fileps-scrapbook-le-17-septembre-η-ενσυναίσθηση-στο-ρούχο-249936

Η Grace Shin, σχεδιάστρια και ιδρύτρια της επώνυμης σειράς LE 17 SEPTEMBRE, μας προσκαλεί να γνωρίσουμε τον ονειρικό και γεμάτο ευαισθησία δημιουργικό της κόσμο. Παρά το γεγονός ότι είναι αυτοδίδακτη και ξεκίνησε το ταξίδι της στη βιομηχανία της μόδας μέσα από το προσωπικό της blog σχετικά πρόσφατα, η Shin αποτελεί σήμερα μια απο τις πιο ενδιαφέρουσες φωνές της Κορέας. To μινιμαλιστικό brand που έγινε γνωστό για τις καθαρές, ειλικρινείς σιλουέτες του παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Vogue Greece μέσα από μια αποκλειστική συνέντευξη.

Filep Motwary: Με ποιο τρόπο οι γυναίκες, η γυναικεία φύση γενικότερα, η ηλικία και οι σχέσεις σας με το γυναικείο φύλο αποτελούν έμπνευση για εσάς; Πως μπορεί ένα φόρεμα να ξεπεράσει την εμπορική του διάσταση;

Grace Shin: Η έννοια του ενδύεσθαι για μια γυναίκα αποτελεί τη σύνοψη του χαρακτήρα της και την ίδια στιγμή της επιτρέπει να εκφράζεται και να εξελίσσεται. Τα ερωτήματα που με βοηθούν να εξισορροπώ τα μηνύματα που θέλω να περάσω μέσα από τα ρούχα που δημιουργώ περιορίζονται στο πώς νιώθει μια γυναίκα φορώντας τα. Δεν είναι απαραίτητο τα ρούχα να ουρλιάζουν ούτε να είναι αιχμηρά.

Δεν θέλω να ξεπερνούν τη γυναίκα που τα φοράει – το αντίθετο. Όταν συνομιλώ μαζί τους με βοηθά να κατανοήσω αν κάνω καλά τη δουλειά μου ή όχι. Για παράδειγμα, θεωρώ τη μητρότητα ως το σημαντικότερο δώρο για κάθε γυναίκα και αυτό είναι κάτι που βιώνω όταν περνώ χρόνο με το γιό μου, ντυμένη άνετα και όμορφα.

Filep’s Scrapbook: LE 17 SEPTEMBRE, η ενσυναίσθηση στο ρούχο!-1
©LE 17 SEPTEMBRE FW22/23, images courtesy of the designer
1/6
Native Share

FM: Είναι σημαντικό για εσάς να παράγετε μόδα που ξεπερνά τις ανάγκες της καθημερινότητας;

GS: Ανέκαθεν τα ρούχα συνδέονται με το συναίσθημα και επηρεάζουν τη διάθεση καθώς και τον τρόπο που επικοινωνούμε με τους άλλους, τη γενικότερη συμπεριφορά καθώς και τις κινήσεις μας. Ξεκίνησα να φτιάχνω τα δικά μου ρούχα ενστικτωδώς, καθώς δεν πίστευα ποτέ ότι θα γίνω σχεδιάστρια. Όμως, η επιλογή αυτού του επαγγέλματος ήταν για μένα κάτι πολύ φυσικό.

Στους γύρω μου φάνηκε να άρεσε αυτό που έβλεπαν και μου ζητούσαν να τους φτιάξω το ίδιο. Κύριο μέλημά μου είναι όσοι επιλέγουν τις συλλογές μου είναι να νιώθουν καλά, να είναι χαρούμενοι και άνετοι μέσα σε αυτά τα ρούχα που προτείνω, όπως συμβαίνει σε κάποιον όταν έχει γενέθλια. Η επωνυμία LE 17 SEPTEMBRE είναι η ημερομηνία των γενεθλίων μου, που επιφανειακά τουλάχιστον, βασίστηκε στη χαρά όπως τη βιώνει ο καθένας μας εκείνη τη μέρα. Ωστόσο, πέρα από την επιφάνεια, υπάρχουν διάφορες μικρολεπτομέρειες που εντάσσονται στα ρούχα με τον πιο διακριτικό τρόπο, σχεδόν ψιθυριστά. Θα μπορούσαν να είναι νύξεις απο παραδοσιακές φορεσιές ή από τις τέχνες, την αρχιτεκτονική τη φύση – μυριάδες πράγματα που με εμπνέουν.

Filep’s Scrapbook: LE 17 SEPTEMBRE, η ενσυναίσθηση στο ρούχο!-2
©LE 17 SEPTEMBRE FW22/23, images courtesy of the designer
2/6
Native Share

FM: Ποιο το σημείο εκκίνησης της χειμερινής συλλογής LE 17 SEPTEMBRE, από πού αντλεί την έμπνευσή της και ποιο το μήνυμα που θέλετε να περάσετε προς τα έξω;

GS: Το σημείο εκκίνησης των συλλογών μου είναι πάντα η φύση, ο τρόπος που μας γειώνει και μας εμπνέει να βιώνουμε την κάθε στιγμή με διαύγεια, να απολαμβάνουμε τη στιγμή χωρίς μεγάλες απαιτήσεις. Προσπάθησα να εμφυσήσω αυτό το συναίσθημα στα ρούχα δίνοντας έμφαση στην αίσθηση της αφής μέσα από τα υλικά τα οποία διάλεξα. Ήθελα τα ρούχα να είναι πραγματικά ευχάριστα στο δέρμα. Σε σχέση με τα χρώματα, η φύση είναι πάντα γενναιόδωρη με αυτά και αυτό είναι πραγματικά ένα μυστήριο γιατί δεν μπορείς ποτέ να την ορίσεις με ένα μόνο χρώμα. Αυτό σαν γεγονός μου δίνει πολλές επιλογές κάθε φορά για να δουλέψω.

Filep’s Scrapbook: LE 17 SEPTEMBRE, η ενσυναίσθηση στο ρούχο!-3
©LE 17 SEPTEMBRE FW22/23, images courtesy of the designer
3/6
Native Share

FM: Μιλήστε μας για τη δημιουργική διαδικασία την οποία ακολουθείτε? Που βρίσκεται ο χώρος όπου δημιουργείτε τις συλλογές σας;

GS: Το γραφείο μας βρίσκεται στη Σεούλ και η ομάδα απαρτίζεται από 11 άτομα συμπεριλαμβανομένου του συζύγου μου, ο οποίος ηγείται της τη σειράς ανδρικών ενδυμάτων που λανσάραμε πριν από μερικές σεζόν. Ξεκινώ τις συλλογές μου αφού πρώτα οργανώσω τις ιδέες που έχω στο κεφάλι μου. Ακολουθούν πολύωρες συναντήσεις με την ομάδα μου, φτιάχνουμε σκίτσα και αποφασίζουμε τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε.

Μέχρι να ολοκληρώσουμε μια ιδέα συνήθως κάνουμε πολλά δοκιμαστικά και συχνά νιώθω ευφορία όταν έχω μια καλή ιδέα. Όσο για τη δημιουργική διαδικασία – ξεκινά πάντα από την έμπνευση, η οποία μπορεί να προέλθει από οπουδήποτε! Για παράδειγμα, στην παιδική χαρά όπου περνώ χρόνο με το παιδί μου πολλές φορές παρατηρώ την γύρω αρχιτεκτονική, τις διάφορες υφές, την κίνηση των δέντρων και γενικά τις γραμμές της φύσης, όλα τους πράγματα που με αγγίζουν συναισθηματικά.

Filep’s Scrapbook: LE 17 SEPTEMBRE, η ενσυναίσθηση στο ρούχο!-4
©LE 17 SEPTEMBRE FW22/23, images courtesy of the designer
4/6
Native Share

Συχνά αποθηκεύω αυτές τις εικόνες σε ένα σημειωματάριο και στη συνέχεια στήνεται το moodboard στο οποίο βασίζεται η κάθε συλλογή.

Το ύφασμα παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο – ο τρόπος με τον οποίο κινείται, το πως διπλώνει ή πέφτει, το πως στροβιλίζεται γύρω από το σώμα – είμαι πάντα πολύ ακριβής και σχολαστική όταν πρόκειται να τα επιλέξω. Με κάθε συλλογή προσπαθούμε να εισάγουμε όλο και περισσότερες βιώσιμες επιλογές, καθώς είναι μια εξελικτική διαδικασία και για εμάς τους ίδιους. Κάθε ύφασμα, κάθε ρούχο – έχουν δημιουργηθεί για να διαρκέσουν για χρόνια, οπότε χρειάζεται πολλή σκέψη για την πραγμάτωση τους.

FM: Ποια είναι η γνώμη σας για το γενικότερο σύστημα της βιομηχανίας της μόδας; Ποιες είναι μερικές από τις μεγαλύτερες αξίες που αντικατοπτρίζει η μόδα σήμερα;  Τι πρέπει να αλλάξει;

GS: Η Κορέα είναι μια από τις χώρες όπου είναι πραγματικά εύκολο να ασχοληθείς με τη μόδα και να καλύψεις ολόκληρο τον κύκλο εργασιών πίσω από ένα brand, από το σχεδιασμό ρούχων μέχρι την παραγωγή. Έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε, κορυφαίας ποιότητας υλικά, κατασκευαστές κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, χώρους κατασκευής δειγμάτων και εργοστάσια ενδυμάτων συγκεντρώνονται εδώ στη Σεούλ, όπου μένω. Είναι πολύ βολικό από πλευράς υλικοτεχνικής υποστήριξης και είναι οικονομικά αποδοτικό. Επίσης έχει νόημα σε σχέση με τη βιωσιμότητα, καθώς με αυτόν τον τρόπο το αποτύπωμα άνθρακα είναι πολύ χαμηλότερο από όταν συμβαίνει με την εξωτερική ανάθεση παραγωγής.

Filep’s Scrapbook: LE 17 SEPTEMBRE, η ενσυναίσθηση στο ρούχο!-5
©LE 17 SEPTEMBRE FW22/23, images courtesy of the designer
5/6
Native Share

Η εξαιρετικά ανεπτυγμένη βιομηχανία της μόδας στην Κορέα μας βοηθά να παράγουμε ρούχα για την παγκόσμια αγορά που είναι ανταγωνιστικά σε τιμή και σε ποιότητα – καθώς η χώρα μας είναι επίσης πρωτοπόρος κατά κάποιο τρόπο. Οπότε αν κάποιος πετύχει εδώ – έχει μια καλή βάση για να αναπτύξει την επωνυμία του περαιτέρω και σε διεθνές επίπεδο. Τα πρώτα χρόνια δουλέψαμε στην Κορέα και μετά δείξαμε τη συλλογή μας διεθνώς – γίναμε αντιληπτοί από το Net-a-Porter αμέσως, την πρώτη μας σεζόν, μπήκαμε στο The Vanguard.

Filep’s Scrapbook: LE 17 SEPTEMBRE, η ενσυναίσθηση στο ρούχο!-6
©LE 17 SEPTEMBRE FW22/23, images courtesy of the designer
6/6
Native Share

Όσο για το σύστημα γενικά – η επιθυμία μου αφορά κάθε σχέδιο που δημιουργείται και κάθε ρούχο που παράγεται να είναι τόσο σχολαστικά προσεγμένο και κατασκευασμένο που θα κρατήσει χρόνια και γενιές. Δεν είμαι λάτρης της ιδέας των τάσεων, καθώς πιστεύω ότι τα ρούχα πρέπει να μιλάνε περισσότερο για το άτομο και την προσωπικότητα και όχι για τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τάσεις. Αυτό που με στεναχωρεί είναι το γεγονός ότι οι αληθινοί μαέστροι της μόδας, εξαφανίζονται σταδιακά καθώς γερνούν. Και δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί νέοι σχεδιαστές που ξέρουν πραγματικά τη τέχνη του ρούχου, που την κατανοούν και είναι ικανοί να φτιάξουν κάτι που ξεκινά από το σκίτσο μέχρι και το τελικό ένδυμα – με τα χέρια τους. Σε 10 χρόνια φοβάμαι ότι η χειροτεχνία θα έχει σχεδόν εξαφανιστεί.