Όποια/όποιος έχει φορέσει άρωμα του Francis Kurkdjian ξέρει για ποιον μιλάμε. Έχοντας στο ενεργητικό του πάνω από 40 αρώματα για μεγάλους οίκους -από το Le Male για τον Jean Paul Gaultier, το For Her για τον Narciso Rodriguez σε συνεργασία με την επίσης διάσημη αρωματοποιό Christine Nagel μέχρι το My Burberry για τον οίκο Burberry-, αποφάσισε το 2009 να διοχετεύσει το ταλέντο και την εμπειρία του σε μια δική του εταιρεία. O Maison Francis Kurkdjian κατέκτησε ταχύτατα το κοινό, για χάρη του οποίου οικοδόμησε ένα ιδιαίτερο αρωματικό σύμπαν που ξέρει πώς να ενεργοποιεί το συναίσθημα. Ας μην ξεχνάμε ότι ήταν εκείνος που τάραξε τα νερά στον χώρο δημιουργώντας το αγαπημένο άρωμα της… Μαρίας Αντουανέτας, βασισμένος σε ιστορικά έγγραφα. Και αν δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν ήταν ακριβώς το ίδιο, αυτό που ξέρουμε καλά είναι ότι έχει τη δυνατότητα να φτιάξει κάτι πολύ μεγάλο. Όπως την αρωματική οικογένεια Aqua Cologne forte, πιο πρόσφατο μέλος της οποίας είναι το συναρπαστικό Aqua Media, που υπήρξε και η αφορμή να μιλήσουμε μαζί του.
Πόσο δύσκολο είναι να μετατρέψετε μια ιδέα σε άρωμα;
Πιστεύω ότι οι καλύτερες ιστορίες οδηγούν στα καλύτερα αρώματα. Για μένα προηγείται ένας χρόνος προβληματισμού κατά τον οποίο οραματίζομαι τη δημιουργική περιοχή που θέλω να εξερευνήσω. Σε αυτό το στάδιο δεν πρόκειται για το ίδιο το άρωμα, αλλά για τον σκοπό, το νόημα, τον ενθουσιασμό που μου γεννά. Είμαι ο πρώτος που το φοράω, οπότε νιώθω πελάτης. Πρέπει να παραμένω ενθουσιασμένος σε όλη τη διαδικασία, καθώς μπορεί να αντιμετωπίσω προκλήσεις. Η δημιουργία άλλωστε είναι ένα ταξίδι φτιαγμένο από προκλήσεις. Αυτό που προβληματίζει είναι η επανάληψη. Γιατί αν πας εκεί που έχεις ήδη φτάσει, δεν κομίζεις κάτι καινούργιο. Είναι συναρπαστικό να ανοίγεις νέες πόρτες, να ξεπερνάς τα όρια, να πειραματίζεσαι με καινούργιες οσφρητικές συμφωνίες. Πρόκειται για μια εξαντλητική, αλλά μαζί διασκεδαστική διαδικασία. Μόλις λοιπόν σιγουρέψω την έμπνευσή μου, ψάχνω ένα όνομα – αυτό έρχεται πριν ακόμα και από το άρωμα. Συνοψίζει το συναίσθημα που νιώθω και την ιστορία που θέλω να αφηγηθώ. Είναι σαν ο τίτλος ενός βιβλίου ή το όνομα ενός πίνακα. Στη συνέχεια αρχίζω να γράφω τον τύπο του αρώματος, χρησιμοποιώντας τις πρώτες ύλες ως λέξεις. Μερικές φορές εισάγω νέες ιδέες, άλλες επιστρέφω στις αρχικές σκέψεις. Όταν καταλήξω στο όνομα και στο πώς θέλω να μυρίζει το άρωμα, δημιουργώ τη φόρμουλα στο εργαστήριο.