exclusive-interview-η-μαίρη-κατράντζου-και-η-mary-mare-143255

Πότε ήταν η τελευταία φορά που στείλατε μια καρτ-ποστάλ από ένα αγαπημένο σας μέρος; Από κάποιο ελληνικό νησί ή ένα άλλο όμορφο μέρος της μεσογειακής Ριβιέρας; Εδώ και λίγες μέρες, η Μαίρη Κατράντζου στέλνει τις δικές της από το κομψό Πορτοφίνο, το cosmopolitan Μόντε Κάρλο και τη σοφιστικέ Πάτμο, μεταξύ πολλών άλλων. Μέσα από τις ψηφιακές της καρτ-ποστάλ, η Ελληνίδα σχεδιάστρια με βάση το Λονδίνο μας συστήνει το νέο της project, τη σειρά Mary-Mare, μια capsule συλλογή ρούχων και αξεσουάρ που ξεπερνά τα χρονικά όρια μιας συγκεκριμένης σεζόν μόδας.

«Η συλλογή Mary-Mare σχεδιάστηκε εδώ και καιρό. Όμως αυτήν τη στιγμή μοιάζει πολύ σχετική με όλο αυτό το οποίο βιώνουμε. Πρόκειται για seasonless κομμάτια που θα παρουσιάζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς», λέει η σχεδιάστρια μιλώντας αποκλειστικά στη Vogue Greece. «Σίγουρα παραπέμπουν σε περίοδο διακοπών και ήλιου, όμως αυτήν τη στιγμή έχουν μια διπλή έννοια, καθώς αποπνέουν και την αίσθηση της νοσταλγίας, της επιθυμίας να επιστρέψεις σε κάποια μέρη ή να τα ανακαλύψεις κάποτε».

Exclusive Interview: Η Μαίρη Κατράντζου και η Mary-Mare-1
©Mary Katrantzou
1/2
Native Share

Το λανσάρισμα μιας νέας συλλογής εν μέσω πανδημίας είχε τις δικές του προκλήσεις. Ο σχεδιασμός και η παραγωγή της Mary-Mare έγινε πριν καιρό, όμως η αποκάλυψη της δεν ήταν εφικτή μέσω ενός κλασικού lookbook και η ομάδα της σχεδιάστριας εργάστηκε πάνω σε μια άλλη προσέγγιση. «Σε δημιουργικό επίπεδο είναι κάτι που πιστεύουμε ότι θα φέρει ένα χαμόγελο στα πρόσωπα των ανθρώπων, ανεξάρτητα από το πότε θα φτάσει στα ράφια των αταστημάτων», παρατηρεί η ίδια.

Η Mary-Mare έκανε το ψηφιακό της ντεμπούτο στις 4 Μαΐου, και παράλληλα αρχίζει το ταξίδι της προς τους υπόλοιπους «φυσικούς» της προορισμούς, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν σε κάθε αγορά. Η 37χρονη δημιουργός, η οποία πέρυσι γιόρτασε τα 10 χρόνια του brand της, παραλληλίζει τις τωρινές δυσκολίες με την περίοδο που ξεκινούσε τη δική της εταιρεία της, εν μέσω μιας άλλης οικονομικής κρίσης. Όπως και τότε, η πληθωρική της ματιά προσφέρει μια αισιόδοξη νότα στο δημιουργικό φάσμα του χώρου, αλλά και την αίσθηση ότι το καλό design κερδίζει το στοίχημα του χρόνου ενάντια στη γρήγορη κατανάλωση.

Exclusive Interview: Η Μαίρη Κατράντζου και η Mary-Mare-2
©Mary Katrantzou
2/2
Native Share

Την ίδια στιγμή, η νέα συλλογή ενώνει πολλά από τα κομμάτια ενός πολύ-επίπεδου σχεδιαστικού παζλ. Μετά το πρετ-α-πορτέ και πιο πρόσφατα την couture, η Mary-Mare ανοίγει σήμερα την πόρτα σε ένα ενδυματολογικό easy living το οποίο συμπληρώνεται από τα πρώτα Mary Katrantzou αξεσουάρ. Στο μενού της συλλογής που βασίζεται σε βαμβακερά, μεταξένια και λινά υφάσματα, φορέματα, καφτάνια, παντελόνια, πουκάμισα και Τ-σερτ συναντούν lycra μαγιό, καπέλα, φουλάρια, παρεό και πετσέτες.

Η Mary-Mare είναι μια συλλογή στην οποία τα prints και το storytelling θα αλλάζουν, όχι όμως και οι βασικές σιλουέτες – οι οποίες διαθέτουν ήδη μια ευρεία γκάμα μεγεθών. Η κολεξιόν-ντεμπούτο βασίζεται σε δύο χαρακτηριστικά Mary Katrantzou μοτίβα, τα γραμματόσημα και τα όστρακα – όπως αστερίες και κοχύλια – prints τα οποία μέχρι τώρα δεν είχαν βρει το δικό τους κανάλι σε επίπεδο χονδρικής πώλησης. Η συλλογή περιλαμβάνει και δύο συνέργειες, η πρώτη με την ιταλική Superga για μια capsule συλλογή παπουτσιών και η δεύτερη με την ελληνική εταιρεία Sun of a Beach για πετσέτες θαλάσσης.

https://www.instagram.com/p/B_rr9PUlNwv/?utm_source=ig_web_copy_link

Παράλληλα με τη Mary-Mare, άλλο ένα project ενσωματώνει αυτόν τον καιρό τις δημιουργικές ανησυχίες της Ελληνίδας σχεδιάστριας. Η συνεργασία με τη The Rug Company για την ανάπτυξη μιας σειράς χαλιών με την υπογραφή της Κατράντζου ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια και σήμερα σχέδια όπως το χαλί Framis, αναδεικνύονται σε best seller σε πόλεις όπως το Λος Άντζελες. Το project φέρνει κοντά τα δυναμικά μοτίβα της σχεδιάστριας – η οποία σπούδασε αρχιτεκτονική στο Rhode Island School of Design της Νέας Υόρκης πριν συνεχίσει τις σπουδές της στο Central Saint Martins του Λονδίνου – και τη χειροποίητη παράδοση της βρετανικής εταιρείας.

«Με το χαλί έχεις έναν διαφορετικό διάλογο, μια πολύ διαφορετική σχέση απ’ ότι με τα ρούχα που αλλάζεις κάθε μέρα», σημειώνει η Κατράντζου. «Είμαι ευγνώμων που έχουμε εξαιρετικές εταιρείες που έρχονται σε επαφή μαζί μας. Είναι ένα τεστ και μια πρόκληση. Το σπίτι είναι κάτι πολύ κοντά σε μένα. Και από την άλλη, κάτι τέτοιο δίνει τη δυνατότητα σε έναν σχεδιαστή να δουλέψει ελεύθερα σε διαφορετικούς τομείς».

https://www.instagram.com/p/B_pW4evFgst/?utm_source=ig_web_copy_link

Στο μεταξύ, καθώς η Mary-Mare ξεκινά την πορεία της, η Κατράντζου σκέφτεται την επόμενη μέρα. «Το πώς η πανδημία θα επηρεάσει τους σχεδιαστές θα το δούμε σε 6 μήνες από τώρα», παρατηρεί. «Από τη μία υπάρχει αυτή η ανησυχία και η αίσθηση ότι είσαι πολύ ευάλωτος και από την άλλη, το αίσθημα ότι θες να ανυψώσεις το ηθικό των ανθρώπων, να μοιραστείς ένα αίσθημα ελπίδας. Συναισθηματικά, όλοι έχουμε ψυχολογικές διακυμάνσεις κάθε μέρα. Όλα αυτά είναι ανθρώπινα συναισθήματα τα οποία κάποια στιγμή θα καθρεφτιστούν σε όλους τους δημιουργικούς τομείς».

*Mary-Mare: Η νέα συλλογή της Mary Katrantzou είναι διαθέσιμη εδώ shop.marykatrantzou.com.

MHT