Αυτή τη βδομάδα είδαμε σε παγκόσμιο επίπεδο την οργή και τις διαμαρτυρίες που έχουν ξεσπάσει έπειτα από τη δολοφονία του George Floyd, ενός άοπλου μαύρου άντρα, στη Minneapolis. Το όνομά του είναι η τελευταία τραγική προσθήκη σε μία μεγάλη λίστα μαύρων ανθρώπων που σκοτώθηκαν ενώ βρίσκονταν υπό αστυνομική κράτηση.
Μεταξύ της πανδημίας του κορωνοϊού – που έχει επηρεάσει σε δυσανάλογο βαθμό τους μαύρους Αμερικανούς – και το συλλογικό πένθος μετά την απώλεια ακόμα μίας μαύρης ζωής, η μαύρη κοινότητα αντιμετωπίζει μεγαλύτερο καθημερινό τραύμα σε σχέση με όλους εμάς τους υπόλοιπους. Επομένως, είναι σημαντικό να βρούμε τρόπους να υποστηρίξουμε τη μαύρη κοινότητα σε αυτούς τους οδυνηρούς καιρούς. Όπως ανέφερε και στο Instagram η Lesley Thornton, ιδρύτρια του Klur Skincare: “Ένα post δεν είναι αρκετό. Κάντε την έρευνά σας. Κάντε τη δουλειά που χρειάζεται. Κάντε κάτι καλύτερο. Μιλήστε στους φίλους, τις οικογένειες και στους συναδέλφους σας για τις φυλετικές διακρίσεις ακόμα κι αν είναι άβολο, αφήστε χώρο για τους μαύρους φίλους σας, αναλάβετε τις ευθύνες σας και κάντε τη δουλειά που απαιτείται για να γίνει κανονικότητα και η μαύρη ομορφιά”.
Η Lesley υπενθύμισε στους followers της ότι – παράλληλα με τις διαμαρτυρίες, τις χρηματικές δωρεές και τις επικλήσεις στην αμερικανική κυβέρνηση – ένας ακόμη τρόπος για να ακουστεί η φωνή σας και να υποστηρίξετε μία συντετριμμένη κοινότητα είναι οι αγορές προϊόντων από beauty και fashion brands που έχουν ιδρυθεί από μαύρους. “Οι μαύροι έχουμε λιγότερες πιθανότητες να έχουμε πρόσβαση σε κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουμε τις επιχειρήσεις μας, επομένως είναι σημαντικό να τους υποστηρίζει περισσότερος κόσμος, ώστε οι αγορές τους να κάνουν πραγματική διαφορά στην ανάπτυξη αυτών των brands,” πρόσθεσε η Thornton μιλώντας στη Vogue. “Είναι οι μικρές πράξεις, οπως η υποστήριξη αυτών των brands, που μπορούν να κάνουν τη διαφορά για εμάς στην καπιταλιστική οικονομία. Είναι, επίσης, μία ένδειξη ότι υποστηρίζουμε τις μαύρες κοινότητες, αντί να υποστηρίζουμε μόνο brands που απλώς οικειοποιούνται τη μαύρη κουλτούρα”.
Η σχεδιάστρια Aurora James του brand Brother Vellies επιχειρηματολόγησε παρομοίως σε ένα Instagram post της, καλώντας τα μεγάλα καταστήματα όπως Sephora και Whole Foods, να αγοράζουν τουλάχιστον το 15% των προϊόντων τους από επιχειρήσεις που ανήκουν σε μαύρους. “Τόσες πολλές επιχειρήσεις έχουν επωφεληθεί από την αγοραστική δυνατότητα των μαύρων. Τόσα πολλά από τα καταστήματά σας έχουν χτιστεί στις μαύρες κοινότητες. Αν τα καταστήματα μπορούν να φτάσουν τον στόχο του 15%, τότε θα γίνει πραγματική επένδυση στις μαύρες επιχειρήσεις που, με τη σειρά του, θα έχει θετικό αντίκτυπο και στις μαύρες κοινότητες.” Σε αυτό το πνεύμα της επένδυσης και της ανακατανομής του πλούτου, μπορούμε να συνεισφέρουμε κι εμείς στις μαύρες επιχειρήσεις, αγοράζοντας προϊόντα απευθείας από τα brands τους.
Εδώ παραθέτουμε 68 beauty και fashion brands που μπορούμε να υποστηρίξουμε τώρα και για πάντα – έχοντας υπόψη μας ότι η αλληλεγγύη δεν είναι για μία μόνο φορά. Όπως το έθεσε και η Angela Davis: “Η σημασία των ακτιβιστικών δράσεων, μικρών ή μεγάλων, έγκειται στο ότι μας επιτρέπει να δώσουμε πίσω και να θεωρούμε τους εαυτούς μας όχι ως μεμονωμένα άτομα που μπορεί να καταφέρουν κάτι, αλλά ως μέλη ενός συνεχιζόμενου ιστορικού κινήματος”.
Klur
Ένα οικολογικό και inclusive skinar brand από την αισθητικό Lesley Thornton. | klur.co
https://www.instagram.com/p/CAluJQtBqwU/?utm_source=ig_web_copy_link
Brother Vellies
Brother Vellies, το accessories brand της σχεδιάστριας Aurora James με χειροποίητα παπούτσια και τσάντες από τη Νότια Αφρική, την Αιθιοπία, την Κένυα και το Μαρόκο. | brothervellies.com
Essentials By Temi
Essentials By Temi, μία σειρά περιποίησης της Temi Shobowale με ποιοτικά vegan συστατικά. | essentialsbytemi.com
https://www.instagram.com/p/B-H0fcOFV2L/?utm_source=ig_web_copy_link
Blk Mkt Vintage
To Blk Mkt Vintage ιδρύθηκε από την Jannah Handy και την Kiyanna Stewart προσφέροντας μία συλλογή από vintage αντικείμενα που συνθέτουν τη μαύρη κουλτούρα και ιστορία. | blkmktvintage.com
Uoma Beauty
Uoma σημαίνει “όμορφο” και αυτό το makeup brand ιδρύθηκε από τη Sharon Chuter με στόχο να δημιουργήσει “έναν κόσμο ομορφιάς που είναι για όλους”. | uomabeauty.com
Pyer Moss
To men’s και women’s fashion label Pyer Moss ιδρύθηκε από τον Kerby Jean-Raymond το 2013 με στόχο να δημιουργήσει μία αφήγηση για την πολιτιστική κληρονομιά και τον ακτιβισμό. | pyermoss.com
https://www.instagram.com/p/B8uolLMgcZs/?utm_source=ig_web_copy_link
Epara Skincare
Το skincare brand Epara ιδρύθηκε από την Ozohu Adoh και τα προϊόντα περιέχουν ενυδατικά Αφρικανικά φυτικά συστατικά, όπως marula oil και moringa oil. | eparaskincare.com
Ashya
Γεννημένο από την αγάπη των Ashley Cimone και Moya Annece για τα ταξίδια, το brand Ashya προσφέρει μία φρέσκια ματιά στα travel accessories σε cool, unisex στυλ. | ashya.co
Epi.logic
Το brand Epi.logic του πλαστικού χειρουργού Chaneve Jeanniton, M.D. αποτελείται από προϊόντα που δεν περιέχουν parabens, sulfates, τεχνητά αρώματα ή χρωστικές ουσίες. | epilogic-skincare
https://www.instagram.com/p/CA0Zm5HJ2Yv/?utm_source=ig_web_copy_link
Edas
To fashion brand Edas της Sade Mims έχει μία ευρεία γκάμα από θηλυκά, made-to-order accessories. | edas.store
Romeo Hunte
Ο Romeo Hunte επιμελείται μία ευρεία συλλογή πολυτελών προϊόντων για τη σύγχρονη γυναίκα και τον μοντέρνο άντρα. | romeohunte.com
Pear Nova