ήρθε-το-τέλος-των-τάσεων-115382
©loewe | Andrea Adriani: Gorunway.com

Η σεζόν ανοίγει, τα συναισθήματα αναζωπυρώνονται και οι νέες τάσεις θυμίζουν τα πρωτοβρόχια. Είμαστε έτοιμες να μεταμορφωθούμε στις νεο-κομψές, νεο-bourgeois Παριζιάνες του Hedi Slimane στη Celine, να αναδείξουμε την glamour-punk πλευρά μας, όπως μας προτρέπει η Sarah Burton στον Alexander McQueen, να αγκαλιάσουμε την ’80s διάθεση του Anthony Vaccarello στον Saint Laurent. Δεν γίνεται να μην αποκτήσουμε τουλάχιστον μία κάπα και ένα κομμάτι σε neon απόχρωση. Ή μήπως μπορούμε; Και αν βιώνουμε το τέλος των «καθαρόαιμων» –όπως τις πρωτογνωρίσαμε, τουλάχιστον– τάσεων και οι κανόνες του παιχνιδιού τώρα αλλάζουν;

Στην πιο δημοκρατική στιγμή στην ιστορία της, η μόδα δεν προστάζει, αλλά συνομιλεί. Δεν περιορίζει και δεν περιορίζεται. Αντιθέτως, μοιράζεται τις πιο όμορφες ιστορίες και μέσα από ένα δικό της storytelling μάς καλεί να τις βιώσουμε ως εμπειρίες. Παραθέτει πολλές προτάσεις και μας προσκαλεί να τις φιλτράρουμε, να μπλέξουμε τη μία με την άλλη και να τις οικειοποιηθούμε – ανάλογα με την αυτοπεποίθησή μας.

Άλλωστε, οι μεγάλες στιλιστικές επαναστάσεις έχουν ήδη κερδηθεί: ένα παντελόνι ή μια μίνι φούστα δεν σηματοδοτούν πια γροθιά στο κατεστημένο, ενώ τα ugly sneakers είναι το ίδιο άνετα στο γυμναστήριο και στο γραφείο. Πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν ότι όλα έχουν γίνει, αν και δεν παύουν να αναζητούν ένα fashion moment, την ιδιαίτερη στιγμή που κάτι φρέσκο θα εμφανιστεί μπροστά στα έμπειρα μάτια τους.

Το ερώτημα τώρα δεν περιορίζεται μόνο στο τι θα φορέσουμε, αλλά και γιατί. Την υπέροχη αυτή επιλογή μάς προσφέρει η μόδα, ως stylish καθρέφτης της εποχής που αφουγκράζεται και οδηγεί τις εξελίξεις. Η εποχή μας καλπάζει. Υπό το ξάγρυπνο βλέμμα των social media, η αγωνία για ένα βιώσιμο μέλλον δίνει τροφή για διαφορετική καταναλωτική σκέψη και δράση, ενώ η επιθυμία –και ανάγκη– για περισσότερο diversity και inclusion –προσώπων, σωματότυπων, κοινωνικών ομάδων– ανοίγει νέους εμπορικούς και δημιουργικούς δρόμους. Απέναντι στη ρευστότητα της γρήγορης μόδας που μεταφράζει τις κυριότερες τάσεις, στέκονται όλο και περισσότερα unique pieces από λιλιπούτειους οίκους, παίκτες-γίγαντες του χώρου της πολυτέλειας τοποθετούν τον «δρόμο» στην πασαρέλα και εμείς μοιραζόμαστε ένα T-shirt με τη μητέρα και την κόρη μας – και ένα πουκάμισο με τον σύντροφό μας. Διαλέγουμε ένα mood –και λιγότερο ένα total look–, υποκύπτουμε στην άνεση του athleisure, διατηρούμε το power dressing, στρεφόμαστε στο πολυπολιτισμικό boho και ανακαλύπτουμε τις προοπτικές του gender-fluid. Η σχέση μας με τη μόδα γίνεται πιο διαδραστική, πιο διασκεδαστική, ίσως, και εμείς λειτουργούμε ως προσωπικοί στιλίστες-επιμελητές μας.

Και οι τάσεις που πρωτοανακαλύψαμε στις πασαρέλες πριν από έξι μήνες και τώρα διεκδικούν χώρο στην γκαρνταρόμπα και στην καρδιά μας; Ίσως να είναι εκείνες οι μεγάλες κερδισμένες. Γιατί σε τούτη τη νέα εποχή που βιώνουμε μέσα από αυτή την κολοσσιαία βιομηχανία, όλοι οι κανόνες αλλάζουν – εκτός από έναν: η αγάπη μας για τη μόδα παραμένει κυρίαρχη, δεν μετριέται και δεν αλλοιώνεται. Όμως πάντα εκφράζεται: αυτή τη σεζόν, με μια κάπα και ένα κομμάτι σε neon.