VGC | Virgil Abloh
VGC | Virgil Abloh
VGC | Virgil Abloh

VGC: Virgil Abloh, Stephanie Phair και Remo Ruffini φαντάζονται το μέλλον του e-commerce

«Δεν είναι μόνο οι πωλήσεις που έχουν σημασία αλλά και η ανθρώπινη επαφή. Αν υπάρχει μία βιομηχανία που μπορεί να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, αυτή είναι η μόδα, καθώς όλοι εμείς διηγούμαστε ιστορίες», ανέφερε η Stephanie Phair.

Η τέταρτη ψηφιακή συνάντηση του κύκλου συζητήσεων, Vogue Global Conversations, που ξεκίνησε η Vogue εν μέσω πανδημίας, φιλοξένησε τον ιδρυτή της Off-White και υπεύθυνο της ανδρική κολεξιόν του οίκου Louis Vuitton, Virgil Abloh, τον Πρόεδρο του οίκου MonclerRemo Ruffini, και την Πρόεδρο του British Fashion Council και στέλεχος του Farfetch, Stephanie Phair. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το μέλλον του, αναφορικά με τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στη βιομηχανία της μόδας. Με συντονίστρια τη διευθύντρια της κινεζικής Vogue, Angelica Cheung, οι συμμετέχοντες μίλησαν για τον επαναπροσδιορισμό των επιχειρηματικών στρατηγικών και τη σημασία της ικανοποίησης του καταναλωτή.

Η επικοινωνία με τους πελάτες είναι το κλειδί

Από την αρχή της συζήτησης, οι RuffiniAbloh και Phair συμφώνησαν πως ο εποικοδομητικός διάλογος με τους καταναλωτές είναι η πιο κρίσιμη συνισταμένη στο ψηφιακό εμπόριο. «Πιστεύω πως πρέπει να μελετήσουμε έναν νέο τρόπο να είμαστε κοντά στους πελάτες και κυρίως να αλλάξουμε τον τόνο της επικοινωνίας μας», ξεκίνησε να λέει ο Ruffini.

«Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μία θέση όπου μπορούμε να ακούμε τους καταναλωτές πρώτα και μετά να απαντάμε, σε αντίθεση με αυτό που γινόταν παλιά», πρόσθεσε ο Abloh, χρησιμοποιώντας τον όρο “service industry” για να τονίσει το πόσες πολλές εταιρίας μόδας, συμπεριλαμβανομένου του οίκου Louis Vuitton, ανταποκρίθηκαν άμεσα στην ανάγκη για παραγωγή ιατρικού εξοπλισμού και μασκών. «Είναι σημαντικό ως σχεδιαστές και άνθρωποι της μόδας να συντονίσουμε τους εαυτούς μας με τη φωνή του κόσμου. Οι εικόνες της μόδας πρέπει να αντανακλούν περισσότερο την ανθρωπότητα, και λιγότερο τις ανάγκες του marketing και της διαφήμισης», κατέληξε.


©VGC | Angelica Cheung

Πέρα από τα social media, ο Abloh πρότεινε έναν ακόμη τρόπο να εξελίξουμε τον διάλογο με τους καταναλωτές, και αυτός δεν είναι άλλος από το να φέρουμε νέες φωνές στα brands. Το στούντιό του είναι γεμάτο από νέα παιδιά, πολλά από τα οποία δουλεύουν στη μόδα για πρώτη φορά. Με τη σειρά της, η Phair είπε πως οι καταναλωτές έχουν τη δύναμη να φέρουν την αλλαγή, αλλά αυτό πρέπει να υποστηριχθεί και από τη βιομηχανία. Ο Ruffini συμφώνησε τονίζοντας τη σημασία του feedback από τους αγοραστές.

Η τεχνολογία προσφέρει πολλές προοπτικές

Η Cheung είπε ότι στην Κίνα, τα brands και οι influencers έχουν βρει νέους τρόπους να ψωνίζουν, όπως το WeChat ή τα livestreams που οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν ένα προϊόν απευθείας από celebrities. Ένα πρόσφατο livestream εξήγησε, είχε 38 εκατομμύρια θεατές και πρόσφερε πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις – συμπεριλαμβανομένης της πώλησης ενός πύραυλου 6 εκατομμυρίων δολαρίων.

«Το direct-to-consumer δεν είναι απλώς μία συναλλαγή. Νομίζω ότι όπως είπαν τόσο ο Virgil όσο και ο Remo – πρόκειται για τη σημασία της συνομιλίας με τον καταναλωτή», δήλωσε η Phair. «Νομίζω ότι ένα brand μπορεί να υιοθετήσει αυτές τις νέες τεχνολογίες, αλλά να το κάνει με τον δικό του τρόπο. Πρέπει να είμαστε εκεί που είναι ο καταναλωτής».

«Εδώ μπαίνει η τεχνολογία», συνέχισε. «Νομίζω ότι υπάρχουν τεράστιες εξελίξεις στην τεχνολογία γύρω από την εικονική πραγματικότητα και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Έρχονται πολλά που μπορούν πραγματικά να μεταδώσουν την εμπειρία της αίσθησης των ρούχων στο διαδίκτυο». Ωστόσο, η Phair προειδοποίησε ότι δεν πρέπει να σκεφτόμαστε το e-tail και το φυσικό λιανικό εμπόριο ως διαφορετικές εμπειρίες ή στρατηγικές. «Δεν πρόκειται να είναι το ένα ή το άλλο. Θα είναι μια ακόμη στενότερη συγχώνευση online και offline, όπου ο πελάτης θα βρίσκεται στο κέντρο και θα βιώνει μόδα και στα δύο περιβάλλοντα.

«Πρέπει να φανούμε ανθεκτικοί», πρόσθεσε ο Abloh. «Τώρα είναι η στιγμή να αποδείξουμε ότι η βιομηχανίας μας αξίζει. Ούτε για μια στιγμή δεν θα σταματήσω ή ακυρώσω την ατζέντα μου… Όλοι μου οι στόχοι θα προχωρήσουν. Βρίσκω τρόπους να δουλέψω πιο σκληρά και αποτελεσματικά. Ξεκίνησα νέα συλλογή επειδή έχω πολύ χρόνο».

Στην ίδια λογική, η Phair επισήμανε ότι «δεν είναι μόνο οι πωλήσεις που έχουν σημασία αλλά και η ανθρώπινη επαφή. Αν υπάρχει μία βιομηχανία που μπορεί να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, αυτή είναι η μόδα, καθώς όλοι εμείς διηγούμαστε ιστορίες».


©VGC | Remo Ruffini

Η συνεργασία είναι σημαντική

Η περίοδος που μονολιθικά τεράστια brands λειτουργούσαν ξεχωριστά με την κοινότητα έχει τελειώσει. «Πιστεύω πως ήρθε η στιγμή να συνασπιστούμε», δήλωσε ο Abloh, εξηγώντας πως οι εβδομάδες μόδας και το σύστημα του σόου ανά ώρα γεννά ανταγωνισμό ανάμεσα στους σχεδιαστές. «Αν πρόκειται πραγματικά να εξελίξουμε τη βιομηχανίας μας και να κινηθούμε όχι μόνο επαγγελματικά αλλά και ανθρωπιστικά, πρέπει να έχουμε μία επίσημη συμμαχία: οι εταιρίες και οι σχεδιαστές πρέπει να μιλάνε μεταξύ τους, να μοιράζονται πληροφορίες».

Η συζήτηση συνέχισε με την προοπτική της συνεργασίας μεταξύ των εταιριών και με την Phair να υπενθυμίζει ότι μερικοί σχεδιαστές, μέλη στο British Fashion Council, λειτουργούν ήδη έτσι. «Οι νέοι σχεδιαστές είναι αυτοί που ανοίγουν τον δρόμο στον τομέα της συνεργασίας, αλλά χρειαζόμαστε όλα τα brands να δουλεύουν έτσι. Αυτό θα αλλάξει το πρόσωπο της μόδας», ολοκλήρωσε.


©VGC | Stephanie Phair

Οι μεγάλες επιχειρήσεις πρέπει να υποστηρίξουν τη νέα γενιά

Μία σημαντική ερώτηση που προήλθε από τους θεατές που παρακολουθούσαν μέσω Zoom ήταν σχετικά με το μέλλον των μικρών επιχειρήσεων. «Οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν ευθύνη να δημιουργήσουν ένα “οικοσύστημα” που θα ευνοεί τις μικρότερες, ώστε να υπάρχει ποικιλία στη βιομηχανία», πρότεινε η Phair.

«Πιστεύω πως οι νεότερες επιχειρήσεις δίνουν πολλή ενέργεια στη βιομηχανία και και στις εταιρίες που έχουν ήδη εδραιωθεί στον χώρο», πρόσθεσε ο Ruffini. «Για εμάς, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τι συμβαίνει. Κάθε σεζόν αναζητώ νέους σχεδιαστές. Κυρίως ψάχνω για startups που μόλις ξεκίνησαν: νέες ιδέες, νέα ενέργεια».

Με την Phair να συμφωνεί και τον Abloh να επισημαίνει ότι «οι νέες επιχειρήσεις πρέπει να σκεφτούν ανοιχτά αυτή τη στιγμή, να απεγκλωβιστούν από την έννοια της επιτυχίας και να κάνουν κάτι που δεν έχει ξαναγίνει», η συζήτηση ολοκληρώθηκε, προσφέροντας έναν ακόμη λίθο στον διάλογο για το μέλλον της μόδας από εδώ και πέρα.

Info:

Λόγω της μεγάλης απήχησης, οι συζητήσεις είναι διαθέσιμες και στο κανάλι της αμερικανικής Vogue στο YouTube

Scroll to Top