η-shay-zanco-φέρνει-τη-μόδα-στα-μέτρα-της-210821
©Mayan Soledano

Υπάρχει μια αλλαγή φρουράς στην μόδα και την τέχνη. Οι δημιουργοί της Gen Z οδηγούν την συζήτηση ένα βήμα παρακάτω. Το νέο project της Vogue, Youthquake, σας προσκαλεί να ανακαλύψετε πως οι καλλιτέχνες, οι μουσικοί, οι ηθοποιοί, οι σχεδιαστές και τα μοντέλα της νέας γενιάς επανασχεδιάζουν ριζικά το μέλλον.

Στα 20 της, η Shay Zanco είναι ό,τι πιο φρέσκο διαθέτει η αγορά των plus-size μοντέλων. Μοντέλο εχρήσθη κυριολεκτικά εν μία νυκτί. Μια μέρα, η μαμά της ανακάλυψε ένα ανοιχτό casting που γινόταν στην πόλη τους, το Τελ Αβίβ. Η Shay, η οποία, αφότου τελείωσε το σχολείο, εργαζόταν ως σερβιτόρα στο εστιατόριο με σούσι της θείας της, πήγε, στήθηκε κάμποσες ώρες στην ουρά με άλλα 600 κορίτσια και την επομένη υπέγραψε συμβόλαιο με το πρακτορείο της.

©Mayan Soledano

Μία από τις πρώτες επαγγελματικές φωτογραφίες που της τράβηξαν ανέβηκε στο Vogue.com. Δεκαπέντε μέρες αργότερα εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο. Απλό δεν φαίνεται; Όχι και τόσο. Η Zanco πέρασε την εφηβεία της κάνοντας εξαντλητικές δίαιτες, φλερτάροντας με τις διατροφικές διαταραχές και ψάχνοντας ρούχα στο νούμερό της – πράγμα εξαιρετικά δύσκολο, όπως λέει η ίδια, στη χώρα της: (Και εκεί,) αν θες να ακολουθείς τη Μόδα, θα πρέπει να μπορείς «να μπαίνεις σε ένα μικρό κομμάτι ύφασμα».

Ως πιτσιρίκα εξαντλούσε την εφευρετικότητά της προκειμένου να ανακαλύψει κομμάτια σε μεγαλύτερο μέγεθος για να ντυθεί όπως ήθελε. Έφτασε μάλιστα να εμπορεύεται τις «ανακαλύψεις» της, καθώς πολλές φίλες και γνωστές της αντιμετώπιζαν το ίδιο θέμα. Γι’ αυτές τις φίλες, τις γνωστές αλλά και τις άγνωστες, οι οποίες πιθανόν να βρίσκονται ανάμεσα στους 189.500 ανθρώπους που την ακολουθούν στο Instagram, θέλει η Zanco να τα καταφέρει στο μόντελινγκ.

©Mayan Soledano

Όχι για τη δόξα και τα χρήματα, όχι για να αλλάξουν αυτόματα τα πρότυπα ομορφιάς, αλλά για να βρίσκουν εύκολα όλες οι γυναίκες ρούχα στα μέτρα τους. Εξ ου και κάθε φορά που διαπραγματεύεται μια καινούργια καμπάνια ο υπ’ αριθμόν ένας όρος που θέτει είναι τα κομμάτια με τα οποία θα εμφανιστεί στη διαφήμιση να είναι πράγματι διαθέσιμα στα ράφια των καταστημάτων.

«Είπα σε μια εταιρεία: Θα δουλέψω μαζί σας, αλλά, αν πάω τώρα στο κατάστημά σας, θα βρω παντελόνι που να μπορώ να το ανεβάσω πάνω από τα γόνατά μου;» περιγράφει η Shay. Η αμήχανη αντίδραση των εκπροσώπων αποδείκνυε ότι δεν θα έβρισκε. Η εν λόγω εταιρεία, όπως και πάμπολλες ακόμη, έχουν την πρόθεση να συνεργαστούν με plus-size μοντέλα μόνο για την έξωθεν καλή μαρτυρία, μόνο για να βάλουν ένα τικ στο κουτάκι της πολιτικής ορθότητας, ενώ στην πράξη εξακολουθούν να παρακάμπτουν ένα μεγάλο ποσοστό γυναικών των οποίων ο σωματότυπος δεν ταιριάζει στις «προδιαγραφές».

Σε κάτι τέτοιο το νεαρό μοντέλο δεν προτίθεται να συμμετάσχει. Ρισκάρει να προσπεράσει επαγγελματικές ευκαιρίες αν το αντίτιμο είναι το να πάψει να φορά την αλήθεια της. Γι’ αυτό εξάλλου δεν δέχτηκε να διαφημίσει και κρέμα που εξαλείφει τις ραγάδες. Τις έχει, το γνωρίζει πολύ καλά και το κοινό, που την παρακολουθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το γνωρίζει επίσης. Πώς να παραστήσει κάτι άλλο; Η Shay δεν επιθυμεί να μάθει να πουλάει έναν άλλο εαυτό και με αυτό κατά νου οι ατζέντηδές της της κλείνουν αυτή τη στιγμή δουλειές στη Νέα Υόρκη.

©Mayan Soledano

Όταν ένα κορίτσι μόλις 20 χρονών κάθεται απέναντί σου και σου λέει ότι η βασική φιλοδοξία του είναι να συμβάλει στο να έχουν όλες οι γυναίκες τις ίδιες επιλογές την επόμενη φορά που θα βγουν για ψώνια, τότε δεν μπορείς παρά να απαντήσεις: Ναι, Shay, γίνεται. Απλό φαίνεται.

Διαβάστε επίσης | Emilia Jones: Η 19χρονη σταρ που έχει όλη την προσοχή μας τώρα