Μπορεί η λέξη «iconic» να είναι κλισέ στον κόσμο της μόδας και των brands, αλλά πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις το Bar Jacket του Dior; Αυτό το σακάκι είναι που στην πρόσφατη χειμερινή συλλογή που έδειξε ο οίκος στο Παρίσι, η Maria Grazia Chiuri το εμπνεύστηκε ξανά από την αρχή, κάνοντας το μάλλινο με τρόπο που παραπέμπει σε cardigan. Χωρίς βολάν, χωρίς διακοσμητικά στοιχεία, με τονισμένη μέση και καμπυλωτούς ώμους, το νέο σακάκι καταδεικνύει την υψηλή τέχνη του design και γίνεται έμβλημα της συλλογής Φθινόπωρο/Χειμώνας 2020 του οίκου που παντρεύει το πλεκτό με μια πληθώρα σχεδίων και ιδεών. Αυτή η συλλογή είναι σαν ένα οπτικό ημερολόγιο» εξηγεί η Chiuri: «Ερχόμενη να ζήσω στο Παρίσι αντιλήφθηκα σε βάθος τη γαλλική κουλτούρα και τον οίκο Dior. Με βοήθησε κατά κάποιον τρόπο να αντιληφθώ το παρελθόν μου και τις αναφορές που είχα».
Αν και όταν μιλάμε για Dior το μυαλό μας πηγαίνει στο New Look του 1947, η Chiuri μάλλον εστίασε σε ένα εξίσου σημαντικό, αλλά μάλλον υποτιμημένο κεφάλαιο του οίκου: την 30ετή θητεία του Marc Bohan (1961-1989). «Είναι σαφές ότι με τον Marc Bohan ο Dior άρχισε να αλλάζει εισάγοντας στις συλλογές του παντελόνια και τις νέες φούστες» λέει και συνεχίζει: «Στα 70’s με τον Bohan στο τιμόνι και με την άνοδο του φεμινισμού οι γυναίκες άρχισαν να χρησιμοποιούν τη μόδα για να αυτοπροσδιοριστούν. Το θυμάμαι πολύ καλά και από την προσωπική μου εμπειρία τότε. Ήθελα να πηγαίνω σε υπαίθριες αγορές και να αγοράζω τζιν παντελόνια και στρατιωτικά σακάκια».