6-ερωτήσεις-για-τον-francis-kurkdjian-276251

Όποια/όποιος έχει φορέσει άρωμα του Francis Kurkdjian ξέρει για ποιον μιλάμε. Έχοντας στο ενεργητικό του πάνω από 40 αρώματα για μεγάλους οίκους -από το Le Male για τον Jean Paul Gaultier, το For Her για τον Narciso Rodriguez σε συνεργασία με την επίσης διάσημη αρωματοποιό Christine Nagel μέχρι το My Burberry για τον οίκο Burberry-, αποφάσισε το 2009 να διοχετεύσει το ταλέντο και την εμπειρία του σε μια δική του εταιρεία. O Maison Francis Kurkdjian κατέκτησε ταχύτατα το κοινό, για χάρη του οποίου οικοδόμησε ένα ιδιαίτερο αρωματικό σύμπαν που ξέρει πώς να ενεργοποιεί το συναίσθημα. Ας μην ξεχνάμε ότι ήταν εκείνος που τάραξε τα νερά στον χώρο δημιουργώντας το αγαπημένο άρωμα της… Μαρίας Αντουανέτας, βασισμένος σε ιστορικά έγγραφα. Και αν δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν ήταν ακριβώς το ίδιο, αυτό που ξέρουμε καλά είναι ότι έχει τη δυνατότητα να φτιάξει κάτι πολύ μεγάλο. Όπως την αρωματική οικογένεια Aqua Cologne forte, πιο πρόσφατο μέλος της οποίας είναι το συναρπαστικό Aqua Media, που υπήρξε και η αφορμή να μιλήσουμε μαζί του.

Πόσο δύσκολο είναι να μετατρέψετε μια ιδέα σε άρωμα;

Πιστεύω ότι οι καλύτερες ιστορίες οδηγούν στα καλύτερα αρώματα. Για μένα προηγείται ένας χρόνος προβληματισμού κατά τον οποίο οραματίζομαι τη δημιουργική περιοχή που θέλω να εξερευνήσω. Σε αυτό το στάδιο δεν πρόκειται για το ίδιο το άρωμα, αλλά για τον σκοπό, το νόημα, τον ενθουσιασμό που μου γεννά. Είμαι ο πρώτος που το φοράω, οπότε νιώθω πελάτης. Πρέπει να παραμένω ενθουσιασμένος σε όλη τη διαδικασία, καθώς μπορεί να αντιμετωπίσω προκλήσεις. Η δημιουργία άλλωστε είναι ένα ταξίδι φτιαγμένο από προκλήσεις. Αυτό που προβληματίζει είναι η επανάληψη. Γιατί αν πας εκεί που έχεις ήδη φτάσει, δεν κομίζεις κάτι καινούργιο. Είναι συναρπαστικό να ανοίγεις νέες πόρτες, να ξεπερνάς τα όρια, να πειραματίζεσαι με καινούργιες οσφρητικές συμφωνίες. Πρόκειται για μια εξαντλητική, αλλά μαζί διασκεδαστική διαδικασία. Μόλις λοιπόν σιγουρέψω την έμπνευσή μου, ψάχνω ένα όνομα – αυτό έρχεται πριν ακόμα και από το άρωμα. Συνοψίζει το συναίσθημα που νιώθω και την ιστορία που θέλω να αφηγηθώ. Είναι σαν ο τίτλος ενός βιβλίου ή το όνομα ενός πίνακα. Στη συνέχεια αρχίζω να γράφω τον τύπο του αρώματος, χρησιμοποιώντας τις πρώτες ύλες ως λέξεις. Μερικές φορές εισάγω νέες ιδέες, άλλες επιστρέφω στις αρχικές σκέψεις. Όταν καταλήξω στο όνομα και στο πώς θέλω να μυρίζει το άρωμα, δημιουργώ τη φόρμουλα στο εργαστήριο.

6 ερωτήσεις για τον Francis Kurkdjian-1

Πώς το καινούργιο σας άρωμα, το Aqua Media, ενσωματώνεται στην οικογένεια Aqua Cologne forte;

Η καρδιά της συλλογής Aqua Collection είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ φωτός και νερού. Εμπνεύστηκα από το κλασικό eau de Cologne του 19ου αιώνα. Το δικό μου Cologne forte αντιπροσωπεύει την ιδέα ενός μακράς διαρκείας eau de Cologne, μιας έντονης φρεσκάδας που είναι απαραίτητη στις μέρες μας. Κάθε άρωμα της συλλογής έχει τη δική του ιστορία, αλλά όλα συνδέονται με αυτήν την ιδέα. Τους δίνω λατινικές ονομασίες εμπνευσμένος από τη φράση “Mens sana in corpore sano”, που σημαίνει «υγιές μυαλό σε υγιές σώμα». Το τελευταίο μου δημιούργημα και τέταρτο της συλλογής, το Aqua Media, δανείζεται την πράσινη απόχρωσή του από το τέταρτο χρώμα του ουράνιου τόξου που συμβολίζει τη συνάντηση νερού και φωτός, βασικά στοιχεία της συλλογής Cologne forte – media, εξάλλου, σημαίνει «μεσαίο». Συμβολίζει επίσης την ισορροπία, ανοίγοντας ένα παράθυρο σε έναν κρυμμένο κήπο όπου ρέει ζωηρό αλλά γαλήνιο νερό. Δημιουργώντας το ήθελα να τονίσω πτυχές που μου αρέσουν ιδιαίτερα, όπως οι λαχταριστές νότες γλυκάνισου, το ιταλικό περγαμόντο, και το γλυκό μάραθο που βρίσκεται στο επίκεντρο της σύνθεσης μαζί με τη βερβένα. Πρόσθεσα επίσης musk για να τονίσω τον αισθησιασμό και μια νότα πατσουλί για να ενισχύσω τη φρεσκάδα.

6 ερωτήσεις για τον Francis Kurkdjian-2

Ποια είναι τα signature συστατικά που οδηγούν σε ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα;

Θα πρέπει να ρωτήσετε το ChatGPT για να λάβετε την απάντηση! (Γέλια!) Στη γνήσια δημιουργία κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι μπορεί να είναι επιτυχημένο. Εάν το κάνεις, σημαίνει ότι μιμείσαι κάτι γνωστό με πολλές πιθανότητες όμως να υστερείς του πρωτότυπου. Είναι περισσότερες από 1.000 οι νότες που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς για να φτιάξει ένα άρωμα. Προσωπικά έχω συνεργαστεί με πολλούς οίκους, τον καθένα με το δικό του στυλ, προτείνοντας κάθε φορά κάτι διαφορετικό. Αυτή είναι και η πρόκληση, να φέρνεις πάντα κάτι καινούργιο. Ένας ζωγράφος χρησιμοποιεί χρώματα, ο μουσικός νότες, εγώ ως αρωματοποιός χρησιμοποιώ τη μυρωδιά για να εκφραστώ. Οι πρώτες ύλες είναι το λεξιλόγιό μου, η τεχνική η γραμματική μου. Συνοπτικά θα σας πω ότι υπάρχουν 8 κύριες οσφρητικές οικογένειες: πράσινες, φρουτώδεις, εσπεριδοειδείς, φυτικές, λουλουδάτες, ξυλώδεις, musky, ανατολίτικες, με την κάθε μία να διαθέτει περίπου 100 διαφορετικά συστατικά. Το θέμα είναι πώς θα συνδυαστούν όλα αυτά προκειμένου να δημιουργήσουν κάτι νέο.

6 ερωτήσεις για τον Francis Kurkdjian-3

Έχετε πει ότι σας αρέσουν τα τολμηρά αρώματα, όπως το Baccarat Rouge 540 με τις πάνω από 100 εκατομμύρια προβολές στο Tik Tok και τα 6 εκατομμύρια αναζητήσεις στο Google. Πώς νιώθετε για τη μεγάλη επιτυχία του;

Δεν μετράω την επιτυχία του Baccarat Rouge 540 με τον αριθμό των likes στο TikTok ή τις αναζητήσεις στο Google, αλλά μέσω των σχολίων που λαμβάνω απευθείας από τους πελάτες μου οι οποίοι μου μιλούν για τα συναισθήματα που βιώνουν φορώντας το. Τη μετράω επίσης μυρίζοντας τα ίχνη του στους δρόμους πολλών πόλεων σε όλο τον κόσμο. Όπως και με την απίστευτη αναγνωρισιμότητα που έφερε στο Maison Francis Kurkdjian και στο όνομά μου (γέλια). Όπως είπα και πριν, όμως, μια μεγάλη ιστορία οδηγεί σε ένα υπέροχο άρωμα. Όλα ξεκίνησαν όταν συνεργάστηκα με τον οίκο Baccarat για τα 250 χρόνια του. Η ιδέα ήταν να μεταφράσω οσφρητικά τη διαύγεια και την πυκνότητα του κρυστάλλου, το οποίο λαμβάνεται με το συνδυασμό άμμου, φωτιάς και δεξιοτεχνίας. Το όνομα του αρώματος, Baccarat Rouge 540, παραπέμπει στη μεταμόρφωση του διαυγούς κρυστάλλου που αναμειγνύεται με σκόνη χρυσού 24 καρατίων και ψήνεται στους 540 °C βαθμούς Κελσίου, δημιουργώντας μια λαμπερή κόκκινη «έκρηξη». Φωτεινό και εκλεπτυσμένο, το άρωμα απλώνεται στο δέρμα σαν ένα λουλουδάτο και ξυλώδες αεράκι. Είναι ένα άρωμα που μπορεί να αγκαλιάσει οποιαδήποτε ηλικία ή φύλο, σύγχρονο αλλά και διαχρονικό, αναγνωρίσιμο ακόμα και δίπλα σε πολλά άλλα αρώματα. Αυτός είναι ο ορισμός της επιτυχίας. Ωστόσο η επιτυχία δεν είναι ποτέ προβλέψιμη όπως σας είπα πριν. Είναι αποτέλεσμα μιας εξαιρετικής συνθήκης, πολύ πιο περίπλοκης απ’ ό,τι φαίνεται στο TikTok!

Μπορείτε να μας αποκαλύψετε μια μυρωδιά στην οποία πάντα επιστρέφετε και ποια συναισθήματα σας γεννά αυτή η ανάμνηση;

Η δημιουργία ενός αρώματος είναι ένα ταξίδι που κάνεις μόνο μια φορά. Δεν επιστρέφω ποτέ στο παρελθόν, δεν μου αρέσει η νοσταλγία ούτε η μελαγχολία. Προσπαθώ να φτιάχνω συνεχώς διαφορετικά αρώματα, που αιχμαλωτίζουν μια ιδανική δημιουργική στιγμή. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το φρέσκο Aqua Universalis, για παράδειγμα, είναι ένα άρωμα για το οποίο νιώθω περήφανος. Το Baccarat Rouge 540 επίσης, το πιο δημοφιλές στα social media όπως αναφέρατε. Ιδιαίτερα αγαπητό μου είναι και το Aqua Vitae που μου φέρνει στον νου αναμνήσεις από ταξίδια με ανθρώπους που αγαπώ. Τέλος, το 724, αυτό το χαλαρωτικό και κομψό άρωμα μου θυμίζει τις πρώτες μέρες της καριέρας μου στη Νέα Υόρκη.

Πώς θέλετε να είναι η γυναίκα που θα επιλέξει ένα άρωμά σας;

Όταν δημιουργώ δεν έχω συγκεκριμένο προφίλ στο μυαλό μου. Επικεντρώνομαι στην ιστορία που θέλω να διηγηθώ, σε ένα συγκεκριμένο συναίσθημα που θέλω να ενεργοποιήσω. Πάνω απ’ όλα όμως θέλω οι άνθρωποι να νιώθουν καλά φορώντας τα αρώματά μου. Στο τέλος εξαρτάται από τον καθένα να έχει τη δική του και πολύ μοναδική εμπειρία. Αυτή είναι η ομορφιά.

Τα προϊόντα Maison Francis Kurkdjian μπορείτε να τα βρείτε εδώ, καθώς και στα Attica City Link, Golden Hall και Τσιμισκή.