Τι είναι ελπίδα για εσάς; 30 προσωπικότητες της μόδας μας απαντούν αποκλειστικά

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Τι είναι ελπίδα για εσάς; 30 προσωπικότητες της μόδας μας απαντούν αποκλειστικά

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
ISABEL MARANT BY DUDI HASSON
ISABEL MARANT BY DUDI HASSON

    DONATELLA VERSACE

DONATELLA VERSACE – Σχεδιάστρια
«Υγεία, ευημερία, ενότητα, φύση, εποχικότητα… Τους τελευταίους μήνες έχουν ανακύψει πολλά θέματα που ενώνουν τους ανθρώπους σε κάθε γωνιά του κόσμου. Τρέχαμε και χρειάστηκε να σταματήσουμε. Τώρα είναι η ώρα να κοιτάξουμε πίσω, να σκεφτούμε και να προχωρήσουμε μπροστά. Πιστεύω πως έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε τη διαφορά, για το καλό και των μελλοντικών γενεών. Είναι ευθύνη μας να διατηρήσουμε τον πλανήτη και να βάλουμε τα θεμέλια για μια καλύτερη ζωή. Η μόδα είναι ένα δυνατό μέσο που μπορεί να προωθήσει αξίες, όπως αυτές του οίκου Versace: να μη φοβόμαστε να τολμάμε, να προκαλούμε, να βλέπουμε τη θετική πλευρά των πραγμάτων. Οι αλλαγές μπορεί να μην είναι άμεσες, προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τις τεχνικές δυσκολίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Ο τρόπος που θα παρουσιάζουμε τις συλλογές τους επόμενους μήνες ίσως να μην είναι αυτός που θα υιοθετήσουμε στο μέλλον. Αλλά σίγουρα πρέπει να μάθουμε να είμαστε ευέλικτοι και δημιουργικοί».


©MICHAEL KORS BY JASON SCHMIDT

MICHAEL KORS – Σχεδιαστής
«Η μόδα είναι εμποτισμένη με την αλλαγή. Περάσαμε δύσκολες στιγμές τελευταία, αλλά οι προκλήσεις μάς βοήθησαν να ανακαλύψουμε νέους τρόπους να δουλεύουμε. Νομίζω ότι έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές ότι οι άνθρωποι του χώρου μπορούν να χρησιμοποιήσουν την επιρροή τους και να προωθήσουν αλλαγές – από τη συμπερίληψη και την ισότητα έως τη βιωσιμότητα. Εμπνέομαι πάντα από τη φύση και είμαι ενθουσιασμένος που φέτος η εταιρεία μας έθεσε στόχους βιωσιμότητας. Ενώ τέτοιου είδους αλλαγές χρειάζονται χρόνο, αν όλοι κάνουμε αυτό που πρέπει, μπορούμε πραγματικά να επηρεάσουμε θετικά το μέλλον».


©STELLA MCCARTNEY

STELLA MCCARTNEY – Σχεδιάστρια
«Για πρώτη φορά στην ιστορία, μάς ένωσε όλους ένα πράγμα. Πλέον μπορούμε να μετρήσουμε τη ζημιά που έχουμε κάνει – ας σκεφτούμε μόνο ότι στην κορύφωση της πανδημίας, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, οι καθημερινές εκπομπές καυσαερίων ήταν 17% κάτω σε σχέση με πέρυσι! Αυτή η ιστορική στιγμή θα είναι ένα μάθημα για τα παιδιά μας και θεωρώ πως είναι σημαντικό να βγούμε αλλαγμένοι. Νομίζω πως θα υπάρξει ζημιά –ειδικά στη μόδα–, αν δεν αρπάξουμε την ευκαιρία να κάνουμε μια παύση, να βγάλουμε συμπεράσματα και να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τη βιομηχανία μας. Είδαμε πόσο γρήγορα η φύση μπορεί να επανέλθει αν σταματήσουμε για μερικά δευτερόλεπτα, και αυτό είναι ελπιδοφόρο. Πρέπει να περάσουμε στην αντίπερα όχθη, έχοντας συνειδητοποιήσει πόσο πολύ καταναλώνουμε, και να αναλογιστούμε τη σπατάλη που προκύπτει μόνο και μόνο από τη βιομηχανία της μόδας, στην οποία η κατάσταση είχε βγει εκτός ελέγχου. Στη γρήγορη μόδα, κάθε δευτερόλεπτο ένα μεγάλο φορτίο καίγεται ή θάβεται, με αποτέλεσμα να έχουμε αναξιοποίητο υλικό αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή είναι μια επιχειρηματική ευκαιρία που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για καλό σκοπό. Μπορούμε να κάνουμε τόσο πολλά με τα υλικά που περισσεύουν, αν καταναλώνουμε διαφορετικά και συνειδητά».


©IRIS VAN HERPEN BY IOULEX

IRIS VAN HERPEN – Σχεδιάστρια
«Η μόδα ήταν ανέκαθεν μια κοινότητα με κινητήριες δυνάμεις τη δεξιοτεχνία και το πάθος, περιστοιχισμένη από μια βιομηχανία που εξελίσσεται διαρκώς. Αυτή η αέναη κίνηση σταμάτησε λόγω της πανδημίας. Τώρα, λοιπόν, είναι ευκαιρία να στοχαστούμε και να αναθεωρήσουμε. Για μένα η ελπίδα βρίσκεται στις συνεργασίες που γίνονται με σεβασμό. Ενθουσιάζομαι και γοητεύομαι από τη συνύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων στις συλλογές μου και πιστεύω ότι αυτό θα κάνει τη διαφορά, ώστε να δημιουργήσουμε όλοι μαζί το μέλλον μας».


©DRIES VAN NOTEN BY PAMELA BERKOVIC

DRIES VAN NOTEN – Σχεδιαστής
«Οικογένεια. Όραμα. Πάθος. Χαρά. Νοιάξιμο. Ευθύνη».


©EDGARDO OSORIO

EDGARDO OSORIO – Σχεδιαστής του οίκου Aquazzura
«Όσα συνέβησαν τους τελευταίους μήνες μάς έκαναν να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να ανοικοδομήσουμε το παρόν μας με πίστη στην πρόοδο. Το σύστημα της μόδας χρειαζόταν απεγνωσμένα αλλαγή. Η παραγωγή μας έτρεχε με τρελούς ρυθμούς, δημιουργώντας τεράστιες ποσότητες αποβλήτων. Είναι ενθαρρυντικό το ότι οι άνθρωποι της βιομηχανίας επενδύουν πια στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Αυτό θα διαμορφώσει το μέλλον. Οι καταναλωτές οφείλουν να αγοράζουν λιγότερα και πιο υπεύθυνα. Κι εμείς να τους προσφέρουμε προϊόντα προσαρμοσμένα σε μια νέα, πιο ενεργή καθημερινότητα. Επίσης, οι επιδείξεις πρέπει να απευθύνονται στους άμεσους καταναλωτές και όχι μόνο σε μια ομάδα επαγγελματιών. Είτε πρόκειται για ψηφιακές είτε για φυσικές παρουσιάσεις, οφείλουν να συγκινούν πρώτα το κοινό, να το κάνουν να ονειρευτεί». 


©GIAMBATTISTA VALLI BY FELIX MAILLOT

GIAMBATTISTA VALLI – Σχεδιαστής
«Πιστεύω ότι το μέλλον επιφυλάσσει πάντα κάτι καλύτερο. Η ελπίδα, όχι μόνο στη μόδα, αλλά και σε όλους τους τομείς, θα ήταν ένα είδος αφύπνισης. Να νοιαζόμαστε περισσότερο ο ένας για τον άλλο, να μας παρακινεί η ομορφιά και η συμπόνια και να κάνουμε αποτοξίνωση από τις τάσεις: το να αποκτάμε ένα διαχρονικό ρούχο καλής ποιότητας είναι η πιο βιώσιμη επιλογή που υπάρχει». 


©ISABEL MARANT BY DUDI HASSON

ISABEL MARANT – Σχεδιάστρια
«Το λιγότερο είναι περισσότερο! Δεν χρειαζόμαστε πολλά για να είμαστε χαρούμενοι. Ποτέ δεν μου άρεσε η “μόδα για τη μόδα”. Πάντα σχεδίαζα ρούχα με τα οποία νιώθει κανείς καλά και τον βοηθούν να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της καθημερινότητας. Το πιο σημαντικό είναι να είμαστε ο εαυτός μας – αυτό είναι το καλύτερο όπλο. Το να εστιάσουμε ξανά σε όσα έχουν σημασία είναι πιο σημαντικό από την ταχύτητα και τη συσσώρευση που χαρακτηρίζουν σήμερα τη μόδα».


©MARY KATRANTZOU

MARY KATRANTZOU – Σχεδιάστρια 
«Οι τελευταίοι μήνες ανάγκασαν τη βιομηχανία της μόδας να μειώσει ταχύτητα και έδωσαν σε όλους μας τη δυνατότητα να αναγνωρίσουμε ότι η παραγωγή τουλάχιστον τεσσάρων συλλογών κάθε χρόνο δεν είναι βιώσιμη επιλογή. Ελπίζω πως αυτή η παύση θα φέρει πίσω τη μαγεία και τη δημιουργικότητα. Τους τελευταίους μήνες, επίσης, όλοι περάσαμε χρόνο με τους αγαπημένους μας και συνειδητοποιήσαμε τι συμβαίνει γύρω μας. Ελπίζω πως αυτό θα μετουσιωθεί σε μια κουλτούρα ενσυναίσθησης και καλοσύνης».


©RICK OWENS BY DANIELLE LEVITT

RICK OWENS – Σχεδιαστής
«Η ενσυναίσθηση και η λογική είναι η ελπίδα για το μέλλον της βιομηχανίας μας, αλλά και για το μέλλον της ανθρωπότητας. Πιστεύω στους ανθρώπους και, ακόμα κι αν δεν είναι πάντα εμφανές, μέχρι στιγμής η καλή θέληση έχει νικήσει την κακία και την απληστία».


©LUIZ MATTOS

LUIZ MATTOS – Vice President IMG Models
«Σε κάθε πρόκληση που αντιμετωπίζουμε, υπάρχει μια φωτεινή πλευρά. Τη δεδομένη στιγμή μάς δίνεται η ευκαιρία να συμβάλουμε στη θετική μεταμόρφωση του κλάδου μας. Αναγκαστήκαμε να σκεφτούμε δημιουργικά και να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία για να προχωρήσουμε. Η ελπίδα για το μέλλον βρίσκεται στην καινοτομία και εξαρτάται από την ενίσχυση αξιών όπως η βιωσιμότητα, η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα. Κινούμασταν στον ρυθμό της “γρήγορης μόδας” και έφτασε η ώρα να σκεφτούμε ξανά τι είναι σημαντικό, πώς οι ενέργειές μας μπορούν να συμβάλουν σε μια θετική αλλαγή».


©CARLA SOZZANI BY SYLVIE DELPECH

CARLA SOZZANI – Επιχειρηματίας
«Βιώνουμε μια δύσκολη ιστορική στιγμή. Ίσως έφτασε η ώρα να επινοήσουμε, επιτέλους, ένα νέο σύστημα, βασισμένο στην ποιότητα αντί για την ποσότητα. Μακροπρόθεσμα υπάρχει η ανάγκη να επανεκτιμήσουμε τους κύκλους στη μόδα. Η επαναφορά των δύο συλλογών ανά έτος, όπως συνέβαινε στο παρελθόν, θα άφηνε χώρο για πιο καινοτόμα αποτελέσματα. Ο συγχρονισμός των προτάσεων με τις εποχές, το να μην πουλάμε δηλαδή καλοκαιρινά ρούχα τον χειμώνα και χειμερινά το καλοκαίρι, θα μας επιτρέψει να μειώσουμε ταχύτητα και να εκτιμήσουμε την αξία των πραγμάτων. Η “αργή μόδα” θα μπορούσε να διαμορφώσει τις συνθήκες μιας εξαιρετικής αλυσίδας παραγωγής και πωλήσεων, επιβραβεύοντας την αυθεντική ποιότητα. Ίσως η κρίση να γεννήσει μια νέα αντίληψη, με προσήλωση στις αξίες και στο περιβάλλον».


©LUCIEN PAGΕS BY EZRA PETRONIO

LUCIEN PAGÈS – Founder Lucien Pagès Communication
«Η βιομηχανία της μόδας πρέπει να δείχνει τον δρόμο, καθώς είμαστε οι trend setters στo στιλ και στον τρόπο ζωής γενικότερα. Η μόδα είναι ένας χώρος ανεκτικότητας και θετικής σκέψης. Η ελπίδα είναι ότι η δημιουργικότητα, σε όλο της το φάσμα, θα κάνει τον κόσμο καλύτερο. Η μόδα εργάζεται εδώ και καιρό πάνω σε σημαντικά θέματα, όπως η ενσωμάτωση και η βιωσιμότητα, όμως τώρα έχει έρθει η ώρα να κινηθεί πιο δυναμικά, για να χτίσει ένα καλύτερο μέλλον. Διαθέτει πολλή ενέργεια και πρέπει να τη χρησιμοποιήσουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο».


©TONNE GOODMAN BY PETER LINDBERGH

TONNE GOODMAN – Sustainability editor
«Η μόδα είναι δημιουργική. Αυτή είναι η δύναμή της, που γοητεύει και εμπνέει τον κόσμο. Η δημιουργικότητα την οδηγεί στο μέλλον. Μπορεί να προσφέρει λύσεις και να δώσει μια ελπιδοφόρα έκβαση στα πράγματα. Το μέλλον βρίσκεται στη βιωσιμότητα. Το μόνο που χρειάζεται είναι η βιομηχανία να δείξει αποφασιστικότητα και να δεσμευτεί για τις αλλαγές που θα εξασφαλίσουν τη συνέχειά της».


©OLIVIER THEYSKENS BY THOMAS DESCHAMPS

OLIVIER THEYSKENS – Σχεδιαστής
«Η μόδα βασίζεται στην ιδέα της συνεχούς αλλαγής. Παρ’ όλα αυτά, παραμένει συνδεδεμένη με κάποια πράγματα χαραγμένα στο savoir faire της και με αυτή την έννοια μπορεί να γίνει συντηρητική. Όμως η μόδα σήμερα ασχολείται και με κοινωνικά θέματα, όπως η ενσωμάτωση και ο σεβασμός. Συγχρόνως, παραμένει αναντικατάστατο όχημα ομορφιάς. Όταν εστιάζει σε αξίες που της προσδίδουν καλλιτεχνική άποψη, όταν αναζητά αυθεντικότητα, είναι γεμάτη ελπίδα. Δεν είναι πάντα αισιόδοξη, αλλά βλέπει μπροστά. Και σε μια κρίση μπορεί να ξαναδώσει ζωή. Την έχουμε ανάγκη».


©LAUDOMIA PUCCI BY JUAN ALDABALDETRECU

LAUDOMIA PUCCI – Image Director του οίκου Pucci
«Η μόδα υποστήριζε πάντα φιλανθρωπικούς σκοπούς, όπως τον οργανισμό amfAR, αλλά τώρα τη βλέπουμε να εστιάζει και στην ηθική, καθώς μιλάμε όλο και περισσότερο για κοινωνική ευθύνη. Τα συνθήματα του μάρκετινγκ για τη βιωσιμότητα δεν αρκούν πια. Είναι σημαντικό να προσεγγίσουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα τόσο ως εταιρείες όσο και ως καταναλωτές. Πρέπει να εκτιμάμε την ποιότητα και όχι την ποσότητα, να εστιάζουμε στην επανάχρηση, μειώνοντας τη σπατάλη. Πιστεύω πως θα δούμε μια επαναστατική αλλαγή στον τρόπο που δουλεύουμε, η οποία θα δώσει στη βιομηχανία την ευκαιρία να αναγεννηθεί με δημιουργικό και καινοτόμο τρόπο».


©HAIDER ACKERMANN BY ALEXANDRA UTZMANN

HAIDER ACKERMANN – Σχεδιαστής
«Ελπίδα είναι να συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε, γιατί από εκεί ξεκινούν όλα, ίσως όμως με λιγότερο εγωισμό. Όπως έχει πει η Yoko Ono, “ένα όνειρο που κάνεις μόνος σου παραμένει όνειρο. Ένα όνειρο που κάνεις μαζί με τους άλλους είναι η πραγματικότητα”. Αυτό που μπορεί να κάνει τη διαφορά είναι να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή πάνω στην αξία του craftsmanship και στην αναζήτηση της ομορφιάς, ώστε να μάθει να επιθυμεί ξανά, γιατί δεν χρειάζεται όλα να είναι άμεσα. Καταναλώστε λιγότερο και αγαπήστε περισσότερο – μπορεί να είναι καλύτερα για όλους μας».


©YIORGOS ELEFTHERIADES BY NIKOS VARDAKASTANIS

ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ – Σχεδιαστής
«Έχοντας μπροστά μας μια πανδημία εν εξελίξει, οικονομία σε κρίση και αναταραχές σε όλο τον κόσμο, η έννοια “ελπίδα” γίνεται ευκαιρία να εστιάσουμε σε ό,τι καλό συμβαίνει γύρω μας και δημιουργεί την εντύπωση ότι κάποιοι από εμάς θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα προς το καλό όλων, κάνοντάς το πράξη και επιλογή. Στην εποχή μας, όπου όλα αναβάλλονται στο όνομα της υποτιθέμενης ευημερίας, αυτό σημαίνει στροφή 180 μοιρών στον εγωκεντρικό τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε. Κινήματα, οργανώσεις και forums –όπως Fashion Revolution, Slow Fashion, More Creativity, Less Quantity, Who Made Your Clothes και All Lives Matter– έχουν μια φιλική προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον προσέγγιση, που μου δίνει ελπίδα».


©ETIENNE RUSSO BY BROCK ELBANK

ETIENNE RUSSO – Επικεφαλής Villa Eugenie
«Αυτή η κρίση έχει φέρει στη βιομηχανία της μόδας κάποια –μάλλον απροσδόκητα– σημάδια ελπίδας. Έχει προκαλέσει ένα νέο μοίρασμα της τράπουλας, προτρέποντάς μας να δούμε τα πράγματα με άλλο μάτι. Προχωρήσαμε όλοι στην παραγωγή λιγότερων ενδυμάτων, με έμφαση στη βιωσιμότητα και στις εστιασμένες συλλογές. Η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος είναι ένα θετικό αποτέλεσμα για τα brands που επιλέγουν αυτό το μονοπάτι. Επιπλέον, οι σχεδιαστές έχουν στη διάθεσή τους πολύτιμο χρόνο, που μπορούν να τον αφιερώσουν στην εξέλιξη του έργου τους. Η διαφοροποίηση του τρόπου παρουσίασης των συλλογών είναι ένα ακόμα ισχυρό ατού. Οι διαδικτυακές παρουσιάσεις είναι ένας εκδημοκρατισμός. Ειδικά για τους νέους σχεδιαστές, οι οποίοι δεν μπορούν να υποστηρίξουν οικονομικά ένα show με φυσική παρουσία. Οι ψηφιακές λύσεις αφήνουν πολύ χώρο για φαντασία και δημιουργικότητα. Υπό αυτό το πρίσμα, η αλλαγή είναι ελπιδοφόρα».


©ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΡΕΝΤΖΟΣ

ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΡΕΝΤΖΟΣ – Σχεδιαστής
«Δεν υπάρχει ιδιαίτερη ελπίδα για κάποιο διάστημα, μέσα από τη βιομηχανία την ίδια. Τα χρονοδιαγράμματα έχουν πάει πίσω, οι συλλογές παρουσιάζονται χωρίς πρόγραμμα και με τρόπους που ελαχιστοποιούν τη μαγεία του live event και την αίσθηση που θέλει να προβάλει ο δημιουργός. Όταν περάσει το σοκ της πανδημίας, η βιομηχανία θα κληθεί να επενδύσει στην κατασκευή πρωτότυπων προϊόντων, να περιορίσει τις αντιγραφές, να επαναπροσδιορίσει τον σεβασμό και τη θέση των δημιουργών-designers και να ενεργοποιήσει το upcycling και τις “πράσινες” τεχνικές στις συλλογές, πάντα με μια καινοτόμο διαδικασία».


©PAT MCGRATH BY BEN HASSETT

PAT MCGRATH – Make up artist
«Ένα καλύτερο μέλλον για όλους θα είναι εφικτό αν πιστέψουμε στη δυνατότητά μας να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις και να τις μετατρέπουμε σε ευκαιρίες. Προσωπικά, οι τρεις λέξεις που μου δείχνουν τον δρόμο είναι η συμπερίληψη, η έμπνευση και η ευρηματικότητα. Όσο τις έχουμε στο μυαλό μας, τίποτα δεν είναι αδύνατο. Η ελπίδα με οδήγησε σε όλη μου την καριέρα. Από το ξεκίνημά μου μέχρι σήμερα, που είμαι ιδρύτρια και CEO της Pat McGrath Labs. Όσα εμπόδια κι αν βρεθούν στον δρόμο μου, έχω πάντα την ελπίδα ότι θα τα προσπεράσω. Η ευχή μου για όλους είναι να μην ξεχνούν ότι υπάρχει φως στο βάθος του τούνελ, ότι κανένα βουνό δεν είναι αρκετά ψηλό για να μας εμποδίσει να φτάσουμε εκεί που θέλουμε».


©VAL GARLAND

VAL GARLAND – Make up artist
«Κατά τη διάρκεια των οδυνηρών στιγμών που ζήσαμε όλοι πάνω στον πλανήτη, είχαμε τον χρόνο να προβληματιστούμε σχετικά με τις αλλαγές που θα έπρεπε να συμβούν. Η ελπίδα μου για τη βιομηχανία μας είναι να δυναμώσει και να θέσει σε ύψιστη προτεραιότητα τις έννοιες της ένταξης και της διαφορετικότητας. Αυτό θα δομήσει ένα καλύτερο μέλλον στη μόδα, σε μια στιγμή που όλοι πρέπει να υπερασπιστούμε και να καλλιεργήσουμε νέα ταλέντα για τις επόμενες γενιές».


©PETER PHILLIPS

PETER PHILLIPS – Δημιουργικός διευθυντής και διευθυντής εικόνας του μακιγιάζ Dior.
«Όταν οι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με τις δυσκολίες της σημερινής πραγματικότητας, η ομορφιά μπορεί να γίνει μια ευπρόσδεκτη απόδραση. Το μακιγιάζ και η μόδα ίσως έχουν κάτι επιπόλαιο, αλλά στους δύσκολους καιρούς μπορούν να ανεβάσουν το ηθικό, να μας βοηθήσουν να εκφράσουμε τον εαυτό μας, να φέρουν χρώμα και αισιοδοξία στην καθημερινότητά μας. Πιστεύω ότι στο μέλλον ο κόσμος θα εστιάσει στη βιωσιμότητα, στην ποιότητα και στην ειλικρίνεια σε όλους τους τομείς της ζωής. Το μακιγιάζ και η μόδα θα παραμείνουν σημαντικά αν ακολουθήσουν». 


©FRANCK DURAND

FRANCK DURAND – Creative Director 
«Η ελπίδα σε αυτόν τον κλάδο είναι μια μηχανή. Μας ωθεί να αξιολογήσουμε τους εαυτούς μας. Εύχομαι η μόδα να συνειδητοποιήσει ότι όλη η διαδικασία της δημιουργίας πρέπει να συσχετίζεται με την πραγματικότητα ενός κόσμου που δεν είναι απαραίτητα υπολογίσιμος. Καταλάβαμε πολύ αργά ότι ο τρόπος κατασκευής ενός τζιν έχει περιβαλλοντικό κόστος, ότι ένα γούνινο παλτό κρύβει τον θάνατο ενός ζωντανού πλάσματος. Προφανώς, οι αλλαγές θα χρειαστούν χρόνο για να φανούν, συνθέτουν όμως ουσιαστικά αυτό που αποκαλούμε ελπίδα».


©RICHARD PHIBBS

RICHARD PHIBBS – Φωτογράφος
«Η μόδα ταυτιζόταν ανέκαθεν με την ελπίδα, με το όνειρο, με το κυνήγι της ομορφιάς. Σήμερα, αυτό είναι ακόμη πιο επίκαιρο. Όσα συνέβησαν τους τελευταίους μήνες μάς έκαναν να συνειδητοποιήσουμε ότι ο χρόνος μας στη Γη είναι σύντομος και ότι το σημαντικότερο πράγμα είναι το αποτύπωμα που θέλει να αφήσει ο καθένας πίσω του. Από την πλευρά μου, οφείλω να δημιουργώ εικόνες που προάγουν την ισότητα των εθνών και των φύλων, που υπογραμμίζουν την ευθύνη μας απέναντι στο περιβάλλον, στα ζώα, σε όσους ζουν στο περιθώριο. Ποτέ πριν δεν είχα τέτοια πίστη στο ανθρώπινο πνεύμα, και αυτό για μένα είναι η ελπίδα που μπορεί να μας οδηγήσει στη σωστή κατεύθυνση».


©ALEXI LUBOMIRSKI

ALEXI LUBOMIRSKI – Φωτογράφος

Change Must Come*

Τι είναι αυτή η ανησυχία που νιώθω;
Σαν ένα φθινοπωρινό φύλλο που περιμένει να πέσει,
γνωρίζοντας ότι εγώ και το δέντρο είμαστε ένα
και ξέροντας ότι σύντομα θα γίνω τροφή για τη γη από κάτω.

Αισθάνομαι την αλλαγή που τώρα πρέπει να περάσει,
αισθάνομαι την κοσμική συνέχεια στην οποία ζούμε.
Δεν είμαστε παρά στάλες βροχής σε ένα οργισμένο ποτάμι,
με τον καθένα μας παντοτινά να εξελίσσεται σε μια μεγαλύτερη ενότητα.

Πώς μπορεί μία και μόνη σταγόνα να κάνει μια πραγματική διαφορά;
Είμαστε ανίσχυρα άτομα μέσα σε ένα άπειρο σύμπαν,
σκλάβοι ενός μεγάλου σχεδίου
ή ανήμπορα φύλλα πάνω σε μια γερή βελανιδιά;

Μπορεί ο καθένας από εμάς να κάνει τη διαφορά;
Δεν μπορεί ένα άτομο να γεννήσει έναν γαλαξία
ή ένας σκλάβος να αλλάξει την τύχη των μελλοντικών γενεών;
Κάθε φύλλο δεν καταλήγει να θρέφει τον ογκώδη γονιό του;

Αυτή είναι η αλλαγή που αισθάνομαι μέσα μου.
Σήμερα, θα γίνω η σταγόνα βροχής και θα γίνω το άτομο.
Σήμερα θα γίνω ο σπόρος που γεννάει
το δάσος της παντοτινής αλλαγής.

*Το ποίημα περιλαμβάνεται στο βιβλίο του Alexi Lubomirski Talk to Me Always: Poetry, prose and photography, που θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο και τα έσοδά του θα διατεθούν στη φιλανθρωπική οργάνωση Concern Worldwide.


©LYDIA KAMITSI BY PATRICIA CANINO

ΛΥΔΙΑ ΚΑΜΙΤΣΗ – Ιστορικός μόδας και επιμελήτρια
«Η πραγματική δημιουργία ξαναγεννιέται από τις στάχτες της, πιο δυνατή και φωτεινή. Ελπίδα είναι να πιστεύεις στην ικανότητα της επανεφεύρεσης μετά από κάθε αναταραχή, ως μια ριζική, αλλά ευχάριστη ρήξη. Αυτό που θα κάνει τη διαφορά για ένα καλύτερο μέλλον στη μόδα είναι οι αυθεντικές εμπειρίες που αμφισβητούν τα όρια. Η δημιουργία που πηγάζει από την αγάπη και τη γενναιοδωρία».


©JULIEN D’YS BY ILKER AKYOL

JULIEN D’YS – Hair stylist 
«Για να μπορούμε να ελπίζουμε στο μέλλον, χρειάζεται να επενδύσουμε στο πραγματικό ταλέντο. Σε αληθινούς επαγγελματίες. Και να επιστρέψουμε στη δουλειά με έναν πιο εκλεκτικό τρόπο, όπως τις παλιές εποχές. Η ελπίδα είναι συνδεδεμένη με τη δημιουργικότητα, με τις μικρές ομάδες και τον σεβασμό μεταξύ τους. Δεν χρειάζονται πολλοί “μάγειρες”. Ας πούμε όπως η δική μου συνεργασία με τη Rei Kawakubo, η οποία εμπιστεύεται τη δημιουργικότητά μου και εγώ τη δική της. Δεν έχει έρθει το τέλος της μόδας, είμαι σίγουρος. Χρειάζεται, όμως, να γίνει πιο επιλεκτική, να στραφεί στους εξειδικευμένους τεχνίτες, στα ποιοτικά υλικά, στην ομορφιά και όχι στην κακογουστιά. Η μόδα πρέπει να μειώσει ταχύτητα κι εμείς να ονειρευόμαστε περισσότερο. Η ζωή δεν είναι reality show, η απλότητα δεν επιτυγχάνεται εύκολα, αλλά οφείλουμε να προσπαθήσουμε».


©MEGAN HESS

MEGAN HESS – Illustrator 
«Για μένα η ελπίδα έρχεται πάντα μέσα από την έμπνευση. Ως καλλιτέχνις, θεωρώ πως ο ρόλος μου είναι να εμπνέω τον κόσμο με τις εικονογραφήσεις μου. Υπάρχουν πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι που θαυμάζω και όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα όμορφο μέλλον, γεμάτο ελπίδα και αγάπη».


©ILEANA MAKRI BY YIANNIS BOURNIAS

ΙΛΕΑΝΑ ΜΑΚΡΗ – Σχεδιάστρια κοσμημάτων
«Η ελπίδα για το μέλλον της βιομηχανίας της μόδας είναι τα όνειρά μας να εμφορούνται από ενσυναίσθηση και συμπαντική συνείδηση. Να αντιλαμβανόμαστε τη ζωή στον πλανήτη μας σαν ένα σύνολο ζώντων οργανισμών, άρρηκτα δεμένων μεταξύ τους, διαφυλάσσοντας έτσι την βιωσιμότητα του “όλου”, της ισορροπίας που μας αφήνει χώρο να ονειρευόμαστε. Τρέχοντας πίσω από την επόμενη επίδειξη, αναζητώντας ακατάπαυστα το “καινούργιο”, σκοτώθηκε σε μεγάλο βαθμό η δημιουργικότητα, αφού δεν της δόθηκε ο χρόνος να εκκολαφθεί μέσα σε κάθε δημιουργό. Λιγότερη προσφορά που καλλιεργεί την απληστία και περισσότερη ουσία που καλλιεργεί την αλήθεια πιστεύω πως θα βοηθήσει».

Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2020 της Vogue Greece.

Διαβάστε επίσης | Hilary Swank: H σειρά Away στο Netflix και το παιδικό της όνειρο να γίνει αστροναύτης

Scroll to Top