VGC | Stella McCartney
VGC | Stella McCartney
VGC | Stella McCartney

Vogue Global Conversations: Όσα συζήτησαν Stella McCartney & Gabriela Hearst

Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες για τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα μεταξύ της Stella McCartney, της Gabriela Hearst και της Eugenia de la Torriente Εditor-in-Chief Vogue Espana, ως μέρος του Vogue Global Conversations.

«Ξαφνικά η βιωσιμότητα έγινε μια λέξη που έχουμε καταχραστεί», ξεκίνησε να λέει η Stella McCartney στη Gabriela Hearst και την Eugenia de la Torriente της Vogue España, κατά τη διάρκεια του πρώτου πάνελ των Vogue Global Conversations στο Zoom. Οι δύο σχεδιάστριες είχαν μόλις δεχτεί την ερώτηση της διευθύντριας της ισπανικής Vogue για το πώς μπορούμε να διατηρήσουμε την οικολογική μας συνείδηση και να μείνουμε αισιόδοξοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

 


©VGC | Eugenia de la Torriente

«Για μένα η βιωσιμότητα είναι μια ψυχική κατάσταση. Είναι μια ισορροπία στο τέλος της ημέρας. Το πιο σημαντικό είναι να πάρουμε τους φυσικούς πόρους που μας προσφέρει η Μητέρα Γη και να τους χρησιμοποιήσουμε με προσοχή, με τρόπο που δεν την καταστρέφει», συμπλήρωσε η McCartney.

Η Hearst συμφώνησε: «Η βιωσιμότητα είναι μια πρακτική. Όπως με καθετί που θες να κατακτήσεις, πρέπει να ξεκινήσεις με κάτι προκλητικό αλλά εφικτό και καθώς αυξάνεται η αυτοπεποίθησή σου ότι τα καταφέρνεις, να περάσεις στην επόμενη πρόκληση».

Στην πάνω από μισή ώρα συνομιλία τους, οι σχεδιάστριες μοιράστηκαν λεπτομέρειες σχετικά με τις δικές τους πρακτικές αειφορίας και συζήτησαν πώς η βιομηχανία γενικά θα μπορούσε να εφαρμόσει πιο φιλικές προς το περιβάλλον διαδικασίες. «Θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε στον κανόνα, αλλά ελπίζω πως όχι», δήλωσε η McCartney. «Οι άνθρωποι που δεν μας πίστευαν, τώρα αρχίζουν να καταλαβαίνουν ότι υπάρχει άλλος τρόπος παραγωγής. Αυτό μου δίνει ελπίδα. Ξέρω ότι υπάρχει ένας άλλος δρόμος από τον συνηθισμένο και ελπίζω ότι και οι άλλοι μπορούν να τον δουν τώρα».

Η βιωσιμότητα απαιτεί χρόνο

Η παραγωγή περιβαλλοντικά συνειδητών προϊόντων απαιτεί χρόνο – κάτι που η βιομηχανία πρέπει να κατανοήσει. «Στο brand μου, πάνω από το 60% του περιβαλλοντικού καλού που δημιουργούμε οφείλεται στη μακρόχρονη έρευνα που κάνουμε αναφορικά με τις πρώτες ύλες», δήλωσε η Stella McCartney. «Δουλεύω με τους ίδιους μύλους που είμαι σίγουρη ότι δουλεύουν και πολλοί ακόμα γνωστοί οίκοι μόδας, αλλά δουλεύω εκ των προτέρων, αφού θέλω να χρησιμοποιήσω τις καλλιέργειες μου με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, θέλω να μεταφέρω [τα υλικά] πιο αποτελεσματικά, θέλω να έχω λιγότερα φυτοφάρμακα. Όλο αυτό θέλει πολύ χρόνο».

 


©VGC | Stella McCartney

Η Hearst συμφώνησε ότι η εξεύρεση εναλλακτικών μεθόδων παραγωγής δεν είναι μια απλή διαδικασία. «Έχουμε το στόχο έως το 2021 να φτιάχνουμε τα προϊόντα μας από τουλάχιστον 80% παρθένα υλικά», δήλωσε. «Εργαζόμαστε για μήνες για τη resort και την ανοιξιάτικη συλλογή μας. Τουλάχιστον το 60% των υλικών μας προέρχονται από προϋπάρχοντα υλικά». Αυτή την άνοιξη θα λανσάρει το “The Garment Journey”, έναν QR code που θα ενυπάρχει σαν ετικέτα σε καθένα από τα προϊόντα της και θα περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο δημιουργίας τους.

«Ελπίζω να επιστρέψουμε όλοι στο πόστο μας και να αρχίσουμε να μελετάμε αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα», κατέληξε η McCartney. «Θα πρέπει να σεβαστούμε ότι οι διαδικασίες παραγωγής μπορεί να διαρκέσουν λίγο περισσότερο αν θέλουμε να κάνουμε κάτι καλύτερα».

Τα απόβλητα είναι μια αποτυχία του σχεδιασμού

«Η αειφορία ξέρει πώς να λειτουργεί μέσα σε περιορισμούς και παραμέτρους, οι οποίες, κατά τη γνώμη μου, είναι θετικές για τη δημιουργικότητα», δήλωσε η Hearst. «Όπως έλεγε η Stella, οι φυσικοί πόροι δεν είναι ατέλειωτοι. Πρέπει να εξισορροπήσουμε την παραγωγή και την κατανάλωση. Τα απόβλητα, στο τέλος της ημέρας, είναι ένα σχεδιαστικό ελάττωμα. Δεν τα έχει προβλέψει η φύση».

«Πρέπει να σταματήσουμε και να δούμε τι γίνεται με τα απόβλητα. Η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου», επανέλαβε η McCartney, επισημαίνοντας έρευνες που απέδειξαν ότι στο τέλος Φεβρουαρίου οι εκπομπές άνθρακα στην Κίνα μειώθηκαν κατά 25%. «Είδαμε σε πόσο σύντομο χρονικό διάστημα η φύση μπορεί να βρει τις ισορροπίες της, πώς επιστρέφει τόσο γρήγορα στην κανονικότητά της όταν σταματάμε έστω και για ένα δευτερόλεπτο. Αυτό είναι τόσο ελπιδοφόρο. Θα μπορέσουμε ποτέ να θεραπεύσουμε τη Γη; Φαίνεται ότι μπορούμε. Πρέπει να βγούμε από τον εγκλεισμό με μια μεγάλη ελπίδα. Αλλά, πρέπει και να συνειδητοποιήσουμε ότι καταναλώνουμε πάρα πολύ».

Και οι δύο σχεδιάστριες επεσήμαναν τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και βιώσιμων υφασμάτων ως μέσο για τη μείωση των αποβλήτων. «Στη Stella McCartney το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό θετικό εκτός από την προμήθεια είναι ότι δεν σκοτώνουμε ζώα και αυτό έχει πραγματικά ένα τεράστιο θετικό αποτύπωμα στο περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα», κατέληξε η McCartney.

Η βιωσιμότητα αφορά την ποιότητα σε σχέση με την ποσότητα

«Στο τέλος της ημέρας, όλες οι καλές πρακτικές που ακολουθούμε για την παραγωγή του προϊόντος μας, δεν θα είναι αρκετές για να κάνουν τους ανθρώπους να αγοράσουν το προϊόν», είπε η Hearst. «Πρέπει να το αγοράσουν επειδή θα είναι υπέροχο, επειδή θα είναι καλά σχεδιασμένο. Κανείς δεν πρόκειται να αγοράσει ένα προϊόν μόνο για τις καλές του τις προθέσεις».

 


©VGC | Gabriela Hearst

Συνέχισε, εξηγώντας ότι η παραγωγή σε ένα ράντσο στην Ουρουγουάη, μας διδάσκει ότι η ποιότητα και η βιωσιμότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. «Μαθαίνουμε για τη βιωσιμότητα από μια πολύ χρηστική σκοπιά. Πρέπει να φτιάξουμε προϊόντα που διαρκούν».

«Μάθαμε να μεγαλώνουμε την επιχείρησή μας με ποιότητα σε σχέση με την ποσότητα», είπε, σημειώνοντας ότι επέλεξε να μην διαθέσει τις δημοφιλείς τσάντες της στη χονδρική (μια ευκαιρία που θα μπορούσε να διπλασιάσει το μέγεθος της επιχείρησής της) διότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε διπλασιασμό των φυσικών πόρων που καταναλώθηκαν. «Η σκέψη μας στρέφεται στη στρατηγική ανάπτυξη και όχι στην υπερβολική διανομή».

«Μπορούμε ακόμα να έχουμε απίστευτα, επιθυμητά, μοντέρνα, καλοφτιαγμένα διαχρονικά κομμάτια, αλλά τώρα είναι καιρός να δείξουμε σεβασμό και να επιστρέψουμε στην ομαλότητα με έναν νέο τρόπο», πρόσθεσε η McCartney. «Όλοι γνωρίζουμε πώς είχαν τα πράγματα στο παρελθόν. Μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Νομίζω ότι τώρα είναι η ώρα να θέσουμε αυτά τα ερωτήματα και ελπίζω να το πράξουμε όταν επιστρέψουμε».

 


©VGC

Info:

Εγγραφείτε εδώ για το The Future of Fashion Shows με τους Nicole Phelps, Cedric Charbit, Olivier Rousteing και Natacha Ramsay-Levi στις 15 Απριλίου στις 4 μ.μ.

Εγγραφείτε εδώ για το The Future of E-Commerce με τους Angelica Cheung, Virgil Abloh, Stephanie Phair και Remo Ruffini στις 16 Απριλίου στις 4 μ.μ.

Εγγραφείτε εδώ για το The Future of Brick and Mortar με τους Emanuele Farneti, Vittorio Radice, Pete Nordstrom και Pierre-Yves Roussel στις 17 Απριλίου στις 4 μ.μ.

Λόγω της μεγάλης απήχησης, οι συζητήσεις θα είναι διαθέσιμες και στο κανάλι της αμερικανικής Vogue στο YouTube

Scroll to Top