Τους τελευταίους μήνες, η βιομηχανία της μόδας αναγκάστηκε να προσαρμοστεί σ’ έναν ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο, στον οποίο τόσο τα ρούχα που φοράμε όσο και ο τρόπος με τον οποίο τα αγοράζουμε υφίστανται μια σεισμική αλλαγή. Με τους περισσότερους αγοραστές πολυτελών οίκων να έχουν «μεταναστεύσει» στο διαδίκτυο, ο επικεφαλής δημιουργικός διευθυντής της Burberry, Riccardo Tisci, πιστεύει ότι τα social media μπορούν να κρατήσουν το κλειδί για το μέλλον του λιανικού εμπορίου. Πώς άραγε θα μοιάζει μια phygital μπουτίκ;
Σχεδιασμένο για να δημιουργήσει μια πραγματικά διαδραστική εμπειρία, ο βρετανικός οίκος μόδας λανσάρει ένα νέο “social retail store” στο Shenzhen της Κίνας, το οποίο επιχειρεί να ενώσει τον κόσμο των social media με τις αγορές στα φυσικά καταστήματα, επιτρέποντας στους πελάτες να μάθουν περισσότερα για τα σχέδια του brand μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο.
«To social retail store είναι ακριβώς το επόμενο βήμα για να δώσουμε στην κοινότητά μας μια πραγματικά προσωπική, πολυτελή εμπειρία», λέει ο Tisci στη Vogue. «Αυτό που βρίσκω συναρπαστικό είναι η ικανότητα για τους πελάτες μας να βιώσουν τον κόσμο της Burberry τόσο σωματικά όσο και ψηφιακά».
Ο Tisci πιστεύει ότι η αξία της εμπειρίας των αγορών στα φυσικά καταστήματα είναι ανεκτίμητη, παρά τη στροφή προς τις διαδικτυακές αγορές. «Ιδιαίτερα στη μόδα, πρέπει να είστε σε θέση να δείτε και να κατανοήσετε την υφή και την κίνηση των ρούχων. Χρειάζεται η επαφή με κάτι που είναι πραγματικό και απτό », σχολιάζει. «Πιστεύω ότι θα υπάρχει πάντα χώρος για τα φυσικά καταστήματα όπου οι πελάτες θα μπορούν να νιώσουν ότι βρίσκονται στην καρδιά του brand. Πρόκειται για τη δημιουργία και την καλλιέργεια μιας συναισθηματικής σύνδεσης».
Τη στιγμή που κατά τη διάρκεια της πανδημίας το περιεχόμενο της μόδας ξεκίνησε να αναπτύσσεται σε πλατφόρμες όπως το TikTok, είναι σαφές ότι οι νεότεροι πελάτες είναι πρόθυμοι να καταναλώσουν στιλ στο διαδίκτυο. Ο γνωστός σχεδιαστής ελπίζει ότι αυτή η νέα ιδέα του brand θα προσελκύσει συγκεκριμένα αυτήν τη γενιά. Χρησιμοποιώντας το WeChat, οι πελάτες μπορούν να ξεκλειδώνουν αποκλειστικό περιεχόμενο και εξατομικευμένες εμπειρίες στο κατάστημα, όπως και να το μοιραστούν με φίλους.