the-vibe-τριχωτά-σημεία-180524

Δεν ξέρω τι άποψη μπορεί να έχει η Αφροδίτη Λατινοπούλου περί των “τριχωτών σημείων” της Malala Yousafzai στο τελευταίο εξώφυλλο της βρετανικής Vogue. Δεν γνωρίζω αν η πολιτευτής της Νέας Δημοκρατίας συμφωνεί με το σχήμα φρυδιών της Πακιστανής ακτιβίστριας, η οποία στην ηλικία των 15 ετών πυροβολήθηκε στο κεφάλι γιατι υποστήριζε ότι τα κορίτσια έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν σχολείο, σε μια εποχή που οι Ταλιμπάν που είχαν καταλάβει την περιοχή στην οποία έμενε με την οικογένεια της, το απαγόρευαν.

Το λέω αυτό γιατί το κάπως στρογγυλό και γεμάτο σχήμα φρυδιών που αγκαλιάζει τα αμυγδαλωτά μάτια της 23χρονης σήμερα Malala – η οποία έλαβε το Νόμπελ Ειρήνης μαζί με τον Ινδό Kailash Satyarthi το 2014, ενώ πέρυσι αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης – δεν νομίζω ότι βρίσκεται ανάμεσα σε εκείνα που υιοθετούν αυτόν τον καιρό οι απανταχού beauty influencers.

Ομολογώ ότι δεν ήθελα καθόλου να αγγίξω το θέμα Λατινοπούλου-ραγάδες-κυτταρίτιδα-κλπ. Ενέδωσα, όμως, γιατί όπως πάντα, οποιοδήποτε “χαλασμένο” feed (που έχει πάρει τη θέση του τηλεφώνου) δημιουργεί πάμπολλες αντιδράσεις. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι αντιδράσεις έφτασαν μέχρι την πολιτική σκηνή αλλά και τις διαφημιστικές καμπάνιες εταιρειών ομορφιάς και αποτρίχωσης – με τις τελευταίες να λειτουργούν με αξιοσημείωτη ταχύτητα.

Στην αρχή δεν κατάλαβα καθόλου σε ποια “νοσηρή μειονότητα” μπορεί να αναφερόταν η κυρία Λατινοπούλου. Τελικά έμαθα ότι η ένστασή της είχε να κάνει με μια φωτογραφία της Ella Emhoff, θετής κόρης της Kamala Harris, της πρώτης γυναίκας με αφρικανικές και ινδικές ρίζες που έσπασε το πολυεπίπεδο glass ceiling για να γίνει η πρώτη γυναίκα αντιπρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών. Η νεαρή Emhoff πρόσφατα αποφοίτησε από τη σχολή μόδας Parsons School of Design της Νέας Υόρκης και είναι σχεδιάστρια πλεκτών. Η επίμαχη φωτογραφία ανέβηκε στο Instagram και πέρα από τις αξύριστες μασχάλες της ίδιας, παρουσιάζει μια χαριτωμένη τσάντα και ένα μαγιό που περιλαμβάνονται στην καλοκαιρινή της συλλογή.

Τα πρότυπα ομορφιάς αλλάζουν και η αποτρίχωση έχει τη δική της ιστορία. Εκείνο που δεν αλλάζει είναι ο συνεχιζόμενος αγώνας για ατομική ελευθερία – η οποία συμπεριλαμβάνει και την αισθητική. Αν κατάλαβα καλά, η νεαρή προπονήτρια του τένις, πέρα από το θέμα του ξυρίσματος, δεν συμφωνεί με την προβολή των όποιων σωματικών ατελειών στο δημόσιο βίο, στον οποίo συμμετέχουν τα social media. Αυτό με οδηγεί στη σκέψη ότι προωθεί την ιδέα του ρετούς και των ψηφιακών φίλτρων, καθώς είναι γνωστό κανείς δεν είναι τέλειος. Εμείς εδώ στη Vogue Greece, θέσαμε το θέμα λίγο διαφορετικά: τον περασμένο μήνα παρουσιάσαμε ένα εξ ολοκλήρου αρετουσάριστο τεύχος, ενώ αυτο το διάστημα, οι gender-fluid φωνές – και σώματα – που κοσμούν τις σελίδες του περιοδικού αντανακλούν το κεντρικό μότο αυτού του μήνα, Proud to be me.

Πριν λίγες μέρες, ένας ξένος συνάδελφος με ρώτησε για την κριτική που δέχεται αυτόν τον καιρό ένα δημόσιο πρόσωπο στην Ελλάδα – όχι, δεν εννοούσε την κυρία Λατινοπούλου. Του απάντησα ότι στη χώρα μας η κριτική είναι πάντα έτοιμη, αυτόματη σχεδόν, συνοδεύει τον καφέ μας.

Την ίδια στιγμή, η ελευθερία της σκέψης και της δημόσιας έκφρασης της παραμένει πολύτιμη. Ειδικά αν αναλογιστούμε σε πόσα μέρη του κόσμου κάτι τέτοιο δεν είναι καθόλου μα καθόλου δεδομένο. Αυτό είναι κάτι που η Malala, παραδείγματος χάρη, το γνωρίζει όσο λίγοι.

Διαβάστε επίσης |  The Vibe: Ο Dior και η Αθήνα