Μ’ ένα αυθόρμητο χειροκρότημα υποδέχτηκε το κοινό την όπερα “Nuit Blanche” στο Teatro Dell’Opera της Ρώμης την περασμένη Πέμπτη. Δεν ήταν μόνο οι ερμηνείες, όσο και τα μοναδικά κοστούμια της Maria Grazia Chiuri που απογείωσαν το αποτέλεσμα. Η 55χρονη Ιταλίδα σχεδιάστρια, άφησε για λίγο στην άκρη τα καθήκοντά της ως καλλιτεχνική διευθύντρια του Dior, δείχνοντάς μας για πρώτη φορά το ταλέντο της σαν σχεδιάστρια κοστουμιών όπερας. Φούστες από τούλι και see through υφάσματα με κεντημένες φλοράλ λεπτομέρειες αναδείκνυαν τα καλλίγραμμα σώματα των χορευτών.
«Ήθελα να χρησιμοποιήσω αυτά τα κεντήματα λουλουδιών στο τούλι, όπως έκανα στην πρώτη μου συλλογή υψηλής ραπτικής για τον Dior, αλλά και στις ολόσωμες φόρμες. Για να το κάνουμε πράξη, έπρεπε να βρούμε ένα τούλι που να είναι ταυτόχρονα ελαφρύ, ελαστικό και διαφανές. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν τα ρούχα να είναι ελαφριά και άνετα». Η ίδια δεν κρύβει την γοητεία που της ασκεί ο χορός ούτε τις αναφορές που δανείστηκε για την τελευταία καλοκαιρινή συλλογή του οίκου.
«Εδώ έχουμε να κάνουμε με κλασικό χορό», διευκρινίζει η σχεδιάστρια. «Οι κινήσεις των χορευτών είναι τελείως διαφορετικές. Πρέπει να το καταλάβεις και να εργαστείς ομαδικά. Το διακοσμητικό στοιχείο στην προκειμένη έχει να κάνει με υψηλή ραπτική, ενώ αυτό που κάναμε στο show ήταν πιο τεχνικό και αθλητικό. Αυτό εδώ είναι σπορ αλλά με μια παραδοσιακή χειροτεχνία. Το κλασσικό μπαλέτο, για μένα, είναι κοντά στη μόδα», λέει.
Άνεση, κίνηση, κομψότητα. Οι βασικές αρχές του μπαλέτου αντανακλούν πάνω στη φιλοσοφία της Chiuri για το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του εμβληματικού οίκου, ο οποίος εξακολουθεί να αντλεί έμπνευση από τα πρωτότυπα σχέδια του ’40 και του ’50. «Προσπαθώ να αποσαφηνίζω τους κώδικες του Dior, γιατί τους αγαπώ, αλλά και να τους φέρνω στα μέτρα μου. Η μόδα σήμερα είναι μια άλλη ιστορία. Δεν μοιάζει σε τίποτα με το παρελθόν. Όταν μιλάμε για τους κώδικες του Dior μιλάμε μόνο για την πρώτη δεκαετία ή για το σύνολο των 70 χρόνων της ιστορίας του;».