divas-dream-μια-βραδινή-τουαλέτα-γεμάτη-αναμν-144063
©YIORGOS KAPLANIDIS @ THIS IS NOT ANOTHER AGENCY

«Μου άρεσαν ανέκαθεν τα µεγαλοπρεπή βραδινά φορέµατα της Carolina Herrera. Έχει µια µοναδικότητα σε αυτά. Το συγκεκριµένο, σε στυλ ’50s, µακρύ, από εξαίσιο κλοκέ ύφασµα σε απαλό ροζ µε µαύρα σχέδια, τράβηξε αµέσως την προσοχή µου και το αγόρασα χωρίς δεύτερη σκέψη. Ειλικρινά, δεν ήξερα πoύ θα µπορούσα να το φορέσω, αφού είναι επιπέδου δεξίωσης στο Μπάκιγχαµ. Το έβαλα κι εγώ λοιπόν µια Πρωτοχρονιά στο σπίτι µου! Δεν ξέρω αν θα υπάρξει δεύτερη – ελπίζω µόνο στο κόκκινο χαλί! 

»Θυµάµαι την έκπληξη στο πρόσωπο του υπευθύνου του καταστήµατος όταν του είπα: “Αυτό το φόρεµα φτιάχτηκε για να θυµίζει τη Μαρία Κάλλας”. “Πού το ξέρετε;” µε ρώτησε. Τι είχε συµβεί: η Carolina Herrera, εµπνευσµένη από την παρουσία της Κάλλας στη σκηνή του Ηρωδείου το 1957, δηµιούργησε ένα παρόµοιο σε λίγα µόνο κοµµάτια. Ήταν καρµικό που ένα περιήλθε στην κατοχή µου, γιατί είµαι λάτρις της Κάλλας και του στιλ της όταν πλέον αδυνάτισε µε την παραίνεση του Meneghini. Εκείνος την έστειλε να ντυθεί στην Biki, µία από διασηµότερες Ιταλίδες σχεδιάστριες της εποχής, η οποία διαµόρφωσε το στιλ της ντίβας που όλοι γνωρίζουµε.

»Δεν είναι της προτίµησής µου τα λουλουδάτα φορέµατα, αυτό όµως το ερωτεύτηκα. Πόσω µάλλον που µου θύµιζε την Κάλλας. Τη θαύµαζα από µικρή, αλλά δεν την είχα δει ποτέ. Η µαµά µου την είχε δει και στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο και άκουγα πολλά για εκείνη. Είναι για µένα έµπνευση. Ξεκίνησε µε πολλές δυσκολίες την καριέρα της στην Ελλάδα, δέχτηκε µεγάλο πόλεµο από τους συναδέλφους της και, όταν επέστρεψε, ντίβα πια, για να εγκαινιάσει το Φεστιβάλ Αθηνών µε τη συναυλία της στο Ηρώδειο, ακόµα και τότε σχολιάστηκε για την αµοιβή της, γεγονός που την εξόργισε και την ανάγκασε να την αναβάλει. Τελικά η παράσταση πραγµατοποιήθηκε λίγες ηµέρες µετά, στις 5 Αυγούστου. Και φορούσε αυτό το φόρεµα.

»Η Κάλλας ήταν συναισθηµατικά ευάλωτη, κάτι που νοµίζω ότι σχετίζεται µε την ταραγµένη οικογενειακή ζωή της. Δεν µιλούσε µε τη µητέρα της, είχε κακές σχέσεις µε την αδελφή της, αποχωρίστηκε τον πατέρα της… Πιστεύω ότι όσοι έχουµε ζήσει σε ευτυχισµένες οικογένειες εκδηλώνουµε διαφορετική συµπεριφορά, γράφεται στο DNA µας η σιγουριά που νιώθουµε. Είναι άλλο να µένει κάποιος ορφανός εκ των περιστάσεων και άλλο να µην τον στηρίζει η οικογένειά του. Για τις γυναίκες παίζει µεγάλο ρόλο και η εµφάνιση. Και η Κάλλας ξεκίνησε ως ασχηµόπαπο, χωρίς οικογένεια ουσιαστικά, µε έναν κατά πολύ µεγαλύτερό της σύζυγο, πατρική φιγούρα περισσότερο. Βρήκε όµως τη δύναµη να αλλάξει εµφάνιση και να ζήσει τον έρωτα. Έχω συζητήσει πολλές φορές µε τον διεθνή γλύπτη µας, Νίκο Φλώρο, να στήσουµε µια παράσταση για εκείνη. Όχι να παίξω την ίδια, αλλά να διαβάζω κάποια κείµενα συνοδεία µουσικής µε σκηνικό τα έργα του. Είχα δει το πρώτο γλυπτό του, ένα φόρεµα της Κάλλας φτιαγµένο από εφηµερίδες, πριν ακόµα γίνει διάσηµος. Πλέον έχει ολόκληρη συλλογή από τέτοια.

»Εκτός από την Κάλλας, θαύµαζα τις παλιές σταρ – τη Hedy Lamarr, την Ava Gardner, την Gene Tierney, τη Rita Hayworth και, πάνω από όλες, την Greta Garbo. Ήταν αληθινά όµορφες γυναίκες, µε προσωπικότητα. Θαύµαζα και τη µαµά µου. Με τον µπαµπά µου, που ήταν στρατηγός, σύχναζαν στα ανάκτορα – τότε είχε άλλου είδους αστική ζωή η Ελλάδα. Ακόµα θυµάµαι την τουαλέτα που φορούσε το βράδυ του γάµου της Σοφίας µε τον Χουάν Κάρλος. Και η αδελφή µου, η Σοφία, είναι πολύ κοµψή. Λόγω της δουλειάς της – είναι πανεπιστηµιακός – ντύνεται casual, όµως είναι πιο κοκέτα από εµένα, που είµαι της τελευταίας στιγµής. Αν πρόκειται να πάω σε µια εκδήλωση, θα επιµεληθώ µόνη τα µαλλιά και το µακιγιάζ µου και θα επιλέξω ένα ωραίο φουστάνι λίγο πριν φύγω από το σπίτι. Δεν ασχολούµαι µε τις ώρες µε τον εαυτό µου, ίσως επειδή τον ξέρω πολύ καλά. Επειδή έχω πλούσιο στήθος, ποτέ δεν το τόνιζα, το έκανα όµως µε τα πόδια µου. Επίσης, δεν αντέγραψα καµία, είχα δικό µου στιλ.

»Πλέον προσέχω πολύ το σώµα µου. Δεν κάνω δίαιτα, αλλά διατροφή. Μου έχει γίνει δεύτερη φύση. Χρειάζεται προσπάθεια, ειδικά µετά τα 40. Όποια υποστηρίζει ότι διατηρείται χωρίς να κάνει τίποτα, δεν την πιστεύω. Από την άλλη, σήµερα είναι όλες ίδιες, µε πλούσια στήθη και φουσκωµένα χείλη. Δεν ξέρω γιατί γίνεται αυτό στην εποχή µας. Δύσκολα ξεχωρίζεις προσωπικότητες, ιδίως στις νεαρές ηλικίες. Μια χαρά κοριτσάκια που δεν έχουν κανένα λόγο να πειράξουν τα χείλη τους, και όµως… Αντί να έχουν πρότυπο αληθινά ωραίες γυναίκες, έχουν την Kim Kardashian.

»Για να επιστρέψω στο φόρεµα, να σας πω ότι έχω και άλλα αγαπηµένα ρούχα στη συλλογή µου – το πρώτο µου νυφικό, το παλτό από την Άννα Καρένινα, το κοστούµι από τη Θεοδώρα. Ό,τι έχω συνδυάσει µε άσχηµες στιγµές, το έχω χαρίσει – όπως µια φανταστική ζακέτα που φορούσα όταν πληροφορήθηκα τον θάνατο του Βολανάκη. Έχω και µερικά πάρα πολύ ωραία φορέµατα της µαµάς µου, του Dior για παράδειγµα, που είναι σε άριστη κατάσταση και ταιριάζουν πολύ στο σώµα µου. Τρελαίνεται από τη χαρά της όταν τα φοράω. Η κόρη µου, πάλι, η Μαριτίνα, τρελαίνεται για τα δικά µου ρούχα και περιµένει να µεγαλώσει λίγο, να διαµορφωθεί το σώµα της και να τα πάρει. Μετά χαράς της τα δίνω όλα. Έχω φορέσει τόσο πολλά, ώστε µου αρκεί ένα τζιν και ένα πουλόβερ. Αφήστε που έχω ταυτιστεί µε το φόρεµα και το µαντίλι της προσφυγιάς µε τα οποία βγαίνω στο πρώτο µέρος της παράστασης».

Δημοσιεύθηκε στο τεύχος Μαΐου 2020 της Vogue Greece.

Διαβάστε επίσης | Αποκλειστική συνέντευξη με τη Μαρία Σάκκαρη