Τα μεγαλύτερα ταλέντα της μόδας απ’ όλον τον κόσμο συμμετείχαν και φέτος στον ιστορικό διαγωνισμό παρουσιάζοντας από μια capsule βιώσιμη συλλογή ο καθένας, καταδεικνύοντας έτσι την πολυσυλλεκτικότητα του Αυστραλιανής προέλευσης μαλλιού Merino. Η Vogue, πριν την απονομή που θα γίνει τον προσεχή Φεβρουάριο στο Λονδίνο, συνάντησε τους 10 σχεδιαστές που πέρασαν στον τελικό του Woolmark Prize. Το εν λόγω βραβείο στο παρελθόν έχει απονεμηθεί μέσα σε άλλους στον Karl Lagerfeld, τον Giorgio Armani και τον Yves Saint Laurent.
Φέτος μάλιστα οι διαγωνιζόμενοι δεν χωρίστηκαν στις κατηγορίες γυναικεία και αντρική ένδυση. Αντί αυτού θα υπάρξει ένας μόνο νικητής που θα κερδίσει το ποσό των 113.000 λιρών Αγγλίας. Θα διακριθεί επίσης ένας νικητής με το βραβείο της Καινοτομίας στον οποίο αντίστοιχα θα δοθεί το ποσό των 53.000 λιρών. Το 2020 για πρώτη φορά τέθηκε ο όρος στους διαγωνιζόμενους να δημιουργήσουν συλλογές με «ανιχνεύσιμα» ρούχα (ο όρος traceable στη μόδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα ρούχα των οποίων μπορεί να ελεγχθεί απόλυτα η προέλευση και παραγωγή τους), έτσι ώστε να υπογραμμιστεί η αναγκαιότητα της διαφάνειας στη βιομηχανία της μόδας.
«Οι φιναλίστ καταδεικνύουν μέσα από τη δουλειά τους τη διαφορετικότητα του design στην παγκόσμια μόδα καθώς και την αναγκαία δέσμευση για βιώσιμες πρακτικές» τονίζει στη Vogue ο Stuart McCullough, managing director της Woolmark. Στην κριτική επιτροπή συμμετέχουν και οι: Sarah Mower της αμερικάνικης έκδοσης της Vogue, Christiane Arp, editor-in-chief της Γερμανικής Vogue, Sara Sozzani Maino, deputy editor-in-chief της Ιταλικής Vogue, Christine Centenera, fashion director της Vogue Australia και Livia Firth, ιδρύτρια και creative director του Eco-Age. Η τελευταία δήλωσε: «Είναι πολύ δύσκολο να επιλέξεις ανάμεσα στη δουλειά τόσων διαφορετικών και αξιόλογων σχεδιαστών. Από την πλευρά μου ήθελα να είμαι σίγουρη ότι η διαλογή μας θα περιλαμβάνει κάθε είδους ταλέντο, έτσι ώστε να έχουμε μια συνολική ενδεικτική εικόνα του πώς θα μοιάζει η μόδα στο μέλλον».
Η Vogue συνάντησε και παρουσιάζει τους φιναλίστ του International Woolmark Prize 2020:

A-Cold-Wall*
Από το 2015 που λάνσαρε την αντρική σειρά του, ο Βρετανός σχεδιαστής Samuel Ross έχει ισχυροποιηθεί στον χώρο μέσα από συνεργασίες με ονόματα όπως η Nike, η Diesel και η Converse. Τελευταία επικεντρώνεται στην πίστη του στην οικολογική μόδα: «Η βιωσιμότητα είναι μια μορφή ήθους που έχουμε προσπαθήσει να εντάξουμε στις πρακτικές μας τα τελευταία χρόνια. Θέλω να επεκτείνω τις γνώσεις μου πάνω σ’ αυτό και συγκεκριμένα στην χρήση του μαλλιού ως βασικού υλικού».