Courtesy of LVMH
Courtesy of LVMH
Courtesy of LVMH

Ανακοινώθηκαν οι φιναλίστ για το βραβείο LVMH 2020

Η κριτική επιτροπή που αποτελείται από τους κορυφαίους experts της βιομηχανίας μόδας είχε το δύσκολο έργο αυτή τη χρονιά να καταλήξει στους 8 φιναλίστ από τους 20 συνολικά υποψήφιους για το βραβείο LVMH 2020.

Οι 8 που θα βρεθούν ενώπιον της κριτικής επιτροπής στις 5 Ιουνίου είναι οι εξής: Ahluwalia, Casablanca, Chopova Lowena, Nicholas Daley, Peter Do, Sindiso Khumalo, Supriya Lele και Tomo Koizumi.

 


©Courtesy of LVMH

“Για ακόμη μία χρονιά οι 20 υποψήφιοι μας εντυπωσίασαν με το ταλέντο και τη δέσμευσή τους να σχεδιάζουν ρούχα με σεβασμό προς το περιβάλλον. Οι 8 φιναλίστ έχουν κοινό παρονομαστή τη δημιουργικότητα στον τομέα τους και τη φιλοδοξία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους” δήλωσε η Delphine Arnault, η executive vice president του οίκου Louis Vuitton που θέσπισε και το βραβείο LVMH.

Η κριτική επιτροπή περιλαμβάνει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο της μόδας όπως ο Jonathan Anderson, ο Kris Van Assche, η Maria Grazia Chiuri, ο Nicolas Ghesquière, o Marc Jacobs και η Clare Waight Keller, ενώ φέτος προστέθηκαν στα μέλη της και η Rihanna, ο Virgil Abloh και η Stella McCartney.

 


©Courtesy of LVMH

Αναλυτικότερες πληροφορίες για τους 8 φιναλίστ:

Ahluwalia: Σχεδιάστρια του menswear brand είναι η Priya Ahluwalia, Βρετανή με έδρα το Λονδίνο και ρίζες από Ινδία και Νιγηρία. Μέσα από το brand της, η Priya εξερευνά τη ζωή vintage και dead stock ρούχων και υφασμάτων και χρησιμοποιεί πρωτότυπες tailoring τεχνικές για να τους δώσει νέα ζωή και να δημιουργήσει ενδιαφέροντα ενδυματολογικά μωσαϊκά για τον σύγχρονο άντρα. Η ίδια καταγράφει μέσα από φωτογραφίες την έρευνα για τις συλλογές της, το οποίο αποτελεί βασικό στοιχείο της παραγωγικής της διαδικασίας. To 2017, μετά την αποφοίτησή της, ταξίδεψε στο Λάγος της Νιγηρίας για να επισκεφθεί την οικογένειά της, όπου και ασχολήθηκε με το φαινόμενο των μεγάλων αγορών second hand ρούχων που καταλήγουν εκεί από την Ευρώπη και τις ιστορίες που τελικά συνθέτουν το περίπλοκο zeitgeist του design στην εποχή μας, το οποίο αφουγκράζεται την πολιτιστική κληρονομιά και αποσκοπεί στη βιωσιμότητα. Αποτέλεσμα ήταν η έκδοση του βιβλίου της “Sweet Lassie”, στο οποίο ήταν contributor και η κριτικός τέχνης της Αμερικανικής Vogue, Sarah Mower.

 

 

Casablanca: Πρόκειται για το menswear brand του Charaf Tajer, του σχεδιαστή που εμπνέεται τις δημιουργίες του από την ιστορία αγάπης μεταξύ της Καζαμπλάνκα και του Παρισιού, από την ιστορία αγάπης των γονιών του με καταγωγή αυτές τις δύο πόλεις. Αναφορές στην κοσμοπολίτικη αισθητική του ταξιδιού, στις αποχρώσεις των χωμάτινων γηπέδων του Roland Garros και την τερακότα της Βόρειας Αφρικής, στο κομψό leisurewear των αθλητών τένις της δεκαετίας του ‘70 και την πολυτέλεια ενός country club όπου μπορείς να απολαύσεις ξέγνοιαστος ένα ηλιοβασίλεμα, ο Charaf σχεδιάζει ρούχα για “εκείνες τις στιγμές που οι δραστηριότητες της ημέρας έχουν τελειώσει, αλλά η νύχτα δεν έχει ξεκινήσει ακόμα”.

 

 

Chopova Lowena: Το brand της Emma Chopova και της Laura Lowena, σχεδιάστριες με καταγωγή από Βουλγαρία-Αμερική και Βρετανία αντίστοιχα, έχει επίσης έδρα το Λονδίνο και δημιούργησε μεγάλη αίσθηση με τη δημιουργία one-off χειροποίητων φορεμάτων που βασίζονται σε παραδοσιακά ρούχα που φορούσαν οι γυναίκες στη Βουλγαρία που εργάζονταν στα χωράφια και έπρεπε να διατηρήσουν ζεστά τα σώματα και τις ωοθήκες τους. Οι δύο σχεδιάστριες γνωρίστηκαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο Central Saint Martins και βρήκαν κοινό χαρακτηριστικό την αγάπη τους για τη χειροποίητη τέχνη, τα κεντήματα, την παράδοση και το φολκλόρ. Για τα υλικά και τα υφάσματα που χρησιμοποιούν στις συλλογές τους, η Chopova ταξιδεύει στο χωριό των γονιών της στα βουνά της Βουλγαρίας, ενώ αγοράζουν και από δημοπρασίες ή από αγγελίες πωλήσεων second hand ρούχων. Ενισχύοντας τον παράγοντα της βιωσιμότητας που είναι συνυφασμένος με τη δουλειά τους και την αντίληψή τους για τη μόδα, οι σχεδιάστριες έχουν επιλέξει να μην παρουσιάζουν τις συλλογές τους μέσα από fashion shows, αλλά μέσα από ραντεβού στο studio τους και φωτογραφικά βιβλία που δημιουργούν σε συνεργασία με τη φωτογράφο Charlotte Wales.

 

View this post on Instagram

@lvmhprize @chloepearson #lvmhprize2020 @mariedehe

A post shared by Chopova Lowena (@chopovalowena) on

 

Nicholas Daley: Ο Nicholas Daley είναι ο Βρετανός σχεδιαστής πίσω από το ομώνυμο menswear brand του στο Λονδίνο, o οποίος σχεδιάζει υφάσματα που εξερευνούν και επαναπροσδιορίζουν αρχετυπικά στερεότυπα και την έννοια της πολυπολιτισμικότητας στο πλαίσιο της Βρετανικής ταυτότητας. Με μικτή καταγωγή από την Τζαμάικα και τη Σκοτία, ο Nicholas δημιουργεί έναν χώρο για όλες τις αισθήσεις σε κάθε παρουσίαση των συλλογών του, εξερευνώντας τη μόδα μέσα από τις διάφορες πολιτισμικές κοινότητες και τη μουσική. Οι συνεργασίες του με τον θρυλικό DJ Don Letts και μερικούς από τους πιο επιφανείς μουσικούς της σύγχρονης jazz σκηνής, όπως ο Yusseff Dayes, έχουν οδηγήσει στη δημιουργία σπάνιων live sessions και mixtapes που συνοδεύουν σταθερά τα fashion shows του.

 

 

Peter Do: Ο σχεδιαστής Peter Do με βάση τη Νέα Υόρκη προτιμά τον όρο “clean” αντί για “minimal” όταν κάποιος προσπαθεί να περιγράψει τα σχέδιά του και στόχος του είναι να σχεδιάζει ρούχα μέσα στα οποία οι γυναίκες μπορούν να ζήσουν. Γεννήθηκε στο Βιετνάμ, μετακόμισε στη Φιλαδέλφεια όταν ήταν 14 ετών μαζί με την οικογένειά του και έμαθε αγγλικά βλέποντας Sex and the City. Μετά την αποφοίτησή του από το Fashion Institute of Technology, μαθήτευσε δίπλα στη Phoebe Philo όσο εκείνη ήταν καλλιτεχνική διευθύντρια στον οίκο Celine και αποφάσισε να παρουσιάσει την πρώτη προσωπική συλλογή του στο Παρίσι, κόντρα στις συμβουλές όλων να ξεκινήσει από κάπου πιο εύκολα. Με επιρροές από τις γραμμές του Helmut Lang και του Martin Margiela, ο Peter Do φαίνεται να έχει ήδη καταφέρει αυτό που πάντα ήθελε. “Θέλω να σχεδιάζω ρούχα για γυναίκες που θα φοράνε ό,τι βρίσκουν μπροστά τους το πρωί και θα έχουν εξακολουθητικά ωραίο στυλ.”

 

View this post on Instagram

FW20 fitting 🖤 #Peterdo

A post shared by Peter Do (@the.peterdo) on

 

Sindiso Khumalo: H Sindiso Khumalo είναι σχεδιάστρια από τη Νότια Αφρική με έδρα το Κέιπ Τάουν. Με σπουδές στην αρχιτεκτονική πριν το Master της στο Design for Textile Futures, η Sindiso θέλει να σχεδιάζει βιώσιμα υφάσματα με έμφαση στο storytelling και την Αφρικανική καταγωγή της. Χρώματα, prints και τεχνικές που εμπνέεται από τις φυλές Zulu και Ndebele, η δουλειά της Sindiso έχει ήδη εκτεθεί στο Smithsonian Museum of African Art στην Ουάσιγκτον, στο Louisiana Museum στη Δανία και στο Zeitz Mocaa Museum στο Κέιπ Τάουν.

 

 

Supriya Lele: Η Supriya Lele, με καταγωγή από Βρετανία και Ινδία, συνδυάζει τη 90s μίνιμαλ αισθητική του Helmut Lang με την ενδυματολογική παράδοση των sarees και των κοσμημάτων της Ινδίας. Η διαπολιτισμική ματιά της απέναντι στη μόδα είναι το δυνατό στοιχείο της και όπως δήλωσε και η ίδια “Είναι αυτές οι ιδέες από τους σκελετούς που κουβαλάς..το ξεθώριασμα της ταυτότητάς σου όσο περνάς από την εφηβεία και μέχρι να βρεις την αυτοπεποίθηση να γίνεις η γυναίκα που θέλεις και να βρεις τον εαυτό σου.” Είναι τα παραδοσιακά Ινδικά φορέματα που φορούσε η μητέρα της σε συνδυασμό με το στυλ που είχε υιοθετήσει η ίδια ως φαν των Slayer και των Black Sabbath. Η Supriya Lele είναι η γυναικεία οπτική στο θέμα της μεταποικιοκρατικής πολιτιστικής κληρονομιάς της Βρετανίας και της Ινδίας και η ανάγκη της να την εκφράσει μέσω της μόδας με τρόπο που δεν έχει γίνει στο παρελθόν.

 

View this post on Instagram

#supriyalele spring | summer 20

A post shared by Supriya Lele (@supriya_lele) on

 

Tomo Koizumi: Ο Tomotoka Koizumi είναι ο Ιάπωνας σχεδιαστής του womenswear brand με έδρα το Τόκυο, τον οποίο ανακάλυψε μέσω του Instagram η editor-in-chief του Love Magazine, Katie Grand. “Θέλω να δημιουργήσω κάτι που δεν είναι εμπορικό” δήλωσε ο ίδιος πριν το Spring 2020 fashion show του. Ο Tomokota χρησιμοποιεί το atelier του Marc Jacobs για το σχεδιασμό των συλλογών του, την μπουτίκ του Marc Jacobs στο Madison Avenue για το show του και μάλλον και την ίδια τη φιλοσοφία του Marc Jacobs για τη μόδα. 7 φορέματα, εκατοντάδες μέτρα κυματιστής ιαπωνικής οργάντζας, ένα φερμουάρ στο καθένα, φιόγκοι και full face μακιγιάζ, το σύμπαν του Tomotoka είναι τόσο χρωματιστό και εξωφρενικό όσο μία βραδινή βόλτα στη γειτονιά Shinjuku του Τόκυο.

 

Διαβάστε περισσότερα νέα για τη μόδα στο Vogue.gr.

Scroll to Top