Abdulla Elmaz
Abdulla Elmaz
Abdulla Elmaz

Andrea Brocca: Γνωρίστε τον νεότερο couturier στον κόσμο

Ο σχεδιαστής μόδας Andrea Brocca εξηγεί πώς η πρώτη του συλλογή είναι εμπνευσμένη από τη χρυσή τομή (και το Nymphomaniac του Lars von Trier), καθώς και γιατί το μέλλον της haute couture είναι στο demi-couture.

“Η προτεραιότητά μου είναι να ξεπερνάω τα όριά μου», λέει ο σχεδιαστής και υπεύθυνος του brand Andrea Brocca σχετικά με το δημιουργικό ήθος του. “Θέλω να αμφισβητήσω τους κανόνες κοπής μοτίβων και να δημιουργήσω τέχνη”. Και αυτές οι αρχές είναι ακριβώς αυτό που προσφέρει με το offschedule ντεμπούτο του, Equilibrium. Παρόλο που είναι το πρώτο του μεγάλο λανσάρισμα, ο 25χρονος σχεδιαστής -μισός Ιταλός μισός από τη Σρι Λάνκα- έχει ήδη διακριθεί με βραβεία και έχει ήδη εξαπλώσει τη φήμη του στον χώρο της μόδας.

Όχι μόνο έχει ντύσει τη Lady Gaga και τη Βρετανίδα τραγουδίστρια Rina Sawayama, αλλά έκανε σπουδές σε δύο πολύ σημαντικά πανεπιστήμια μόδας: το Paris École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne και το Central Saint Martins του Λονδίνου. Στα 16, του απονεμήθηκε επίσης ο τίτλος του Guinness Book of Records σαν «youngest couturière».«Ήθελα να κάνω μόδα από τότε που ήμουν επτά ετών και το πήρα πολύ σοβαρά», λέει. «Όταν πήρα τον τίτλο, ένιωσα τεράστια ευθύνη να αναβαθμίσω το επίπεδο κατασκευής στο σχεδιασμό».


©Abdulla Elmaz

Η πρώτη του συλλογή είναι εμπνευσμένη από τη λογαριθμική σπείρα, που σχετίζεται με την ακολουθία του Ιταλού μαθηματικού Fibonacci, η οποία εμφανίζεται συχνά στη φύση και είναι επίσης γνωστή ως ‘’golden ratio’’.Το τελικό αποτέλεσμα; Μια έξυπνη εμφάνιση δεξιοτήτων και ακρίβειας, η οποία χρησιμοποιεί επίσης ecoconscious υλικά. «Τα πάντα είναι κατασκευασμένα από υφάσματα όπως το μετάξι moiré, η οργάντζα και το sustainable δέρμα», λέει o Brocca. “Αντί για σχέδια, το μεγαλύτερο μέρος του σκίτσου μου είναι γεμάτο εξισώσεις, και έτσι ανέπτυξα τo cutting μου.”

Πριν από την προσωπική του παρουσίαση στο Παρίσι στις 5 Ιουλίου, η Vogue μίλησε με τον νεαρό σχεδιαστή για την τελευταία του συλλογή, το εντυπωσιακό βιογραφικό του μέχρι σήμερα αλλά και γιατί το μέλλον του haute couture βρίσκεται στο demicouture.


©Abdulla Elmaz

Ποια είναι η πρώτη σας ανάμνηση μόδας και από πού προήλθε το ενδιαφέρον σας για ρούχα;

«Ήμουν παθιασμένος με τα ρούχα της μητέρας μου και περνούσα πολύ χρόνο κοιτώντας την ντουλάπα της. Αγαπούσε το πολυτελές ιταλικό στιλ και την ποιότητα, οπότε επένδυε σε συγκεκριμένα κομμάτια σχεδιαστών και ειδικά του Gianfranco Ferré, και γι ‘αυτό εμπνέομαι τόσο πολύ από τη δουλειά του. Τότε, όταν ήμουν επτά, εκεί ξεκίνησε η μεγάλη αγάπη μου για την σχεδίαση ιστορικών ενδυμάτων.”

Πώς επηρέασε τη δουλειά σας το École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne και το Central Saint Martins; Επίσης, ποιες εργασιακές εμπειρίες ήταν ζωτικής σημασίας για την εκπαίδευσή σας;

«Στο École de la Chambre Syndicale ήταν όπου έμαθα μια πληθώρα δεξιοτήτων και τεχνικών. Αφού τελείωσα τις σπουδές μου εκεί, πήγα στο Central Saint Martins, το οποίο ήταν περισσότερο μια κοινωνιολογική εμπειρία σε ένα εξαιρετικά φιλόδοξο ίδρυμα.

‘’Έχω λίγο αστείο timeline. Όταν ήμουν 14 ετών, έμαθα πώς να ντύνομαι όταν άρχισα να δουλεύω στο brand Temperley του Λονδίνου. Άνοιξα το δικό μου label και μαγαζί στο Ντουμπάι όταν ήμουν 16 ετών, όπου έφτιαχνα customized βραδινά ρούχα, αλλά το έκλεισα γιατί δημιουργικά δεν πήγαινα εκεί που ήθελα. Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια των πανεπιστημιακών μου σπουδών, δούλεψα στο Prabal Gurung και στο Ellery και στο Bottega Veneta, όπου έμαθα πώς να δουλεύω με δέρμα και να κατασκευάζω εξωτερικά ενδύματα. ”

Πώς θα ορίζατε την αισθητική του Andrea Brocca;

‘’Η αισθητική μου είναι dark, ρομαντική και architectural. Όλες οι εμπνεύσεις μου προέρχονται από το πολυπολιτισμικό μου υπόβαθρο: την ανατροφή μου στη Μέση Ανατολή, καθώς και την κληρονομιά μου από την Ιταλία και τη Σρι Λάνκα. ”

Όσον αφορά την τέχνη της υψηλής ραπτικής τι σας έκανε να την εξασκήσετε μόνος σας;

‘’ Η Couture, για μένα, είναι η υψηλότερη μορφή τέχνης στη μόδα και μου αρέσει να σκέφτομαι τον εαυτό μου ως κάποιον που δημιουργεί wearable τέχνη. Έχω επίσης μια εμμονή με την ακρίβεια και την τεχνική, οπότε ήταν φυσικό να οδηγηθώ σε αυτή τη μορφή τέχνης.’’


©Abdulla Elmaz

Ο κόσμος της ραπτικής αλλάζει με νέους σχεδιαστές, όπως εσείς, να έρχονται στο προσκήνιο. Ποιο είναι το μέλλον της υψηλής ραπτικής;

«Έχουμε τόση μαζική παραγωγή στη μόδα και η demicouture είναι η τέλεια ισορροπία μεταξύ ready-to-wear και custom-made. Είναι sustainable και είναι πραγματικά το μέλλον. Είναι επίσης ένας υγιής τρόπος προσέγγισης του εμπορίου – χωρίς υπερβολές – και συνεχίζει να διατηρεί σχέσεις μεταξύ σχεδιαστών και πελατών. ”

Μιλήστε μας για την πρώτης σας συλλογή και τις αναφορές της.

«Έβλεπα την ταινία Nymphomaniac του Lars von Trier το 2013 και είδα τη λογαριθμική σπείρα σε μια σκηνή, η οποία μου πυροδότησε παιδικές αναμνήσεις. Όταν ήμουν μικρό αγόρι, εμπνεύστηκα από την ακολουθία Fibonacci γιατί, καθώς μεγάλωσα στη Μέση Ανατολή, είδα πολλή αραβική τέχνη βασισμένη στα μαθηματικά. Στη συνέχεια, ανέπτυξα μια τεχνική με καμπυλωτές πτυχές σε συνέχεια, δημιουργώντας έναν τρισδιάστατο όγκο από επίπεδα υφάσματα, οπότε ολόκληρη η συλλογή βασίζεται σε μια σπειροειδή κοπή, στερεοποιημένη με υποδομές. ”

Ποιο ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι να φτιάξετε; Πείτε μας για τις διαδικασίες που πέρασαν.

‘’Ήταν σίγουρα το δερμάτινο παλτό, όπου επέκτεινα τη λογαριθμική σπείρα κάτω από τα χέρια για να δημιουργήσω μια αφηρημένη δομή. Εφαρμόζοντας μια τόσο έντονη κατασκευή σε ένα μανίκι, το έκανα ένα εξαιρετικά τεχνικό και περίπλοκο κομμάτι – έπρεπε να τελειοποιήσω το μοτίβο περίπου 15 φορές. ”


©Abdulla Elmaz

Τι σας κάνει να συνεχίζετε όταν σχεδιάζετε μια συλλογή που απαιτεί τόσο υπομονή και ακρίβεια;

“Ειλικρινά; Το Deliveroo. Αλλά, με κάθε σοβαρότητα, έχω εμμονή με αυτό που κάνω, οπότε όλα αφορούν τα δικά μου δημιουργήματα και όλες τις διαδικασίες. Το αγαπώ. Προσπάθησα να βγω date με κάποιον ενώ έκανα παράλληλα αυτήν τη συλλογή και, φυσικά, δεν λειτούργησε. ”

Οποιαδήποτε συμβουλή για άλλους νέους σχεδιαστές που προσπαθούν να μπουν στη μόδα;

‘’Προκαλέστε τον εαυτό σας, αναπτύξτε προσωπικές τεχνικές και, τελικά, δώστε τα πάντα για να κυριαρχήσετε στην τέχνη σας. Δεν νομίζω ότι έχω φτάσει εκεί ακόμα, αλλά το δουλεύω με πάθος”.

Διαβάστε επίσης | Τα key trends από το Chanel Couture AW21 show

Scroll to Top