VGC | Olivier Rousteing
VGC | Olivier Rousteing
VGC | Olivier Rousteing

Olivier Rousteing, Natacha Ramsay-Levi & Cedric Charbit συζητούν για το μέλλον των fashion shows

Η Nicole Phelps του Vogue Runway συντονίζει τη συζήτηση των Olivier Rousteing, Natacha Ramsay-Levi και Cedric Charbit, ως μέρος του Vogue Global Conversations, και εμείς συγκεντρώνουμε ό,τι πρέπει να ξέρετε.

Μπορεί η πανδημία του κορωνοϊού να προκάλεσε την αναβολή των επιδείξεων μόδας μέχρι νεοτέρας, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η βιομηχανία θα σταματήσει τη δημιουργική της δράση. Στο τρίτο στη σειρά Vogue Global Conversations, οι art director των οίκων Balmain και Chloé, Olivier Rousteing και Natacha Ramsay-Levi αντίστοιχα, καθώς και ο CEO του Balenciaga, Cedric Charbit, συνομιλούν με τη διευθύντρια του Vogue Runway, Nicole Phelps, για το μέλλον των fashion show, τόσο ψηφιακά, όσο και στη πραγματική ζωή.

 


©VGC | Cédric Charbit

Ποιο είναι το κοινό ενός σόου;

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την ανάλυση των ψηφιακών και φυσικών σόου είναι να αναλογιστεί κανείς το κοινό που τα παρακολουθεί.  Σε αυτό το ερώτημα, ο Cedric Charbit αποκάλυψε πως κάθε σεζόν ο οίκος προσκαλεί περίπου 600 καλεσμένους στις επιδείξεις τους στο Παρίσι, ενώ πάνω από 8.000 άτομα τις παρακολουθούν στο YouTube, 60.000 στο Instagram και 30.000 σχολιάζουν στο Twitter. «Αν προσθέσουμε όλα αυτά, μαζί με τα replays τους, έχουμε ένα κοινό μεγαλύτερο των 10 εκατομμυρίων. Πιστεύω πως η ψηφιακή πραγματικότητα υφίσταται ήδη και πρέπει να την κατανοήσουμε και να την αντιμετωπίσουμε. Πρέπει να καταλάβουμε: έχουμε καλεσμένους ή θεατές; Ή μήπως είναι το ίδιο;»

Από την πλευρά τους, Rousteing και Ramsay-Levi συμφώνησαν, περιγράφοντας τις διαφορετικές προοπτικές των ψηφιακών από τα φυσικά σόου. Ο Rousteing ανέφερε πως θα ήθελε να μεταφέρει τα σόου του στους δρόμους του Παρισιού ώστε να διευρύνει την κοινότητα της μόδας, ενώ η Ramsay-Levi δήλωσε πως «όλοι συμφωνούμε για την αξία ενός σόου. Είναι μία στιγμή που μπορούμε να συγκεντρώσουμε την κοινότητα, είναι μία στιγμή ανθρώπινης ευαισθητοποίησης. Φυσικά, ο ψηφιακός κόσμος ενισχύει όλα αυτά, και όπως είπε και ο Olivier ίσως χρειάζεται να αλλάξουμε τον τρόπο που βιώνουμε τα σόου, να τα κάνουμε πιο inclusive».


©VGC | Natacha Ramsay Levi

Τι κερδίζεται και τι χάνεται όταν βλέπουμε ένα σόου online;

Το ερώτημα τέθηκε από έναν θεατή στο Zoom και οι συνομιλητές άρχισαν να εκφράζουν τις δικές τους προσωπικές απόψεις σε αυτή την “million-dollar” ερώτηση. «Πραγματικά δεν βλέπω τον ψηφιακό κόσμο σαν κάτι λιγότερο συναισθηματικό, τον αντιμετωπίζω σαν μέσο που κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει για να επεκτείνει τα όνειρά του», ξεκίνησε να λέει ο Rousteing, αναφέροντας πως σκέφτεται τη συνεργασία με ψηφιακούς καλλιτέχνες.

«Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι το κοινό μας είναι κυρίως στον ψηφιακό κόσμο, αλλά δεν πρέπει να αποκλείσουμε τα σόου», δήλωσε η Ramsay-Levi. «Μπορεί να είναι μόνο 600 άνθρωποι στην αίθουσα, αλλά υπάρχουν άλλοι 600 που δουλεύουν από πίσω. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε περήφανοι. Τα σόου είναι εδώ για να μας δώσουν έμπνευση και να ανοίξουν συζητήσεις – έχουν βαθύτερο νόημα και πρέπει να είναι αυθεντικά. Υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας που θέλω πολύ να διατηρήσω», συνέχισε.

Όπως φαίνεται, το μέλλον ανήκει σε έναν τόπο που η ψηφιακή και φυσική παρουσία συνυπάρχουν αρμονικά. «Δεν πιστεύω στη μετατροπή ενός πραγματικού σόου σε ψηφιακό», εξηγεί ο Charbit. «Πιστεύω πως τα σόου πρέπει να δομηθούν ψηφιακά από την αρχή. Η προσοχή μου στρέφεται στο να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα που το online και το offline έχουν την ίδια δυναμική. Θέλω να διασφαλίσω ότι τα σόου του αύριο, αλλά και τα σόου της προηγούμενης σεζόν, για παράδειγμα, δε θα είναι λιγότερο σημαντικά αν τα παρακολουθείς online ή αν βρίσκεσαι στην αίθουσα».

Στη συνέχεια, ο Charbit έκανε μία σύνδεση ανάμεσα στη μουσική βιομηχανία και τη μόδα, τονίζοντας πώς τα live events όπως οι συναυλίες είναι το ίδιο σημαντικές για τους  fan της μουσικής, όσο και το να ακούν μουσική καθημερινά. «Από εδώ και πέρα ίσως μπούμε σε μία φάση που η τεχνολογία και η μόδα πρέπει να συγχρονιστούν. Πρέπει να ενσωματώσουμε την τεχνολογία τον τρόπο που μεταφέρουμε τα μηνύματα στους ανθρώπους, είτε βρισκόμαστε σε showroom, είτε σε σόου». Με τη σειρά του, ο Rousteing πρόσθεσε πως ίσως χρειάζεται να αλλάξουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη συναισθηματική επαφή. «Πριν οι άνθρωποι χειροκροτούσαν, τώρα κάνουν “Instagramming”, είναι και αυτό ένα άλλο είδος συναισθηματισμού. Πιστεύω πως στο μέλλον θα μπορέσουμε να βρούμε έναν τρόπο με την εικονογράφηση και το digital, που θα δημιουργήσουν πολλά συναισθήματα».


©VGC | Nicole Phelps

Πώς θα διασφαλίσουμε ότι η δημιουργικότητα είναι βιώσιμη;

«Δεν θέλουμε να ζούμε σε έναν κόσμο που αύριο θα πεθάνει. Χρειάζεται να προστατέψουμε όχι μόνο την κοινότητα της μόδας, αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο», δήλωσε ο Rousteing. Με τη συζήτηση να γυρνά στη βιωσιμότητα, ο Charbit αποκάλυψε πως ο οίκος Balenciaga και ο creative director, Demna Gvasalia, έχουν ήδη επεξεργαστεί το περιβαλλοντικό τους πλάνο για το 2020 και το 2021, ενώ η Ramsay-Levi τόνισε πως «μπορούμε να σπαταλήσουμε υλικά επειδή μολύνουμε πολύ το περιβάλλον, αλλά δεν μπορούμε να σπαταλήσουμε τη δημιουργία».

Η ίδια συνέχισε δίνοντας έμφαση στη διαφοροποίηση του εμπορικού κομματιού της μόδας με τη δημιουργικότητα. «Η σπατάλη έρχεται από ένα σύστημα που αναζητά διαρκώς νέα προϊόντα.. Ζητά πρωτοτυπία», είπε, αναφέροντας πως η πασαρέλα είναι η ευκαιρία της ίδιας και της ομάδας της για δημιουργικότητα, ενώ οι pre-collections είναι αυτές που δίνουν τις πωλήσεις στον εμπορικό κύκλο. «Σπαταλάμε τη δημιουργικότητα. Τα σχέδια που παράγουμε έχουν τόσο λίγο χρόνο να επεκταθούν, τα πουλάμε και χάνουν την αξία τους», πρόσθεσε. «Πιστεύω πως οι οίκοι έχουν την ευκαιρία να σταματήσουν, να σκεφτούν και να προτείνουν νέες ιδέες. Οι αγορές δεν είναι κάτι ανούσιο, είναι μία πράξη που μας συνδέει με την κοινότητα», κατέληξε η Ramsay-Levi, με τον Charbit να συμφωνεί, τονίζοντας πως η μόδα είναι μία βιομηχανία που αντλεί δύναμη από τη δημιουργικότητα και όχι από το marketing.

Πώς θα μπορέσουν οι μικρές επιχειρήσεις να επιβιώσουν;

Φτάνοντας στο τέλος της συζήτησης, οι θεατές έθεσαν το ερώτημα των μικρότερων επιχειρήσεων και τι μπορούν να κάνουν για να επιβιώσουν αυτή τη στιγμή. Ένας από αυτούς αναρωτήθηκε πώς θα μπορέσουν να συγκριθούν ψηφιακά με τους κολοσσούς της μόδας. «Δεν είναι μόνο θέμα χρημάτων, είναι θέμα εφευρετικότητας και δημιουργίας», απάντησε ο Charbit. «Όλοι έχουμε διαφορετικές ταυτότητες αλλά οφείλουμε να παραμείνουμε ο εαυτός μας, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να εκφράσουμε όσα σκεφτόμαστε. Αυτό είναι το μότο μου και η συμβουλή μου σε όλους εσάς… Αν συγχρονιστείτε με όσα πιστεύετε θα επιτύχετε. Θα βρούμε τρόπους, μετά την κρίση, να κάνουμε τον κόσμο της μόδας καλύτερο. Υπάρχει πολύ ελπίδα για αυτό», κατέληξε.

Info:

Λόγω της μεγάλης απήχησης, οι συζητήσεις είναι διαθέσιμες και στο κανάλι της αμερικανικής Vogue στο YouTube

Scroll to Top