unsplash
unsplash
unsplash

Ημέρα της Γης: 7 τάσεις βιωσιμότητας που θα κυριαρχήσουν φέτος στη μόδα

Συγκεντρώνουμε τις 7 μεγαλύτερες τάσεις του sustainability κινήματος για το 2021.

Μπαίνοντας στο 2021, είναι παραπάνω από σαφές πως η βιομηχανία της μόδας πρέπει να επιταχύνει και να ενισχύσει τις δράσεις της κατά της κλιματικής αλλαγής. Η βιωσιμότητα παραμένει μείζον ζήτημα των ισχυρότερων παραγόντων της κοινότητας, ωστόσο μια αναφορά από το Global Fashion Agenda και τους συμβούλους της McKinsey ήρθε για να επιβεβαιώσει πως οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,7 δισεκατομμύρια τόνους ανά χρόνο μέχρι το 2030 – αριθμός σοκαριστικός, όπως καταλαβαίνετε.

Τα καλά νέα βέβαια είναι ότι όπου είναι γνωστά τα προβλήματα, είναι γνωστές και οι λύσεις. Η βιομηχανία ξέρει προς τα πού πρέπει να κινηθεί για να κατακτήσει τους στόχους της και να διασφαλίσει ηθικές πρακτικές που δεν θα λειτουργήσουν ως νέες «τάσεις», αλλά ως εμπεδωμένες προσεγγίσεις ικανές να αλλάξουν ριζικά την κατάσταση. Με τη νέα μέθοδο του upcycling που κυριάρχησε τις πασαρέλες της ανοιξιάτικης σεζόν, αλλά και με την υποδοχή μιας σειράς καινοτόμων νέων υλικών που αντικαθιστούν με τον πιο κομψό τρόπο υλικά όπως δέρμα και γούνα, η μόδα έχει ήδη στραφεί στην πράσινη επανάσταση με ό,τι μέσα κατέχει.


©unsplash

Από εδώ και πέρα περιμένουμε απτή εξέλιξη και νέα δεδομένα, για αυτό και συγκεντρώνουμε τις 7 μεγαλύτερες τάσεις του sustainability κινήματος για το 2021:

1. Αναγεννητική γεωργία

Δεδομένων του συντριπτικού ποσού εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα από τη βιομηχανία της μόδας, ολοένα και πιο πολλά brands, όπως Eileen Fisher και Patagonia, αναζητούν φυσικές λύσεις για την αναχαίτιση του φαινομένου, συμπεριλαμβανομένης της αναγεννητικής γεωργίας – μιας μεθόδου καλλιέργειας που δεν συνεπάγεται όργωμα, αλλά αναπτύσσει μια ποικιλία στοιχείων για να βοηθήσει στην επαναφορά των θρεπτικών συστατικών στο έδαφος. Στην πραγματικότητα, η οικολογικά συνειδητή σχεδιαστής Mara Hoffman κυκλοφόρησε πρόσφατα μια σειρά από πλεκτά κλιματικά ευεργετικά, που είναι αρνητικά για τον άνθρακα χάρη στις αναγεννητικές τεχνικές.

2. Θετικός αντίκτυπος στο κλίμα

Εκτός από την ανάπτυξη μεθόδων για την παύση του αρνητικού αντικτύπου της βιομηχανίας στον πλανήτη, η μόδα αναζητά τρόπους να πετύχει και την προσφορά θετικού. Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε όσον αφορά αυτό είναι η δημιουργία ενός δέρματος για του οποίου την παραγωγή δεν απελευθερώνεται καθόλου διοξείδιο του άνθρακα, καθώς φτιάχνεται από μεθάνιο και άνθρακα που βρίσκονται ήδη στην ατμόσφαιρα. Παράλληλα, τα φύκια και η χρήση τους στην ένδυση μπορούν να λειτουργήσουν ως μέσο απορρόφησης των αερίων CO2 από την ατμόσφαιρα.

3. Βιοποικιλότητα

Με περισσότερα από ένα εκατομμύριο είδη να απειλούνται από εξαφάνιση, η βιοποικιλότητα είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα της ατζέντας αυτή τη χρονιά. Η βιομηχανία της μόδας κατέχει καθοριστικό ρόλο στη λύση του προβλήματος, καθώς οι πρακτικές της (καλλιέργεια βαμβακιού, αποψίλωση για τη παραγωγή βισκόζης, μόλυνση των υδάτων με βαφές υφασμάτων κτλ) ευθύνονται για την απώλεια γεωργικών εκτάσεων αλλά και ζώων. Η εταιρεία πολυτελών ειδών Kering μοιράστηκε τη στρατηγική της στο πλάνο διατήρησης της βιοποικιλότητας του πλανήτη τον Ιούνιο του 2020, με στόχο να έχει καθαρά θετική επίδραση μέχρι το 2025.


©unsplash

4. Ανακύκλωση αγαθών

Η κυκλικότητα – η στροφή προς υλικά που χρησιμοποιούνται ξανά και ξανά μέσα στη βιομηχανία – είναι μια τάση που δεν πρόκειται να εκλείψει το 2021. Προσπάθειες για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών ανακύκλωσης είναι στα σκαριά, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα Green Machine της H&M, η οποία ισχυρίζεται ότι μπορεί να διαχωρίσει και να ανακυκλώσει μείγματα πολυεστέρα και βαμβακιού σε μαζική κλίμακα. Ωστόσο, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο για να είναι η μόδα πραγματικά κυκλική, με το Global Fashion Agenda να αναφέρει ότι τα brands πέτυχαν μόνο το 64% των στόχων κυκλικότητάς τους για το 2020.

5. Second hand

Χάρη στην δημοφιλία sites όπως The RealRealVestiaire Collective και Depop, η επαναπώληση πολυτελών αγαθών είναι μια πρακτική που αγκαλιάζουν ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές πλέον. Αντίστοιχα, πολυτελή brands με ισχυρή παρουσία σε αυτές τις ιστοσελίδες ανακοινώνουν συνεχώς νέες συνεργασίες μαζί τους ενισχύοντας τη μέθοδο επαναπώλησης και συνεπώς μια πιο βιώσιμη λειτουργία της βιομηχανίας.


©unsplash

6. Νέα βιώσιμα υλικά

Από μετάξι που φτιάχνεται από ροδοπέταλα και vegan δέρμα που συντίθεται από ίνες κάκτου, τα βιώσιμα υλικά που μπορούν να αλλάξουν ριζικά τη βιομηχανία αποκτούν συνεχώς μεγαλύτερη ορατότητα. Πολλά brands που δημιουργούν με άξονα τη βιωσιμότητα υιοθετούν αυτές τις καινοτόμες τεχνολογίες και παράγουν προϊόντα 100% cruelty free.

7. Διαφάνεια

Με την πανδημία να στρέφει τα βλέμματα προς την προστασία των ανθρώπων που εργάζονται στην υφασματοποιία, οι καταναλωτές ευαισθητοποιούνται ακόμη περισσότερο για τις συνθήκες εργασίας τους. Τα brands είναι πια υποχρεωμένα να μοιράζονται ακριβείς πληροφορίες για τον τρόπο που διαχειρίζονται το εργατικό τους δυναμικό καθώς και να διασφαλίζουν πως οι εργαζόμενοι είναι ασφαλείς και πληρώνονται αξιοπρεπώς. Η Gabriela Hearst από τον οίκο Chloé κινείται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, (μέσω του B Corp certification, πρόγραμμα που εγγυάται τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις μιας εταιρείας) δίνοντας την ελπίδα πως ολοένα και περισσότερα brands θα ακολουθήσουν.

Διαβάστε επίσης | Earth Day 2021: Ο οδηγός με όσα πρέπει να γνωρίζετε

Scroll to Top