Εθνικό και αναπόφευκτο. Το μπλε της ελληνικής μόδας. Εκείνο που ταξιδεύει μέσα στις χιλιετίες και εμπλουτίζεται συνεχώς σε αποχρώσεις. Που πάνω του καθρεφτίζεται μια φιλοσοφία γύρω από ένα ευρύτερο εγχώριο στιλ ζωής. Η ιστορία του μπλε ενώνεται με την ιστορία του τόπου. Και αποτυπώνεται. Όπως όταν οι αέναες Γαλάζιες Κυρίες του μινωικού πολιτισμού φιλοξενούνται, χιλιετίες αργότερα, στα καινοτόμα, ψυχεδελικά prints της Μαίρης Κατράντζου. Αλλά και στα μπλε «Κύματα» του Γιάννη Τσεκλένη. Από εκείνη την πρώτη συλλογή του μαέστρου του χρώματος, σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Ντίμη Κρίτσα, ο οποίος είχε τότε σχεδιάσει τα πατρόν της κολεξιόν που δημιούργησε τα δικά της «κύματα» στη Νέα Υόρκη, όπου έκανε το ντεμπούτο της. Και βέβαια στη συνέχεια, όταν ο Τσεκλένης συνέχισε να εξερευνά την μπλε παλέτα στα prints που τον καθιέρωσαν, στις σχολικές ποδιές και στις στολές της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Πρωταγωνιστής ή συμπρωταγωνιστής σε νυφικές και καθημερινές φορεσιές ανά την ελληνική επικράτεια, πριν ακόμα ο τόπος ενωθεί σε σύγχρονο δυτικό κράτος, το μπλε επικρατεί αιώνες τώρα. Στην κομψότατη εποχή των μέσων του 20ού αιώνα, όταν ο Αλεξανδρινός, με τις ελληνικές ρίζες, σχεδιαστής Jean Dessés το χρησιμοποιεί συχνά, για να εδραιώσει τον τίτλο που του αποδίδει ο κόσμος της μόδας, ως «βασιλιά του σιφόν». Και στις αρχές του 21ου αιώνα, όταν η Σοφία Κοκοσαλάκη επανασχεδιάζει την ελληνική της κληρονομιά, παίζοντας με την γκάμα του μπλε στα ιδιοφυή ντραπέ της.

Το χρώμα παραμένει λατρεμένο στοιχείο πολλών Ελλήνων δημιουργών. Όπως του Άγγελου Μπράτη, ο οποίος το χρησιμοποιεί σε δεκάδες αποχρώσεις για να δώσει πνοή στη σχεδιαστική του λιτότητα και λειτουργικότητα. Το αγαπάει «μπερδεμένο», όπως λέει, σε συνδυασμούς μπλε και μαύρου, αλλά και στην τιρκουάζ ή ακόμα την μπλε-πράσινη εκδοχή του. «Είναι το αγαπημένο μου χρώμα. Για μένα το μπλε είναι αυτό με το μεγαλύτερο βάθος, είναι αντανάκλαση, το ορίζεις εσύ, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχει όρια», μας λέει. «Όταν έχω μια λεία σιλουέτα, χρησιμοποιώ σκούρο μπλε για βάθος και περίγραμμα. Όταν δουλεύω πάνω σε βαθιές πτυχές, δουλεύω με πιο ανοιχτά μπλε και, όταν πρόκειται για κοντά φορέματα, μπλέκω και το κόκκινο, για να δώσω μια πιο σέξι διάσταση».
