- DONATELLA VERSACE
DONATELLA VERSACE – Σχεδιάστρια «Υγεία, ευημερία, ενότητα, φύση, εποχικότητα… Τους τελευταίους μήνες έχουν ανακύψει πολλά θέματα που ενώνουν τους ανθρώπους σε κάθε γωνιά του κόσμου. Τρέχαμε και χρειάστηκε να σταματήσουμε. Τώρα είναι η ώρα να κοιτάξουμε πίσω, να σκεφτούμε και να προχωρήσουμε μπροστά. Πιστεύω πως έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε τη διαφορά, για το καλό και των μελλοντικών γενεών. Είναι ευθύνη μας να διατηρήσουμε τον πλανήτη και να βάλουμε τα θεμέλια για μια καλύτερη ζωή. Η μόδα είναι ένα δυνατό μέσο που μπορεί να προωθήσει αξίες, όπως αυτές του οίκου Versace: να μη φοβόμαστε να τολμάμε, να προκαλούμε, να βλέπουμε τη θετική πλευρά των πραγμάτων. Οι αλλαγές μπορεί να μην είναι άμεσες, προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τις τεχνικές δυσκολίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Ο τρόπος που θα παρουσιάζουμε τις συλλογές τους επόμενους μήνες ίσως να μην είναι αυτός που θα υιοθετήσουμε στο μέλλον. Αλλά σίγουρα πρέπει να μάθουμε να είμαστε ευέλικτοι και δημιουργικοί».

MICHAEL KORS – Σχεδιαστής «Η μόδα είναι εμποτισμένη με την αλλαγή. Περάσαμε δύσκολες στιγμές τελευταία, αλλά οι προκλήσεις μάς βοήθησαν να ανακαλύψουμε νέους τρόπους να δουλεύουμε. Νομίζω ότι έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές ότι οι άνθρωποι του χώρου μπορούν να χρησιμοποιήσουν την επιρροή τους και να προωθήσουν αλλαγές – από τη συμπερίληψη και την ισότητα έως τη βιωσιμότητα. Εμπνέομαι πάντα από τη φύση και είμαι ενθουσιασμένος που φέτος η εταιρεία μας έθεσε στόχους βιωσιμότητας. Ενώ τέτοιου είδους αλλαγές χρειάζονται χρόνο, αν όλοι κάνουμε αυτό που πρέπει, μπορούμε πραγματικά να επηρεάσουμε θετικά το μέλλον».

STELLA MCCARTNEY – Σχεδιάστρια «Για πρώτη φορά στην ιστορία, μάς ένωσε όλους ένα πράγμα. Πλέον μπορούμε να μετρήσουμε τη ζημιά που έχουμε κάνει – ας σκεφτούμε μόνο ότι στην κορύφωση της πανδημίας, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, οι καθημερινές εκπομπές καυσαερίων ήταν 17% κάτω σε σχέση με πέρυσι! Αυτή η ιστορική στιγμή θα είναι ένα μάθημα για τα παιδιά μας και θεωρώ πως είναι σημαντικό να βγούμε αλλαγμένοι. Νομίζω πως θα υπάρξει ζημιά –ειδικά στη μόδα–, αν δεν αρπάξουμε την ευκαιρία να κάνουμε μια παύση, να βγάλουμε συμπεράσματα και να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τη βιομηχανία μας. Είδαμε πόσο γρήγορα η φύση μπορεί να επανέλθει αν σταματήσουμε για μερικά δευτερόλεπτα, και αυτό είναι ελπιδοφόρο. Πρέπει να περάσουμε στην αντίπερα όχθη, έχοντας συνειδητοποιήσει πόσο πολύ καταναλώνουμε, και να αναλογιστούμε τη σπατάλη που προκύπτει μόνο και μόνο από τη βιομηχανία της μόδας, στην οποία η κατάσταση είχε βγει εκτός ελέγχου. Στη γρήγορη μόδα, κάθε δευτερόλεπτο ένα μεγάλο φορτίο καίγεται ή θάβεται, με αποτέλεσμα να έχουμε αναξιοποίητο υλικό αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή είναι μια επιχειρηματική ευκαιρία που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για καλό σκοπό. Μπορούμε να κάνουμε τόσο πολλά με τα υλικά που περισσεύουν, αν καταναλώνουμε διαφορετικά και συνειδητά».

IRIS VAN HERPEN – Σχεδιάστρια «Η μόδα ήταν ανέκαθεν μια κοινότητα με κινητήριες δυνάμεις τη δεξιοτεχνία και το πάθος, περιστοιχισμένη από μια βιομηχανία που εξελίσσεται διαρκώς. Αυτή η αέναη κίνηση σταμάτησε λόγω της πανδημίας. Τώρα, λοιπόν, είναι ευκαιρία να στοχαστούμε και να αναθεωρήσουμε. Για μένα η ελπίδα βρίσκεται στις συνεργασίες που γίνονται με σεβασμό. Ενθουσιάζομαι και γοητεύομαι από τη συνύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων στις συλλογές μου και πιστεύω ότι αυτό θα κάνει τη διαφορά, ώστε να δημιουργήσουμε όλοι μαζί το μέλλον μας».

DRIES VAN NOTEN – Σχεδιαστής «Οικογένεια. Όραμα. Πάθος. Χαρά. Νοιάξιμο. Ευθύνη».

EDGARDO OSORIO – Σχεδιαστής του οίκου Aquazzura «Όσα συνέβησαν τους τελευταίους μήνες μάς έκαναν να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να ανοικοδομήσουμε το παρόν μας με πίστη στην πρόοδο. Το σύστημα της μόδας χρειαζόταν απεγνωσμένα αλλαγή. Η παραγωγή μας έτρεχε με τρελούς ρυθμούς, δημιουργώντας τεράστιες ποσότητες αποβλήτων. Είναι ενθαρρυντικό το ότι οι άνθρωποι της βιομηχανίας επενδύουν πια στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Αυτό θα διαμορφώσει το μέλλον. Οι καταναλωτές οφείλουν να αγοράζουν λιγότερα και πιο υπεύθυνα. Κι εμείς να τους προσφέρουμε προϊόντα προσαρμοσμένα σε μια νέα, πιο ενεργή καθημερινότητα. Επίσης, οι επιδείξεις πρέπει να απευθύνονται στους άμεσους καταναλωτές και όχι μόνο σε μια ομάδα επαγγελματιών. Είτε πρόκειται για ψηφιακές είτε για φυσικές παρουσιάσεις, οφείλουν να συγκινούν πρώτα το κοινό, να το κάνουν να ονειρευτεί».

GIAMBATTISTA VALLI – Σχεδιαστής «Πιστεύω ότι το μέλλον επιφυλάσσει πάντα κάτι καλύτερο. Η ελπίδα, όχι μόνο στη μόδα, αλλά και σε όλους τους τομείς, θα ήταν ένα είδος αφύπνισης. Να νοιαζόμαστε περισσότερο ο ένας για τον άλλο, να μας παρακινεί η ομορφιά και η συμπόνια και να κάνουμε αποτοξίνωση από τις τάσεις: το να αποκτάμε ένα διαχρονικό ρούχο καλής ποιότητας είναι η πιο βιώσιμη επιλογή που υπάρχει».