλύψαμε αυτό το καλλιτεχνικό είδος. Χαίρομαι που εγώ προσεγγίζω τη μουσική από άλλη σκοπιά.

Κ. Σ.: Άγγελε, πώς σου φαίνεται το στιλ του Νικόλα;

Α. Φ.: Δεν νομίζω ότι έχει ακόμη. Μου αρέσουν όμως πάρα πολύ τα μπλε μαλλιά του.

GJN: Συμφωνώ απόλυτα. Είμαι λευκός καμβάς. Όσο για τα μπλε μαλλιά, νιώθω ότι είναι το φυσικό μου.

Α. Φ.: Υπάρχει μια μέθοδος και στο στιλ. Όπως υπάρχει μεθοδολογία στη δημιουργία ενός μουσικού κομματιού, έτσι πρέπει να χτίσεις και το στιλ σου. Στο εξωτερικό αυτή τη δουλειά για τους καλλιτέχνες δεν την κάνουν οι στιλίστες, την κάνουν οι σχεδιαστές. Χρειάζεται budget και χτίσιμο βήμα βήμα. Για να έρθει μια μέρα ένα μεγάλο brand μόδας και να σου ζητήσει να βγάλετε μαζί μια σειρά. Αυτό είναι η τάση. Αν φοράς τη μία σορτς και την άλλη κοστούμι, απορρίπτεσαι.

Κ. Σ.: Τι τίτλο θα έβαζες στο στιλ του Νικόλα;

Α. Φ.: Modern Supermarket Music. Ό,τι μαζεύει κόσμο, δηλαδή. Μπορεί να αρέσει στη μαμά μου, σ’ εμένα, στη μικρή μου αδερφή. Δεν έχει ηλικία, κι αυτό είναι η δύναμή του. Το πιάνει όλο το supermarket. Το ίδιο και ο Kanye West.

Κ. Σ.: Νικόλα, τώρα που γνωρίζεις τον Άγγελο, τι σκέψεις κάνεις γι’ αυτόν;

GJN: Θέλω να τελειώσει η συνέντευξη, να πάρω τον αριθμό του και να αρχίσω να μιλάω κάθε μέρα μαζί του. Νιώθω ότι έχει ζήσει 50 ζωές και ότι μπορεί να με καθοδηγήσει σε πολλά. Έχει συναναστραφεί με προσωπικότητες που θαυμάζω και αντιλήφθηκα ότι καταλαβαίνει τη μουσική μου κι εγώ αντίστοιχα την αισθητική του. Βλέπω στα ρούχα του μια συνάντηση του new age με την αναγέννηση και του φουτουρισμού με την κομψότητα. Σαν ένας πλούσιος «I dont give a shit».

Κ. Σ.: Από την ορολογία που χρησιμοποιείς, καταλαβαίνω ότι σου αρέσει η μόδα. Ότι ασχολείσαι.

Α. Φ.: Φυσικά και του αρέσει. Fashion victim είναι. Δεν τον βλέπεις;

Κ. Σ.: Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Α. Φ.: Το νέο είναι ότι συνεργάζομαι με το ίδρυμα Émile Gallé στην Κορέα για μια σειρά ρούχων εμπνευσμένη από τη δουλειά του στο γυαλί. Είμαι ενθουσιασμένος με αυτό, γιατί ο Émile Gallé είναι από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους του γαλλικού κινήματος Art Nouveau. Παράλληλα, συνεχίζω στην Bottega Veneta και τις δικές μου συλλογές.

GJN: Μόλις κυκλοφόρησε το νέο μου άλμπουμ Heaven is Sin από την Cobalt Music. Το καλοκαίρι θα κάνω κάποια live και θέλω να τελειώσω άμεσα τον επόμενο δίσκο μου.

Κ. Σ.: Θα κρατήσετε επαφή;

GJN: Εγώ θα ήθελα. Τιμή μου.

Α. Φ.: Ναι, μωρέ.

GJN: Πολύ σιγανά και ταπεινά το λες!

Διαβάστε επίσης | ‘Οταν η Καίτη Γαρμπή συνάντησε τον Δημήτρη Καραντζά στη Vogue Greece Απριλίου