Η νέα παγκόσμια διαμάχη στον χώρο της μόδας κατέφθασε και υποκινητής της είναι ο ιστορικός γαλλικός οίκος Balenciaga. Τη διαδικτυακή “φασαρία” δημιουργεί κυρίως η διαφημιστική καμπάνια της συλλογής, όπου τα αθλητικά μοντέλα Paris sneakers, φωτογραφημένα από τον Leopold Duchemin, απεικονίζονται σε ένα στάδιο που λίγο απέχει από εκείνο της αποσύνθεσης.
Τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συρρέουν. Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι καταγγέλουν αυτήν την αισθητική των ‘αστέγων’, ενώ φωνές της μόδας από την εμπόλεμη Ουκρανία μιλάνε για τη “φετιχιστοποίηση” του πολέμου και της φτώχειας. Άλλοι πάλι χαιρετίζουν την ευφυία του Demna Gvasalia, του Γεωργιανού καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου, ο οποίος λίγη οπτική σχέση έχει πλέον με τις δημιουργίες του ιδρυτή της, Cristobal Balenciaga – με εξαίρεση το τμήμα της υψηλής ραπτικής.
Ο Balenciaga σήμερα δεν προωθεί μόνο ρούχα και αξεσουάρ, αλλά ένα γενικότερο mood, μια ατμόσφαιρα. Και αυτή η ατμόσφαιρα αναπτύσσεται σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο παγκόσμιο περιβάλλον. Την ίδια στιγμή, ο Gvasalia είναι γνωστός για την επιθυμία του να πηγαίνει κόντρα στο κατεστημένο, δημιουργώντας το νέο. Πριν μερικά χρόνια, παραδείγματος χάρη, μια μπλε Balenciaga tote για ψώνια θύμιζε έντονα τη γνώριμη μπλε τσάντα αγορών της Ikea.
