Samsung
Samsung
Samsung

Galaxy Z Flip: Ο επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού μιλά για το νέο αναδιπλούμενο έξυπνο κινητό

Ο VP Tae-joong Kim, Επικεφαλής της Ομάδας Σχεδιασμού Προϊόντων Επόμενης Γενιάς, «ξεκλειδώνει» τον μαγικό κόσμο του Galaxy Z Flip, μέσα από μια απολαυστική συνέντευξη.

Ποια ήταν η ιδέα πίσω από τον σχεδιασμό του Samsung Galaxy Z Flip; Ποια ήταν η έμπνευσή σας;
Ο σχεδιασμός μιας συσκευής είναι μια διαδικασία και το αποτέλεσμα αυτής είναι για εμάς η καλύτερη δυνατή λύση. Στη Samsung επικεντρωνόμαστε από την αρχή στους χρήστες, ο σχεδιασμός μιας συσκευής είναι πολυπαραγοντικός και όχι μια έμπνευση που ήρθε ξαφνικά. Διερευνούμε τους καταναλωτές μας και τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιούσαν το Galaxy Z Flip. Με βάση αυτή την έρευνα, εξετάζουμε την μορφή και τη χρήση διαφόρων φορητών προϊόντων που χρησιμοποιούν οι πελάτες μας στην καθημερινή τους ζωή. Και το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας φαίνεται στο μέγεθος, το σχήμα, όλη την εμπειρία που προσφέρει το Galaxy Z Flip για τους χρήστες του.


VP Tae-joong Kim, Επικεφαλής της Ομάδας Σχεδιασμού Προϊόντων Επόμενης Γενιάς
©Samsung

Τι ρόλο έχει το design στα προϊόντα τεχνολογίας;
Ως άτομο που σχεδιάζει smartphones με τεχνολογίες αιχμής, με απασχολεί ιδιαίτερα η σχέση μεταξύ τεχνολογίας και design. Ανεξάρτητα από το πόσο καινοτόμος είναι μια τεχνολογία, δεν πιστεύω ότι μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμες αλλαγές, εάν δεν αποδώσει αξίες με τις οποίες οι χρήστες θέλουν να συνδεθούν. Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις για τους designers είναι η παράδοση των αξιών καινοτόμων τεχνολογιών, ώστε να τις αγκαλιάσει μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού. Ως εκ τούτου, ο σχεδιασμός μπορεί να γίνει κατανοητός ως μία «γλώσσα», η οποία απαιτείται για να εξηγήσει με εύχρηστο τρόπο τις δύσκολες και περίπλοκες τεχνολογίες. Δεν είναι εύκολο να συνδυάσουμε τις επιθυμίες των καταναλωτών και ταυτόχρονα να αναπτύξουμε τεχνολογίες που καθιστούν δυνατό αυτές οι επιθυμίες να εκφραστούν με πρακτικό και αισθητικά ευχάριστο τρόπο. Το σημείο εκκίνησης για εμάς στη Samsung είναι ο τελικός χρήστης. Πριν σχεδιάσουμε ένα smartphone, διεξάγουμε εκτεταμένη έρευνα και δημοσκοπήσεις σχετικά με τις συνήθειες των χρηστών, τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και τις τάσεις της αγοράς και στη συνέχεια ενσωματώνουμε τα αποτελέσματα στην ιδέα μας με τρόπο που να επιτυγχάνει τη σωστή ισορροπία μεταξύ των τεχνολογικών αξιών του προϊόντος και της εμπειρίας του χρήστη.

Από προοπτική σχεδίασης καθαρά, πόση ελευθερία υπήρχε στον σχεδιασμό μιας αναδιπλούμενης συσκευής; Πώς άλλαξε την καθημερινή σας εργασία;
Υπάρχουν τόσα πολλά στοιχεία που συνιστούν ένα smartphone. Δεδομένου ότι ο σχεδιασμός smartphones εντάσσεται στην κατηγορία του βιομηχανικού σχεδιασμού, η οποία είναι πολύ διαφορετική από τις καλές τέχνες, πρέπει να εξετασθούν πολλοί παράγοντες εκτός από την αίσθηση και την έμπνευση του σχεδιαστή. Πρέπει να ακολουθηθεί μια αντικειμενική προσέγγιση που να βασίζεται στην εμπειρία του χρήστη. Αυτή η αντικειμενικότητα επικεντρώνεται στην αγορά, στις τάσεις και στους καταναλωτές που αλλάζουν καθημερινά. Ως εταιρεία με παγκόσμια εμβέλεια, οφείλουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες διαφορετικών αγορών και να τις διαφορετικές προτιμήσεις των καταναλωτών. Αυτό επηρεάζει περισσότερο τη δουλειά μου ως designer και επίσης χρησιμεύει ως η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης μου. Η καθημερινή εργασία συνεπάγεται συνεχή επικοινωνία και συστηματική συνεργασία με άλλες σχετικές μονάδες ή τμήματα για τη δημιουργία προϊόντων που δεν είναι μόνο αισθητικά ευχάριστα αλλά και εύχρηστα. Αυτή η γοητεία μου επιτρέπει να προχωρήσω πέρα από τον «καθαρό σχεδιασμό» και να σκεφτώ πρωτοποριακά.


©Samsung

Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης αυτής της οικογένειας προϊόντων; Μέρος της επικοινωνίας του Galaxy Z Flip απευθύνθηκε σε γυναίκες. Πιστεύετε ότι μπορούν να εκτιμήσουν περισσότερο την ευελιξία αυτού του προϊόντος;
Η βασική φιλοσοφία σχεδιασμού της Samsung είναι ουδέτερη από πλευράς φύλου και είναι προσανατολισμένη προς την καθολική αποδοχή. Με το Galaxy Z Flip ξεκινήσαμε εντοπίζοντας τις ανάγκες των καταναλωτών και ανακαλύψαμε ότι περίμεναν μια νέα πρωτοφανή εμπειρία κινητής τηλεφωνίας και ένα πρακτικό ακουστικό που να διαθέτει εξαιρετική φορητότητα. Με βάση την κορυφαία τεχνολογία της αναδιπλούμενης οθόνης που διαθέτουμε, εργαστήκαμε εντατικά για να δημιουργήσουμε ένα design που προσφέρει την εμπειρία της μεγάλης οθόνης αλλά και την άνεση της φορητότητας, ακατόρθωτος συνδυασμός στο παρελθόν. Αντί να λαμβάνουμε υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες διαφορετικών ηλικιακών ομάδων ή φύλων, προσπαθούμε να εντοπίσουμε τις κοινές ανάγκες σε όλες τις ηλικίες και τα φύλα και να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο που να ικανοποιεί αυτές τις ανάγκες.

Είναι η τεχνολογία unisex κατά τη γνώμη σας ή κάποια προϊόντα λειτουργούν καλύτερα για μια γυναίκα πελάτη; Τι νομίζετε ότι αναζητούν οι γυναίκες στην τεχνολογία;
Με την κοινωνική πρόοδο, οι τεχνολογίες αιχμής είναι όλο και περισσότερο διαθέσιμες και χρησιμοποιούνται περισσότερο από το ευρύ κοινό. Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση του πολιτισμού και της τεχνολογίας δεν περιορίζεται πλέον σε ένα συγκεκριμένο φύλο ή ηλικιακή ομάδα. Οι χρήστες, ανεξαρτήτως φύλου, ενδιαφέρονται για τις νέες τεχνολογίες και εμπειρίες που προσφέρουν οι συσκευές. Από την άποψη αυτή, πιστεύουμε ότι η προτίμηση προς ένα συγκεκριμένο σχέδιο ή τεχνολογία βρίσκεται στο πλαίσιο προσωπικών προτιμήσεων. Έχουμε παρατηρήσει πως ορισμένα προϊόντα και σχέδια προσελκύουν περισσότερο ένα συγκεκριμένο φύλο, αλλά αυτές οι προτιμήσεις δεν πρέπει να ερμηνεύονται ως αντιπροσωπευτικές.


©Samsung

Μπορείτε να μας πείτε λίγα περισσότερο για εσάς; Τι σας αρέσει να κάνετε όταν το τηλέφωνο είναι απενεργοποιημένο; Ποιος σας εμπνέει; Πείτε μας άλλους σχεδιαστές που σας αρέσουν, αλλά και βιβλία και μέρη. Για οτιδήποτε είναι σε θέση να εμπλουτίσει το μυαλό σας.
Η καθημερινή μου ζωή δεν είναι τόσο διαφορετική από τη δική σας ή των αναγνωστών σας. Όταν έχω ελεύθερο χρόνο, προσπαθώ να απολαύσω τα χόμπι μου και να διασκεδάσω με την οικογένεια και τους φίλους μου. Πιστεύω ότι όλες αυτές οι δραστηριότητες είναι μια πολύτιμη πηγή έμπνευσης γιατί κάθε σχέδιο προέρχεται από την καθημερινή ζωή και πρέπει να ενσωματώνεται απρόσκοπτα σε αυτή. Παρατηρώ ανθρώπους και αντικείμενα και παίρνω ιδέες. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας νέων ιδεών, χρησιμοποιώ τις δικές μου τεχνικές που περιλαμβάνουν ανατροπή, επανερμηνεία, χιούμορ, προσθήκη, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και διαίρεση, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του σχεδιαστικού έργου που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Πώς θα εξελιχθούν τα smartphones στο μέλλον από άποψη σχήματος κατά την επόμενη δεκαετία; Για παράδειγμα, νομίζετε ότι θα είναι δυνατό να αναδιπλωθούν τρεις ή τέσσερις φορές; Τι είδους σχήματα φαντάζεστε και ονειρεύεστε; Και θα μπορέσουν οι μπαταρίες να ακολουθήσουν το ρυθμό της καινοτομίας;
Είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε λεπτομερώς για τα προϊόντα που βρίσκονται στη γραμμή παραγωγής μας, αλλά αυτό που μπορώ να σας πω σίγουρα είναι ότι το Galaxy Z θα χρησιμοποιηθεί για μια σειρά νέων προϊόντων που ενσωματώνουν το DNA της Samsung καινοτομίας, ξεκινώντας από το Galaxy Fold και το Galaxy Z Flip. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η δημιουργία ενός νέου σχεδιασμού smartphone που να μπορεί να επιφέρει σημαντικές και θετικές αλλαγές στη ζωή των χρηστών. Με άλλα λόγια, ο σχεδιασμός των μελλοντικών προϊόντων μας, καθοδηγείται από τον τρόπο με τον οποίο αλλάζει ο τρόπος ζωής των χρηστών και από τις νέες ανάγκες και επιθυμίες που προκύπτουν. Το ίδιο ισχύει και για τις μπαταρίες. Πιστεύουμε ότι η συνεχής βελτίωση και η καινοτομία θα πραγματοποιηθούν με τις μπαταρίες κατά τρόπο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χρηστών. Ο σχεδιασμός των αναδιπλούμενων smartphones επόμενης γενιάς αναπτύσσεται με βάση πρωτοποριακές τεχνολογίες και βαθιά έρευνα στην εμπειρία των χρηστών.


©Samsung

Τι θα ακολουθήσει για τα smartphones; Θα μπορούσατε να μας δώσετε την οπτική σας για το μέλλον του κλάδου;
Αυτό που μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε είναι ότι κατά τον σχεδιασμό ακολουθούμε μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Μελετάμε τους καταναλωτές και συζητάμε μαζί τους, ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε μια καλύτερη εμπειρία στις κινητές συσκευές και να τους δώσουμε τη δυνατότητα να απολαμβάνουν πλήρως την καθημερινή τους ζωή. Για οποιοδήποτε προϊόν που βρίσκεται στη γραμμή παραγωγής μας ή κατά τη διάρκεια της διαδικασίας δημιουργίας μακροπρόθεσμων στρατηγικών σχεδιασμού, οι τελικοί χρήστες είναι και πάντα θα είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Ο σχεδιασμός των επόμενων προϊόντων μας θα καθοδηγείται από το πώς αλλάζει ο τρόπος ζωής των χρηστών και από τις νέες ανάγκες και επιθυμίες που προκύπτουν.

Scroll to Top