Ευεξία: 8 συμβουλές για σωστή ενυδάτωση αυτό το καλοκαίρι

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Ευεξία: 8 συμβουλές για σωστή ενυδάτωση αυτό το καλοκαίρι

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
shutterstock
shutterstock

Το νερό είναι απαραίτητο για την σωματική υγεία και ευεξία. Ωστόσο, οι περισσότεροι από εμάς ξεχνάμε να πίνουμε τη σωστή ποσότητα λόγω των έντονων ρυθμών της καθημερινότητάς μας. «Τα πάντα στο σώμα μας εξαρτώνται από τη σωστή ενυδάτωση, από την λειτουργία των οργάνων μέχρι την ισορροπία των ορμονών», εξηγεί η διατροφολόγος Kimberly Snyder. «Όταν είμαστε ενυδατωμένοι, οι αρθρώσεις μας αποκτούν ευκολία στη κίνηση, το δέρμα μας θρέφεται και τα μαλλιά μας αναπτύσσονται και είναι υγιή». Όταν αυτό δεν συμβαίνει, το δέρμα είναι λιγότερο λαμπερό και τα μαλλιά πιο εύθραυστα, έχουμε λιγότερη ενέργεια, ο οργανισμός δεν αποτοξινώνεται και η πέψη καθυστερεί. «Καθώς τα στέρεα στοιχεί αρχίζουν να συσσωρεύονται στον οργανισμό μας, μας ρίχνει – αισθανόμαστε βαρύτεροι και με λιγότερη ενέργεια».


©shutterstock

Από την κόπωση και την κακή εγκεφαλική λειτουργία έως τα πεπτικά προβλήματα, η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων στο σώμα μας, και η κατανάλωση άφθονου νερού, καθώς και η ισορροπημένη διατροφή, μπορούν να να αλλάξουν σημαντικά τη καθημερινότητά μας. Εδώ, η Snyder αποκαλύπτει πως εξασφαλίζει πως οι διάσημοι πελάτες της (Reese Witherspoon, Drew Barrymore, Kerry Washington) παραμένουν ενυδατωμένοι.

Εξατομικεύστε την κατανάλωση που κάνετε

Οκτώ ποτήρια νερό θεωρείται η απαραίτητη ποσότητα νερού για σωστή ενυδάτωση. Αλλά σύμφωνα με την Snyder, εξαρτάται από τις ανάγκες και το επίπεδο δραστηριότητας κάθε ατόμου, καθώς και παράγοντες όπως η εξωτερική θερμοκρασία (όσο περισσότερο ιδρώνουμε, τόσο περισσότερο νερό χάνουμε). Σαν ένα μέσο όρο, η Snyder εξηγεί ότι οι γυναίκες χρειάζονται περίπου 1,7 λίτρα νερού ημερησίως, ενώ οι άνδρες χρειάζονται περίπου 3,7 λίτρα. Αν θέλετε κάτι πιο συγκεκριμένο: «Καταναλώνετε περίπου 30ml για κάθε κιλό που ζυγίζετε καθημερινά», λέει η Snyder. «Για παράδειγμα, εάν ζυγίζετε 70 κιλά, αυτό θα μεταφράζεται σε 2 με 4 λίτρα νερού την ημέρα».

Σε θερμοκρασία δωματίου

«Πάντα λέω στους πελάτες μου πόσο σημαντικό είναι να πίνουμε νερό σε θερμοκρασία δωματίου», λέει η Snyder, η οποία τονίζει ότι είναι το σώμα σας ξοδεύει περισσότερη ενέργεια προκειμένου να μετατρέψει το κρύο νερό σε μια θερμοκρασία που μπορεί να απορροφήσει, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερη ενυδάτωση. Επιπλέον, το παγωμένο νερό μπορεί να προκαλέσει ελαφρά συρρίκνωση των αιμοφόρων αγγείων στο στομάχι, εμποδίζοντας τη διαδικασία πέψης και επιβραδύνοντας την ενυδάτωση.


©unsplash

Πιείτε νερό με το που ξυπνήσετε

Η έναρξη της ημέρας με την αναπλήρωση υγρών είναι το κλειδί για την καθημερινή ενυδάτωση, λέει η Snyder. «Πολλές φορές έχουμε αφυδατωθεί κατά τη διάρκεια της νύχτας», εξηγεί. «Η ενυδάτωση το πρωί θα σας δώσει περισσότερη ενέργεια και θα σας προετοιμάσει για το υπόλοιπο της ημέρας». Ξεκινήστε με ένα φλιτζάνι ζεστό νερό με λίγες σταγόνες λεμόνι που βοηθά το συκώτι. «Περιέχει βιταμίνη C και βοηθά στην υποστήριξη στην αποτοξίνωση του οργανισμού», λέει η Snyder.

Πίνετε νερό μεταξύ των γευμάτων και όχι κατά τη διάρκεια

Έχουμε συνηθίσει να συνοδεύουμε τα γεύματα μας μαζί με ένα ποτήρι νερό, ενώ στην πραγματικότητα είναι η πιο ακατάλληλη στιγμή. «Η κατανάλωση υγρών ενώ τρώμε αραιώνει τα οξέα που χρειάζονται για τη διαδικασία της πέψης και δεν ενυδατώνεται σωστό ο οργανισμός». Αντ ‘αυτού, πίνετε μεγάλες ποσότητες νερού μεταξύ των γευμάτων και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας- τουλάχιστον μισή ώρα πριν από κάθε γεύμα και μια ώρα μετά. Και για να βεβαιωθείτε ότι είστε σε στο σωστό δρόμο, παρακολουθείστε το χρώμα στα ούρα σας (όσο πιο διάφανα τόσο το καλύτερο, λέει η Snyder), ή με μια εφαρμογή.

Προτιμήστε τρόφιμα πλούσια σε νερό

«Το νερό είναι η πρώτη και πιο προφανής πηγή ενυδάτωσης, ωστόσο υπάρχουν και λαχανικά που είναι πλούσια σε νερό», λέει η Snyder. Νούμερο ένα στη λίστα της είναι το αγγούρι, το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β, θρεπτικά συστατικά και ηλεκτρολύτες. Ένα άλλο είναι το σέλινο, το οποίο είναι γεμάτο με βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές διατηρώντας το δέρμα λαμπερό.

Περιορίστε την καφεΐνη και το αλκοόλ

Τόσο η καφεΐνη όσο και το αλκοόλ είναι διουρητικά, πράγμα που σημαίνει πως προκαλούν αφυδάτωση. Για να εξασφαλίσετε ότι παραμένετε ενυδατωμένοι, αντισταθμίστε τα με επιπλέον υγρά. «Για κάθε ποτήρι νερού ή καφέ, πιείτε ένα γεμάτο ποτήρι νερό», εξηγεί.


©unsplash

Να έχετε πάντα ένα μπουκάλι νερό

Όταν πρόκειται για ενυδάτωση, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να έχουμε πάντα μαζί μας ένα μπουκάλι νερό. «Μας υπενθυμίζει να πίνουμε νερό ενώ βρισκόμαστε έξω, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας», λέει η Snyder. Εναλλακτικά, ξεκινήστε τη μέρα σας με μια μεγάλη κανάτα και γεμίστε μπουκάλια νερού ώστε να παρακολουθείτε πόσο πίνετε.

Δοκιμάστε το νερό καρύδας

«Εδώ και αιώνες, οι άνθρωποι στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και του Ειρηνικού έπιναν το νερό από άγουρες καρύδες», εξηγεί η Snyder. «Είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αντικαταστήσετε το νερό και τους ηλεκτρολύτες που το σώμα χάνει σε υψηλές θερμοκρασίες».

Read more at vogue.com

Διαβάστε επίσης | Cleansing Oils: Πώς να τα χρησιμοποιήσετε για αψεγάδιαστο δέρμα

Scroll to Top