η-ομορφιά-δεν-έχει-ηλικία-178726

Πρόσφατα, ο νευροεπιστήμονας Αrnaud Aubert, συνεργάτης του οίκου Dior, μας εξηγούσε ότι προτεραιότητα των γυναικών είναι πλέον η υγεία του δέρματός τους και όχι η τελειότητά του, δεδομένου ότι έχουν στην πλειονότητά τους συμβιβαστεί με τις αλλαγές που φέρνει το πέρασμα του χρόνου. Η αψεγάδιαστη εικόνα που απαιτεί συνεχείς θυσίες έχει αντικατασταθεί στη συνείδησή τους από την αποδοχή αυτού που βλέπουν κάθε πρωί στον καθρέφτη τους, γεγονός που οδηγεί, τελικά, στην προσωπική ολοκλήρωση.

Όλο αυτό δεν είναι κάτι που συνέβη εν μια νυκτί. Εδώ και αρκετά χρόνια υπήρχαν φωνές που μας προετοίμαζαν για την αλλαγή που ερχόταν. Μία από αυτές ήταν της Γαλλοβρετανίδας ηθοποιού Kristin Scott Thomas, πρέσβειρας της Lierac Paris, με την οποία είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω και να τη θαυμάσω, ομολογώ, όχι μόνο για τη λιτά τονισμένη ομορφιά της, αλλά και για την αφοπλιστική της ειλικρίνεια και την antistar στάση ζωής της. Στην ερώτησή μου για το αν φοβάται τις αλλαγές που φέρνει ο χρόνος, δεδομένου και του επαγγέλματός της, ήταν ξεκάθαρη: «Νομίζω πως όλοι φοβούνται. Δεν μου αρέσει. Ενοχλούμαι που πλέον κουράζομαι εύκολα. Χρόνια πριν, έλεγα ότι θα χάσω κιλά και τα έχανα. Τώρα δυσκολεύομαι πολύ». Όσο για τις συνέπειές του στην εξωτερική μας εμφάνιση, η θέση της ήταν ότι «δεν καθορίζεται από το ότι κάποιος έχει ωραία μάτια ή ωραίο στόμα. Αυτό που έχει σημασία είναι η ισορροπία τους. Για μένα, η χάρη, η καθαρότητα και η απλότητα παίζουν πολύ σημαντικότερο ρόλο από τα τέλεια χαρακτηριστικά».

Αντίστοιχη είναι η φιλοσοφία της Αμερικανίδας τραγουδίστριας Alicia Keys, μιας από τις πρώτες που υιοθέτησαν την τάση της φυσικής ομορφιάς, επειδή «δεν θέλω να καλύπτω ούτε την επιδερμίδα ούτε το μυαλό ούτε την ψυχή μου», όπως έχει πει. Την περιποιείται, βέβαια, με τα κατάλληλα για τον τύπο της προϊόντα, ενώ το make up δεν έχει θέση ούτε στις επί σκηνής εμφανίσεις της.

Η βραβευμένη με Όσκαρ Frances Mc Dormand, πάλι, δεν είναι το συνηθισμένο πρότυπο της σταρ που αστράφτει στα κόκκινα χαλιά, παρά το ότι περπατάει σε αυτά με αυτοπεποίθηση και, βεβαίως, χωρίς make up. Δεν διαθέτει καν ομάδα που να επιμελείται την εμφάνισή της όταν πρέπει να παραστεί σε ένα μεγάλο γεγονός, όπως τα Όσκαρ του 2010, όπου κέρδισε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού για το Fargo, ή του 2019, όπου τιμήθηκε για το Three Billboards outside Ebbing, Missouri. Κερδίζει όμως πάντα τις εντυπώσεις με την υγιή, φρέσκια επιδερμίδα της, χωρίς δυσχρωμίες και ατέλειες, και παραμένει στα 60 της μια γυναίκα με μεγάλη επιρροή στις εκπροσώπους του φύλου της.

Τι γίνεται όμως με τις εταιρείες καλλυντικών; Δεν θα μπορούσαν παρά να συμβαδίσουν με τις εξελίξεις, με κάποιες να έχουν κατακτήσει την πρωτοπορία στον τομέα. Όπως η Dove, που παρουσίασε το 2005 ήδη την πρώτη παγκόσμια καμπάνια Real Beauty, με πρέσβειρες γυναίκες κάθε ηλικίας, σωματότυπου και χρώματος επιδερμίδας, θέτοντας έτσι σε νέες βάσεις την αντίληψη για την ομορφιά. Tο 2019 έφερε και πάλι τα πάνω κάτω με την καμπάνια #ΔείξτεΕμάς και πρωταγωνίστριες χωρίς καμία ψηφιακή παρέμβαση. 170 γυναίκες από 35 χώρες πόζαραν στον φακό 125 φωτογράφων από όλο τον κόσμο, στο μεγαλύτερο άλμπουμ φωτογραφιών (5.000) σε συνεργασία με τα πρακτορεία Getty Images και GirlGaze. Όλες κλήθηκαν να αναδείξουν την προσωπική τους δυναμική και τον καλύτερό τους εαυτό, φιλοσοφία που πρεσβεύει η μάρκα από τη στιγμή της ίδρυσής της.

Κάτι που τείνει να εκλείψει, επίσης, είναι η κατάχρηση του όρου «αντιγήρανση», με πολλές εταιρείες να την έχουν διαγράψει από το λεξιλόγιό τους, αντικαθιστώντας τη με την προστασία και τη βελτίωση της ποιότητας της επιδερμίδας. Ο βαθύς καθαρισμός έρχεται στο προσκήνιο, οι οροί με ενεργά συστατικά και τα facial oils δεν λείπουν από τα νεσεσέρ, οι ενυδατικές και οι κρέμες νύχτας με πλούσιες και απολαυστικές υφές βρίσκονται σε κάθε μπουντουάρ, οι εντατικές θεραπείες χρησιμοποιούνται όταν πρέπει.

Ακόμα και τα social media έχουν συμβάλει στον επαναπροσδιορισμό της αληθινής ομορφιάς με λιγότερο στημένες εικόνες όσο προχωράει ο καιρός και «ωριμάζουν» κι εκείνα, ξεκινώντας σιγά σιγά έναν διάλογο προς τη σωστή κατεύθυνση. Πολλές influencers με μεγάλη επιρροή δεν είναι ψηλόλιγνες εικοσάχρονες, αλλά κανονικές γυναίκες με ανασφάλειες και ατέλειες, που δεν διστάζουν να δείχνουν στον φακό την επιδερμίδα τους την ώρα του καθαρισμού και πριν εφαρμόσουν τον ορό τους, γεγονός απελευθερωτικό για τις ίδιες, αλλά και για όλες εμάς που μαθαίνουμε να απενοχοποιούμε τις ατέλειες – ακμή, ρυτίδες, λεπτές γραμμές, δυσχρωμίες.

Τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό: η τάση της «αληθινής ομορφιάς» ταυτίζεται με τις καθαρές συνθέσεις χωρίς χημικά και τις βιώσιμες συσκευασίες που σέβονται τον πλανήτη και εγγυώνται ένα καλύτερο μέλλον για τις ερχόμενες γενιές. «Μείνετε αληθινές, μείνετε όμορφες», για να παραφράσουμε το πιο διαδεδομένο μήνυμα της δύσκολης περιόδου που ζούμε.

Η ομορφιά δεν έχει ηλικία-1
©Codage
1/6
Native Share

Cleansing balm διπλής δράσης Codage, www.macherie.gr

Η ομορφιά δεν έχει ηλικία-2
©Grown Alchemist
2/6
Native Share

Αντιγηραντικός ορός Antioxidant Facial Oil: Borago, Rosehip, Buckthornh, Grown Achemist

Η ομορφιά δεν έχει ηλικία-3
©Vichy
3/6
Native Share

Κρέμα ημέρας Liftactiv Supreme SPF30, Vichy.

Η ομορφιά δεν έχει ηλικία-4
©Intermed
4/6
Native Share

Αμπούλες κατά των ρυτίδων Eva Belle Peptides & Hyaluronic Acid, Intermed.

Η ομορφιά δεν έχει ηλικία-5
©Apivita
5/6
Native Share

Τζελ ματιών Aqua Beelicious, Apivita.

Η ομορφιά δεν έχει ηλικία-6
©Lierac
6/6
Native Share

Κρέμα νύχτας για την περίοδο της εμμηνόπαυσης Arkeskin Nuit, Lierac Paris.

Διαβάστε επίσης | Supermodel Beauty: 15 must-see looks για να αντλήσετε έμπνευση