Το μικρό, επίχρυσο κατάρτι πλοίου παραπέμπει στη μαεστρία των αρχαίων Ελλήνων θαλασσοπόρων. Φοριέται στο αυτί και μεταφέρει την πολιτιστική του κληρονομιά και τη συγκίνηση της υπογραφής του. Ανήκει στη νέα συλλογή Sophia Kokosalaki, ένα αγαπημένο όνομα που επιστρέφει μέσω του Antony Baker, παρτενέρ στη δουλειά και στη ζωή της Ελληνίδας σχεδιάστριας, η οποία έφυγε από τη ζωή τον Οκτώβριο του 2019.
Μετά τη διάγνωση ενός επιθετικού καρκίνου, η Κοκοσαλάκη εξέφρασε στον Baker την ξεκάθαρη επιθυμία της να υπάρξει μια συνέχεια για την κόρη τους, Stelli. «Και οι δύο πιστεύαμε ότι το κόσμημα θα ήταν εκείνο που θα έκανε την αρχή. Μου πήρε καιρό να βρω το κουράγιο, αλλά είναι αυτό που ήθελε εκείνη», μου λέει ο Baker από το Λονδίνο. Σε αυτά τα δυόμισι χρόνια απουσίας, η Σοφία μάς λείπει. Η σκέψη μας ταξιδεύει συχνά στη λεβεντιά, στο ταλέντο και στο χιούμορ της. Και πάντα μιλάμε για τη μαεστρία του ντραπέ της και τον τρόπο με τον οποίο συνδύασε τα πολιτιστικά βιώματά της με τη ματιά της πάνω στη σύγχρονη γυναίκα. «Ήταν πολύ σημαντικό για εκείνη να είναι γνωστή για τη δουλειά της. Δεν την ενδιέφερε να τη θαυμάζουν ως άνθρωπο. Και για μένα αυτό ήταν πολύ σημαντικό. Είχαμε κοινές αξίες, έχει να κάνει με το τι κάνεις, όχι ποιος είσαι», συμπληρώνει.
Κοινή πορεία
Ο Baker είχε ένα πρακτορείο που εκπροσωπούσε επαγγελματίες της μόδας, όταν η στιλίστρια Camille Bidault Waddington, με την οποία συνεργαζόταν τότε, ξεχώρισε τη δουλειά της Κοκοσαλάκη. Η Σοφία είχε μόλις αποφοιτήσει από τη σχολή Central Saint Martins και ετοίμαζε το πρώτο της ντεφιλέ. Συνεργάστηκε με την Bidault Waddington για εκείνη την πρώτη ανεξάρτητη επίδειξη, ενώ ο Baker κάλυψε τα έξοδα του σόου. Η «ντροπαλή» Σοφία και ο «ντροπαλός» Antony γνωρίστηκαν για πρώτη φορά από κοντά όταν εκείνη πέρασε από το γραφείο του για να του παραδώσει ένα τσεκ για το ντεφιλέ. «Γίναμε φίλοι για αρκετά χρόνια, πριν αρχίσουμε να βλέπουμε ο ένας τον άλλο σε συναισθηματικό επίπεδο. Και πιστεύω ότι αυτό ήταν εξαιρετικό. Η σχέση μας αναπτύχθηκε όμορφα, σιγά σιγά. Βασίστηκε σε σεβασμό και αγάπη για πολλά κοινά πράγματα. Όπως, μεταξύ άλλων, το ότι δεν μας ενδιέφερε η επιπόλαιη πλευρά της μόδας», τονίζει.