editorial-the-skin-we-live-in-176650
©Photographer: Thanassis Krikis/ @10AM

LIQUIFY, HEALING BRUSH, CLONE STAMP: αυτά είναι κάποια από τα μαγικά εργαλεία του Photoshop που χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον στο παρελθόν –και συνεχίζουν, παρά την αλλαγή που συντελείται σιγά σιγά– για να δημιουργήσουν υπέροχα δέρματα και «ιδανικές αναλογίες», χωρίς ψεγάδια και ατέλειες. Για ποιες ατέλειες μιλάμε όμως; Για τις ρυτίδες, την ακμή, την κυτταρίτιδα, τα κιλά μας; Και γιατί είναι ατέλεια αυτό που τελικά μας ορίζει, που «πλάθει» την εικόνα και την προσωπικότητά μας; Ένα ερώτημα στο οποίο μόλις αρχίζουν να δίνονται – επιτέλους – και διαφορετικές από τις αναμενόμενες απαντήσεις.

Η βιομηχανία της μόδας ευθύνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό για εικόνες εξωπραγματικές, για γυναίκες σχεδόν πλαστικοποιημένες, με σώματα όπως οι κούκλες της παιδικής μας ηλικίας αψεγάδιαστες και αγέραστες. Τα πρότυπα αυτά ρίζωσαν βαθιά στη συνείδηση πολλών γενεών και οδήγησαν τις γυναίκες σε εξαντλητικές δίαιτες αλλά και, δυστυχώς, σε κάθε είδους χειρουργικές επεμβάσεις, με στόχο το τέλειο κορμί, όπως αυτά που έβλεπαν στα περιοδικά και στις διαφημιστικές καμπάνιες. Αυτή η διαστρέβλωση της πραγματικότητας –όχι χωρίς συνέπειες στην ψυχολογία–, το κυνήγι του χρόνου, άνοιγε έναν φαύλο κύκλο αέναης και επίπονης αναζήτησης μιας τελειότητας που δεν υπάρχει, αφού είναι αποτέλεσμα επεξεργασίας, ρετουσαρίσματος κατά το κοινώς λεγόμενο. Όμως, τελευταία το τοπίο αλλάζει.

Όλο και πιο συχνά ποζάρουν στον φακό ή ανεβαίνουν στις πασαρέλες κανονικοί άνθρωποι, όλο και περισσότερα περιοδικά περιορίζουν το retouching και δημοσιεύουν αρετουσάριστες φωτογραφίες μοντέλων και σταρ, όλο και περισσότερα curvy κορίτσια κοσμούν τα εξώφυλλα των πιο σημαντικών τίτλων μόδας, όλο και περισσότεροι λογαριασμοί στα social media αφήνουν στην άκρη τα φίλτρα και προβάλλουν την πραγματική ομορφιά, αυτή που πηγάζει από μέσα μας. Το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας είναι αφιερωμένο στην αγάπη για το σώμα μας, το πρόσωπό μας, για όλα αυτά που μας κάνουν ξεχωριστούς. Πρώτη φορά ένα περιοδικό μόδας είναι εξ ολοκλήρου αρετουσάριστο. Όλα τα editorials μας και όλα τα πορτρέτα των ανθρώπων που φιλοξενούνται σε αυτό το τεύχος δεν έχουν υποστεί επεξεργασία στο ελάχιστο, προκειμένου να περάσουμε ένα από τα πιο σημαντικά μηνύματα των καιρών: ότι κανείς δεν είναι τέλειος και πως αυτό δεν είναι πρόβλημα. Ήρθε η ώρα να αγαπήσουμε τον εαυτό μας, να μην είμαστε σκληροί μαζί του, να σταθούμε με αυτοπεποίθηση απέναντι στους άλλους και να αποδεχτούμε κι εκείνους όπως είναι. Έτσι ακριβώς σκέφτεται η οσκαρική ηθοποιός, υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Σκηνοθεσίας και fashion icon, Regina King, η οποία μας έκανε την τιμή να μας μιλήσει και να φωτογραφηθεί αποκλειστικά για τη Vogue Greece χωρίς ίχνος ρετούς. Ήταν τεράστια η χαρά μας όταν δέχτηκε με ενθουσιασμό να το κάνει, αφού της περιγράψαμε το unretouched concept της φωτογράφισης. Για μένα προσωπικά, η Regina είναι το υγιές πρότυπο μιας γυναίκας η οποία αγωνίζεται καθημερινά για τα ιδανικά της και είναι απολύτως συμφιλιωμένη με τον χρόνο. Θα ήθελα, τέλος, να αναφερθώ σε μια μεγάλη επιτυχία της Vogue Greece, η οποία τιμήθηκε με τη διάκριση Best in Print 2020 από το Marketing Week. Και να υποσχεθώ ότι θα συνεχίσουμε δημιουργικά, ευχαριστώντας όλους εσάς που μας δίνετε κάθε μήνα τη δική σας ψήφο εμπιστοσύνης.

_________________

Liquify, healing brush, clone stamp: these are some of the magical Photoshop tools that have been largely used in the past – and are still being used, in spite of the change that is slowly taking place-, in order for beautiful skins and “ideal measurements” to be created, without any flaws and imperfections. But, what imperfections are we talking about? Our wrinkles, acne, cellulite, our weight? And why are the traits that make us who we are and that “mold” our look and personality considered as somewhat of an imperfection? A question that is only now –finally- starting to receive different answers from the anticipated ones.

The fashion industry is responsible for unrealistic images, for almost plastic women, for bodies like those of the dolls we used to play with as children – flawless, and ageless. These standards have taken root deeply in the conscience of many generations and have led women to exhausting diets, and, unfortunately, all kinds of surgeries and operations, in order for them to achieve the perfect body – a body like those they would see in magazines and advertising campaigns. This distortion of reality – that didn’t come with no consequences on people’s psych-, this pursuit of youth, opened a vicious circle of a perpetual and strenuous search of a perfection that does not exist, since it’s the result of editing and retouching.

Lately, the landscape has begun to change. More normal people pose for the camera and do catwalks, more magazines keep retouching to a minimum and publish unretouched photographs of models and stars, more curvy girls grace the covers of the most important fashion titles, more social media accounts leave filters aside and showcase real beauty, stemming from within. The issue in your hands is dedicated to the love for our bodies, our faces, everything that makes us special. It’s the first time that a fashion magazine is completely unretouched. All our editorials, as well as the portraits of people featured this issue have not undergone even the slightest editing, so that we can get one of the most important messages of our time across: that nobody is perfect and that this is not a problem. It’s time for us to love ourselves, to stop being harsh on ourselves, to stand in front of others with confidence and accept them as they are, too.

Oscar-winning actress, Golden Globe for Best Director nominee and fashion icon Regina King, who made us the honor of speaking and being photographed exclusively for Vogue Greece with no retouching, shares this way of thinking. We were overwhelmed with joy when she excitedly agreed to do it, after we described the unretouched concept of the photoshoot. For me personally, Regina is the healthy standard of a woman who fights daily for her ideals and is in peace with time. Because that’s what’s important at the end of the day. That we look good and are well.

Finally, I would like to mention Vogue Greece’s great success in receiving the Best in Print 2020 award from Marketing Week. And I’d like to promise that we will continue on the same creative road, thanking all of you giving us your vote of confidence on a monthly basis.

Translated by Nina Zve

Διαβάστε επίσης | Editorial: Two-gether