Ομορφιά: Θεωρείται ότι σε περιόδους αβεβαιότητας οι πωλήσεις κραγιόν -ειδικά κόκκινων- αυξάνονται λόγω του ότι ενισχύουν το ηθικό. Δεν θα αρνηθούμε τη δύναμη που έχει αυτό το προϊόν να αυξήσει την αυτοεκτίμησή μας ή να μας κάνει να αισθανθούμε καλύτερα σε μια δύσκολη ημέρα -όπως συμβαίνει και όταν ξυπνάμε και τα μαλλιά μας «στρώνουν» καλύτερα ή όταν το δέρμα μας είναι πιο φωτεινό-, αλλά νομίζουμε ότι πρέπει να αποδώσουμε και στο άρωμα τη σημασία που του αξίζει, καθώς αποδεικνύεται ότι βελτιώνει τη διάθεσή μας και αυξάνει την παραγωγικότητά μας.
Αυτό υποστήριξαν perfume experts από όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια μιας virtual συνάντησης που διοργάνωσε ο οίκος Bvlgari, στην οποία ένα από τα θέματα ήταν ο ισχυρός δεσμός των αρωμάτων και των συναισθημάτων. Οι Alberto Morillas, Jacques Cavallier και Sophie Labbé εξήγησαν ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας η κατανάλωση αρωμάτων αυξήθηκε, λόγω της δύναμής τους να τονώνουν την αυτοπεποίθηση. Ειδικά τα αρώματα με «καθαρή μυρωδιά», δίνουν μια υπέροχη αίσθηση ευεξίας σε δύσκολες περιόδους.
«Το ίδιο το άρωμα είναι μια ωδή στην έμπνευση, τη δημιουργικότητα και τα συναισθήματα», εξηγεί ο διάσημος Ισπανός αρωματοποιός Alberto Morillas στη Vogue Spain. «Αυτά τα συναισθήματα βοηθούν το άτομο που φοράει το άρωμα να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του. Όπως τα δακτυλικά αποτυπώματα, έτσι και το άρωμα είναι πολύ προσωπικό και αφήνει μια μοναδική σφραγίδα στις αισθήσεις του χρήστη. Επιπλέον, η επιλογή συγκεκριμένων αρωμάτων συχνά μας βοηθά να ξεκινήσουμε με καλή διάθεση κάτι, όπως για παράδειγμα ένα ραντεβού ή μια συνέντευξη για δουλειά».
Ο Jacques Cavallier και η Sophie Labbé συμφωνούν, επισημαίνοντας ακόμη μία ιδιότητα του αρώματος: να ξυπνά τη μνήμη. «Το άρωμα επηρεάζει τη διάθεσή μας συνδέοντας τις αναμνήσεις με τα συναισθήματά μας. Η αίσθηση της όσφρησης συνδέεται πιο στενά απ’ όλες με τον εγκέφαλό μας. Αυτό κάνει τα αρώματα τόσο ισχυρά», εξηγεί η Labbé. Επομένως, δεν είναι τυχαίο ότι η έλξη μας από ένα ή πολλά αρώματα καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις αναμνήσεις μας. Κατά τη Labbé, «συνδέουμε διαφορετικά αρώματα με διαφορετικές στιγμές και εμπειρίες στη ζωή μας: τη μυρωδιά της μητέρας μας, το πρώτο μας ταξίδι, το πρώτο φιλί, τα αγαπημένα μας φαγητά. Κάθε άτομο είναι διαφορετικό και έχει τις δικές του προτιμήσεις, όπως στη μουσική, στην τέχνη ή στη μόδα». Επομένως, λίγες σταγόνες από το άρωμά μας μπορούν να μας επηρεάσουν θετικά.
Από όλα όσα μας κάνουν να είμαστε πιο συνδεδεμένοι με ένα συγκεκριμένο άρωμα, ο Jacques Cavallier επισημαίνει ότι το πιο δυνατό είναι η παιδική ηλικία. Ωστόσο, οι μνήμες και τα συναισθήματα είναι διαφορετικά για τον καθένα, οπότε πώς είναι δυνατόν ένα άρωμα να ελκύει διαφορετικές προσωπικότητες; Σύμφωνα με τον Alberto Morillas, «τα αρώματα αφορούσαν πάντα τα συναισθήματα, τη νοσταλγία και την ικανότητά μας να τα εκφράσουμε μέσα από μια συγκεκριμένη επιλογή. Χρειάζεται χρόνος για να καταλάβουμε πώς να μεταφράσουμε τα άυλα συναισθήματα σε κάτι απτό. Το κλειδί είναι να είμαστε ανοιχτοί συναισθηματικά και να δημιουργούμε μια «βιβλιοθήκη αρωμάτων» στο μυαλό μας”. Εξηγεί επίσης ότι ορισμένα αρώματα γίνονται best seller (όπως το Petits et Mamans de Bvlgari, ένα από τα αγαπημένα των μοντέλων και των ηθοποιών), καθώς καταφέρνουν να συνδεθούν με συναισθήματα και αναμνήσεις χιλιάδων ανθρώπων.
Ακολουθούν τα αγαπημένα μας αρώματα για το καλοκαίρι:
