Amy Harrity
Amy Harrity
Amy Harrity

Η Charlize Theron μιλάει για το “Bombshell”, το κίνημα #MeToo και τις αλλαγές στο Χόλιγουντ

Με αφορμή τη τελευταία της ταινία, η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός μιλάει στην Vogue για την ερμηνεία της και πως τα κινήματα #MeToo και Time’s Up αλλάζουν το πρόσωπο του Χόλιγουντ.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Charlize Theron μεταμορφώνεται για έναν ρόλο. Το 2014 κέρδισε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου ενσαρκώνοντας την κατά συρροή δολοφόνο Aileen Wuornos στην ταινία της Patty Jenkins: Monster. Για τον συγκεκριμένο ρόλο χρειάστηκε να αλλάξει πολλά στοιχεία στην εμφάνιση της, όπως το να βάλει «ψεύτικα», προσθετικά δόντια. Αργότερα, υποδύθηκε μία ανθρακωρύχο που παλεύει για μία υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης στην ταινία North Country, μία μαχήτρια του δρόμου στο μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό του Mad Max: Fury Road, μία μυστική κατάσκοπο στο Atomic Blonde και μία εξουθενωμένη μητέρα στην ταινία Tully. Όμως, η τελευταία μεταμόρφωση της Theron μπορεί να είναι η πιο πετυχημένη μέχρι στιγμής. Στην ταινία του Jay Roach, Bombshell, η ηθοποιός υποδύεται την κεντρική παρουσιάστρια ειδήσεων του Fox, Megyn Kelly. Με ένα αυστηρό καρέ, ψεύτικη μύτη και μία γκαρνταρόμπα από εφαρμοστά φορέματα, ενσαρκώνει έναν επιβλητικό χαρακτήρα που καταλήγει ως απρόσμενη ηρωίδα μέσα σε μία δυνατή ιστορία για τη σεξουαλική εκμετάλλευση στον επαγγελματικό χώρο.

 


Bombshell
©Hilary B Gayle

Η ταινία αφορά το σκάνδαλο που είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του CEO των ειδήσεων του Fox, Roger Ailes. Η Nicole Kidman υποδύεται την Gretchen Carlson, μία επιτυχημένη παρουσιάστρια που κατέθεσε μήνυση εναντίον του Ailes για παρενόχληση, ενώ η Margot Robbie παίζει έναν φανταστικό χαρακτήρα, μια νεαρή δημοσιογράφο που έρχεται για να δουλέψει στο κανάλι. Ο Roach καταφέρνει να πλέξει τις ιστορίες κακοποίησης αυτών των γυναικών, δίνοντας έμφαση στο αν θα αποφασίσουν να στηρίξουν τελικά την Kelly στην απόφαση της να μιλήσει εναντίον του Ailes. Η μεταμόρφωση της Theron είναι απόλυτα επιτυχημένη – ένα αξεπέραστο μείγμα ατσάλινης αποφασιστικότητας και απροκάλυπτης σκληρότητας. «Δεν είμαι φεμινίστρια, είμαι δικηγόρος» λέει χαρακτηριστικά σε μία σκηνή.

Με την ταινία Bombshell να παίζεται στους κινηματογράφους εν μέσω της σεζόν των βραβείων, η Vogue συνάντησε την ηθοποιό για να συζητήσει για την ερμηνεία της, την εποχή του #MeToo και πως το κίνημα Time’s Up αλλάζει το Hollywood.

Ποιες είναι οι προκλήσεις όταν καλείστε να υποδυθείτε ένα τόσο γνωστό πρόσωπο, όπως η Megyn Kelly;

Έχω ξαναπαίξει χαρακτήρες που βασίζονται σε πραγματικά πρόσωπα, αλλά ποτέ κάποιο τόσο γνωστό και σύγχρονο. Είτε τη συμπαθείς είτε όχι, είναι στις ειδήσεις, στις ζωές μας και όλοι ξέρουμε πως μοιάζει και πως ακούγεται ακόμα και αν δεν παρακολουθούμε τα νέα του Fox. Είναι πολύ χαρακτηριστική προσωπικότητα – η φωνή της, ο τρόπος που φέρεται, ο χαρακτήρας της – όλα αυτά με δυσκόλεψαν στην αρχή.

Πώς προσεγγίσατε το ρόλο ως προς τη φωνή και τη γλώσσα του σώματος;

Παρακολούθησα και διάβασα όσα περισσότερα μπορούσα για εκείνη, αλλά πιστεύω πως αν προσπαθείς απλά να μιμηθείς κάποιον, καταλήγει κάπως κωμικό. Έπρεπε να καταλάβω τον λόγο που ακούγεται όπως ακούγεται και αυτό έχει να κάνει με τη συναισθηματική πλευρά του ατόμου. Όσο περισσότερο τη γνώριζα μέσα από την έρευνα, τόσο άρχιζα να τα καταλαβαίνω όλα αυτά. Πιο πολύ μας απασχολούσε το θέμα της φωνής. Συνεργάζομαι με μία καταπληκτική γυναίκα την Carla Meyer, η οποία είναι language coach, και τις πρώτες έξι εβδομάδες δεν πίστευα πως θα καταφέρναμε να πλησιάσουμε τη φωνή της. Υπάρχει κάτι στη φωνή της και στον τρόπο που παρουσιάζει που μπορεί να την κάνει να ακούγεται κάπως «εξωφρενική». Όσο περισσότερο εξασκείσαι τόσο πιο εύκολα σου βγαίνει. Από ένα σημείο και μετά γίνεται δεύτερη φύση σου.

Η μεταμόρφωση ήταν τρομερά επιτυχημένη και εξωτερικά. Χρειάστηκαν πολλές ώρες για να πραγματοποιηθεί;

Συνεργαστήκαμε με τον makeup designer και ειδικό στα προσθετικά υλικά Kazuhiro Tsuji. Τα γυρίσματα θα κρατούσαν μόνο 43 μέρες, όποτε κανείς δεν μπορούσε να κάνει προσθετικά για περισσότερο από δυόμισι ώρες. Η μεταμόρφωση μου ήταν βασισμένη στα μάτια: είχαμε ένα καπάκι στα βλέφαρα που ξεκινούσε από το φρύδι και κατέληγε στην άκρη του ματιού μου. Μικρύναμε το πιγούνι και δημιουργήσαμε ένα προσθετικό υλικό για το σαγόνι και ένα πολύ μικρό για την άκρη της μύτης, έπειτα ο Kazuhiro έπλασε δύο μικρά κομμάτια που έκαναν τα ρουθούνια μου πιο πλατιά. Τα συνήθισα τόσο πολύ που στο τέλος της ταινίας ξέχασα ότι τα φορούσα.

 


Bombshell
©Hilary B Gayle

Η Kelly είναι μία προσωπικότητα που διχάζει. Είχατε ενδοιασμούς πριν αποφασίσετε να την υποδυθείτε;

Έχει πει διάφορα στο παρελθόν που με έχουν ενοχλήσει και αυτό ήταν κάτι που χρειάστηκα λίγο χρόνο για να το επεξεργαστώ. Αυτό που με βοήθησε πολύ ήταν μία συζήτηση που είχα με το σκηνοθέτη Jay Roach, που με έκανε να καταλάβω πως η ταινία δεν αποτελούσε τη βιογραφία της Megyn Kelly. Ο χαρακτήρας της ήταν απλά ένα μέρος μιας μεγαλύτερης ιστορίας, μιας ιστορίας που σημάδεψε την εποχή της. Το ήξερα πως θα ήταν ένας καταπληκτικός ρόλος και πως έπρεπε να αναδείξουμε την καυστική της προσωπικότητα. Δυστυχώς, ζούμε ακόμα σε μία κοινωνία που πολύς κόσμος δεν αισθάνεται άνετα όταν μία γυναίκα φέρεται σκληρά. Ο Jay δεν το φοβήθηκε. Ήξερα πως αν λέγαμε αυτή την ιστορία με ειλικρίνεια και χωρίς να προσπαθήσουμε να χειραγωγήσουμε το κοινό συναισθηματικά, τότε θα μπορούσα να γίνω πραγματικά ένα με τον ρόλο.

Άλλαξε καθόλου η γνώμη σας για την Kelly αφότου την υποδυθήκατε;

Το συμπέρασμα που έβγαλα ήταν ότι κατά έναν περίεργο τρόπο μοιάζουμε αρκετά. Είμαστε και οι δύο φιλόδοξες με τεράστιο κίνητρο και επιθυμία για να πετύχουμε. Αυτά τα χαρακτηριστικά συνήθως εντοπίζονται στους άντρες, αλλά όχι στις γυναίκες. Aυτό το κατανοώ και το συμμερίζομαι. Ήθελε να γίνει μία rockstar στο Fox και το κατάφερε, έχοντας να αντιμετωπίσει πολλά περισσότερα από όσα οι άνδρες παρουσιαστές.

Η εσωτερική της πάλη ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ πως θα την καταλάβαινα, γιατί υπάρχει ένα μέρος μου ως γυναίκα που θέλει να πιστεύει ότι: οι γυναίκες υποστηρίζουν τις άλλες γυναίκες. Αλλά η ιστορία της ήταν τόσο πολύπλοκη, το γεγονός ότι διαπραγματευόταν το συμβόλαιο της, ότι συμπαθούσε τον Roger – ήταν όλα πολύ μπερδεμένα. Όσο περισσότερο ακούμε αυτές τις ιστορίες, τόσο περισσότερο αντιλαμβανόμαστε πως αυτοί οι “κακοί” δεν είναι οι συνηθισμένοι κακοί χαρακτήρες που ξέρουμε από τις παιδικές ταινίες. Είναι πατρικές φιγούρες και εξαιρετικοί σύμβουλοι, επενδύουν πάνω σου και κάνουν όλα αυτά που θέλεις ένας μέντορας να κάνει για σένα. Αλλά κάνουν και άλλα πράγματα που είναι απαράδεκτα. Πιστεύω πως η Kelly πάλευε μέσα της με όλα αυτά.

Το Bombshell έχει να κάνει με την εποχή του #MeToo και παράλληλα προηγείται του σκανδάλου Weinstein το 2017. Τι ρόλο παίζει αυτό στην υπόθεση;

Νομίζω πως ο κόσμος ξεχνάει πως το Time’s Up και το #MeToo δεν υπήρχαν όταν αυτό συνέβη. Αυτό το κάνει ακόμα πιο δύσκολο, γιατί όταν η Gretchen [Carlson] συμβουλεύτηκε το δικηγόρο της και έπειτα έκανε το θέμα γνωστό, δεν υπήρξε καμία υποστήριξη. Δεν υπήρχε κανένα κίνημα και ήταν εντελώς μόνη. Έφερε στο φως την ιστορία και ταυτόχρονα έγινε η ίδια η ιστορία. Είναι κάτι που καμία γυναίκα δεν θέλει να τη χαρακτηρίζει, πόσο μάλλον μία φιλόδοξη γυναίκα, που θέλει να είναι γνωστή για την δουλειά της. Όλες οι γυναίκες που εμπλέκονταν σε αυτό είχαν να αντιμετωπίσουν το ίδιο θέμα. Ήταν πολύ θαρραλέο – ακόμα και σήμερα παραμένει δύσκολο – αλλά είναι καλό να βλέπεις πως δεν είσαι η μόνη.

 


Bombshell
©Hilary B Gayle

Το κίνημα Time’s Up είναι ενεργό εδώ και δύο χρόνια. Πως πιστεύετε πως έχει αλλάξει το Hollywood;

Όταν κάνουμε ταινίες, πλέον, περνάμε πολύ περισσότερο χρόνο με το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού. Ο κόσμος μιλάει για αυτά τα θέματα με περισσότερη κατανόηση. Υπάρχει μία πληροφόρηση για το θέμα και ο κόσμος ελέγχει τον εαυτό του περισσότερο. Αλλά η άποψη πως δεν μπορείς να κάνεις πλάκα πια, είναι σκέτη ανοησία. Μπορείς να περνάς καλά χωρίς να το κάνεις σε βάρος κάποιου άλλου. Ξέρω πως πολύς κόσμος φοβάται ότι αυτό έχει γίνει υπερβολικό, αλλά κάθε φορά που ακούω κάποιον να λέει «αυτό είναι επικίνδυνο!» σκέφτομαι πως έχουν κάτι να κρύψουν. Ακόμα και αν χρειάζεται να περάσουμε από μία μικρή περίοδο προσαρμογής, που να είμαστε υπερβολικά προσεκτικοί, δεν είναι τίποτα συγκριτικά με όλα αυτά που οι γυναίκες περνούσαν για χρόνια.

Υπάρχουν άλλα πράγματα στο Hollywood που πρέπει να αλλάξουν; Για παράδειγμα, έχετε μιλήσει για την ανάγκη επικράτησης gender-neutral βραβείων.

Κάποιος με ρώτησε σε ένα κόκκινο χαλί και απάντησα «φυσικά»! Δεν ήταν στην ατζέντα μου αλλά πιστεύω πως χρειάζεται να κάνουμε μία λεπτομερή συζήτηση για την κατηγοριοποίηση βάση του φύλλου μας, πως γίνεται και γιατί την κάνουμε. Ζούμε σε έναν κόσμο που πιστεύαμε πως υπήρχαν μόνο δύο επιλογές, αλλά το φάσμα είναι πολύ πιο ενδιαφέρον και πολύχρωμο από αυτό.

 


©Hilary B Gayle

Είστε συμπαραγωγός στην ταινία Bombshell με την εταιρία παραγωγής σας Denver and Delilah. Ποιο είναι το επόμενο σας βήμα;

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην ανάπτυξη του Atomic Blonde 2. Αν όλα πάνε βάσει σχεδίου, θα ξεκινήσουμε τα γυρίσματα σε ένα χρόνο. Το περασμένο καλοκαίρι γυρίσαμε μία ταινία δράσης για το Netflix, το The Old Guard, που θα βγει του χρόνου. Αυτό το διάστημα ασχολούμαστε πολύ και με την τηλεόραση. Έχουμε πολύ δουλεία, κάτι το οποίο είναι καταπληκτικό, αλλά ακόμα παραμένουμε μία μικρή εταιρία, όποτε αναλαμβάνουμε μόνο τα πρότζεκτ που είναι σημαντικά για εμάς.

Το Bombshell κυκλοφορεί στους κινηματογράφους.

Scroll to Top