Courtesy of Valentino
Courtesy of Valentino
Courtesy of Valentino

Pierpaolo Piccioli: «Αυτές τις μέρες δεν χρειαζόμαστε πράγματα, χρειαζόμαστε ανθρώπους»

O Creative Director του οίκου Valentino, Pierpaolo Piccioli, μιλά στο τέυχος Ιουνίου/ Ιουλίου της αμερικανικής Vogue, για την επόμενη μέρα, τα όνειρα και την υψηλή ραπτική εν μέσω πανδημίας.

Μένω σπίτι μου, δίπλα στη θάλασσα και περνώ όλη τη μέρα στον κήπο μου. Μοιάζω πολύ στον Mr. Valentino – με τόσο μαύρισμα! Από τον κήπο, κάνω βιντεοκλήσεις, σχεδιάζω, σκέφτομαι, μοιράζομαι τις ιδέες μου με την ομάδα του ready-to-wear, των αξεσουάρ, της υψηλής ραπτικής και της ανδρικής συλλογής. Είναι διαφορετικός o τρόπος που δουλεύω τώρα, αλλά δουλεύω πολύ. Νιώθω ότι είμαι στο επίκεντρο, στην αρχή ήταν πολύ σημαντικό να μεταφέρω τη θετικότητα και την αισιοδοξία μου στη ομάδα, επομένως μιλούσαμε αρκετά και μοιραζόμασταν εμπειρίες και σκέψεις. Τώρα, δουλεύουμε για να είμαστε έτοιμοι όταν ανοίξουν ξανά τα εργοστάσια.

Αυτές τις μέρες ασχολούμαστε περισσότερο με τον σχεδιασμό και τη ζωγραφική από ότι παλιά. Προσωπικά, ζωγραφίζω πολύ, όπως και οι συνεργάτες μου, έτσι ερχόμαστε περισσότερο σε επαφή με το γραφιστικό κομμάτι, παρά με το ράψιμο. Αυτό, κατά κάποιον τρόπο σε ενθαρρύνει να σκεφτείς πιο ανοιχτά. Το αποτέλεσμα είναι ότι γινόμαστε πιο ακριβείς και αφοσιωμένοι, καθώς θα παράγουμε ό,τι είναι πραγματικά καλό και εκπληρώνει τις προσδοκίες μας. Σκεφτόμαστε τους τρόπους που θα πουλήσουμε τις κολεξιόν μας, πώς θα παρουσιάσουμε την υψηλή ραπτική και πώς θα στήσουμε την καμπάνια: Όλα είναι διαφορετικά και απαιτούν χρόνο.

Η υψηλή ραπτική είναι τα όνειρα, η θετικότητα, η ομορφιά, γι’ αυτό προσπαθώ να την κρατήσω τον Ιούλιο, και όχι να τη μεταφέρω τον Σεπτέμβριο με τις άλλες κολεξιόν, αυτό δεν μου κολλάει. Δεν θέλω να ακυρώσω την παρουσίαση, θέλω απλά να την κάνω με κάποιο άλλο μέσο. Σκέφτομαι να την παρουσιάσω διαφορετικά, άρα θα δουλέψω και διαφορετικά.

Το σύστημα θα αλλάξει. Θεωρώ πως θα αγοράζουμε ό,τι πραγματικά έχουμε ανάγκη και όχι πράγματα της στιγμής. Κομμάτια που είναι “fashion”, αλλά ταυτόχρονα διαχρονικά. Αυτές τις στιγμές, δεν χρειαζόμαστε πράγματα, χρειαζόμαστε ανθρώπους.


VALENTINO SS20
©PixelFormula

Όσον αφορά τη μόδα, θεωρώ πως ο κόσμος θα αναζητά κομμάτια που τον αγγίζουν βαθιά – πιο συναισθηματικά και ονειροπόλα, σαν αντίδραση για αυτές τις δύσκολες στιγμές. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση με ομορφιά και με κάτι πιο φαντασμαγορικό και ποιητικό. Χρειαζόμαστε ένα φως. Έχουμε ευθύνη ως σχεδιαστές – έχουμε φωνή, πρέπει να μοιράσουμε ελπίδα, να πιστέψουμε στα όνειρα. Εγώ είμαι πάντα θετικός, νιώθω πάντα ότι υπάρχει ελπίδα. Σίγουρα, θα είναι δύσκολο, οικονομικά θα είναι καταστροφικό για πολλούς ανθρώπους.

Αυτές τις στιγμές, σκέφτομαι τις οικογένειες της εταιρίας. Η πραγματικότητα είναι εδώ, αλλά δεν πρέπει να μας βαραίνει. Νομίζω ο μόνος τρόπος να επιβιώσουμε είναι δίνοντας θετικότητα και ελπίδα.

Μετά τον Μεσαίωνα, ήρθε ο ανθρωπισμός και η Αναγέννηση. Είναι σκοτεινές μέρες και πρέπει να τις αντιμετωπίσουμε βρίσκοντας νέες ισορροπίες. Πάντα ένιωθα ότι η ανθρωπότητα είναι η βάση της δουλειάς μου – backstage και onstage – και μάλλον τώρα πρέπει να επιστρέψουμε στις αξίες που θέτουν τους ανθρώπους στο κέντρο. Αυτό θα δημιουργήσει την Αναγέννηση.

Ψάχνω συνεχώς βιβλία και πηγές έμπνευσης, για μένα κάθε κολεξιόν είναι ένας αντικατοπτρισμός της πραγματικότητας. Τώρα που έχω περισσότερο χρόνο να σκεφτώ, να σχεδιάσω και να κάνω έρευνα αναζητώ νέες οπτικές.

Ήξερα πάντα ότι ο ανθρωπισμός και οι άνθρωποι θα έπρεπε να επιστρέψουν στο επίκεντρο. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, πολλά πράγματα που άλλαξαν δεν μου άρεσαν: τα προϊόντα βρέθηκαν στο κέντρο της μόδας και ο σχεδιαστής προσανατολίστηκε στο marketing. Αν κοιτάξουμε πίσω, στον Yves Saint Laurent, τον Cristóbal Balenciaga και τον Valentino θα δούμε ότι δεν τους ένοιαζε το marketing. Έψαχναν τον εαυτό τους και τις ευαισθησίες τους για να δημιουργήσουν κολεξιόν που παρατηρούσαν το παρόν, αλλά δεν το ακολουθούσαν. Μου αρέσει αυτό που συνήθιζε να λέει η Diana Vreeland: «Μη τους δίνεις αυτό που θέλουν, άστους να θέλουν αυτό που τους έδωσες». Πιστεύω πως τώρα είναι η καλύτερη στιγμή να το σκεφτούμε αυτό, γιατί οι σχεδιαστές έχουν γίνει υπάλληλοι της βιομηχανίας της μόδας, όπως στην τέχνη που κάποιες φορές η γκαλερί είναι πιο σημαντικές από τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι συναισθήματα και όνειρα, αυτά δεν τα βρίσκεις στο marketing.


VALENTINO HAUTE COUTURE SS20
©PixelFormula

Τα σόου και οι εβδομάδες μόδας θα αλλάξουν επίσης. Θα ήθελα να δω περισσότερο ένα σύστημα μόδας, μειώνοντας τα μεγάλα σόου σε όλο τον κόσμο, τα οποία δεν είναι στην πραγματικότητα παρουσίαση συλλογών, αλλά παρουσίαση της δύναμης και των χρημάτων των brand. Αυτό δεν είναι μόδα για μένα. Είναι επωνυμία, το οποίο είναι τέλειο, αλλά είναι διαφορετικό θέμα. Επίσης, εργαζόμαστε για τις καμπάνιες, σίγουρα θα είναι διαφορετικός ο τρόπος που θα τις προσεγγίζουμε. Είμαι πολύ χαρούμενος με αυτό που κάνουμε για την επόμενη καμπάνια. Θα είναι κάτι πιο ανθρώπινο, περισσότερο για την κοινότητα των ανθρώπων που αγαπώ, έτσι όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε κάτι που είναι πιο old-school, όχι συμβιβασμό λόγω της κατάστασης, αλλά κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον και πολύ όμορφο. Προήλθε από μια δύσκολη κατάσταση, φυσικά, αλλά το αποτέλεσμα δεν θα αντικατοπτρίζει τη δυσκολία, αλλά έναν νέο τρόπο σκέψης – διαφορετικές ιδέες, διαφορετική προσέγγιση. Όταν δεν χρειάζεται να σκέφτεστε out of the box, μπορείτε να παραμείνετε στο ασφαλές σας σημείο. Πρέπει να πω ότι είμαι ευχαριστημένος με αυτό που φανταζόμασταν.

Εργαζόμαστε επίσης ψηφιακά με διαφορετικό τρόπο. Το μεγάλο ερώτημα των τελευταίων δύο δεκαετιών ήταν ο αντίκτυπος των κοινωνικών μέσων. Πάντα ένιωθα ότι αυτή ήταν μια μεγάλη ευκαιρία – για όποιον έχει κάτι να παραδώσει στους ανθρώπους. Ψάχνουμε λοιπόν για νέες γλώσσες, έναν νέο τρόπο επικοινωνίας. Επειδή είμαστε όλοι στο σπίτι, μπορείτε να βρείτε άτομα με νέες ιδέες και τα social θα σας βοηθήσουν πολύ να συνδεθείτε.

Είναι μεγάλη πολυτέλεια να κάνεις αυτή τη δουλειά. Πάντα αισθάνομαι τυχερός: ποτέ δεν φαντάστηκα στη ζωή μου ότι θα φτάσω σε αυτή τη θέση, ως δημιουργικός διευθυντής του Valentino. Και έτσι θέλω να είμαι ευγνώμων κάθε μέρα, και να επαναφέρω τη θετικότητα. Φυσικά, έχουμε μια καταστροφή έξω, αλλά προσπαθώ να δώσω θετικότητα και συναισθήματα στους ανθρώπους. Αυτή είναι η δουλειά μου και είμαι τυχερός που μπορώ. Μερικές φορές το στερεότυπο του σχεδιαστή λέει ότι πρέπει να νιώσει την πίεση, πρέπει να είναι νευρικός πριν από μια συλλογή. Νομίζω ότι είναι καιρός να σπάσουμε τα στερεότυπα και να πούμε ότι είμαστε οι πιο τυχεροί άνθρωποι, γιατί μπορούμε να ονειρευτούμε ακόμη και όταν η κατάσταση δεν είναι πολύ ονειρική.

*Η συνομιλία του Pierpaolo Piccioli με τoν Hamish Bowles έχει συμπυκνωθεί και υποστεί επεξεργασία.

Read more at Vogue.com.

Scroll to Top