Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, οι απόκοσμες ιστορίες της Shona Heath ορίζουν την μοναδική της παρουσία στο τοπίο της μόδας. Γιγαντιαία λουλούδια και χαμένοι θησαυροι, τα UFO, το ζωικό βασίλειο, οι ήρωες των παιδικών παραμυθιών, τα πολύχρωμα κουκλόσπιτα μαζί με τόσα άλλα συνθέτουν τη μοναδική της υπογραφή που συνεχώς μεταβάλλεται μέσα από τη σουρεαλιστική της προσέγγιση.
FM: Πόσα χρόνια εργάζεστε ως σκηνογράφος και πότε έφτασε η στιγμή της επίγνωσης ότι κάνετε κάτι μεγάλο;
SH: Αν και εργάζομαι 20 χρόνια, θα έλεγα πως μόλις τα τελευταία 10 απέκτησα αρκετή αυτοπεποίθηση ώστε να μπορώ να δηλώνω “set designer” αφού για αρκετό καιρό υπέφερα από το «σύνδρομο του απατεώνα» και συνεχώς ένιωθα πως όλο και κάποιος θα ανακάλυπτε πως είμαι ένα φιάσκο. Σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και σήμερα, εφησυχάζω τους πελάτες μου λέγοντας πως όλα θα πάνε καλά τη στιγμή που δεν έχω την παραμικρή ιδέα από πού θα ξεκινήσω το project για το οποίο με έχουν προσλάβει. Όμως το set design είναι η ζωή μου και αυτό ξέρω να κάνω. Ξεκίνησα δουλεύοντας σε ένα μικρό βεστιάριο όπου ήμουν πάντα κρυμμένη κάπου στο βάθος και ομολογώ πως σήμερα λατρευω να αναπολώ εκείνα τα χρόνια της αθωότητας! Η ευκαιρία για αλλαγή δόθηκε τη κατάλληλη στιγμή, μέσα από μια φωτογράφιση που έκανε η αγαπημένη μου φίλη Cathy Edwards για το περιοδικό Dazed & Confused. Θυμάμαι πως είχα μόνο 50 στερλίνες για να αγοράσω υλικά. Πήρα λοιπόν πολλά μέτρα χαρτί σε ρολό και έφτιαξα τα πάντα με αυτό. Ήταν μια απόφαση που πήρα εντελώς φυσικά αφού πάντα αγαπούσα την τέχνη της χαρτοκοπτικής μέσα από τα χάρτινα γλυπτά που έφτιαχνε η μητέρα μου όταν ήμουν παιδί, για να διακοσμήσει το σπίτι μας. Από εκείνη τη φωτογράφιση και έπειτα το τηλέφωνο δεν σταμάτησε να χτυπά. Μου ζητούσαν να φτιάξω βιτρίνες, δημιουργίες πασαρέλλας για τις μεγάλες επιδείξεις Υψηλής Ραπτικής, αξεσουάρ για φωτογραφήσεις κ.α Όταν η δουλειά μου άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστή, γνώρισα το φωτογράφο Tim Walker και μαζί ξεκινήσαμε ένα καταπληκτικό ταξίδι φιλίας, δημιουργικότητας και αλληλεγγύης. Με τον Tim μοιραζόμαστε το ίδιο πάθος για πολλά πράγματα και όσο περνάει ο καιρός, η δημιουργική μας σχέση αποκτά όλο και περισσότερο ενδιαφέρον. Μέσα από την έκθεση Wonderful Things την οποία σχεδίασα και παρουσιάστηκε στο μουσείο V&A είχα τη ευκαιρία να ξαναδώ τη δουλειά μου και γενικότερα το εύρος της συνεργασίας μας μέσα από τις φωτογραφίες του.

FM: Πόσο εύκολο είναι για μια γυναίκα να δημιουργεί πράγματα σε τόσο μεγάλη κλίμακα και τι χρειάζεται για να γίνει κάποιος set designer (σκηνογράφος);