«Το θέατρο ήταν το πεπρωμένο μου, η μόδα υπήρξε μια παράκαμψη», εξομολογείται ο σπουδαίος Γάλλος σχεδιαστής στην Έλις Κις, αφού εν τω μεταξύ έκανε μια θριαμβευτική επανεμφάνιση, σε συνεργασία με τον Dries Van Noten.
H είσοδος στο συγκρότηµα γραφείων δίπλα στο Canal Saint Martin, στο 13o διαµέρισµα του Παρισιού, έχει έναν σχετικά απρόσωπο, βιοµηχανικό χαρακτήρα. Όµως, καθώς η πόρτα στον 5ο όροφο ανοίγει, η ατµόσφαιρα είναι απόλυτα φιλική. Ο Christian Lacroix κάθεται πίσω από ένα µικρό γραφείο, πάνω στο οποίο είναι απλωµένα δείγµατα υφασµάτων, αποκόµµατα και σκίτσα. Γύρω του, τα ράφια στους τοίχους σφύζουν από βιβλία και αναµνήσεις, αλλά και σχέδια για projects που ξεκινούν. Ένα άλλο project αποκαλύφθηκε πριν από λίγο καιρό, λίγα τετράγωνα µακριά, στην Όπερα της Βαστίλης: η συνεργασία του µε τον Dries Van Noten για τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020 του Βέλγου δηµιουργού. Αρκετοί τότε αναρωτήθηκαν αν το ντεφιλέ σηµατοδοτούσε την επιστροφή του Γάλλου couturier. «Θα ήθελα πολύ αυτό το σόου να είναι το τελευταίο µου νεύµα. Ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες µου σε επίπεδο συναισθηµατικό», µου λέει ο 69χρονος δηµιουργός χαµογελώντας, καθώς κάθεται απέναντί µου.
Πολλοί από εκείνους που παρακολούθησαν το σόου τον περασµένο Σεπτέµβριο χαρακτήρισαν τη συνεργασία ένα πραγµατικό fashion moment. «Η µαξιµαλιστική, εκκεντρική “απόδραση” συναντά τον πρακτικό, καθαρό µαξιµαλισµό», έγραψε η Sarah Mower, chief critic της αµερικανικής Vogue. Η συλλογή άνοιξε µε ένα µαύρο φτερό ως headpiece, για να συνεχιστεί µε µείξεις υφών και χρωµάτων –χαρακτηριστικό που µοιράζονται οι δύο σχεδιαστές–, animal prints, λουλούδια, πουά, λεπτοµερή κεντήµατα, στοιχεία φλαµένκο, µαύρη δαντέλα, αλλά και το χαρακτηριστικό φούξια Lacroix.
«Με τον Dries δεν γνωριζόµασταν καλά, είµαστε δύο ντροπαλοί Ταύροι», µου εξηγεί. «Δεν είµαι καθόλου κοσµικός, είχα πάει κάποτε σε µια εκδήλωσή του και µε είχε καλέσει ένα Σαββατοκύριακο στο εξοχικό του, όµως φοβήθηκα ότι θα είχε πολλούς ανθρώπους από τον χώρο και δεν πήγα. Όταν µου έστειλε το e-mail, µε συγκίνησε πολύ. Μου έγραφε: “Δεν γνωριζόµαστε καλά, αλλά δουλεύω µε τον βοηθό µου την καλοκαιρινή µου συλλογή µε θέµα τον Barry Lyndon και στο moodboard εµφανίζονται όλο και περισσότερες φωτογραφίες της υψηλής ραπτικής σας από το ’90. Σκέφτηκα λοιπόν, αντί να προσπαθήσω να σας κοπιάρω και να εµπνευστώ από τις φωτογραφίες, ότι θα ήταν ωραίο να έρθετε να δουλέψουµε µαζί”. Το βρήκα πολύ ειλικρινές και λεπτό εκ µέρους του».
Οι δύο άνδρες συναντήθηκαν υπό απόλυτη µυστικότητα σε ουδέτερο έδαφος στο Παρίσι, στα γραφεία της Puig, οµίλου που αγόρασε την πλειοψηφία του οίκου Dries Van Noten το 2018. Έξω από το κτίριο στη λεωφόρο Champs Élysées, οι καπνοί από τα δακρυγόνα, αποτέλεσµα συγκρούσεων µεταξύ Κίτρινων Γιλέκων και αστυνοµίας νωρίτερα εκείνη την ηµέρα, ήταν ακόµα πυκνοί.