Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι, μία από τις πιο iconic φωτογραφίες των ελευθεριακών 70s απαθανάτισε τη θρυλική Bianca Jagger πάνω σε ένα λευκό άλογο, σε ένα πάρτυ μέσα στο Studio 54.
H Gucci, με creative director τον Alessandro Michele, δε διστάζει να μετατοπίσει εκ νέου τα όρια της ελευθερίας έκφρασης. Στη νέα διαφημιστική καμπάνια της, με σκηνοθέτη τον Γιώργο Λάνθιμο, υπάρχει παντού ένα άλογο. Στην παραλία, στην κουζίνα, σε ένα πλυντήριο αυτοκινήτων, σε ένα αεροπλάνο, να τρώει ένα σνακ, να κολυμπάει στην πισίνα του “μυθικού” ξενοδοχείου στο Los Angeles, Chateau Marmont, να μοιράζεται στιγμές με όλους εκείνους που αγκαλιάζουν το παράδοξο και γιορτάζουν τον καθημερινό σουρεαλισμό με το προσωπικό τους στυλ.
Τι ρόλο έχει αυτό το άλογο; Οι άνθρωποι δίπλα του δεν είναι οι ιδιοκτήτες του, γιατί στις σχέσεις δεν υπάρχει ιδιοκτησία. Είναι μέλος της οικογένειας; Λειτουργεί ως ψυχολογικό βοήθημα; Είναι μία αναφορά στην ιππική κληρονομιά και κουλτούρα στο DNA του οίκου Gucci; Ένα κλείσιμο ματιού στον “Αστακό”, τη δυστοπική ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, όπου όσοι δεν καταφέρνουν να βρουν σύντροφο μεταμορφώνονται στο αγαπημένο τους ζώο;
Ίσως είναι όλα τα παραπάνω, ίσως και τίποτα από αυτά. Η αλήθεια, όπως και το στυλ, δεν είναι απόλυτα. Βρίσκονται στα μάτια εκείνου που τα κοιτάζει. Το μόνο σίγουρο είναι πως το άλογο είναι ένα σύμβολο ελευθερίας και το show του οίκου Gucci για τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020 ήταν ένα homage στη δύναμη της μόδας να σπάει τους κανόνες μέσα από την προσωπική έκφραση στο ντύσιμο. Ίσως, λοιπόν, το άλογο να λειτουργεί μέσα στις εικόνες ως υπενθύμιση αυτής της αξίας που υποστηρίζει σταθερά ο οίκος στα χρόνια του Alessandro Michele.
Το art direction της καμπάνιας επιμελήθηκε ο Christopher Simmonds, ενώ στο soundtrack για το video ακούγεται το τραγούδι “Everybody’s Talkin” του υπέροχου Harry Nilsson, του καλλιτέχνη που δε δίστασε να παίξει αντίστοιχα με την εικόνα του και να κυκλοφορήσει ένα album με τον παιχνιδιάρικο τίτλο “Nilsson Schmilsson”.