Από τη στιγμή που η Nassia Matsa, η Ελληνίδα που ξεχωρίζει διεθνώς στον χώρο του modeling και της δημοσιογραφίας μόδας, ανακοίνωσε τη νέα της εκπομπή Catwalking στο NTS radio μέχρι τη στιγμή που της έστειλα μήνυμα να μιλήσουμε για αυτό το νέο project της μεσολάβησαν μερικά μονάχα λεπτά. Μπορεί να τη γνωρίζω, προς το παρόν, μόνο μέσα από τα social media, αλλά το πάντα ανήσυχο πνεύμα της και η αντίληψή της για τη μόδα, την οποία δεν προσεγγίζει ποτέ μονοδιάστατα, τροφοδοτούν συνεχώς το ενδιαφέρον μου για κάθε νέο της βήμα, είτε πάνω στην πασαρέλα είτε εκτός.
Το νέο της εγχείρημα, η ραδιοφωνική εκπομπή της Catwalking στο NTS Radio αφιερωμένη στη μουσική που ντύνει τα fashion shows, ξεκίνησε στις 7 Φεβρουαρίου και είναι διαθέσιμη να την ακούσετε στην ιστοσελίδα του σταθμού. Ένα πρωινό λίγο πριν την πρεμιέρα της, με τη Nassia στο χιονισμένο Λονδίνο και εμένα στην ηλιόλουστη Αθήνα, πραγματοποιήθηκε η πρώτη μας τηλεφωνική συνομιλία για να συζητήσουμε για όλα τα παραπάνω!
-Πώς είναι το χιονισμένο Λονδίνο; Σε εμάς εδώ στην Αθήνα φαίνεται πολύ όμορφο ντυμένο στα λευκά, βλέποντας τα stories και τα posts σας στο Instagram.
Χιόνισε μόνο μια μέρα και ήταν όντως πολύ όμορφα, αλλά τώρα κλασικά αυτό το χιόνι έχει γίνει πάγος και λάσπη (γέλια). Εκεί στην Αθήνα πώς είναι τα πράγματα, πέρα από τον καιρό; Έχω την αίσθηση ότι η Αθήνα έχει μία περίεργη ενέργεια, εκείνη που θα την κάνει προορισμό για όλους τους creatives διεθνώς. Η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο έχουν διώξει τα παιδιά τους, ο Boris πίεσε να φύγουν οι creatives από το Λονδίνο και δεν ξέρω πώς θα πάει αυτό με το Brexit. Το Λονδίνο είχε πάντα ωραία ενέργεια, γιατί όποιος ερχόταν εδώ, το έκανε για να δουλέψει πολύ και να κάνει κάτι δημιουργικό, οπότε πάντα γνώριζες κόσμο που ασχολούταν με κάτι ενδιαφέρον και τρελό. Μετά το Brexit έχω βρεθεί να συζητάω με φίλους πού θα πάμε, ποιο θα είναι το επόμενο μέρος που μπορούμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο; Και έχουμε πει ότι η Αθήνα θα μπορούσε να είναι αυτό το νέο μέρος.
-Ναι, η Αθήνα έχει αρχίσει να βράζει δημιουργικά, νέοι άνθρωποι που αγαπούν την πόλη τολμούν, προσπαθούν και δραστηριοποιούνται, ενώ έχει έρθει πολύς κόσμος από άλλες χώρες που φέρνει και τη δική του οπτική και γίνεται ένα πολύ ενδιαφέρον melting pot σιγά σιγά. Μπορεί το Λονδίνο με το Brexit να μας τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια μεν, αλλά έχω την εντύπωση πως και πάλι εκεί έχουμε στραμμένα τα μάτια μας για να δούμε τι θα γίνει, ποια θα είναι η νέα κατεύθυνση των πραγμάτων. Ήταν ανέκαθεν το σημείο αναφοράς μας ως δημιουργική μητρόπολη, ειδικά στον χώρο της μόδας, και τώρα νιώθω λίγο σαν να χάσαμε τη μαμά μας και περιμένουμε στο ίδιο σημείο μήπως ξαναεμφανιστεί. Και μιας και μιλάμε για Λονδίνο, το NTS radio είναι τόσο άρρηκτα συνδεδεμένο πολιτιστικά με αυτή την πόλη. Πες μου λίγο για την εκπομπή σου Catwalking σε αυτόν τον σταθμό!
Ήθελα πολύ καιρό να κάνω κάτι στο NTS, είναι ένας σταθμός που ξεκίνησε το 2011 στο Dalston και θεωρείται πολιτιστική κληρονομιά πλέον. Όταν υπήρχε ακόμα το διάσημο στούντιο του σταθμού με το παραθυράκι που άνοιγε στον δρόμο και είχε όλα αυτά τα αυτοκόλλητα γύρω γύρω – ένα έμβλημα μιας ολόκληρης εποχής και περιοχής – πήγαινα κάθε φορά μαζί με την κολλητή μου όταν είχε ραδιοφωνικό show εκεί. O Femi Adeyemi, ο ιδρυτής του NTS, ήταν αυτός που ουσιαστικά είχε την ιδέα και για το boiler room, είναι πολύ μεγάλη μορφή για το Λονδίνο. Από τη μία, λοιπόν, ήθελα να συνεργαστώ μαζί τους, από την άλλη δεν είμαι DJ και δεν ήθελα να πατήσω σε νερά που δεν είναι δικά μου. Έπρεπε να βρω κάτι που να είναι κοντά σε εμένα, οπότε το προσέγγισα δημοσιογραφικά. H ιδέα της εκπομπής Catwalking ξεκίνησε με αφορμή ένα άρθρο που είχα γράψει για τη Vogue σχετικά με τα καλύτερα fashion shows και πώς να τα δεις online.
Στην έρευνά μου, παρατήρησα ότι ήταν πολύ δύσκολο να βρεις στο YouTube το βίντεο που θα συνδυάζει το σωστό visual με την original μουσική του show, καθώς συνήθως μετέπειτα βάζουν άσχετα μουσικά κομμάτια ως επένδυση που χαλάνε πάρα πολύ την αρχική εμπειρία. Σκεφτόμουν, επίσης, ότι πάντα ασχολούμαστε με το οπτικό κομμάτι στις πασαρέλες και τις εβδομάδες μόδας, αλλά ποτέ δε μιλάμε για τη μουσική, παρόλο που τα shows είναι οπτικοακουστικά events. Οπότε, η έμπνευσή μου για την εκπομπή ήταν ένα μίνι μάθημα ιστορίας της μόδας μέσω της μουσικής για την πασαρέλα. Είχε μεγάλη επίδραση στο ζήτημα και η γνωριμία μου με τον Βenji Β, τον μουσικό διευθυντή για το Menswear τμήμα του οίκου Louis Vuitton – μέχρι τότε δεν ήξερα καν ότι υπήρχε τέτοια θέση, αλλά συζητώντας μαζί του κατάλαβα πόση δουλειά που δε γίνεται αντιληπτή χρειάζεται και για αυτό το κομμάτι παραγωγής ενός show. Για παράδειγμα, για κάθε look σε ένα show αντιστοιχούν 9 δευτερόλεπτα μουσικής. Αν την τελευταία στιγμή, ο καλλιτεχνικός διευθυντής αποφασίσει να αφαιρέσει ένα look από την πασαρέλα, πρέπει να αλλάξει εκ νέου και η μουσική!