δαχτυλίδια-αρραβώνων-τα-μεγαλύτερα-trends-209687
©NICOLAS KANTOR

Αν κάτι μας δίδαξε η πανδημία, τότε σίγουρα αυτό είναι ότι το μέλλον είναι απρόβλεπτο και πολύτιμο. Η πραγματικότητα που ζούμε τα τελευταία χρόνια έχει επηρεάσει ολοκληρωτικά τις ζωές μας: από την καθημερινότητά μας, μέχρι τις συνήθειες και τον τρόπο που καταναλώνουμε. Το lockdown μας έδωσε χρόνο και μας δίδαξε ανάγκη για συντροφικότητα, έτσι αυτό οδήγησε τα ζευγάρια που σχεδίαζαν το γάμο ή τον αρραβώνα τους να επισπεύσουν τις διαδικασίες. Όπως είπε και η jeweller Thelma West: «Οι άνθρωποι πλέον έχουν την διάθεση ότι ζούμε μόνο μια φορά, ας αγαπήσουμε, ας ζήσουμε, ας κάνουμε ο ένας τον άλλον χαρούμενο».

Αυτό το πνεύμα επηρέασε και τις τάσεις των δαχτυλιδιών αρραβώνων που εμφανίστηκαν  και το 2021. «Η επιθυμία για νόημα και συναισθηματισμό είναι σίγουρα τάση στους πελάτες μου», σχολιάζει η engagement ring hunter Kate Baxter, ιδρύτρια του The Cut London. «Υπάρχει πραγματικά η αίσθηση ότι θέλουν να κάνουν το δαχτυλίδι όσο πιο ξεχωριστό γίνεται».

Περισσότερο από ποτέ, τώρα οι άνθρωποι αναζητούν ιδιαίτερα δαχτυλίδια αρραβώνων με απροσδόκητα και πολύχρωμα twist. «Αισθάνομαι ότι οι πελάτες ήθελαν να ξοδέψουν, με μια πιο εκφραστική διάθεση από ό,τι συνήθως», παρατηρεί ο Thomas Montier Leboucher, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του διάσημου κοσμηματοπωλείου Viltier στο Παρίσι. «Ίσως επειδή είχαν περισσότερο χρόνο να εξοικονομήσουν χρήματα και επίσης είχαν την ανάγκη ή την επιθυμία να εκφράσουν την αγάπη τους πιο έντονα μετά από μια τόσο απογοητευτική χρονιά».

Η γνωστή διαδικασία IRL για την εύρεση ενός δαχτυλιδιού αρραβώνων διακόπηκε, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τους κοσμηματοπώλεις να βρουν νέους τρόπους για να έρχονται σε επαφή με τους πελάτες και να τους διασφαλίσουν ότι θα βρούν το ιδανικό κομμάτι. Η West επαινεί αυτή την άνευ προηγουμένου αλλαγή: «Είναι υπέροχο που είμαστε σε θέση να προσαρμοστούμε με αυτό, σε αυτό που παραδοσιακά ήταν μια face-to face αλληλεπίδραση».

Το 2022 φαίνεται να είναι λίγο πιο φωτεινό, όσoν αφορά τα κοσμήματα. Από εκθαμβωτικές πέτρες σε χρώματα του ουράνιου τόξου, έως μεγάλα δαχτυλίδια με εντυπωσιακές πέτρες αλλά και ηθικά φτιαγμένα gems, μάθετε ποιες θα είναι οι τάσεις στα δαχτυλίδια αρραβώνων για φέτος.

©SHONAY SHOTE

Όσο μεγαλύτερο το δαχτυλίδι, τόσο πιο εντυπωσιακό

«Τα μεγαλύτερα, πιο sculptural δαχτυλίδια κερδίζουν σε δημοτικότητα», λέει η Baxter. Οι statement πέτρες και οι σιλουέτες προβλέπεται να επικρατήσουν το 2022. Ενώ κάποτε η επιλογή ενός δαχτυλιδιού είχε να κάνει με το μέγεθος της πέτρας, τώρα οι chunkier επιλογές κερδίζουν τις προτιμήσεις πολλών καταναλωτών.

©Alice Cicolini

…ή και όχι σε κάποιες περιπτώσεις

Οι μεγάλες χειρονομίες δεν χρειάζεται να είναι μεγάλες με την κυριολεκτική έννοια. Τα απλά, διακριτικά σχέδια είναι και υπέροχα κομψά. Η West ειδικεύεται σε κομμάτια που «αναδεικνύουν ένα όμορφο διαμάντι», με τα κλασικά κοψίματα αχλάδιου και οβάλ να είναι από τα πιο δημοφιλή. «Δημιουργώ από έναν χώρο απλότητας, αφήνοντας χώρο για τις σημαντικές λεπτομέρειες. Παράγω περιορισμένο αριθμό τεμαχίων κάθε χρόνο, όλα με ηθικά υλικά, εστιάζοντας την προσοχή μου στην τελειότητα.»

Το 2022 σηματοδοτεί μια εποχή αλλαγής: ορισμένα ζευγάρια θα στραφούν προς τη μη παραδοσιακή κατεύθυνση, ενώ άλλα θα επιμείνουν σε διαχρονικά σχέδια. «Υπάρχουν πάντα τρόποι να κάνεις τη συμβατική εμφάνιση εξαιρετική», λέει η Baxter.

©Viltier

Κομμάτια επένδυση

Τα δαχτυλίδια αρραβώνων είναι μια σημαντική επένδυση – με όλη τη σημασία της λέξης. Ο Chaumet παρουσίασε αύξηση 25-30 τοις εκατό στις αγορές των πελατών σε δαχτυλίδια αρραβώνων, ένα ποσοστό που ο Διευθύνων Σύμβουλος Jean-Marc Mansvelt θεώρησε ότι ήταν «μεγάλη έκπληξη» και «ένα θεϊκό δώρο, καθώς χωρίς το online shopping δεν θα υπήρχαν σχεδόν καθόλου έσοδα κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown».

Το brilliant-cut diamond θα είναι για πάντα ένα signature κομμάτι του Chaumet, ένα στυλ που θα ανανεώσει, με την νέα συλλογή το 2022. Τα Cushion settings είναι ακόμη ένα αγαπημένο κομμάτι των καταναλωτών, ενώ το empress cut ήταν η σημαντικότερη καινοτομία του 2021.

Κατά τα άλλα, «τα budgets έχουν σίγουρα αυξηθεί», αποκαλύπτει η Baxter. Ενώ η ίδια είχε την πιο πολυάσχολη χρονιά σε προμήθειες δαχτυλιδιών για αρραβώνες από τότε που ξεκίνησε το The Cut London πριν από επτά χρόνια, και δίνει τα credits στους ανθρώπους: «οι άνθρωποι επανεξετάζουν τις προτεραιότητές τους και τα περισσότερα ζευγάρια θέλουν να επικεντρωθούν στα σημαντικά πράγματα στη ζωή, αυτό περιλαμβάνει τη ρομαντική χειρονομία της πρότασης γάμου και τις αγορές δαχτυλιδιών με νόημα».

©Kate Baxter

Offbeat επιλογές

Οι άνθρωποι γίνονται πιο τολμηροί με τις επιλογές τους, τους αρέσουν οι ασυνήθιστες χρωματιστές πέτρες και συνθέσεις. Τα ανοιχτά ζαφείρια σε λαδί, ροζ και κίτρινο. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν μαγευτικές σκούρες μπλε αποχρώσεις, αλλά και οι πιο εντυπωσιακοί τόνοι αυξάνονται επίσης. Ο κίτρινος και ο λευκός χρυσός εξακολουθούν να είναι κυρίαρχα μέταλλα, αλλά ο Guy Burton– ειδικός διευθυντής στο Hancocks London – αναφέρει ότι το ενδιαφέρον για το ροζ χρυσό αυξάνεται συνεχώς, όπου είναι μια κίνηση που «δεν έχει ξαναδεί». Επιπλέον, «υπήρξε σίγουρα μια κινητικότητα προς τα πιο ασυνήθιστα και λεπτομερή σχέδια και τα λιγότερο «παραδοσιακά» σε solitaire στυλ».

Στο Παρίσι, o Viltier προσφέρει πολλές επιλογές σε όσους αναζητούν ένα ιδιαίτερο και μοναδικό δαχτυλίδι αρραβώνων. Ακόμη και τα δαχτυλίδια που δεν σχεδιάστηκαν με σκοπό να γίνουν «δαχτυλίδια αρραβώνων» – έχουν γίνει η ιδανική επιλογή. «Έχουμε ένα δαχτυλίδι που αρχικά δεν δημιουργήθηκε για να γίνει δαχτυλίδι αρραβώνων, αλλά επιλέχθηκε ως δαχτυλίδι αρραβώνων από πολλούς, από τους πελάτες μας επειδή διαθέτει μια μεγάλη, μοναδική, χρωματιστή πέτρα, η οποία είναι μια καλή εναλλακτική στα διαμάντια», λέει ο Thomas Montier Leboucher.

©Kate Baxter

Οι τρεις πέτρες

Για κάποιους, ισχύει το less is more. Για κάποιους άλλους, το more is more. Όποια και αν είναι η προτίμηση σας, τα δαχτυλίδια με τις πολλές εκθαμβωτικές πέτρες γίνονται όλο και πιο δημοφιλή.Τα trio settings– είναι ένα αστραφτερό hat trick, αν το επιθυμείτε– είναι ένα διαχρονικό στυλ δαχτυλιδιού αρραβώνων. Η τριλογία είναι εδραιωμένη σε συμβολισμούς: οι τρεις πέτρες αντιπροσωπεύουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Οι μοντέρνες επιλογές για το κλασικό δαχτυλίδι αρραβώνων με τρεις πέτρες είναι μια καλή επιλογή για όσους δεν μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε πολύτιμους λίθους ή θέλουν κάτι με μεγάλο impact.Είτε πρόκειται για ένα κλασικό διαμάντι που πλαισιώνεται από ζαφείρια είτε το αντίστροφο – είτε για μια ιδιαίτερη σύνθεση από πέτρες του ουράνιου τόξου- ένα band δαχτυλίδι δεν μπορεί ποτέ να είναι πολύ γεμάτο.

©Thelma West

Conscious νοοτροπία

Με οποιαδήποτε αγορά υπάρχει και η ευθύνη. Οι συζητήσεις σχετικά με τη διαφάνεια, την προμήθεια και τη βιωσιμότητα έχουν έρθει στο προσκήνιο και για τα κοσμήματα φέτος, και το 2022 αυτό θα δοκιμαστεί. Είναι γεγονός, ότι δεν γίνεται πλέον οι καταναλωτές να αγοράζουν αδιαφορώντας για το περιβάλλον και την περιβαλλοντική ηθική που σχετίζονται με την κατασκευή των προϊόντων που αγοράζουν – και ειδικά στα κοσμήματα.

«Εάν το κάθε brand δεν έχει sustainability agenda ή credentials βιωσιμότητας, τότε για πολλούς καταναλωτές –ιδιαίτερα για τους millennials– απλώς δεν θα είναι βιώσιμη», δήλωσε ο McKinsey partner, Alexander Thiel. Μαζί με τον Tyler Harris – έναν συνεργάτη της McKinsey και ειδικό σε διάφορους τομείς, μαζί και τα κοσμήματα – διεξήγαγε ένα report 96 σελίδων με τίτλο State of Fashion: Watches and Jewellery, η οποία περιγράφει τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών στον τομέα των ρολογιών και των κοσμημάτων, και πιο συγκεκριμένα την« άνοδο της βιωσιμότητας».

Η προέλευση είναι πιο σημαντική από ποτέ – οι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχονται οι πρώτες ύλες. «Έχω δει μια αξιοσημείωτη αύξηση στις ερωτήσεις για τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, καθώς είναι και πολλοί πελάτες που θέλουν να επαναφέρουν κληρονομιές ή κειμήλια», λέει η Baxter. «Εάν οι πελάτες δεν είναι σίγουροι για την καλλιέργεια στο εργαστήριο, προτείνω πάντα να βρούν ένα διαμάντι αντίκα ως μια πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση».

©DEVIN DOYLE

Τα toi et moi σχήματα

Το δαχτυλίδι Toi et moi – είναι ένα δαχτυλίδι με δύο πολύτιμους λίθους μαζί δίπλα-δίπλα, που αγκαλιάζουν το δάχτυλο και κυριάρχησαν στην αγορά το 2021. Η Emily Ratajkowski και η Ariana Grande ήταν υπεύθυνες για το toi et moi hype, αλλά ήταν ένα ρομαντικό στυλ που υπήρχε και παλιότερα. Ο Ναπολέων Βοναπάρτης έκανε πρόταση γάμου στην Joséphine de Beauharnais με ένα τέτοιο δαχτυλίδι το 1796 – μια χειρονομία που ενέπνευσε τη συλλογή Joséphine Duo Éternal του Chaumet. «Ο συμβολισμός δύο λίθων σε ένα δαχτυλίδι είναι γεμάτος ρομαντισμό», λέει η Baxter, η οποία αγαπά ιδίαιτερα το συγκεκριμένο στυλ.

Διαβάστε επίσης | Οι 7 πρώτες τάσεις της άνοιξης μέσα από το street style