Photography by Zoë Matilda Management. Courtesy of @neemakayitesi
Photography by Zoë Matilda Management. Courtesy of @neemakayitesi
Photography by Zoë Matilda Management. Courtesy of @neemakayitesi

Αντίο στο millennial pink: Το political pink είναι η πιο δυναμική απόχρωση της γενιάς μας

Με αφορμή το φόρεμα που η Rihanna πόσταρε στο Ιnstagram της κατά τη διάρκεια των διακοπών της τον περασμένο Οκτώβριο, τα νέα της επιστροφής αυτού του σέξι φορέματος είναι πολύ παραπάνω από μία must have αγορά.

Στις 30 Μαΐου, ο Βρετανός σχεδιαστής A Sai Ta ανακοίνωσε ότι θα ξαναβγάλει σε παραγωγή το σπάνιο Hot Wok Riri φόρεμα (ένα signature φούξια φόρεμα σε pathwork στυλ που δημιουργήθηκε κατά ειδική παραγγελία για τη Rihanna), ενώ όλα τα κέρδη από τις πωλήσεις θα διατεθούν ισόποσα στους οργανισμούς Black Lives Matter, Solace Women’s Aid και The Voice of Domestic Workers. Πρόκειται για το φόρεμα που η Rihanna πόσταρε στο Ιnstagram της κατά τη διάρκεια των διακοπών της τον περασμένο Οκτώβριο, ρίχνοντας το ίντερνετ – τα νέα της επιστροφής αυτού του σέξι φορέματος είναι πολύ παραπάνω από μία must have αγορά. Πρόκειται για ένα κομμάτι που θα αποτελεί μέρος της ιστορίας της μόδας.

Μαζί με την Aurora James, την ιδρύτρια του brand Brother Vellies, και τον Kerby Jean-Raymond του brand Pyer Moss, ο Ta συγκαταλέγεται στην επόμενη γενιά ταλέντων που δουλεύουν εντατικά για να κάνουν τη μόδα ένα καλύτερο μέρος. Για την επανακυκλοφορία του Hot Wok Riri θα παραχθούν κομμάτια κατά παραγγελία (το οποίο σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει περιττό προϊόν), τα οποία θα κυμαίνονται σε διαφορετικές τιμές και θα ξεκινούν από το ποσό των 300 λιρών, δίνοντας τη δυνατότητα σε ευρύτερο φάσμα αγοραστών να συνεισφέρουν οικονομικά στο έργο αυτών των οργανισμών. Ουσιαστικά, αν αγοράσεις αυτό το φόρεμα, πέρα από εσένα θα επωφεληθεί και πολύς περισσότερος κόσμος.

Το γεγονός ότι κυκλοφορεί σε μία έντονα φούξια απόχρωση που δεν μπορείς να αγνοήσεις είναι εξίσου σημαντικό. Η σειρά “Call to Action Clothing” του Ta είναι μέρος ενός νέου κινήματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μεταμορφώνει τα must have κομμάτια σε must hope ρούχα μέσα από αγορές που έχουν πολιτική σημασία και τα οποία σταδιακά γίνονται οι “στολές εργασίας” των μιλένιαλς. Σε μία εποχή που επικρατούν το shadow banning στο Ιnstagram (δηλαδή το μπλοκάρισμα ορισμένων χρηστών, εν αγνοία τους, όταν το περιεχόμενό τους κρίνεται ακατάλληλο) και ο καταιγισμός ειδήσεων, τίποτα δεν αιχμαλωτίζει τη ματιά και την προσοχή μας όσο το πολύ έντονο ροζ.


©Photography by Zoë Matilda Management. Courtesy of @neemakayitesi

Τον περασμένο μήνα, το “shocking pink” αναδείχθηκε σε ζωτικό εργαλείο για ζητήματα που δεν μπορούμε πια να αγνοούμε – παρατηρήστε τα τυπογραφικά στοιχεία σε απόχρωση magenta σε πηγές κατά του ρατσισμού που κυκλοφορούν μέσω Google Docs και το Sinéad O’Dwyer look που φόρεσε το μοντέλο Neema Kayitesi για την προώθηση του Depop UK QTIBIPOC fundraiser του Miss Jason.

Αυτή η απόχρωση έχει τόση δυναμική και είναι το αντίδοτο στο millennial pink (το Pantone Rose Quartz) που προκάλεσε μεγάλη αίσθηση το 2016, καθώς οι επιχειρήσεις και οι influencers έτρεξαν να εκμεταλλευτούν οικονομικά τις ευχάριστες στο μάτι εικόνες που μπορούσαν να δημιουργηθούν με αυτό το χρώμα. Ενώ η άνοδος του millennial pink οφειλόταν ξεκάθαρα σε οικονομικούς λόγους λόγω της επιρροής που είχε στο νέο κοινό (μία μικρή αναζήτηση στο Google θα σε οδηγήσει σε άρθρα με τίτλους στα κεφαλαία, όπως “ΠΩΣ ΤΟ MILLENNIAL PINK ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΑΣ”), το political pink είναι το χρώμα ενός νεανικού κινήματος που δηλώνει ευθαρσώς ότι ως εδώ ήταν.


©Courtesy of Netflix

Σήμερα, το αίτημα για ανέγερση ενός αγάλματος προς τιμήν της μαύρης ακτιβίστριας Marsha P Johnson έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 80,000 υπογραφές μετά από μία καμπάνια που έγινε viral. Η Johnson αφιέρωσε τη ζωή της στην LGBTQ+ κοινότητα, προσφέροντας υποστήριξη σε όσους η κοινωνία είχε περιθωριοποιήσει και έπαιξε σημαντικό ρόλο στις εξεγέρσεις του 1969 στο Stonewall. Ο τραγικός θάνατός της το 1992, που πολλοί υποψιάζονταν ότι ήταν δολοφονία αλλά το πόρισμα ανακοίνωσε πως ήταν αυτοκτονία, επανήλθε στην επιφάνεια μετά το ντοκιμαντέρ του Νέτφλιξ το 2017 “The Death and Life of Marsha P Johnson”. Ένα στιγμιότυπο από αυτήν την ταινία που δείχνει την ακτιβίστρια να φοράει μία λουλουδένια γιρλάντα και ένα φωτεινό φούξια φόρεμα έκανε τον γύρο στα social media πρόσφατα. Το 2020 αυτή η χαρούμενη φούξια απόχρωση δεν λειτουργεί μόνο ως υπενθύμιση της σημασίας που έχει να γίνεσαι ορατός από τον κόσμο επιτέλους, αλλά και ως ένα δυναμικό κάλεσμα κατά της καταπίεσης και υπέρ των δωρεών σε οργανισμούς, όπως οι The Marsha P Johnson Institute, Black Visions Collective και The Okra Project που συνεχίζουν τη δουλειά στο πνεύμα της ακτιβίστριας.

Η Johnson δεν έμεινε άπραγη. Άλλαξε τις ζωές πολλών ανθρώπων και πολέμησε την αδικία. Σχεδόν 30 χρόνια μετά, η μόδα βρίσκεται στην ίδια πορεία. “Η ίδια η ύπαρξή μου στη βιομηχανία της μόδας έχει στόχο στη διαμαρτυρία κατά της αδικίας και της ανισότητας και θέλω να λειτουργώ ως φωνή για ό,τι δεν είναι σωστό, αλλά λανθασμένα έχει γίνει αποδεκτό”, είπε ο Ta στη Vogue. “Δε θέλω απλά να μιλάω για όσα θέλω να κάνω, θέλω τα λόγια μου να ακολουθούνται από πράξεις”.

Διαβάστε επίσης | Αξεσουάρ: Νέα ελληνικά brands με σύγχρονο πνεύμα που ξεχωρίζουν διεθνώς

Scroll to Top