the-vibe-η-νέα-μανία-με-το-wordle-210751
©Getty Images

Αγαπητό Wordle, τι εννοείς όταν λες ότι η λέξη που μόλις πληκτρολόγησα δεν είναι δόκιμη στα αγγλικά; Εσείς, υποκύψατε στη νέα ψηφιακή μανία ή όχι ακόμα; Το Wordle, ένα σχετικά φρέσκο παιχνίδι λέξεων, έχει “χτυπήσει” το ψηφιακό περιβάλλον σαν καταιγίδα, δηλαδή σαν “storm” – ωραία λέξη η τελευταία, τη σημειώνω για κάποια επόμενη Wordle αναμέτρηση στο κινητό.

Μου συμβαίνει συχνά να παρακολουθώ την έκρηξη μιας καινούργιας τάσης και να κάνω αυτομάτως πίσω. Ως αποτέλεσμα αυτής της κάπως περίεργης στάσης ζωής, παρακολούθησα το Crown χρόνια μετά την επίσημη πρεμιέρα του, ενώ το Game of Thrones όχι ακόμα. Χρονικά μιλώντας, η αντίδραση μου στο Wordle ήταν πιο θετική. Σίγουρα δεν ήμουν ανάμεσα στους 90 παίκτες που έπαιζαν το παιχνίδι τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά ούτε σε εκείνες τις 300 χιλιάδες που βρέθηκαν να παίζουν στις αρχές του χρόνου. Σήμερα, όμως, βρίσκομαι κάπου ανάμεσα στους πάνω από 10 εκατομμύρια παίκτες παγκοσμίως.

Εφεύρεση του γεννημένου στην Ουαλία και κατοίκου Μπρούκλιν προγραμματιστή Josh Wardle, το Wordle γεννήθηκε ως ένα δώροσυντροφιάς” προς τη σύντροφο του, την περίοδο πανδημίας. Το παιχνίδι λέξεων έχει ως εξής: ξεκινάς πληκτρολογώντας μια οποιαδήποτε λέξη (αν και υπάρχουν διάφορες στρατηγικές σε σχέση με αυτήν τη σημαντική πρώτη κίνηση) και σου δίνονται 6 ευκαιρίες για να βρεις τη σωστή λέξη. Σε κάθε προσπάθεια έχεις βοήθεια, με το πράσινο χρώμα να σηματοδοτεί ένα σωστό γράμμα σε σωστή θέση (Yes!), το καφέ χρώμα ένα σωστό γράμμα σε λάθος θέση (ΟΚ, κάτι κάναμε) και το γκρι χρώμα ότι το συγκεκριμένο γράμμα δεν υπάρχει στο συγκεκριμένο Wordle (άστο, ξέχασε το).

Το παιχνίδι προτείνει μια λέξη (στα αγγλικά) την ημέρα και κάθε παίκτης μπορεί να μοιραστεί το αποτέλεσμα του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς να αποκαλύπτει τη λέξη. Έχει τύχει να παίξω μεσάνυχτα και 1’, αλλά και στις 7.30 το πρωί, λίγο πριν στείλω μια διαδικτυακή παραγγελία στο σούπερ μάρκετ.

Μέσα στο ιντερνετικό χάος, τα fake, άχρηστα ή χρήσιμα news, τα ατελείωτα promos που πλασάρονται με το περιτύλιγμα της πληροφορίας, να και μια ανάσα γνήσιου ψηφιακού αέρα στο περιβάλλον της μεγάλης παγκόσμιας κοινότητας. Απλό, έξυπνο, διαδραστικό, ανταγωνιστικό, ατομικό και συλλογικό, το Wordle δεν κλέβει πολύ χρόνο από τις σίγουρα σημαντικές σου δραστηριότητες, δεν σου ζητάει κωδικούς (για την ώρα) δεν σε βομβαρδίζει με διαφημιστικό υλικό (για την ώρα) και δεν κοστίζει τίποτα (για την ώρα).

Ως προς τη συνέχιση του τελευταίου μας καθησυχάζει και ο ίδιος ο Josh Wardle, ο οποίος πρόσφατα πούλησε το ψηφιακό παιχνίδι στους New York Times, έναντι ποσού που υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο δολάρια. Μια λέξη, 5 γράμματα. Bravo του.

Διαβάστε επίσης | The Vibe: Μνήμες Thierry Mugler στο Παρίσι