είμαστε-μια-βιομηχανία-ονειροπόλων-149135
©Courtesy of Burberry

Τους τελευταίους μήνες, η βιομηχανία της μόδας αναγκάστηκε να προσαρμοστεί σ’ έναν ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο, στον οποίο τόσο τα ρούχα που φοράμε όσο και ο τρόπος με τον οποίο τα αγοράζουμε υφίστανται μια σεισμική αλλαγή. Με τους περισσότερους αγοραστές πολυτελών οίκων να έχουν «μεταναστεύσει» στο διαδίκτυο, ο επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής της Burberry, Riccardo Tisci, πιστεύει ότι τα social media μπορούν να κρατήσουν το κλειδί για το μέλλον του λιανικού εμπορίου. Πώς άραγε θα μοιάζει μια phygital μπουτίκ;

Σχεδιασμένο για να δημιουργήσει μια πραγματικά διαδραστική εμπειρία, ο βρετανικός οίκος μόδας λανσάρει ένα νέο “social retail store” στο Shenzhen της Κίνας, το οποίο επιχειρεί να ενώσει τον κόσμο των social media με τις αγορές στα φυσικά καταστήματα, επιτρέποντας στους πελάτες να μάθουν περισσότερα για τα σχέδια του brand μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο.

«To social retail store είναι ακριβώς το επόμενο βήμα για να δώσουμε στην κοινότητά μας μια πραγματικά προσωπική, πολυτελή εμπειρία», λέει ο Tisci στη Vogue. «Αυτό που βρίσκω συναρπαστικό είναι η ικανότητα για τους πελάτες μας να βιώσουν τον κόσμο της Burberry τόσο σωματικά όσο και ψηφιακά».

Ο Tisci πιστεύει ότι η αξία της εμπειρίας των αγορών στα φυσικά καταστήματα είναι ανεκτίμητη, παρά τη στροφή προς τις διαδικτυακές αγορές. «Ιδιαίτερα στη μόδα, πρέπει να είστε σε θέση να δείτε και να κατανοήσετε την υφή και την κίνηση των ρούχων. Χρειάζεται η επαφή με κάτι που είναι πραγματικό και απτό », σχολιάζει. «Πιστεύω ότι θα υπάρχει πάντα χώρος για τα φυσικά καταστήματα όπου οι πελάτες θα μπορούν να νιώσουν ότι βρίσκονται στην καρδιά του brand. Πρόκειται για τη δημιουργία και την καλλιέργεια μιας συναισθηματικής σύνδεσης».

Τη στιγμή που κατά τη διάρκεια της πανδημίας το περιεχόμενο της μόδας ξεκίνησε να αναπτύσσεται σε πλατφόρμες όπως το TikTok, είναι σαφές ότι οι νεότεροι πελάτες είναι πρόθυμοι να καταναλώσουν στιλ στο διαδίκτυο. Ο γνωστός σχεδιαστής ελπίζει ότι αυτή η νέα ιδέα του brand θα προσελκύσει συγκεκριμένα αυτήν τη γενιά. Χρησιμοποιώντας το WeChat, οι πελάτες μπορούν να ξεκλειδώνουν αποκλειστικό περιεχόμενο και εξατομικευμένες εμπειρίες στο κατάστημα, όπως και να το μοιραστούν με φίλους.

«Είμαστε μια βιομηχανία ονειροπόλων»: Ο Riccardo Tisci μιλά στη Vogue-1
©Courtesy of Burberry
«Είμαστε μια βιομηχανία ονειροπόλων»: Ο Riccardo Tisci μιλά στη Vogue-2
©Courtesy of Burberry
«Είμαστε μια βιομηχανία ονειροπόλων»: Ο Riccardo Tisci μιλά στη Vogue-3
©Courtesy of Burberry
«Είμαστε μια βιομηχανία ονειροπόλων»: Ο Riccardo Tisci μιλά στη Vogue-4
©Courtesy of Burberry

Οι αγοραστές θα έχουν, επίσης, εικόνα για την ιστορία του brand μέσω του Trench Experience, εστιάζοντας στο διάσημο παλτό της Burberry. «Περισσότερο από ποτέ, νομίζω ότι οι πελάτες, ειδικά η νεότερη γενιά, θέλουν να πιστέψουν στην ταυτότητα μιας μάρκας», εξηγεί ο Tisci. «Η τεχνολογία είναι ένα απίστευτο εργαλείο που μας επιτρέπει να χρησιμοποιήσουμε έναν ακόμη τρόπο επικοινωνίας με την κοινότητά μας».

Με την αειφορία να απασχολεί όλο και περισσότερο την βιομηχανία, η Burberry έχει αυξήσει τις περιβαλλοντικές της πρωτοβουλίες τα τελευταία χρόνια. Τον Απρίλιο, εισήγαγε την ετικέτα αειφορίας που περιγράφει τα «θετικά χαρακτηριστικά» ενός προϊόντος, τα οποία τώρα θα ενσωματωθούν σε κωδικούς QR που θα εμφανίζονται στο νέο διαδικτυακό κατάστημα λιανικής στο Shenzhen. Ο οίκος μόδας έχει επίσης δεσμευτεί να γίνει ουδέτερος από τον άνθρακα στις δραστηριότητές του έως το 2022, καθώς και να θέσει στόχους για τη μείωση των εκπομπών σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού του.

Τελικά, η πανδημία έδωσε στον Tisci χρόνο να προβληματιστεί σχετικά με τον τρόπο επικοινωνίας του δημιουργικού του οράματος, με τη Burberry να παρουσιάζει τη συλλογή του SS21 τον Σεπτέμβριο. «Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα στιγμή για να ξανασκεφτώ πώς δουλεύω δημιουργικά», εξηγεί. «Είδα τον τρόπο με τον οποίο σπουδαίοι επαγγελματίες από πολλούς κλάδους έχουν χρησιμοποιήσει αυτήν την περίοδο για να εκφραστούν μοναδικά και πώς, χάρη στα κοινωνικά μέσα, ακούγονται πολλές φωνές. Αυτός ο εκδημοκρατισμός της έκφρασης θα είναι μια πορεία προς τα εμπρός για τη βιομηχανία καθώς προσβλέπουμε στα αναδυόμενα ταλέντα που θα ενημερώνουν, θα εμπνέουν και θα συνεργάζονται μαζί μας».

Περισσότερο από ποτέ, η βιομηχανία έχει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία αλλαγών. «Η μόδα έχει μια φωνή στην κοινωνία μας που ελπίζω ότι θα χρησιμοποιηθεί για να συνενώσει τα όρια που μας χωρίζουν», καταλήγει ο Tisci. «Είμαστε μια βιομηχανία ονειροπόλων και έχουμε τα εργαλεία και την ευθύνη να χρησιμοποιήσουμε τις πλατφόρμες μας για να ενώσουμε τις κοινότητες και να επιτύχουμε την αλλαγή δράσης. Πραγματικά πιστεύω στην αναγέννηση. Πιστεύω ότι έρχεται η ώρα για μια αναγέννηση στον κόσμο».

Διαβάστε επίσης | 8 άνετα καλοκαιρινά παντελόνια που θα αντικαταστήσουν το αγαπημένο σας τζιν

MHT