Unsplash
Unsplash
Unsplash

Πώς θα κάνετε τα μαλλιά σας να μακρύνουν πιο γρήγορα;

Θέλετε μακριά μαλλιά και δεν μπορείτε να περιμένετε; Η Vogue συγκέντρωσε μερικά tips που δυναμώνουν την τρίχα και θα σας οδηγήσουν πιο γρήγορα στο στόχο σας.

Είναι αλήθεια, ότι οι περισσότερες από εμάς αναζητάμε συχνά τρόπους για να αποκτήσουμε πλούσια, μακριά και γερά μαλλιά. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχει τρόπος και αν ακολουθήσετε μερικά απλά βήματα τα μαλλιά σας θα γίνουν πιο πλούσια και πιο δυνατά. Χρειάζεται βέβαια και λίγη υπομονή, αλλά κυρίως η τεχνογνωσία των ειδικών.

Η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας αναφέρει ότι τα μαλλιά μακραίνουν κατά μέσο όρο περίπου μισή ίντσα κάθε μήνα, που ανέρχεται σε έξι ίντσες κατά τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, σημαντικό ρόλο παίζουν και τα γονίδια μας, οπότε σε κάποιες περιπτώσεις είναι πιο απλό. «Όσο κι αν μακραίνουν τα μαλλιά σας κάθε μήνα, δεν μπορείτε να κάνετε πολλά για να επιταχύνετε τον ρυθμό τους», λέει η Anabel Kingsley, κορυφαία hair specialist στην κλινική Philip Kingsley στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη. «Αλλά μπορείτε σίγουρα να κάνετε κάποια βήματα για να βεβαιωθείτε ότι τα μαλλιά σας μακραίνουν χωρίς να σπάνε και δεν πέφτουν».

Για να διασφαλίσετε πως έχετε υγιή μαλλιά από τις ρίζες έως τις άκρες, θα πρέπει να ασχοληθείτε με τη φροντίδα τους από μέσα προς τα έξω, καθώς όλα ξεκινούν από τον οργανισμό σας.


©Unsplash

Η Vogue μοιράζεται μαζί σας τον οδηγό για να μακρύνουν τα μαλλιά σας πιο γρήγορα.

«Είναι πλέον γνωστό ότι η ανάπτυξη των μαλλιών εξαρτάται από την κατάσταση του τριχωτού της κεφαλής μας», λέει η Kingsley. Η επιδερμίδα της κεφαλής απαιτεί φροντίδα, ακριβώς όπως και του προσώπου. Για να μακραίνουν πιο γρήγορα και πιο σωστά τα μαλλιά μας, χρειάζεται να διατηρούμε το τριχωτό υγιές.

Η Kingsley συνιστά να λούζετε τα μαλλιά σας τακτικά για την αποτελεσματική απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων του δέρματος, του ιδρώτα, της περιβαλλοντικής ρύπανσης και των ελαίων που συσσωρεύονται στην επιφάνειά τους. «Εάν δεν τα λούζετε συχνά, βακτήρια, λιπαρότητα και ρύποι συγκεντρώνονται στην επιφάνεια, με αποτέλεσμα να προκαλούνται ερεθισμοί και ξηρότητα. Αυτό επηρεάζει άμεσα την υγεία των μαλλιών μας και μπορεί να προκαλέσει ακόμα και τριχόπτωση.

Τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρήθηκε τεράστια αύξηση στη φροντίδα του τριχωτού της κεφαλής, με τα brands να μας υπενθυμίζουν πως πρόκειται για μια περιοχή που πρέπει να περιποιούμαστε εντατικά για να έχουμε υγιή μαλλιά. Χρησιμοποιώντας συστατικά όπως η βιταμίνη C και άλλα skincare αντιοξειδωτικά, θα αποκτήσετε δυνατά μαλλιά που δεν σπάνε.


©Unsplash

Μήπως η διατροφή επηρεάζει την ανάπτυξη των μαλλιών σας;

Η υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη για την υγεία και την εμφάνιση των μαλλιών σας όσο και για το δέρμα σας. «Οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες είναι το κλειδί για τη διατήρηση ενός καλού κύκλου ανάπτυξης των μαλλιών», λέει η Kingsley, «οπότε βεβαιωθείτε ότι συμπεριλαμβάνετε και τα δύο στη διατροφή σας. Προτείνω μια μερίδα πρωτεΐνης στο μέγεθος μιας παλάμης – ψάρια, αυγά, άπαχο κρέας, όσπρια και κινόα – στο πρωινό και το μεσημεριανό σας γεύμα. Αυτά είναι τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας για τα μαλλιά σας γιατί τότε παίρνετε την περισσότερη ενέργεια».

Μην κόβετε τους υδατάνθρακες. Οι θυλάκες των μαλλιών σας πρέπει να λαμβάνουν αρκετή ενέργεια για να αναπτυχθούν, οπότε σίγουρα να συμπεριλάβετε μια μερίδα σύνθετων υδατανθράκων, όπως καστανό ρύζι, ψωμί ολικής αλέσεως ή πλιγούρι βρώμης, με κάθε γεύμα.

«Εάν πίνετε πολύ αλκοόλ και καπνίζετε, είναι πιθανό να επηρεάσετε τα επίπεδα της βιταμίνης C», λέει ο κομμωτής Luke Hersheson, ο οποίος επισημαίνει ότι βοηθά το σώμα να απορροφήσει σίδηρο, ο οποίος είναι απαραίτητος για την ανάπτυξη των μαλλιών. Συνιστά να το παίρνετε σε μορφή συμπληρώματος ή να ενσωματώσετε στη διατροφή σας ακτινίδια, πορτοκάλια, μπρόκολο και λαχανάκια Βρυξελλών.

Οι βιταμίνες D (που βρίσκονται σε χόρτα και kale) και Ε (που βρίσκονται στα αμύγδαλα, τη γλυκοπατάτα και το αβοκάντο), βοηθούν επίσης τα υγιή μαλλιά, λέει ο Hersheson.

Η λήψη συμπληρωμάτων μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη των μαλλιών;

Η απάντηση είναι ναι. «Όντας ένας μη απαραίτητος ιστός, τα μαλλιά σας έχουν ιδιαίτερα υψηλές διατροφικές απαιτήσεις, οι οποίες μπορεί να είναι δύσκολο να καλυφθούν μόνο μέσω διατροφής», λέει η Kingsley. «Τα συμπληρώματα μπορεί να είναι πολύ βολικά στο να παρέχουν στα μαλλιά εύκολα προσβάσιμα θρεπτικά συστατικά». Η διασφάλιση ενός υγιούς επιπέδου συγκεκριμένων μεταλλικών στοιχείων θα βοηθήσει την ανάπτυξη των μαλλιών σας και θα τα αποτρέψει από το σπάσιμο».

Μπορείτε να επιταχύνετε την ανάπτυξη των μαλλιών;

Εάν έχετε μια ισορροπημένη διατροφή, παίρνετε ένα συμπλήρωμα, φροντίζετε το τριχωτό της κεφαλής σας, περιορίσετε το άγχος και γενικά ζείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, το σώμα σας θα είναι σε θέση να ενισχύει την ανάπτυξη των μαλλιών σας όσο πιο γρήγορα μπορεί. Αλλά πέρα από αυτό, είναι κάπως δύσκολο να επιταχύνετε το ρυθμό ανάπτυξης τους.


©unsplash

Υπάρχουν έξι βασικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν τα μαλλιά μας να μακρύνουν:

Σίδηρος

Μελέτες έχουν δείξει ότι η ανεπάρκεια σιδήρου επηρεάζει σχεδόν το 25% του παγκόσμιου πληθυσμού, τη στιγμή που θεωρείται απαραίτητο στοιχείο για υγιή μαλλιά. «Η φεριτίνη,τα αποθέματα σιδήρου στον οργανισμό, είναι απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών», λέει η Kingsley.

Βιοτίνη

Βοηθώντας το σώμα μας να διασπάσει πρωτεΐνες, λίπη και υδατάνθρακες, η ανεπάρκεια της βιοτίνης μπορεί να έχει αποτέλεσμα και στην απώλεια των μαλλιών μας.

Ψευδάργυρος και βιταμίνη Β12

«Αυτά τα δύο είναι απαραίτητα στοιχεία για τα μαλλιά και ένα συμπλήρωμα Β12 είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους vegans, καθώς βρίσκεται μόνο σε ζωικά προϊόντα», λέει η Kingsley. Και τα δύο συμβάλλουν στην παραγωγή και την επιδιόρθωση νέων κυττάρων των μαλλιών – και σε πιο μακριά μαλλιά.

Βασικά αμινοξέα

Τα σώματα μας δεν μπορούν να φτιαχτούν από μόνα τους: «Τα αμινοξέα είναι πρωτεΐνες και τα μαλλιά μας είναι φτιαγμένα από πρωτεΐνες, γιαυτό προτείνω ένα συμπλήρωμα πρωτεΐνης για την καθημερινή ενίσχυση των μαλλιών», λέει η Kingsley.

Βιταμίνη D

«Η βιταμίνη D έχει βαθιά επίδραση στον κύκλο ανάπτυξης των μαλλιών καθώς κάθε θυλάκας της τρίχας περιέχει βιταμίνη D», λέει η Kingsley, η οποία επισημαίνει ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι επίσης πολύ συχνή.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αποτρέψετε το σπάσιμο των μαλλιών;

«Αποφύγετε τις δραστικές και γρήγορες δίαιτες», λέει η Kingsley. «Η αυστηρή κατανάλωση φαγητού στερεί από τα μαλλιά σας τα θρεπτικά συστατικά και την ενέργεια και η έλλειψη τους μπορεί να προκαλέσει υπερβολική τριχόπτωση». Συνιστά επίσης να αποφεύγετε τις σφιχτές αλογοουρές (μπορούν να προκαλέσουν σπάσιμο καθώς τραβούν τις τρίχες από το θύλακα τους) και να περιορίσετε την κατανάλωση ψαριών με υψηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, όπως ο τόνος και ο ξιφίας.

Πώς πρέπει να βουρτσίζετε τα μαλλιά σας για να βοηθήσετε την ανάπτυξη τους;

Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει μια βούρτσα που δεν καταστρέφει την ποιότητα της τρίχας, η οποία θα αφήσει τα μαλλιά σας κατεστραμμένα. Επιλέξτε μια με στρογγυλεμένες και πλαστικές προεξοχές και αποφύγετε τις ξύλινες για χοντρά μαλλιά. Επιπλέον, μην βουρτσίζετε ποτέ τα μαλλιά σας από τις ρίζες, καθώς αυτό μπορεί να προκαλέσει τριβή στον άξονα των μαλλιών σας και να τα καταστρέψει. Ξεκινήστε από τις άκρες και σταδιακά προχωρήστε.

Πόσο συχνά πρέπει να κουρεύετε τα μαλλιά σας εάν θέλετε να μεγαλώνουν;

Ο κομμωτής George Northwood, ο οποίος επιμελείται τα μαλλιά της Δούκισσας του Sussex , λέει, «Να κάνετε ένα trim κάθε τρεις μήνες. Εκεί είναι που παίρνουμε τις άκρες χωρίς να παίρνουμε μήκος. Ακολουθήστε αυτό με τακτικές θεραπείες ενίσχυσης της τρίχας για να αποφύγετε το σπάσιμο και να χρησιμοποιείτε πάντα ένα προϊόν προστασίας θερμότητας στα μαλλιά σας όταν χρησιμοποιείτε εργαλεία styling.

 

Διαβάστε επίσης | 3 κουρέματα ιδανικά για λεπτά μαλλιά

Scroll to Top