Courtesy of Paloma Wool
Courtesy of Paloma Wool
Courtesy of Paloma Wool

Paloma Wool: το αγαπημένο label του Instagram και της Kaia Gerber

“Στο τέλος, έχει να κάνει με το να παράγουμε λιγότερο και εμείς το στηρίζουμε απόλυτα αυτό” εδώ όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για το Paloma Wool, το fashion project που εμπνέει την πιο προοδευτική online κοινότητα γυναικών καλλιτεχνών

Το Paloma Wool είναι ένα νέο είδος fashion label. Ξεκίνησε 5 χρόνια πριν στη Βαρκελώνη από τις δύο φίλες Paloma Lanna – 30 ετών με σπουδές στις επιχειρήσεις – και την Tana Lattore – 34 ετών με σπουδές γραφιστικής – , με στόχο την αξιοποίηση της τοπικής παραγωγής και την επιμόρφωση της online κοινότητάς τους σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες. Το μόνο που δε θέλουν είναι να τους αποκαλεί κάποιος “brand”.

Το αντισυμβατικό αυτό label ορίζεται από μία κοινότητα προοδευτικών μυαλών που έλκονται από το ήθος του Paloma Wool και τη διάθεσή του για πειραματισμό. Μεταξύ των fans του label είναι η ισπανίδα art director, Carlota Guerrero, η visual artist με έδρα το Βερολίνο, Riya Hamid, και η Kaia Gerber, το supermodel που λατρεύει τη λογοτεχνία και πρωτοστατεί στο reading movement της Gen-Z.

“Δεν σχεδιάζουμε το project ως brand, αλλά ως μία online δημιουργική πλατφόρμα, όπου συνδετικός κρίκος μεταξύ των ατόμων της είναι το ντύσιμο,” λέει η Lattore στη Vogue μέσω Skype από το σπίτι της στη Βαρκελώνη. Η εγκάρδια προσέγγιση “όλοι είναι ευπρόσδεκτοι”, βασικός πυλώνας του project από την πρώτη στιγμή, είναι και ο κύριος λόγος της μεγάλης επιτυχίας του κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Με το πολυποίκιλο feed του και τις αυθόρμητες guest live performances στα social media του από φίλους μουσικούς, το label Paloma Wool ξεχωρίζει ανάμεσα στις ομογενοποιημένες boutique του Instagram από fashion labels που καυχιούνται για το άκρως επιμελημένο περιεχόμενο τους που εκτείνεται από φωτογραφίες vintage μπεζ επίπλων και ένα ποτήρι κρασί κόντρα στον ήλιο μέχρι φωτογραφίες με ρετρό φίλτρα.

“Πραγματικά θαυμάζουμε οποιονδήποτε δημιουργεί το δικό του λεξιλόγιο για να εκφραστεί δημιουργικά,” συνεχίζει η Lattore, συμπληρώνοντας πως αυτός ο θαυμασμός συχνά εξελίσσεται σε virtual φιλίες. Κανείς δεν είχε προσέξει ότι η Kaia Gerber αγόραζε από το label Paloma Wool (όπως το cult Camu sweater), μέχρι που το δίδυμο εντόπισε το όνομά της σε μία παραγγελία και της έστειλε ένα μήνυμα. Τα αισθήματα ήταν αμοιβαία. “Ήταν τόσο αξιαγάπητη, μας είπε πόσο αγαπάει και θαυμάζει το project μας, κι εμείς της είπαμε ότι αγαπάμε εξίσου τη δουλειά της! Η Kaia είναι ένα παράδειγμα πολύ προσγειωμένου ανθρώπου που πατάει γερά στη γη. Και ήταν μεγάλη έκπληξη για εμάς όταν σε ένα live για το book club της, με καλεσμένη τη Lena Dunham, φόρεσε κομμάτια από το label μας,” λέει με χαρά η Lattore.


©Courtesy of Paloma Wool

Tα blockbuster instagram live είναι ένα μόνο από τα μέσα που βοήθησαν το label να αναδειχθεί περαιτέρω εν μέσω της καραντίνας. “Συνήθως η Lanna θα έρθει στο γραφείο φορώντας μία δημιουργία μας και θα ζητήσει από την ομάδα μας να το δοκιμάσει και να περιγράψει πώς νιώθει φορώντας τα. Μετά περνάμε σε ψηφοφορία. Αν καταλήξουμε ότι η πλειοψηφία δε νιώθει απόλυτα άνετα ή ότι δε θα μπορούσαμε να φοράμε αυτά τα κομμάτια όλη την ώρα, τότε δεν προχωράμε στην παραγωγή τους” εξηγεί η Lattore για τη νοοτροπία στις συλλογές τους που δεν καθορίζεται από τις σεζόν. Η ομάδα τους αποτελείται από 9 άτομα, ηλικίας από 20 έως 30 ετών, που συνεχίζουν να δουλεύουν αυτή την περίοδο από το σπίτι. “Το αντιμετωπίζουμε ως δημιουργική πρόκληση και είναι πιο σημαντικό από ποτέ να βρισκόμαστε σε επαφή με την κοινότητά μας. Η Ισπανία είναι από τις χώρες που υπέφερε πολύ σε αυτή την πανδημία και η παραγωγές έχουν σταματήσει, αλλά την τελευταία εβδομάδα έχουμε ξεκινήσει και πάλι σιγά σιγά. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα άτομο στις αποθήκες μας (σε σύγκριση με τα 3 άτομα που είχαμε πριν), μέχρι την άρση των περιορισμών.”

Η καραντίνα έχει, επιπλέον, εμπνεύσει νέους τρόπους για να διατηρήσουν επικοινωνία. “Έπρεπε να ακυρώσουμε όλες τις φωτογραφίσεις μας, επομένως απευθυνθήκαμε στους φίλους μας και τους ζητήσαμε να φωτογραφηθούν με τα αγαπημένα Paloma Wool ρούχα τους μέσα στο σπίτι. Δεν τους δώσαμε καμία πιο συγκεκριμένη οδηγία, γιατί θέλαμε να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερη ελευθερία έκφρασης. Το pop-up world tour του Paloma Wool, το οποίο ξεκίνησε ως έκθεση και έχει περάσει από το Λονδίνο, το Βερολίνο, το Παρίσι και τη Νέα Υόρκη μέχρι στιγμής, θα ξαναξεκινήσει στο Λος Άντζελες μόλις είναι ξανά ασφαλές το να ταξιδέψουμε και να συγκεντρωθούμε σε μικρά groups. “Είναι πολύ ωραία η αίσθηση της κοινότητας πίσω από το Paloma Wool. Υπήρχε λίστα αναμονής για κάποια από τα κομμάτια μας και φοβόμασταν πως οι πελάτες μας θα έπρεπε να περιμένουν αρκετά περισσότερο από το συνηθισμένο, αλλά όλοι έδειξαν μεγάλη κατανόηση όσο όλα παρέμεναν κλειστά.”

Υπάρχουν κι άλλα μαθήματα που ήταν χρήσιμα από τους τελευταίους αυτούς μήνες. Το μεγάλο εύρος αυτής της πανδημίας σε είχε αντίκτυπο και στην ανεξέλεγκτη και ανούσια κατανάλωση, καθώς αναδείχθηκε η σημασία και η βάση που πρέπει να δείχνουμε στις χειροποίητες τέχνες σε κάθε χώρα και στην παραγωγή με κριτήριο τις ανάγκες μας – αξίες που οι γονείς της Lanna είχαν εμφυσήσει στην ίδια από μικρή ηλικία μέσα από το conscious fashion και accessories project, Nice Things, το οποίο ξεκίνησαν από το μηδέν στο διαμέρισμά τους στη Βαρκελώνη. Μικρές ποσότητες παραγωγής για οποιοδήποτε προϊόν Paloma Wool (συνήθως μόνο 50 κομμάτια για το καθένα), το 90% της παραγωγής γίνεται στην Ισπανία και τη γείτονα χώρα Πορτογαλία και αξιοποίηση των ντόπιων τεχνιτών με τους οποίους και η μητέρα της συνεργάζεται εδώ και 30 χρόνια.


©Courtesy of Paloma Wool

“Η υπερπαραγωγή και η υπερκατανάλωση είναι μερικά από τα μεγαλύτερα προβλήματα στη βιομηχανία της μόδας,” εξηγεί η Latorre. “Εμείς κρατάμε την παραγωγή σε χαμηλά επίπεδα, προσπαθώντας να εκπαιδεύσουμε και εμάς και την κοινότητά μας. Αν ένα κομμάτι γίνει sold out, δε θα το ανακατασκευάσουμε, παρά μόνο αν έχει πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση.”

Η ελευθερία και στο ντύσιμο που προέκυψε μέσω της καραντίνας βοήθησε επίσης στην ανάδειξη του label Paloma Wool, καθώς τα ρούχα του είναι εξαιρετικά άνετα και ενδείκνυνται και για μέσα στο σπίτι. Ειδικά τα sweaters Aries και Yin Yang, τα οποία η Latorre φοράει ακόμα και στον ύπνο της. “Τα ρούχα που φτιάχνουμε δεν είναι για ειδικές περιστάσεις. Η Βαρκελώνη δεν είναι μία “chic” πόλη, είναι πολύ χαλαρή. Για εμάς σημασία έχει να δημιουργούμε ρούχα που μπορεί ο κόσμος να φοράει όλη την ώρα, που σε κάνουν να νιώθεις ξεχωριστά αλλά έχουν και μία φυσική αίσθηση, ακόμα και αυτή την περίοδο που δεν υπάρχει λόγος να ντυθούμε για κάποιο συγκεκριμένο γεγονός.”

Τι ελπίζει ότι η κοινότητα της μόδας θα έχει μάθει από αυτή την παγκόσμια καραντίνα; “Πραγματικά ελπίζω ότι ο κόσμος θα αρχίσει να καταναλώνει διαφορετικά. Είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς το μέλλον τώρα, αλλά από προσωπική και επιχειρηματική σκοπιά, έχουμε συνειδητοποιήσει ότι είναι εντάξει αν αρχίσουμε ξανά από το μηδέν – μπορούμε να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή,” λέει η Latorre λίγο πριν τελειώσει η συνομιλία μας. “Στο τέλος, έχει να κάνει με το να παράγουμε λιγότερο και εμείς το στηρίζουμε απόλυτα αυτό.”

Scroll to Top