fileps-scrapbook-julien-boudet-συγκρούσεις-μόδας-και-τέχνης-302791

Ο Julien Boudet έγινε γνωστός χάρις στην ικανότητα του να απαθανατίζει με το δικό του, ιδιαίτερο τρόπο τη μόδα του δρόμο και τα παρασκήνια των σημαντικότερων ντεφιλέ μόδας ανα τον κόσμο. Στην πορεία αποφάσισε να αλλάξει κατεύθυνση δοκιμάζοντας νέα πράγματα χωρίς ωστόσο να απομακρυνεται από την δυναμική της αισθητικής.

Filep Motwary: Η πρώτη μας γνωριμία έγινε στο Παρίσι. Εκείνη την εποχή ήσασταν κυριολεκτικά στην κορυφή της καριέρας σας ως φωτογράφος του είδους. Τι σας ώθησε στον επαναπροσδιορισμό του έργου σας μέσα από το πρίσμα της υψηλής τέχνης; 

Julien Boudet: Πράγματι, για περίπου 6-7 χρόνια έβγαζα χρήματα ταξιδεύοντας στις ανά τον κόσμο εβδομάδες μόδας, φωτογραφίζοντας street style και τα backstage των πιο γνωστών brands. Ομολογώ πως ενώ το απολάμβανα πολύ τότε, μετά από κάποια χρόνια άρχισα σιγά σιγά να κουράζομαι καθώς συνειδητοποίησα ότι η δημιουργικότητα στα παρασκήνια ήταν πολύ περιορισμένη. Όντας απογοητευμένος έστρεψα λοιπόν το ενδιαφέρον μου προς τις φωτογραφίσεις μόδας, τα περιοδικά έντυπα και σε πιο προσωπικές δουλειές οι οποίες μου άνοιξαν το δρόμο για την πρώτη μου ατομική έκθεση σε γκαλερί τέχνης, τον Ιανουάριο του 2021. 

Filep’s Scrapbook: JULIEN BOUDET, Συγκρούσεις Μόδας και Τέχνης-1
©Michele Lamy, Highsbiety #17, 2018 © Julien Boudet
1/6
Native Share

Η συγκεκριμένη εμπειρία ήταν αρκετά αναζωογονητική γιατί μου επέτρεψε να εκφράσω όλα όσα ένιωθα και να δείξω το όραμά μου σε ένα καινούργιο κοινό, χωρίς φίλτρα. Άρχισα μάλιστα να πειραματίζομαι με νέα μέσα, όχι μόνο με “ακίνητες εικόνες”, γιατί η έννοια της φωτογραφίας με φυλάκιζε κάπως – σε μια μονιμότητα, από την άποψη της δημιουργικότητας – ειδικά όταν πρόκειται για ιδέες που έχουν κάποια πολυπλοκότητα, ακόμα και στον τρόπο περιγραφής τους. 

Filep’s Scrapbook: JULIEN BOUDET, Συγκρούσεις Μόδας και Τέχνης-2
©Moncler x Craig Green, Ssense, Berlin 2018 © Julien Boudet
2/6
Native Share

Ξεκίνησα εντελώς αναπάντεχα να δουλεύω πάνω σε γλυπτά και εγκαταστάσεις, κάτι που βρισκω πολύ συναρπαστικό και νοιώθω ότι μου ταιριάζει. Σίγουρα είναι κάτι που θέλω να πειραματιστώ ακόμη περισσότερο στο μέλλον, καθώς και άλλες ιδέες που είχα από πάντα στο μυαλό μου αλλά δεν είχα την ευκαιρία να εφαρμόσω. Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος για το άγνωστο μέλλον…

Με τι ακριβώς πραγματεύεται η δουλειά σας;

Όλα όσα δημιουργώ  περιστρέφονται γύρω από έννοιες όπως ο καταναλωτισμός, ο αθλητισμός και γενικότερα οι αντιφάσεις.

Μέσα από την γλυπτική, τη φωτογραφία και τις εγκαταστάσεις η δουλειά μου αφαιρεί τα εμφανή σημάδια της καπιταλιστικής επιθυμίας που μας διακατέχει, επαναδιαμορφώνοντάς τα ως μινιμαλιστικές συνθέσεις.

Filep’s Scrapbook: JULIEN BOUDET, Συγκρούσεις Μόδας και Τέχνης-3
©Bud X Bleu Mode capsule collaboration campaign, Paris © Julien Boudet
3/6
Native Share

Μέσα από τη δουλειά μου, οι αναφορές στην ιστορία της τέχνης, το hip-hop, στον αθλητισμό και τη μόδα μεγεθύνονται, εξετάζονται και τελικά μεταμορφώνονται. Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποτελούν επίσης τεράστια πηγή έμπνευσης για μένα, αφού αποτελούν μέρος της μεσογειακής κουλτούρας όπου μεγάλωσα και συγκεκριμένα στη Νότια Γαλλία. Ως έφηβος στο γυμνάσιο, όπως κάνουν άλλωστε τα περισσότερα αγόρια εκείνης της ηλικίας,  ασχολήθηκα με τα γρήγορα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και η γοητεία τους με κατατρέχει από τότε!

Το ενδιαφέρον σας για τη σχέση μεταξύ αληθινού και ψεύτικου, πλαστού και αυθεντικού είναι καθόλα ευδιάκριτο στη δουλειά σας. Θα μπορούσατε να μας αναλύσετε τις σκέψεις σας και πως κατά τη γνώμη σας αυτά τα θέματα αφορούν την μόδα και την τέχνη;

Μέσα από την εμπειρία μου μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως οι γραμμές που διαχωρίζουν το αληθινό με το ψεύτικο, είναι σχεδόν ανύπαρκτες. 

Για παράδειγμα, όταν στις αρχές του 2000 αγόρασα την πρώτη μου «μαϊμού» τσάντα LV από το διαβόητο “marché du soleil” στη Μασσαλία, τα ψεύτικα προϊόντα δεν ήταν ακόμα ευρέως διαδεδομένα.

Θυμάμαι πως εκείνη την εποχή, ακόμα και στη διάσημη αγορά “marché de Clignancourt” στο Παρίσι, μπορούσες να βρεις προϊόντα συνεργασίας που στην πραγματικότητα δεν υπήρχαν, δεν είχαν γίνει. Το αθλητικό μοντέλο της Nike Air Force 1 σε σύμπραξη με τον οίκο Louis Vuitton ήταν ένα από αυτά! Χρειάστηκαν 20 χρόνια για να γίνουν πραγματικότητα τα συγκεκριμένα παπούτσια μέχρι που τελικά κατασκευάστηκαν και μπορούσες επιτέλους να τα δεις να περπατούν στην πασαρέλα του Louis Vuitton. Στη μόδα κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί  στην επιρροή της bootleg κουλτούρας και αυτό είναι κάτι που μου αρέσει να τονίζω και μέσα από την πρακτική μου, με συναρπάζει!

Filep’s Scrapbook: JULIEN BOUDET, Συγκρούσεις Μόδας και Τέχνης-4
©23:46, Julien Boudet solo show Stems Gallery Paris, 2023
4/6
Native Share

Πιστεύω πως κάποια από τα προϊόντα bootleg είναι αυθεντικά κατά μια έννοια, ως έργα τέχνης, αφού είναι μοναδικά και συχνά φτιαγμένα στο χέρι. Από τότε που τα ρούχα του δρόμου αγκαλιάστηκαν απο την βιομηχανία της μόδας ως μοντέρνα, όλο και περισσότεροι πολυτελείς οίκοι εμπνέονται από την κουλτούρα των bootleg της δεκαετίας του ’90. Η περίπτωση του Dapper Dan ο οποίος πρόσφατα προσλήφθηκε από την Gucci για μια ειδική συνεργασία είναι ένα δυνατό παράδειγμα! Όταν ο Dapper Dan ξεκίνησε να δημιουργεί κατά παραγγελία προσαρμοσμένα κομμάτια bootleg για τους rapers, οι μεγάλοι οίκοι τότε τον είχαν λιντσάρει. Πέρασαν 30 χρόνια για να αποδεχτούν το μέγεθος και την επιρροή αυτού του είδους δουλειάς στην ευρύτερη μόδα. Αυτό είναι μόνο μερικά απο τα χιλιάδες παραδείγματα που εύστοχα εξετάζουν τα όρια μεταξύ αληθινού και ψεύτικου.

Filep’s Scrapbook: JULIEN BOUDET, Συγκρούσεις Μόδας και Τέχνης-5
©Julien Boudet by Cory Vanderploeg23:
5/6
Native Share

Τι λείπει αυτή τη στιγμή από τον κόσμο της μόδας και της τέχνης; 

Παρόλο που υπάρχει η αντίληψη ότι ο κόσμος της τέχνης αλλάζει και είναι πλέον πιο ανοιχτός, έχω αντίθετη άποψη. O κόσμος της τέχνης χρειάζεται να γίνει ακόμα πιο περιεκτικός και λιγότερο ελιτίστικος. Παραμένει μέχρι σήμερα ως μια αποκλειστικότητα με περιορισμένη προσβασιμότητα σε ορισμένες κοινωνικές τάξεις. Για το ερώτημά σας σε σχέση με τη μόδα, θα έλεγα ότι η δημοσιογραφία που την καλύπτει στερείται ειλικρίνειας και αυθεντικότητας. Εκτός από μερικούς δημοσιογράφους, οι περισσότεροι φοβούνται να εκφράσουν την πραγματική τους άποψη σε αυτά που γράφουν γιατί φοβούνται πως θα χάσουν την πρόσβαση τους στις επιδείξεις μόδας και αυτό δεν είναι φυσιολογικό. Θα πρέπει να μπορούν να εκφράσουν πραγματική τους γνώμη, αρκεί φυσικά να παραμένει στα πλαίσια της εποικοδομητικής κριτικής.

Filep’s Scrapbook: JULIEN BOUDET, Συγκρούσεις Μόδας και Τέχνης-6
©Mafia K’1 Fry leather jacket campaign, Paris 2023 © Julien Boudet
6/6
Native Share

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Μόλις ολοκλήρωσα τη δημιουργία μιας σειράς από εικόνες που προορίζονται για περιοδικά και άλλες εκδόσεις.

Το 2024 θα είναι γεμάτο με projects, όπως capsule συλλογές που θα κάνω σε συνεργασία με μεγάλα brands καθώς επίσης και μια ατομική έκθεση στο Dubai η οποία θα παρουσιαστεί το φθινόπωρο.