Με παρουσία στις παρισινές πασαρέλες από τον Μάρτιο του 2020, το brand GAUCHERE της MARIE CHRISTINE STATZ συνεχίζει τη δυναμική του πορεία, με συλλογές οι οποίες απομακρύνονται από την αυστηρή ραπτική που χαρακτήριζε το ξεκίνημά του.
Συναντηθήκαμε στο showroom της, στον αριθμό 188 της Rue De Rivoli, στις αρχές του περασμένου Οκτώβρη, ακριβώς μία εβδομάδα μετά την παρουσίαση της συλλογής Gauchere S/S ’24 στην γκαλερί μοντέρνας τέχνης Palais de Tokyo. Η δημιουργός Marie–Christine Statz, Γαλλίδα με καταγωγή από τη Γερμανία, με υποδέχτηκε με γνήσια ευγένεια και ζεν διάθεση στον πανέμορφο χώρο της που έσφυζε από ζωή, με τους συνεργάτες της να έχουν πιάσει δουλειά από νωρίς το πρωί, ξεναγώντας πυρετωδώς τον έναν μετά τον άλλο αγοραστές και δημοσιογράφους και ενημερώνοντάς τους με κάθε λεπτομέρεια για τα ρούχα, τα αξεσουάρ και τις τιμές τους. Τα περιεργάστηκα κι εγώ για άλλη μία φορά, τα άγγιξα χωρίς την πίεση χρόνου που υπάρχει στα backstage, ώστε να νιώσω τις υφές και να θαυμάσω την τέλεια κατασκευή τους. Την ακολούθησα στη συνέχεια στο γραφείο της, όπου θα μιλούσαμε με ησυχία. Χωρίς να το πολυσκεφτώ, της εξομολογήθηκα πως, ενώ η συγκεκριμένη ήταν η πρώτη επίδειξή της στην οποία είχα παραστεί και φωτογραφίσει, το σόου Gauchere ήταν κάτι που ήθελα να βιώσω εδώ και καιρό. Κι αυτό γιατί μου είχε κάνει εντύπωση που, αν και είναι αδύνατο να αγνοήσει κανείς το ωραίο, χρειάστηκαν ακριβώς δέκα χρόνια μέχρι να απογειωθεί. Ίσως, σκέφτηκα, να οφειλόταν στο ότι η 42χρονη δημιουργός χάραξε συνειδητά και με υπομονή την πορεία της, αποφεύγοντας τη γραμμικότητα και τον δήθεν προοδευτικό μινιμαλισμό. Με εργατικότητα, πάθος και σαφή στόχο να εδραιωθεί ως ανεξάρτητη δημιουργός, ξεκίνησε τη σωστή στιγμή τη δική της επωνυμία – η οποία, παρεμπιπτόντως, βαφτίστηκε La Gauchere από μια καθηγήτριά της στην École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne, ούσα η ίδια αριστερόχειρας.
Ο τρόπος με τον οποίο δημιουργεί μόδα η Marie–Christine Statz –η οποία πέρασε τα πρώτα χρόνια της καριέρας της πλάι στον Narciso Rodriguez και στην Diane Von Furstenberg– είναι άκρως διαισθητικός και σαφώς εμπνευσμένος από το σύγχρονο zeitgeist. Ο σεβασμός για το εύρος της ραπτικής τέχνης αποτελεί το συστατικό, υποστηρίζει, για την ευημερία και τη μακροβιότητα ενός brand, αποτελεί προϋπόθεση της αυθεντικά προσωπικής μόδας. Κάλλιστα Θα μπορούσε κάποιος να πει πως το βιογραφικό της προδιαθέτει για το τι μπορεί να περιμένει κάποιος στο άκουσμα του ονόματος Gauchere. Της ζητώ να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και γνέφει καταφατικά με ένα πλατύ χαμόγελο. «Έζησα επτά χρόνια στην Αμερική πριν λανσάρω την επωνυμία μου, κάτι που ήταν το όνειρό μου», με ενημερώνει. «Αν και τελείωσα τη σχολή Parsons στη Νέα Υόρκη, πάντα ήθελα να σπουδάσω στο Παρίσι. Αφού εργάστηκα λοιπόν για δύο μεγάλους οίκους μόδας, επέστρεψα στην Πόλη του Φωτός με στόχο να εξειδικευτώ στην τέχνη της ραπτικής. Γράφτηκα στη L’École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne, αποσκοπώντας να γίνω καλύτερη στο αντικείμενό μου, χωρίς να έχω στο μυαλό μου κάτι μεγαλύτερο σε σχέση με τους στόχους μου. Αναρωτιόμουν αν πράγματι θα τα κατάφερνα στην τόσο πολύπλοκη πραγματικότητα της βιομηχανίας της μόδας. Ένιωθα –και ήμουν πράγματι– εντελώς μόνη, και από αυτό ήταν που άντλησα όση δύναμη και θάρρος μού έλειπαν ώστε να παρουσιάσω τα πρώτα μου 15-20 κομμάτια στο ευρύ κοινό. Ετοίμασα τη συλλογή και περίμενα υπομονετικά να φτάσει η fashion week, στο πρόγραμμα της οποίας θα περιλαμβανόταν η παρουσίασή μας. Όταν ξεκινάς κάτι δικό σου, αυτό που έχει σημασία είναι η ταύτιση με τη γυναίκα για την οποία δημιουργείς. Αν είναι αληθινά δικό σου αυτό που προτείνεις και υπάρχει ανταπόκριση, τότε θα έχει διάρκεια στον χρόνο».