generation-next-η-νέα-γενιά-της-ελληνικής-μόδας-99700

Αντώνης Κοζακίδης

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-1
©Tatiana Magevand
1/17
Native Share

Απόφοιτος του Central Saint Martins και παραγωγικός νέος σχεδιαστής, ο Αντώνης Κοζακίδης βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, λανσάροντας την τέταρτη κατά σειρά συλλογή του, για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας ’19. Τα ρούχα που σχεδιάζει αποτυπώνουν ένα «gender journey», όπως επισημαίνει, με αυστηρές γραμμές, αλλά και χαρακτηριστική ρευστότητα στις κινήσεις, στα υφάσματα, στην αντίληψη για τη μόδα, χωρίς να περιορίζουν όποιον ή όποια επιθυμεί να τα φορέσει.

Ο σχεδιασμός και η παραγωγή των τελευταίων συλλογών του γίνονται στην Ελλάδα, στηρίζοντας την εγχώρια μικρή βιομηχα- νία μόδας και αντιστεκόμενος στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει δημιουργώντας ιδιαίτερα σχέδια με έμφαση στο tailoring, τα οποία απαιτούν ανεπτυγμένες δεξιότητες για να κατασκευαστούν. Έχοντας ολοκληρώσει την πρακτική του στους οίκους Lanvin και Balenciaga, έχει γνώση των απαιτήσεων όλης της παραγωγικής διαδικασίας και ονειρεύεται η Ελλάδα να καταφέρει να αποκτήσει αντίστοιχο επίπεδο με το εξωτερικό.

Οι αναφορές του προέρχονται σταθερά από τον κινηματογράφο και τη μουσική, με την τελευταία του συλλογή να είναι επηρεασμένη από την αισθητική της ταινίας American Psycho, ενώ οι καλοκαιρινές προτάσεις του εμπεριέχουν πάντα το ελληνικό στοιχείο, με αποχρώσεις εμπνευσμένες από τη θάλασσα, τα στάχυα και την άμμο στα νησιά.

Επιμελούμενος ο ίδιος κάθε δημιουργική πτυχή της δουλειάς του, από τον σχεδιασμό, την επιλογή των ταλαντούχων Ελλήνων φωτογράφων για τα lookbooks έως τις επαφές με showrooms στο εξωτερικό για την προώθηση των δημιουργιών του, δηλώνει δυναμικό «παρών», επιμένοντας με αισιοδοξία.

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-2
©Adonis Kozakidis
2/17
Native Share
Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-3
©Adonis Kozakidis
3/17
Native Share
Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-4
©Adonis Kozakidis
4/17
Native Share

Δήμητρα Πέτσα

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-5
©Tatiana Magevand
5/17
Native Share

Απόφοιτος του Central Saint Martins, η Δήμητρα Πέτσα είναι σχεδιάστρια μόδας και performance artist, με κεντρικό σημείο αναφοράς στη δημιουργική διαδρομή της τη γυναικεία εμπειρία στο κοινωνικό πλαίσιο κάθε κουλτούρας. Με βασικό άξονα το υγρό στοιχείο σε σχέση με το γυναικείο σώμα, καταφέρνει να επινοήσει μια πρωτοπόρα τεχνική, μέσω της οποίας τα ρούχα της δίνουν την εντύπωση ότι είναι βρεγμένα και διάφανα.

Στόχος της, να αποτυπώσει την καταπίεση των συναισθημάτων και της ευάλωτης γυναικείας ψυχοσύνθεσης και την υπεράσπιση της θηλυκότητας με όποιον τρόπο επιθυμεί κάθε γυναίκα να την εκφράσει. Η μόδα και η αντανάκλαση της προσωπικότητας μέσω των ρούχων είναι επίσης μια performance σύμφωνα με την ίδια, γι’ αυτό επιθυμεί να σχεδιάζει custom made δημιουργίες, βοηθώντας τις γυναίκες να αποφασίζουν οι ίδιες για τα ρούχα που θα φορέσουν, έχοντας αποδεχτεί τον εαυτό τους και χωρίς να επιλέγουν με γνώμονα τον φόβο.

Η Δήμητρα μεγάλωσε παρατηρώντας τη στενή σχέση που αποκτούσε η μοδίστρα γιαγιά της με κάθε γυναίκα που την εμπιστευόταν. Επηρεασμένη από αυτό το βίωμα, θέλει να συνεχίσει να σχεδιάζει έχοντας κατά νου την οικειότητα που καλλιεργείται ανάμεσα σε έναν σχεδιαστή και τον πελάτη του, αποφεύγοντας τη μαζική παραγωγή των δημιουργιών της. Ως αποτέλεσμα, είναι υποστηρίκτρια της νέας, ηθικής διάστασης της μόδας, αγκαλιάζοντας την τάση slow fashion και δημιουργώντας ένα brand με χειροποίητα, μοναδικά κομμάτια με upcycled vintage υφάσματα.

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-6
©Dimitra Petsa
6/17
Native Share
Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-7
©Dimitra Petsa
7/17
Native Share

Μάρκελλος Πολυδώρου

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-8
©Tatiana Magevand
8/17
Native Share

Ο Μάρκελλος Πολυδώρου θυμάται τον εαυτό του να περιστοιχίζεται ανέκαθεν από γραμμές και σχέδια από το μωσαϊκό της ελληνικής φύσης. Η αντίληψη του κόσμου μέσα από σχήματα και μοτίβα έγινε σημείο αναφοράς για εκείνον ενώ ακόμη σπούδαζε στη Γεωπονική Σχολή της Αθήνας, μη σταματώντας ποτέ να σχεδιάζει, δίνοντας μορφή στα ερεθίσματα που κέντριζαν το ενδιαφέρον του.

Η πρώτη του συνεργασία ήρθε όταν του δόθηκε η ευκαιρία να σχεδιάσει τα κοστούμια μιας θεατρικής παράστασης, ενώ η αγάπη του για τη φύση και τη μόδα βρήκε έκφραση στις δύο πρώτες capsule συλλογές του, Νίσυρος και Σέριφος, τις οποίες δημιούργησε ως φοιτητής στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου. Η επιβλητική απλότητα της Σερίφου, η σιω- πηλή ένταση του ηφαιστείου της Νισύρου, οι υφές και τα χρώματα των δύο νησιών διοχετεύτηκαν στα κομμάτια του – ρούχα που αντανακλούν την αρχιτεκτονική των σπιτιών και statement σκουλαρίκια σε λιτές γραμμές, αλλά με την υφέρπουσα ένταση των τοπίων.

Δουλεύοντας τώρα τη συλλογή της αποφοίτησής του, εξερευνά τα αποτελέσματα της συνεργασίας μεταξύ σχεδιαστών μόδας και καλλιτεχνών. Οι γυναικείες φιγούρες που σχεδίασε η καλλιτέχνις Carolina Aguirre για τη συλλογή του θα αποτελούν το βασικό μοτίβο στα υφάσματα, καθιστώντας τα ιδανικά για να φορεθούν από τις γυναίκες που ορίζουν το επόμενο στιλ στο Μιλάνο, μία από τις διεθνείς πρωτεύουσες της μόδας.

Όνειρό του είναι να εργαστεί σε έναν μεγάλο οίκο, κοντά σε σχεδιαστές που θαυμάζει, όπως ο Pier Paolo Piccioli, o Demna Gvasalia και ο Josep Font, προκειμένου να εκπαιδευτεί πριν δημιουργήσει το δικό του brand. Ίσως τα επόμενα ρούχα του φορεθούν στους δρόμους της Αθήνας, την οποία αγαπάει λόγω της αυθεντικότητας, της έντασης και της διασκεδαστικής αναρχίας της.

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-9
©Markellos Polydorou
9/17
Native Share
Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-10
©Markellos Polydorou
10/17
Native Share

Νία Φιλιογιάννη

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-11
©Tatiana Magevand
11/17
Native Share

Έχοντας σπουδάσει εικαστικά και communication design στο Deree και στο Central Saint Martins, η Νία δημιουργεί statement pieces, εξερευνώντας τη δυναμική ενός έργου τέχνης που μπορεί να φορεθεί και τον αντίκτυπο των ιστοριών που μπορεί να διηγηθεί. Καθώς έχει αφιερώσει χρόνο να διαβάζει για γυναίκες που υπέστησαν διάφορες μορφές κατα- πίεσης, σχεδιάζει εντυπωσιακά φουλάρια, αποτυπώνοντας σε illustrations μια «ιστορία του γυναικείου σώματος» ανά τους αιώνες και των στερεοτύπων που ακολουθούν τη θηλυκότητα.

Η τελευταία της συλλογή αποτελείται από φουλάρια που η παραγωγή τους έγινε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, με μετάξι από το Σουφλί. Η Νία δραστηριοποιείται και στον χώρο της τέχνης, διαχειριζόμενη την πλατφόρμα CREAM Athens, μέσω της οποίας επιμελείται εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, δίνοντας βήμα σε νέους καλλιτέχνες τους οποίους απασχολούν τα ζητήματα των δύο φύλων και η γυναικεία ενδυνά- μωση.

Τα γλυπτά της, από εύπλαστα υλικά όπως κερί ή σιλικόνη, λειτουργούν και ως αλληγορίες για το πώς ο άνθρωπος προσαρμόζεται στις κοινωνικές συνθήκες. Επιπλέον, καταπιάνεται με την έννοια της βιώσιμης μόδας, εξερευνώντας νέα μοντέλα διαχείρισης και σχεδιασμού, όπως έκανε πρόσφατα, ύστερα από πρόσκληση του Louis Vuitton Foundation, σε σχετικό workshop.

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-12
©Nia Filogianni
12/17
Native Share
Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-13
©Nia Filogianni
13/17
Native Share

Φράγκος Σκέντερ

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-14
©Tatiana Magevand
14/17
Native Share

Απόφοιτος του University of Huddersfield και του University of Arts London και έχοντας ήδη παρουσιάσει ως φοιτητής ενδιαφέρουσες συλλογές menswear και sportswear, ο Φράγκος πλέον κάνει την πρακτική του στον οίκο Burberry. Αγαπάει τα υφάσματα και σχεδιάζει εμπνεόμενος από διαφορετικούς πολιτισμούς αλλά και αληθινά βιώματα, ενίοτε οδυνηρά, προκειμένου να δημιουργήσει αυθεντικές συλλογές με έντονο προσωπικό στοιχείο.

Η πρώτη του κολεξιόν είχε αμιγώς ελληνικό στίγμα, με επιρροές από τις παραδοσιακές φορεσιές και την έννοια του Έλληνα θεού ως συμβόλου ομορφιάς, ενώ για τη δεύτερη, Kings of China Streets, ενσωμάτωσε τον κινεζικό δράκο και μοτίβα λουλουδιών σε ένα δυναμικό streetwear.

Η τρίτη συλλογή περιλαμβάνει υφάσματα με περίτεχνα μοτίβα που σχεδίασε ο ίδιος: ο θυμός, η χαρά και η λύπη παίρνουν μορφή, καθώς ο Φράγκος εμπνέεται από τη θεωρία του Δαλάι Λάμα ότι τα συναισθήματα έχουν σχήματα. Επόμενος στόχος του είναι να διευρύνει αυτή την έρευνα, αλλά και τη συλλογή του, προκειμένου να διεκδικήσει μια υποψηφιότητα στον μεγάλου κύρους διαγωνισμό για νέους σχεδιαστές LVMH Prize.

Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-15
©Frangos Skender
15/17
Native Share
Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-16
©Frangos Skender
16/17
Native Share
Generation Next: Η νέα γενιά της ελληνικής μόδας-17
©Frangos Skender
17/17
Native Share

Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Ιουνίου της Vogue Greece.