Σε ένα διεθνές περιβάλλον αντιμέτωπο με πρωτόγνωρες προκλήσεις, η ελληνική ετικέτα στη μόδα, στο κόσμημα και στο design ισχυροποιείται. Στρέψτε την προσοχή σας στους ταλαντούχους δημιουργούς.
Είναι πασίγνωστη η Ελλάδα για το φως της. Για τις αχτίδες του ήλιου που κάνουν τη θάλασσα να λαμπυρίζει, για τον άνεμο που αγκαλιάζει και μεταμορφώνει τις καλοκαιρινές σιλουέτες. Είναι πασίγνωστη η Ελλάδα, γιατί από μόνη της αποτελεί ένα lifestyle, έναν τρόπο ζωής. Στην πιο πρόσφατη μετάφρασή του αυτό ονομάστηκε State of Mind, δίνοντας μια νέα εννοιολογική προσέγγιση στον τουρισμό μας, στην πιο βαριά μας βιομηχανία. Και, βέβαια, μια φρέσκια αφορμή για ατέρμονες αντιπαραθέσεις εσωτερικής κατανάλωσης.
Αν όμως το καλοκαίρι, η θάλασσα, το μπλε και το λευκό δεν παύουν να αναζητούν μια conceptual ταυτότητα, μια άλλη πτυχή του ζηλευτού αυτού τρόπου ζωής μάχεται σήμερα να βρει τη δική της θέση κάτω από τον ήλιο: δημιουργίες που καθρεφτίζουν το ταλέντο που δεν έλειψε ποτέ από αυτή τη χώρα, προϊόντα που μπορούν τώρα να διεκδικήσουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Η μόδα, το design, το κόσμημα παραμένουν οι κατά έναν περίεργο τρόπο αθέατοι παίκτες της εγχώριας οικονομίας. Το ερώτημα είναι γιατί. Γιατί να γνωρίζουμε τόσο λίγα για τη δική τους πραγματικότητα, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι δημιουργοί, και όταν τους συναντάμε στα ΜΜΕ, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μέσω οποιασδήποτε μορφής δημοσιότητα να μένουμε σε μια εύπεπτη επιφάνεια; Ναι, είναι πιο εύκολο να αναφερόμαστε στην παγκόσμια βιομηχανία της μόδας. Στις τάσεις που αναπτύσσει, στα μεγάλα ονόματα που διαθέτει, στην επιρροή που ασκεί στην ποπ κουλτούρα. Είναι πιο εύκολο, γιατί η δική μας βιομηχανία δεν μοιάζει να αποτελεί συγκεκριμένη οντότητα, αλλά πολλά διαφορετικά κομμάτια ενός παζλ που δεν ολοκληρώνεται ποτέ.
